Kysymys äitiysrahasta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
eli mulla laskettuaika maaliskuussa 2016 ja mietin että minkä vuoden tulojen mukaan se lasketaan mun tapauksessa. Vuonna 2014 olin elo-joulukuun kokopäivä työssä. Sen jälkeen olen tehnyt koko tän vuoden 2015 pätkä töitä ja kaikenlaisia sijaisuuksia.

Eli katotaanko se 2014 vuoden tulojen mukaan? Sillon olis mulla ainaki paremmat tulot ku mitä tänä vuonna...
 
vierailija
Katsotaan edellisen vuoden eli 2014 verotietojen mukaan. Jos tulot nousevat vähintään 20% voidaan äidin pyynnöstä katsoa myös puoli vuotta ennen raskautta saaduista tuloista. Muistaakseni jos tekee pätkätöitä, niin hakemuksessa voidaan skipata työttömyysjaksot ja katsoa puoli vuotta pidemmältä ajalta palkkatietoja.

Jos tuntipalkkasi on noussut, vaikka teet pätkätyötä, niin kannattaa tarkistaa voidaanko rahan suuruus katsoa niistä. Itselläni oli muutama työttömyyspätkä, joita ei otettu huomioon.
 
vierailija
Katsotaan edellisen vuoden eli 2014 verotietojen mukaan. Jos tulot nousevat vähintään 20% voidaan äidin pyynnöstä katsoa myös puoli vuotta ennen raskautta saaduista tuloista. Muistaakseni jos tekee pätkätöitä, niin hakemuksessa voidaan skipata työttömyysjaksot ja katsoa puoli vuotta pidemmältä ajalta palkkatietoja.

Jos tuntipalkkasi on noussut, vaikka teet pätkätyötä, niin kannattaa tarkistaa voidaanko rahan suuruus katsoa niistä. Itselläni oli muutama työttömyyspätkä, joita ei otettu huomioon.
korjaan: jos palkka noussut 20%, niin voidaan katsoa puoli vuotta ennen ÄITIYSLOMAA olevalta ajalta.
 

Yhteistyössä