Laiton siirtolainen tappoi häntä käännytykseltä suojanneen naisen Itävallassa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Laiton siirtolainen tappoi häntä käännytykseltä suojanneen naisen Itävallassa

Sitä ennen mies oli raiskannut alaikäisen tytön Saksassa.
06.02.2016 14:18, 7612 lukukertaa

25-vuotias Lauren Mann löytyi puolipukeisena, kasvot lattiaa vasten, kotoaan Itävallan pääkaupungissa Wienissä tammikuussa.

Ruumiinavauksessa selvisi, että Coloradosta lähtöisin oleva, lastenhoitajana työskentelevä opiskelija oli tukehtunut. Syyttäjälaitos vahvisti eilen, että hänet oli murhattu.


Uhri, 25-vuotias Lauren Mann.

Torstaina pidätettiin gambialainen 24-vuotias turvapaikanhakija, jota Mann oli nähtävästi auttanut, jottei mies joutuisi käännytetyksi.

Mies löytyi vastaanottokeskuksesta Sveitsin Bernistä. Näyttää siltä, että hän oli mennyt sinne oleskelemaan turvapaikanhakijana. Mies jäljitettiin hänen puhelimensa avulla.

Laiton siirtolainen, josta syyttäjänvirasto käyttää nimeä Abdou I, oli jo ennestään tuttu Saksan poliisille, sillä mies oli raiskannut Saksassa oleskellessaan alaikäisen tytön.

Itävallan viranomaiset ovat tehneet miehestä luovutuspyynnön Sveitsiin.

Paikallislähteet kertovat, että Abdou I:n turvapaikkahakemus olisi hylätty, jolloin Lauren Mann olisi tarjoutunut piilottelemaan miestä, jotta häntä ei käännytettäisi.

Lähde: The Daily Mail
 
Ikävä kyllä sama voidaan nähdä tulevaisuudessa Suomessakin. Syksyllä maahan saapuneista turvapaikanhakijoista yli puolet ei sitä tule saamaan, siis vähintään 16000 miestä ryhtyy pakoilemaan viranomaisia jos käännytyksiä oikeasti aletaan toteuttaa. Meitäkin löytynee satoja naisia, jotka haluavat auttaa piilottelussa, muutama sitten maksaa siitä hengellään tai tulee raiskatuksi. Aitoja Darwin Award-ehdokkaita.
 
vierailijaSuvis
Suvakit ihmisvihassaan vaarantavat kaikki muut. Minun ja sinun ja kaikkien hyvinvoinnin, lapset.. Onko se sen arvoista?
Ei me suvakit vihata ihmisiä vaan te rasistit. Ja tuossa rikoksessa (jos se jo vahvistunut rikokseksi, ensin luultiin vahingoksi) turha syyllistää uhria, vain tekijä on syyllinen.

Itse en ikinä piilottelisi ketään laittomasti oleskelevaa ja todellakin pikakäännytykset tarpeen! Kummia luuloja teillä on meistä suvaitsevaisista...eipä tuollaisia stereotyyppisiä suvakkeja ole pahemmin...
 
vierailija
Ei me suvakit vihata ihmisiä vaan te rasistit. Ja tuossa rikoksessa (jos se jo vahvistunut rikokseksi, ensin luultiin vahingoksi) turha syyllistää uhria, vain tekijä on syyllinen.

Itse en ikinä piilottelisi ketään laittomasti oleskelevaa ja todellakin pikakäännytykset tarpeen! Kummia luuloja teillä on meistä suvaitsevaisista...eipä tuollaisia stereotyyppisiä suvakkeja ole pahemmin...
Kyllä suvakit vihaavat ihmisiä. Suomalaiset suvakit vihaavat suomalaisia, saksalaiset suvakit vihaavat saksalaisia, jne...

Mistä tämä suvakkien viha oikein kumpuaa niin se olisi ihan mielenkiintoista tietää.
 
vierailija
Ei me suvakit vihata ihmisiä vaan te rasistit. Ja tuossa rikoksessa (jos se jo vahvistunut rikokseksi, ensin luultiin vahingoksi) turha syyllistää uhria, vain tekijä on syyllinen.

Itse en ikinä piilottelisi ketään laittomasti oleskelevaa ja todellakin pikakäännytykset tarpeen! Kummia luuloja teillä on meistä suvaitsevaisista...eipä tuollaisia stereotyyppisiä suvakkeja ole pahemmin...
Vain suvakit 'luulevat' matun tekemää murhaa vahingoksi. Olet tyypillinen suvakki, kun nimittelet heti rasistiksi ilman mitään pohjaa väitteellesi.
 
vierdailifaja
Voi kun raiskaukset, murhat sun muut kohdistuisikin VAIN suvakkeihin kun niitä nyt kuitenkin välttämättä tapahtuu, niin ehkä tulisi joskus jotain muutosta asioihin.

Itse ajoi tuokin suvakki itsensä tuohon tilanteeseen. Murahsta on tietenkin vastuussa vain murhaaja.
 
vierailija
Voi kun raiskaukset, murhat sun muut kohdistuisikin VAIN suvakkeihin kun niitä nyt kuitenkin välttämättä tapahtuu, niin ehkä tulisi joskus jotain muutosta asioihin.

Itse ajoi tuokin suvakki itsensä tuohon tilanteeseen. Murahsta on tietenkin vastuussa vain murhaaja.
Niin jokseenkin näin,. Ei ole oikein, että he jotka eivät ole halunneet olla tässä pelissä mukana joutuvat kuitenkin kuuluman siihen ja olemaan uhreja.
Kyllä uhreja pitäis olla vaan ne jotka järjettömyyttään tämän pelin mahdollistaa ja siihen tahoo osallistua.

Kylmä fakta.
 
vierailija
Päivi Storgård on ilmeisesti lukenut vain suomalaista valtamediaa, kun luulee, että kotinsa ovien avaamisesta matuille seuraa pelkkää hyvää.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1454897735485.html

Me Naiset: Kirjailija ja toimittaja Päivi Storgård avasi ovensa turvapaikanhakijoille

Päivi Storgård kesäasunnollaan Loviisassa kesällä 2015. (KUVA: Kati Laukkanen)

Julkaistu: 8.2. 9:25

TURVAPAIKANHAKIJAT
Me Naiset -lehti kirjoittaa sivuillaan, että kirjailija ja toimittaja Päivi Storgård on avannut kotinsa ovet turvapaikanhakijoille.
Hiljattain rauhalliselle ruukkialueelle Loviisaan muuttanut kirjailija ja toimittaja Päivi Storgård kertoo Me Naiset -lehden haastattelussa, että tekee uuden kirjansa kirjoittamisen ohessa opetustyötä kotonaan. Hän opettaa turvapaikanhakijoille suomen kieltä ja paikallista kulttuuria.

– Aina oppitunnin aluksi juomme kahvit ja kysymme suomeksi, mitä kuuluu. Turvapaikanhakijat ovat erilaisista kulttuuritaustoista, aina finanssialan asiantuntijoista niihin, jotka opettelevat ensi kertaa lukemaan, Päivi kertoo Me Naisissa.

Lehden mukaan Storgårdille ja tämän miehelle oli alusta asti selvää, että ison, yli 200 neliön kokoisen kodin ovet ovat auki myös vieraille. Artikkelin mukaan pienellä kylällä suhtaudutaan turvapaikanhakijoihin kaksijakoisesti.

– Olen saanut ikävääkin palautetta, mutta eipä jaksa paljon kiinnostaa. Tässä iässä teen tasan, mitä tykkään eikä minun tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat, Päivi sanoo.

– Kun avaa kotinsa juuri heille, jotka arvostavat kotia ja vieraanvaraisuutta, ei siitä voi seurata muuta kuin hyvää ja muutama uusi ystävä.
IS
 

Yhteistyössä