Läskin sulattajat (jo) viikko 10 :)!

Ei saa luovuttaa!
Painonhallinta on pitkällinen projekti. Mulla ei ollu keväällä lainkaan hajua siitä miten huonosti mie oikeesti syön. Sitte kun kalorilaskuriin kirjailin syömisiä ylös nii huomasin kuin hemmetisti sitä ylimääräistä tuli oikeesti syötyä, vaikka omasta mielestä en syöny pal mitään.
Herkuttelu/Nollavajepäivä kerran viikossa tai kahdessa auttaa jos paino junnaa....ainakin miulla.

Kunnon keittiö/talousvaaka ja jonkunlainen laskuri auttaa alkuun. Aluks miusta tuntu vähän hölmöltä punnita kaikki, mut sen avulla oppii arvioimaan annoskokoja eikä tuu ylilyöntejä eikä arvioitua alakanttiin.
 
Tunnelma Tuuli, sua en ainakaan poista vielä :)! Sitkeästi roiku vaan mukana, kyllä se siitä iloksi muuttuu. :hug:

Itselläni aamun saldo oli 90,5 kiloa. Pudotusta siis taas se -500 g. Muutaman viikon päästä mä olen varmaankin toisessa välitavoitteessani, siis että painoni alkaa 8:lla 9:n sijaan.

Paljon, paljon tsemppiä ja :hug: kaikille - nyt EI luovuteta! Eihän?
 
Kalorilaskurista muuten tuntuu moni saaneen apua. Itse en voisi kuvitellakaan punnitsevani ruokia tai kuluttavani aikaa koneella kirjaamassa tietoja ylös. Mut se, jolla on aikaa ja kiinnostusta, niin mikä ettei - pääseehän sillä varmasti hyvin alkuun ainakin.

Mun metodi on se, että herkut pois. Siis niitä ei todellakaan saa syödä kuin herkkupäivänä kerran viikossa. Ruokailussa kannattaa oikeasti käyttää lautasmallia, eikä ruokaa tarvi syödä sen enempää kuin että nälkä menee pois. Kylläsiyyden tunne tulee viiveellä. Vettä kannattaa juoda paljon, jotta aineenvaihdunta pysyy kunnossa (alkaa toimia). Ja liikkua kannattaa paljon! Ei kannata jättää liikkumista siihen jumppatuntiin kerran viikossa, vaan kannattaa muistaa myös arkinen hyötyliikunta. Itse kävelen kaikkialle aina kun vain suinkin mahdollista, ja liikun pojan kanssa paljon. Juostaan, pelataan jalkapalloa, jumpataan...

En tiiä kaipaako kukaan mun vinkkejä, tai tsemppaako tämä ketään. Toivottavasti - yritin vain sanoa, ettei laihduttaminen ole mitään salatiedettä, vaan ihan yksinkertaisella matematiikalla asiat etenee.

Edelleen tsemppiä :D!
 
sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja laiskurit:
no ei teillä paljoa ole pudonnu 10 viikossa!! :D
Viidessä viikossa itselläni n. kolme kiloa. Kaikki eivät ole olleet mukana kymmentä viikkoa! Ja vaikka olisivatkin, niin miksi ketään laiskuriksi nimitellä? Mitä iloa siitä on kenellekään....
 
Turkilmas
kiitos ihanaiset kannustuksesta ja lohdutuksesta :hug: :heart: . Ja Tunnelma Tuuli tsemppiä sullekin tosi paljon.Älä luovuta, ethän?

Mä liityin nyt siihen Kiloklubiin, kiitos vinkistä. Vähän aikaa varmaan kestää ennen kuin siihen pääsee sisälle. Aika armotonkin tuo laskuri tuntuu olevan, vaikka sitten toisaalta tais jäädä liikaa kalorivajausta tältä päivältä...

Tulikin mieleeni että terapian tarpeessa haluaisitko/jaksaisitko analysoida meikäläisen syömisiä? Tänään on sikäli huono päivä että mulla lähti hermot ja söin kulhon poppareita. Sillä sitten korvasin tämän päivän päivällisen :ashamed: .

Mutta siis tässä:

aamiainen: lautasellinen kaurapuuroa (veteen keitetty, ilman suolaa), makeutuksena 1/2rkl hunajaa ja n. 0,5 dl rasvatonta maitoa. 1 kotitekoinen sämpylä (mm. kaura-,ruis- ja vehnäleseitä, kurpitsan-, auringon- , seesamin- ja pellavansiemeniä, rypsiöljyä, vehnäjauhoa ja kaurahiutaleita). Päälle margariinia ja 1 paistettu kananmuna (ilman rasvaa). Kuppi teetä rasvattomalla maidolla.

Lounas: 1 lindströmin pihvi tehty kalkkunan paistijauhelihasta, vähärasvaisesta ranskankermasta, punajuurista, 2 kananmunasta, kaurahiutaleista ja korppujauhoista.
Lisäksi 2 keitettyä perunaa, porkkanaraastetta ja hernemaissipaprikaa reilu satsi.

Välipala: 1 pala tummaa pistaasipähkinäsuklaata

Päivällinen: se hemmetin popparikippa :ashamed:

Iltapala: mysliruisleipä, margariinia, 1 keitetty kananmuna, kuppi teetä ja 2 porkkanaa.

Siinäpä se, tämä päivä. Kiloklubista tuli sanomista herkuista ja tottahan se tuon popparin suhteen onkin.

Nyt vetäisemään tuon iltapalan, kurniva nälkä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
kiitos ihanaiset kannustuksesta ja lohdutuksesta :hug: :heart: . Ja Tunnelma Tuuli tsemppiä sullekin tosi paljon.Älä luovuta, ethän?

Mä liityin nyt siihen Kiloklubiin, kiitos vinkistä. Vähän aikaa varmaan kestää ennen kuin siihen pääsee sisälle. Aika armotonkin tuo laskuri tuntuu olevan, vaikka sitten toisaalta tais jäädä liikaa kalorivajausta tältä päivältä...

Tulikin mieleeni että terapian tarpeessa haluaisitko/jaksaisitko analysoida meikäläisen syömisiä? Tänään on sikäli huono päivä että mulla lähti hermot ja söin kulhon poppareita. Sillä sitten korvasin tämän päivän päivällisen :ashamed: .

Mutta siis tässä:

aamiainen: lautasellinen kaurapuuroa (veteen keitetty, ilman suolaa), makeutuksena 1/2rkl hunajaa ja n. 0,5 dl rasvatonta maitoa. 1 kotitekoinen sämpylä (mm. kaura-,ruis- ja vehnäleseitä, kurpitsan-, auringon- , seesamin- ja pellavansiemeniä, rypsiöljyä, vehnäjauhoa ja kaurahiutaleita). Päälle margariinia ja 1 paistettu kananmuna (ilman rasvaa). Kuppi teetä rasvattomalla maidolla.

Lounas: 1 lindströmin pihvi tehty kalkkunan paistijauhelihasta, vähärasvaisesta ranskankermasta, punajuurista, 2 kananmunasta, kaurahiutaleista ja korppujauhoista.
Lisäksi 2 keitettyä perunaa, porkkanaraastetta ja hernemaissipaprikaa reilu satsi.

Välipala: 1 pala tummaa pistaasipähkinäsuklaata

Päivällinen: se hemmetin popparikippa :ashamed:

Iltapala: mysliruisleipä, margariinia, 1 keitetty kananmuna, kuppi teetä ja 2 porkkanaa.

Siinäpä se, tämä päivä. Kiloklubista tuli sanomista herkuista ja tottahan se tuon popparin suhteen onkin.

Nyt vetäisemään tuon iltapalan, kurniva nälkä...
Sorry,nyt vasta huomasin sun viestin..

Aamupala:

puuro hyvä,hunajaa vähän, joten hyvä juttu,rasvaton maito hyvä,
sämpylä hyvin kuitupitoinen, mutta vehnäjauhoa et tarvitse lainkaan,se vain pehmentää makua,mutta tuo turhia kaloreita.

Ota siis vehnäauhot pois ja lisää ruisjauhoja sekaan,tulee enemmän kuitua (sämpylän maku muuttuu aika paljon rukiisemmaksi).

Ja siis sämpyläjauhoa myös.

Lisäksi ottaisin kurkkua lisukkeeksi.

Sämpylöihin voit laittaa rypsin tilalle oliiviöljyä välillä.

Aamupala muuten hyvä :)


P.s Kannattaa vaihdella joskus tuota sämpylävaihtoehtoa vaikka maukas näkkäriin.

Lounas ok

Välipala on luultavasti liian niukka? Ota banaani ja omena tai jompi kumpi riippuen siitä oletko syönyt proteiinipitoista ruokaa lounaaksi ja minkä verran.

Päivällinen :) No joo tästä ei varmaan kannata mainita :D
(mutta siis terveellisempää :)

Iltapala

Ihan hyvä, mutta jos jää nälkä, niin ota vaikka bansku vielä, niin voit nukkua rauhassa yön.

Oliko apua?

Ihan hyvältä kuulostaa noin suunnilleen, mutta muutama juttu :)

-opettele syömään (vaikka väkisin alussa) kasviksia ja (hedelmiä) YLI 500gr päivässä ja nimenomaan monipuolisesti,eli tavalliset kurkku,porkkana,tomaatti,paprika on varmaan hyviä?

En viittaa sinuun, mutta ihmiset eivät tiedosta, että kasvikset ovat laihdutuksen (melkein) perusta.

KUITUPITOISTA leipää, mutta ei liikaa.

Ja vettä tarvittava määrä

+ monipuolinen liikunta.

T:haluan olla personal traineri :)




 
Täällä taas :ashamed:

En mä nyt sit vielä luovuta. Olen nyt eilisen päivän aikana keskustellut yhden jos toisenkin tyypin kanssa aiheesta ja tiedän nyt mitkä on ollu mun ongelmakohtia. Eli uudet kujeet taas ja katotaan, josko nyt lähtisi sujumaan :)

Jotenkin vaan se plussa masensi täysin :(


Ai juu ja tänä aamuna vaaka näyttikin sitten 82.9 :) Ehkä se muutti taas tätä halua luovuttaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnelma Tuuli:
Täällä taas :ashamed:

En mä nyt sit vielä luovuta. Olen nyt eilisen päivän aikana keskustellut yhden jos toisenkin tyypin kanssa aiheesta ja tiedän nyt mitkä on ollu mun ongelmakohtia. Eli uudet kujeet taas ja katotaan, josko nyt lähtisi sujumaan :)

Jotenkin vaan se plussa masensi täysin :(


Ai juu ja tänä aamuna vaaka näyttikin sitten 82.9 :) Ehkä se muutti taas tätä halua luovuttaa :D
Hienoa, että tsemppiä löytyi taas :hug: :D
 
Turkilmas
Hyvä Tunnelma Tuuli :flower: :hug:


Ja KIITOS terapian tarpeessa :hug: . Tänään en viitsikään laittaa syömisiäni, sillä tänään mulla on ollut "heitän laihiksen nurkkaan"- päivä. Söin karkkia niin että oksat pois.

Perjantain karkkipäivä oli sit tässä ja huomenna (toivottavasti) olen taas ruodussa.
 
Mun on ihan PAKKO kävästä kehumassa, että vaaka näytti tänä aamuna 82.3!!!! Siis niinku ois lähteny maanantaiaamusta 1,3 kg!!!

Nyt loppus vaa'alla ravaaminen ja seuraavan kerran maanantaina ja toivotaan, että nämä muutokset oikeesti nyt tuottais tuloksia!
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja entinen laihduttaja:
Asiahan mulle mitenkään kuulu, mutta hienoja tuloksia, kun luin tuota teidän listaa :D
Jatkakaahan samaan malliin.
Ihanaa, KIITOS!!! Oikeesti niin turhauttavaa kun täällä vaan koittaa ja yrittää ja sitten jotkut ilkeät tulee haukkumaan laiskaksi yms.

Lämmittää paljon enemmän pieni kehuminen, motivoikin paljon paremmin. KIITOS meidän kaikkien puolesta :hug: :)
 
Turkilmas
Jos en terapian tarpeessa oo liikaa vaivaksi, niin voisin ottaa taas mielelläni kommenttia syömisistä :ashamed: . Kerrottakoon että kiloklubi soimaa liian pientä kalorimäärää, mutta mä en oikein usko. Kovin vaikeeta vaan sinne laittaa kaikki erikseen...

Mutta siis tässä:

-aamiainen: kulhollinen kaurapuuroa ja ruislesettä, 1 tl margariinia "voisilmäksi" ja rasvatonta maitoa. 1 paistettu kananmuna ja 1 siemen-lese-sämpylä. Päällä margariinia (minilätta). Kuppi kahvia.

lounas: täysjyväspagettia, kinkkukastiketta (7%ruokakermaan tehtynä). 3 keskikokoista porkkanaa

päivällinen: samaa kinkkuspagettia ja PALJON salaattia (jäävuorisalaatti,paprika,kurkku,tomaatti,purjo&auringonkukansiemeniä). salaattikastiketta.

välipala: 1 pikkupulla, kuppi kahvia.

iltapala: sämpylä leikattu kahdeksi. Päällä pestoa,basilikaa, tomaattia, auringonkukansiemeniä, mozzarellaa ja parmesan-juustoa. Niin ja päälle oreganoa. 1 pala tummaa suklaata ja kuppi teetä.

Tämmösiä tänään ja huomenna taas jotain muuta :)
 

Yhteistyössä