Lääkäriä, hoitajaa paikalla?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voisiko joku hieman tulkita minulle labratuloksia? Minulla on satavarmasti jotain outoa, mutta kukaan ei löydä mitään, koska tyypilliseen tapaan katsotaan vain sen hetkisiä tuloksia, ei historiaa tai kokonaiskuvaa :/

7 kk sitten minulla oli todella todella huono olo, leukosyytit ok, 5.4, trombosyytit 171.
Siinä välillä useita ja taas useita labrakokeita, leukosyytit nousevat tasaisesti, ollen nyt yli 9 ja minulla todetaan leukosytoosi.
Samaan aikaan myös trombosyytit nousee, viimeksi korkeimmillaan 346 (viitearvon yläraja 360). Trombosyyttejä kai hyväkin olla paljon?

Mihin tämä voisi viitata? Virus, bakteeri? CRP ok.
Olen lähes epätoivoisen kyllästynyt tähän väsymykseen.
 
vierailija
Useita niin että laskin että parin kk aikana otettiin 40 putkea verta.
Mitään erityistä ei kuulema löydy, vaikka väsyttää, janottaa ja paino putoaa. Mitähän erityistä sitä pitäis vielä olla että sais lääkäreiden kiinnostuksen...

Nyt huomasin tämän "nousuhdanteen" verikokeissa, niin meinasin että olisko siinä jotain mihin tarttua, mitään?

-ap
 
vierailija
Ei tasan liity, paino oli jo alkujaan suht alhainen, nyt painoindeksi 19.0 ja putoaa.

-ap

..ahaha, katsoin että kyseiset labrat koholla voisi viitata syöpään tai autoimmuunisairauteen :(
 
Leukosytoosi on lievä, ei trombosytoosia, c-reaktiivinen proteniini (tulehdusmarkkeri) ok. Ilmeisesti ei hyponatremiaa?

Ilmeisesti ei myöskään raudanpuutosanemiasta ole kyse, mutta voisi olla fiksua sulkea pois kasvain suolistossa (indikaationa laihtuminen) ottamalla kolmena päivänä ulosteesta verinäytteen nimeltään F-hHb-O. Mikäli verta näytteissä, gastroenterologin puheille ja tähystykseen.
 
vierailija
Hb hyvä 140, mutta koko ajan kyllä on sellainen olo kuin se olisi todella alhainen.
Joo! Natrium on ollut vähän alhainen, viimeisin luku minkä löydän on 139 (viite 137-145?)

Koko sairasteluhan siis alkoi veranpurkaumilla vatsalla, käsivarsissa ja reisillä, mustelmilla.
Kuumeilu jatkunut nyt 7kk.

^-^ julkinen terveydenhuolto!

-ap
 
Olo on kuin olisi alhainen .. tarkoitatko, että hengästyt helposti vai sinertääkö huulet tms? Verenpurkaumien osalta oliko tuolloin jotain lääkitystä, vai tuliko spontaanisti?
 
vierailija
Väsyttää. Koko ajan väsyttää, siis nukuttaa paljon. Jos en saa levättyä, saattaa nousta kuume, ihan siis 38.5 ollut.
Varmasti myös hengästyisin helposti jos varsinaisesti jaksaisin rehkiä mitään.

Verenpurkaumat tulivat ihan itsestään, ilman mitään syytä tai mitään lääkityksiä. Olen aina ollut todella terve, hyvä jos kuumetta on flunssassa.

Tässä välissä olo oli hetken normaali kun ihan muusta syystä oli kaksi ab kuuria päällekkäin päällä. Silloin tuntui että jatkuva aivosumu oli poissa.

-ap
 
Suosittelen endokrinologin konsultaatiota jos kerran sisätautien puolella asiaa ei osattu ratkoa. Anamneesin (esitietojesi) pohjalta voi päätyä moneen eri vaihtoehtoon (Addisonin taudista lähtien).

Väsymys vs. kuume kuulostaa tyypilliseltä elimistön stressireaktiolta (alkusyy voi liittyä verenvuodon aiheuttavaan asiaan), jossa sympaattinen hermosto toimii yliaktiivisesti. Tämä voidaan todeta kortisoli- ja adrenaliinimittauksin (S-korsol, P-Adr, P-Noadr).

Verenvuodon suhteen sinun pitäisi lukaista tämä ja arvioida, mitkä kohdat sattuvat parhaiten http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00098
 
vierailija
Kilpirauhaskokeet on otettu. Syön monipuolisesti ja otan vitamiinilisää, erityisesti lisärauta tuntuu auttavan edes vähän.

Hieman samalla tavalla lääkärit selittävät asiat, joka epäkohdalle on aina selitys, mutta mikään ei varsinaisesti selitä miksi minulla on niin huono olo ja miksi en selkeästi ole terve.

En nyt tarkoittanut paasata läpi koko historiaani. Kilpirauhaskokeet on otettu ja ne oli ok.
Nyt lääkäreillä on ilmeisesti menossa jonkinlainen testi että miten karkoittaa potilas asap. Pyydetään häntä yhdistämään perheen vuorotyöt, pieni lapsi, omat työt ja kuumeilu siten että kun kuumetta on pitäisi juosta sairaalaan bakteeriviljelyihin. Lähin laboratorio ei tietenkään. käy.

Huoh, jos ei alkujaan masentanut, niin nyt masentaa ja puuduttaa. Henkinen hyvinvointi todella vaakalaudalla.
 
vierailija
Kerrotko vielä ne kilpirauhaskokeiden tulokset. Lääkärit kun ei välttämättä ymmärrä niistä tuon taivaallista..
Toisin kuin kilppariuskovainen jonka mielestä kaikki arvot on vajista jos sulla vaan on OIREITA. Mikä Mua siinä pännii? Se, että tuijotetaan vaan yhtä asiaa eikä ymmärretä että on myös muita sairauksia. Ja se, että kaikki medikalisoidaan. Voi olla masis ja väsynyt ym ja kilpparit ym toimii moiteettomasti. Voi olla myös oirefiksaatiota. En sano ap:stä näin, jokaisen pitää itse tutkiskella itsensä. Jos toistuvasti viikottain, päivittäin, nousee kuume yli 37.5 (37) ilman infektiota(nuha, kurkkukipu yms) niin tarkistuttaisin tietty reuma/sidekudossairaudet ym. Endokrinologi/sisätautilääkäri lienee oikea osoite. Nuo sun lab 7 kk sitten on ihan normaalit. Nyt leuk niukasti yli mutta ne heiluu muutenkin paljon, ei niistä voi mitään päätellä jos ei aina vaan nouse ja nouse. Onko nyt jotain flunssaa ym takana.
 
vierailija
Neekerisankkeri?
:D Mikäs tämä on?

Tupakoin, olen tupakoinut yhtäjaksoisesti viimeiset viisi vuotta. Jos jotain niin yrittänyt vähentää, niistä muutamastakin.
Tänään taas 38,5 kuumetta. Toivottavasti oliskin vaan stressiä.
Olen suht positiivinen ihminen, jonka hyvin vaikea uskoa että mikään aiheuttaisi näin paljon fyysisiä oireita, mikään ei saa mua niin alas, ellei jotain todellista ollut ensin...

-ap
 
vierailija
Ap kyselee vielä, kuulostaako teistä merkitykselliseltä jos edellisten oireiden lisäksi, nyt labrojen jälkeen on ilmennyt särkyä sääriluissa? Ja ranteessa/sormissa? Mihin ei särkylääke auta.

Luut saa varmaan hapertua ja katketa itsestään ja siltikin lääkärin kommentit on vaan että verikokeet on edelleen viitearvojen sisällä, tai vain hieman poikkavat. Ei syytä huoleen!
 
Ap kyselee vielä, kuulostaako teistä merkitykselliseltä jos edellisten oireiden lisäksi, nyt labrojen jälkeen on ilmennyt särkyä sääriluissa? Ja ranteessa/sormissa? Mihin ei särkylääke auta.

Luut saa varmaan hapertua ja katketa itsestään ja siltikin lääkärin kommentit on vaan että verikokeet on edelleen viitearvojen sisällä, tai vain hieman poikkavat. Ei syytä huoleen!
Metastaasit luustossa voisivat aiheuttaa tuollaista. Mutta toki moni muukin tila. Jatka painostamista, kyllä se alkusyy vielä löytyy.
 
vierailija
Laitapa lista mitä sulta on jo katsottu niin voidaan päästä puuta pidempään. Tai sitten ei. Huonosti on asiat jos palstatohtori on parempi kuin oikea. Jos oikeesti huolettaa niin ota tiedot tehdyistä tutkimuksista matkaan ja mene yksityiselle sisätautilääkärille.
Nuo kivut voi olla mitä vaan. Muakin kolottelee sieltä täältä mutta ei se ole vakavaa Tosin vakavaakin ollut ja sen paikan ollessa kipeä tietysti huolettaa hiukan, muuten ei mutta olen hyvässä seurannassa. En tiedä onko sulla vakavaa vai ei.. Kipujen suhteen kyllä pätee (ainakin itseeni) se, että mitä enemmän on huolissaan ja tarkkailee itseään niin sitä enemmän kolottelee. Ja silloin kun särkee ihan oikeasti niin särkee, eihän sille mitään voi. Voihan sulla olla vaikka ihana fibromyalgia :D Tai vaskuliitti. Tai joku outo syndrooma. Tai ei mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi

Yhteistyössä