Kymmeniä sairaalahoidossa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
influenssan takia, lapsikin.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2016021121103526_tr.shtml

Ei voi tajuta mikä ihmisiä vaivaa kun influenssarokotus olisi niin helppo ottaa ja se suojaa melkein täydellisesti influenssalta Rokote pitkään käytetty eikä sillä ole haittoja. Miksi ihmiset haluavat ehdoin tahdoin kärsiä sairaudesta jonka voisi välttää? Onko elämä liian helppoa vai?

Meillä töissäkin influenssaa, olen lähes ainoa terve...
 
laskuripaskuri
influenssan takia, lapsikin.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2016021121103526_tr.shtml

Ei voi tajuta mikä ihmisiä vaivaa kun influenssarokotus olisi niin helppo ottaa ja se suojaa melkein täydellisesti influenssalta Rokote pitkään käytetty eikä sillä ole haittoja. Miksi ihmiset haluavat ehdoin tahdoin kärsiä sairaudesta jonka voisi välttää? Onko elämä liian helppoa vai?

Meillä töissäkin influenssaa, olen lähes ainoa terve...
Influenssarokote on tehty arvaamalla edellisen kevään influenssavirusten mukaan, että minkäköhänlainen se ensi syksyn/talven influenssa voisi olla. Siitä sitten kehitellään rokote (muunneltuna edellisestä), ja jos arvaus on osunut oikeaan, tepsii se n. neljään influenssavirukseen. Influenssaviruksia on liikkeellä useita kymmeniä koko (kaikenkaikkiaan niitä taitaa olla kymmeniä tuhansia olemassa) ajan. Vaikka ottaisit rokotteen, et silti ole mitenkään turvassa influenssalta.
 
viiierailija
Influenssarokote on tehty arvaamalla edellisen kevään influenssavirusten mukaan, että minkäköhänlainen se ensi syksyn/talven influenssa voisi olla. Siitä sitten kehitellään rokote (muunneltuna edellisestä), ja jos arvaus on osunut oikeaan, tepsii se n. neljään influenssavirukseen. Influenssaviruksia on liikkeellä useita kymmeniä koko (kaikenkaikkiaan niitä taitaa olla kymmeniä tuhansia olemassa) ajan. Vaikka ottaisit rokotteen, et silti ole mitenkään turvassa influenssalta.
Näin se on, eli turhaa jeesustelua aloittajalta.
 
vierailijadd
Enpä tiedä, onko noista influenssarokotuksista oikeasti apua. Itse olen ottanut kerran influenssarokotteen 10 vuotta sitten. En ole sairastellut flunssia enkä influenssia. Työkaveri ja kaveri (perusterveitä työikäisiä molemmat) ottavat joka vuosi influenssarokotteen. Heillä kummallakin on ollut vuoden sisällä keuhkokuume.
 
vierailija
Valtaosa eli suurinosa on rokottamattomia eli moni on silti rokotettu. Rokottamisprosenttikin on todennäköisesti alhainen, koska maksaa 30 euroa jos ei kuuku riskiryhmään. Eli tarkoittaa sitä, että rokotis ei ole aittanut. Valtaosa vaan on rokottamattomia ja siksi rokotettuja on hoidossa vähemmän. Rokote heikentää sitäpaitsi immuniteettia.
 
vierailija
No eipä auttanut rokotteet meidän perhettä yhtään. Kaikki sairastui ja pahasti. Ihan hirveä tauti oli! En ole vuosikausiin ollut niin kipeä. En aio enää ensi vuonna ottaa rokotteita kellekkään. Ihan yhtä tyhjän kanssa ovat. Lapsi sai jo rokotteesta pariksi päivää kuumetta plus tuon influenssan päälle.
 

Yhteistyössä