Lakialoite rikkoo lasten oikeuksia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En jaksanut lukea tuota kirjoitusta mutta tottahan se on, että se polkee lapsen oikeuksia. Ja joita joku tulee sanomaan, että entäs ero perheet. Niissä kumminkin yleensä yhteishuoltajuus tai tapaamisoikeus. Tai sitten saattaa olla isä tai äitipuoli. Mutta eihän homot tätä mieti vaan omaa napaansa. Kuka vaan saa olla homo mutta ei sitä tarvi niin hirveää haloota nostaa ja kaikkea panna sekasin!
 
vierailija
Että sellasta tasa-arvoa. Oon huomannut että jos tasa-arvoista avioliitto lakia tms kritisoi niin nämät kannattajat on heti haukkumassa uskovaiseksi, juntiksi, hihhuliksi tai on heti vanhus tms. Mikä siinä on että ei kestetä kritiikkiä ja tervettä mielipidettä? Kaikki kun vaan ei halua tuollasesta luonnottomasta harrastuksesta jotain lakia tms. Vaikka mulle on ihan sama kenen kanssa kukakin asuu ja harrastaa seksiä mutta onko siihen pakko vetää mukaan kaikki? Ja varsinkaan lapsia vetää sellaseen sekaan!
 
Että sellasta tasa-arvoa. Oon huomannut että jos tasa-arvoista avioliitto lakia tms kritisoi niin nämät kannattajat on heti haukkumassa uskovaiseksi, juntiksi, hihhuliksi tai on heti vanhus tms. Mikä siinä on että ei kestetä kritiikkiä ja tervettä mielipidettä? Kaikki kun vaan ei halua tuollasesta luonnottomasta harrastuksesta jotain lakia tms. Vaikka mulle on ihan sama kenen kanssa kukakin asuu ja harrastaa seksiä mutta onko siihen pakko vetää mukaan kaikki? Ja varsinkaan lapsia vetää sellaseen sekaan!
En ole vielä kuullut vastustajilta yhtään tervettä mielipidettä. Jos sellaisiakin on, niin antakaa tulla! Kuulisin mielelläni vaihtelun vuoksi terveen mielipiteen tasa-arvoisen avioliittolain vastustajilta.
 
vierailijakökkö
Että sellasta tasa-arvoa. Oon huomannut että jos tasa-arvoista avioliitto lakia tms kritisoi niin nämät kannattajat on heti haukkumassa uskovaiseksi, juntiksi, hihhuliksi tai on heti vanhus tms. Mikä siinä on että ei kestetä kritiikkiä ja tervettä mielipidettä? Kaikki kun vaan ei halua tuollasesta luonnottomasta harrastuksesta jotain lakia tms. Vaikka mulle on ihan sama kenen kanssa kukakin asuu ja harrastaa seksiä mutta onko siihen pakko vetää mukaan kaikki? Ja varsinkaan lapsia vetää sellaseen sekaan!
mitä tarkoitat tuolla luonnottomuudella? kahta ihmistä jotka rakastaa toisiaan ja haluaa perheen?
vai puhutko kenties seksistä heidän välillään? jos puhut jälkimmäisestä, pitäisikö myös heteroparien seksuaalikäyttäytymistä alkaa tarkastelemaan niin, et vaikuttaako se jotenkin lasten kasvattamiseen?
 
vierailija
mitä tarkoitat tuolla luonnottomuudella? kahta ihmistä jotka rakastaa toisiaan ja haluaa perheen?
vai puhutko kenties seksistä heidän välillään? jos puhut jälkimmäisestä, pitäisikö myös heteroparien seksuaalikäyttäytymistä alkaa tarkastelemaan niin, et vaikuttaako se jotenkin lasten kasvattamiseen?
Etkös tajua ettei mies ja mies voi saada lapsia ja miehen ja naisen välillä on sopivat seksielimet.
 
vierailijakökkö
Etkös tajua ettei mies ja mies voi saada lapsia ja miehen ja naisen välillä on sopivat seksielimet.
no jos saisivat niin eihän silloin tarttis adoptoida..:whistle:

moni ihminen joka ei voi saada lapsia, kasvattaa heitä silti.

ja jos nyt ihan hirveenä yllätyksenä tulee, niin sateenkaariperheissä on jo lapsia, paljonkin, joten heidän oikeuksia kahteen huoltajaan, ei saa myöskään unohtaa.

ja nämä teidän argumentit olis paljon järkeenkäyvempiä jos samalla myös kieltäisitte yksinäisten adoptiot ja keinohedelmöitykset, ja vaatisitte esim isättömien/äidittömien lasten huostaanottoa.
 
Etkös tajua ettei mies ja mies voi saada lapsia ja miehen ja naisen välillä on sopivat seksielimet.
"Mies ja nainen voivat saada lapsia" - kyllä. Mutta eivät aina saa.
"Miehen ja naisen välillä on sopivat seksielimet" - mitä tämä paska tarkoittaa? Joko sinulla on todella kaavamainen ja vanhakantainen käsitys seksistä tai sitten et ole koskaan sitä itse harrastanut, mutta tuo väitteesi on silkkaa puppua. Seksiin sopii sellainen ihminen, jonka kanssa se seksi on itselle nautinnollista ja sellaista seksiä, jota haluaa harrastaa. Ja eipä heteroseksissäkään ainoastaan sukuelimiä käytetä (toivottavasti ainakaan), ja toisaalta ei varmaan kukaan hetero koe, että kenellä tahansa vastakkaisen sukupuolen edustajalla on "sopivat seksielimet" ja sen vuoksi sitä voisi harrastaa seksiä kenen tahansa kanssa.

Ja avioliiton kanssahan näillä ei ole mitään tekemistä. Avioliitossa ei ole kyse siitä, kenen kanssa voi lisääntyä. Eikä avioliitossa ole kyse seksistä.
 
Aluksi pähkäilin itse tämän asian kanssa pitkään. En tiennyt mitä mieltä olin...
Nyt, uskon, että yhteiskunnan on aika mennä askel eteenpäin ja antaa yhtälaiset oikeudet hetero- ja homoseksuaalisille liitoille. Keitä me luullaan olevamme, jos koemme oikeudeksemme määrätä sen, että kenellä on oikeus saada lapsia ja kenellä ei. Tai kenellä on oikeus mennä naimisiin ja kenellä ei. Pääasia, että ihmiset tykkää toisistaan ja osaavat rakastaa.
 
Lue alotuksen linkistä sen adoptio orpolapsen mielipide miks se vastustaa homoliittoja. Se on terve mielipide.
Luin nopeasti. Hän valitti, että adoptiolapsi "ei saa valita". Eihän hän koskaan saa muutenkaan valita. Hänet voidaan antaa kristitylle heteropariskunnalle, vaikka hän itse haluaisi ateistiperheeseen, tai vaikka hänen biologiset vanhempansa olisivat halunneet hänet ateistiperheeseen. Tai toisinpäin. Ja koska yksin asuvakin voi adoptoida, ei adoptiolapselta ole ennenkään kyselty, haluaako mieluummin heteroparin lapseksi.

"Benoît Talleun ajatukset kertovat sen kuinka lapsen etujen tulisi olla adoptio asioissa kaikkein tärkein kriteeri kun adoptiota suoritetaan."
Niin se onkin. Adoptiossa etsitään lapselle sopivinta perhettä, adoptiossa ei ole keskeistä se, mitä hakijat itse haluavat. Jos tuhannet heteroparit haluaisivat lapsen, mutta lesbo- tai homopari valitaan, on se lesbo/homopari katsottu kaikkia niitä heteroita paremmaksi vaihtoehdoksi. Miksi tyytyä huonompaan vaihtoehtoon vain heteroseksuaalisuuden vuoksi?

"Benoît Talleun kokemukset todistavat sen, että orpolapsen suurin kaipaus, tarve ja halu olisi päästä adoption kautta perheeseen, jossa hänellä on äiti ja isä."
Eivät todista. Yhden ihmisen kokemusta ei voi koskaan yleistää. Muutama vuosi sitten Ruotsissa yksi adoptoitu puhui julkisuudessa siitä, miten kansainväliset adoptiot pitäisi kokonaan lopettaa. Hänellä oli siitä huono kokemus, jota ei voi kiistää. Mutta voiko hänen kokemuksensa yleistää kaikkiin - niihinkin, joilla on päinvastainen kokemus?

Lukuisat tutkimukset osoittavat, että sateenkaariperheiden lasten hyvinvointi ei eroa heteroperheiden lasten hyvinvoinnista. Yliopistolliste tutkimukset antavat paremmin osviittaa siihen, mikä on todennäköisemmin totta yleisellä tasolla kuin uskonnollisissa julkaisuissa annetut yksittäisten ihmisten "todistukset".
 
vierailijaksi
Benoît Talleu on 17-vuotias, joka adoptoitiin Vietnamista lapsena Ranskaan. Hän taistelee homoseksuaalien adoptiota vastaan, koska kukaan ei ajattele adoptoituja lapsia. Benoît sanoi, että jos adoptoidulta lapselta kysyttäisiin mitä hän haluaa, niin vastaus olisi yksi äiti ja yksi isä. Benoît sanoi orpolapsen haaveilevan hänen tulevista vanhemmistaan. Hänen mukaansa tämä ajatus nousee syvältä hänen olemuksestaan, halusta äitiin ja isään. Benoîtin mukaan orpolapsen toiveen tulee olla ensimmäinen huomioonotettava asia. Hänen mukaansa orpolapselle kuuluisi adoption kautta oikeus äitiin ja isään (kasvatusvanhemmat).

Benoîtin mukaan on kyse tarpeen ja haluamisen erosta. Orpo tarvitsee isän ja äidin. Pari haluaa lapsen. Benoît sanoo, että hän jättää ihmisten valittavaksi kumpi on tärkeämpää tarve vai haluaminen. Benoîtin mielestä homoparien oikeus adoptoida orpolapsi on petos, sillä se pettää biologisen luottamuksemme. Benoîtin mielestä orpo tarvitsee äidin ja isän. Benoîtin tunnuslause on: Kaikki syntyvät miehestä ja naisesta, miehen ja naisen tulee suorittaa adoptio.

Benoît sanoo ihmisten sanovan, että lapsen on parempi elää homoparin luona kuin orpokodissa. Benoît sanoo, että kuulkaa mitä minä sanon tuollaisesta väitteestä: Tällainen lausunto haiskahtaa epärehelliseltä, sillä kymmenettuhannet heteroparit haluaisivat adoptoida meidät.

Benoît sanoo monien sanovan, että homopari on tyhjää parempi. Benoîtin mielestä tämä on järkyttävää ja homofobiaa. Benoîtin mielestä homot harjoittavat homofobiaa (minun huomioni). Benoîtin mukaan lapselle on parasta, että hänellä on äiti ja isä. Hän sanoi, että jos lapsi on orpokodissa eikä siksi ansaitse äitiä ja isää, niin se on julmaa ja väärin, joka kieltää orpolapselta tasa-arvon.

Benoît sanoo, että homopari saattaa olla hyvinkin rakastavaisia, eikä hän kiellä sitä, mutta orpolapsen tarve äitiin ja isään ei muutu koskaan. Benoîtin mukaan homoparien avioliitto ja adoptio on itsekkyyttä, sillä lain tulee suojella kaikkein heikompia, koska äidit ja isät ovat olemassa lapsia varten.

Benoît Talleun ajatukset kertovat sen kuinka lapsen etujen tulisi olla adoptio asioissa kaikkein tärkein kriteeri kun adoptiota suoritetaan. Lapsen oikeuden tulee olla aina etusijalla ja lapsella tulisi olla oikeus itse saada valita ja päättää haluaako hän adoption kautta kasvatusvanhemmikseen äidin ja isän vai kaksi äitiä tai kaksi isää. Jos lapsi on vielä niin pieni ettei hän kykene sitä päätöstä tekemään itse, niin on lapsen edun mukaista, että hän saa adoption kautta äidin ja isän, sillä onhan se luonnonjärjestyksen mukaista.

Benoît Talleun kokemukset todistavat sen, että orpolapsen suurin kaipaus, tarve ja halu olisi päästä adoption kautta perheeseen, jossa hänellä on äiti ja isä. On julmaa ja vastuutonta riistää lapselta oikeus äitiin ja isään, sillä äidit ja isät ovat olemassa lapsia varten.
 
upperi
Aluksi pähkäilin itse tämän asian kanssa pitkään. En tiennyt mitä mieltä olin...
Nyt, uskon, että yhteiskunnan on aika mennä askel eteenpäin ja antaa yhtälaiset oikeudet hetero- ja homoseksuaalisille liitoille. Keitä me luullaan olevamme, jos koemme oikeudeksemme määrätä sen, että kenellä on oikeus saada lapsia ja kenellä ei. Tai kenellä on oikeus mennä naimisiin ja kenellä ei. Pääasia, että ihmiset tykkää toisistaan ja osaavat rakastaa.
Eikö adoptio lapsella ole oikeutta äitiin ja isään? Ei sun mielestä.
 
"Suunnitelmaan kuuluu myös viharikoksen lain asettaminen, jonka mukaan homouden sanominen synniksi, vääräksi tai luonnottomaksi jne. tulee olemaan rangaistava viharikos."

Ai, tämäkö teitä huolettaa - haluatte siis pitää itsellänne oikeuden sanoa homoutta synniksi, vääräksi tai luonnottomaksi?

Vaikea uskoa, siitä mitään sanktiota tulisi, mutta jo nyt, ennen tasa-arvoisen avioliittolain voimaantuloa, tekee kyllä tuollaisilla kommenteilla monen silmissä itsestään juntin ja idiootin, eikä tuollaisia mielipiteitä arvosteta. Sen asian kanssa saatte vaan elää.
 
Eikö adoptio lapsella ole oikeutta äitiin ja isään? Ei sun mielestä.
Mun mielestä lapsella on oikeus vanhempiin.

Tämä maailma on niin täynnä epäoikeudenmukaisuutta ja epäreiluutta, mutta mun nähdäkseni se ei ole epäreilua, jos lapsella on jopa kaksi häntä rakastavaa ja hänestä parhaansa mukaan huolehtivaa aikuista ihmistä, joita hän voi kutsua omiksi vanhemmikseen. Se on oikeastaan se asia, millä on kaikkein eniten vaikutusta kasvavaan ihmiseen. Sillä, että sitä rakastetaan ja siitä välitetään. Ei sillä, onko se homo, lesbo, bi, hetero tai jotain noiden kaikkien väliltä.
 
Hihhulit käyttävät lapsia hyväksi näköjään muutenkin kuin seksuaalisesti. Kun ei muuten saada tarpeeksi huomiota, niin lapsilla sitä saa.
Homot sitä ja homot tätä. Mussunlussun lässynlässyn päläpälä mölömölö.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Todella typerää ja loukkaavaa verrata homoja siihen, että kaikki heteroparit eivät saa lapsia. Eivät saakaan ja joillekin se on todella kipeä asia. Ja myös se, että jos on yksinhuoltaja tai leski. Todella röyhkeää verrata siihen!

Kertokaa tasa-arvoisen avioliiton kannattajat miksi se pitäisi olla? Miksi homot ei voi olla rauhassa homoja keskenään vaan miksi pitää saada kaikesta niin paljon huomiota?
 
Todella typerää ja loukkaavaa verrata homoja siihen, että kaikki heteroparit eivät saa lapsia. Eivät saakaan ja joillekin se on todella kipeä asia. Ja myös se, että jos on yksinhuoltaja tai leski. Todella röyhkeää verrata siihen!

Kertokaa tasa-arvoisen avioliiton kannattajat miksi se pitäisi olla? Miksi homot ei voi olla rauhassa homoja keskenään vaan miksi pitää saada kaikesta niin paljon huomiota?
Siis mulla on ollut ihan se käsitys, että he haluavatkin elää ihan rauhassa homoina ilman huomiota. Olen kuvitellut, että he haluavat vain samat oikeudet itselleen, kuin muutkin pariskunnat? Mitä väärää siinä on?
 
vierailija
Mun mielestä lapsella on oikeus vanhempiin.

Tämä maailma on niin täynnä epäoikeudenmukaisuutta ja epäreiluutta, mutta mun nähdäkseni se ei ole epäreilua, jos lapsella on jopa kaksi häntä rakastavaa ja hänestä parhaansa mukaan huolehtivaa aikuista ihmistä, joita hän voi kutsua omiksi vanhemmikseen. Se on oikeastaan se asia, millä on kaikkein eniten vaikutusta kasvavaan ihmiseen. Sillä, että sitä rakastetaan ja siitä välitetään. Ei sillä, onko se homo, lesbo, bi, hetero tai jotain noiden kaikkien väliltä.
Kyllä niille adobtio lapsille on hetero perheissä ottaja, silloin lapsi saa sekä äidin ja isän. Suomessa joutuu melko pitkään jonottaan ja odottaan lasta. Ja kyllä niissä perheissä varmasti lapselle rakkautta riittää. Ja saa normaalin perhe mallin lapsi, saa äidin ja isän! Ja joku vetosi uskontoon yms. Lapsi voi isompana päättää haluaako uskoa samalla tavalla kuin vanhempansa mutta jos on esim. kahdella miehellä ei hän voi päättää onko hänellä äitiä ollenkaan! Ja se on väärin riistää lapselta mahdollisuus äitiin ja isään! Tämä maailma on niin täynnä epäoikeuden mukaisuutta, että miksi adoptio lapselta riistetään mahdollisuus äitiin ja isään? Mahtaa olla isompana hienoa olla kahden isän lapsi ja sitten on vain kaksi pappaa tulevilla lapsillansa.

Ja tähän nyt vetoaa kumminkin taas joku yh ihmisiin. Heillä kuitenkin voi jossakin välissä toivottavasti olla se puoliso joka on sitten isä- tai äitipuoli lapselle.
 
vierailija
Siis mulla on ollut ihan se käsitys, että he haluavatkin elää ihan rauhassa homoina ilman huomiota. Olen kuvitellut, että he haluavat vain samat oikeudet itselleen, kuin muutkin pariskunnat? Mitä väärää siinä on?
Ei ne kovin rauahssa elä homoina ilman huomiota. Heti jos jossakin ei erikseen muisteta mainita homoja, alkaa haloo. Ja tämä avioliitto show! Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto! miksi sitä pitäisi rikkoa? Miksi pitäisi loukata suurinta osaa suomalaisista sillä, että se rikotaan?

Mitä oot siitä mieltä jos seuraavaksi aletaan puhua ja sekoilla moniavioisuuden puolesta. Varmaan siitäkin kohta hirveä haloo ja kohta saa olla monta ukkoa ja akkaa naisella.
 

Yhteistyössä