Lähihoitajaopinnot ja raskaus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Opiskelen siis lähihoitajaksi, pakolliset takana ja elokuussa alkaisi suuntautuminen. Sain muutama päivä sitten tietää olevani raskaana. Nyt mietin vain, että jatkanko koulua sinne helmikuulle asti, vai koitanko mielummin löytää työtä äitiyslomaan asti. Jos äitiysloman jälkeen jatkan koulua, niin onko kannattavampaa jättää koko vuosi käymättä vai vaan se 3kk? Eli jos myöhemmin lähden lukemaan suuntautumista niin joutuisinko kuitenkin käymään koko vuoden läpi? Olipa sekavaa tekstiä, anteeksi siitä..
 
Lähihoitajatar
Mä olen lähihoitaja koulutukseltani ja mä sanoisin kyllä, että helpompi olisi lopettaa koulu nyt ja suorittaa sitten äitiysloman jälkeen koko suuntautuminen. Olisi yhtenäisempää ja pääsisi paremmin porukkaan mukaan kuin kolmen kuukauden pätkässä. Ja voi olla vähän vaikeampi sovitella koulun kanssa miten ja missä kohtaa sen kolme kuukautta suorittaa.
 
vierailija
Kiitos vastauksesta, näin mäkin ajattelin. :)
Ehkä helpompi pysyä kärryilläkin, kun suorittaa koko vuoden kerralla, niin ei tarvii sit miettiä et mitähän asioita sitä tuli jo käytyä sillon pari vuotta sitten.
 
vierailija
Täällä toinen lähäri. Mä sanoisin että kävisit koulua. Työ on fyysisesti kuormittavaa siirtoineen ja nostoineen. Moni on joutunut jäämään sairaslomalle ennen äitiysloman alkua kun rasitus on ollut liian kova. Ja ainakin Turussa pääsi mukaan kesken vuodenkin.
 
vierailija
Teen tällä hetkellä keikkaa paikassa, jossa on suht omatoimisia vanhuksia, jos sieltä saisi töitä niinkuin nyt, niin uskoisin sitä kyllä pystyväni tekemään. :)
 
vierailija
Meillä siis ennestään jo 3 lasta, ja tämä raskaus oli täysin yllätys.
Koulussa meillä on istuttava penkissä + harjottelut. Tuollon suuntautumisvuoden lopussa on juuriki pitkä harjottelujakso tulossa, eli siihen en kerkeisi.
 
vierailija