Lapsellisesti käyttäytyvä työkaveri, mitä tehdä asialle?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämä työkaveri on tosi lapsellinen ja kiukuttelee aina, kun asiat ei mene hänen pillinsä mukaisesti. Hän ei ole lainkaan joustava missään ja minua jo pelottaa olla tämän kanssa tekemisissä, kun hän vaan on niin raivostuttava päsmäri kaikessa.
Pomolle ollaan asiasta tehty vaikka kuinka monta kantelua, mutta kun pomokaan ei oikein tahdo saada otetta tästä tyypistä. :( Minusta tuntuu, että pomokin pelkää tämän ihmisen vallankäyttöä, vaikka pomon pitäisi olla se ylimmässä asemassa oleva.
Kyseessä on pieni yritys, henkilökuntaa on alle 10, joten tämä on oikeasti todella pieni yhteisö ja hierarkia on täysin toimimaton, jolloin tämä yksi päsmäri pääsee terrorisoimaan muiden työskentelyä.
Tänäänkin minun piti mennä hänen matkassa koko päivän, mutta olikin lähtenyt ovet paukkuen pois paikalta, kun oli vieläkin suuttuneena viime viikon tapahtumista (joista en nyt tässä lähde avautumaan). Hänen vihanpitonsa kohdistuu useimmiten minuun, mikä on aivan käsittämätöntä. :( Ahdistaa. Olen harkinnut irtisanoutumista, mutta karenssi on iso peikko. Muuta työpaikkaa en todennäköisesti tule lähiaikoina saamaan.
 
vierailija
Ensinnakin, ala etsimaan uutta työpaikkaa.
Toisekseen, kay ihmeessa nyt samantien juttelemassa pomosi kanssa. Kerrot etta -tyyppi oli lahtenyt ilman sinua, ja sitten kerrot taman henkilo sinun kohdistamasta työpaikkaa kiusaamisesta. Kerro, etta olet ottamatta yjteytta tyosuojeluviranomaisiin taman asian vuoksi, koska kiusaaja aiheuttaa niin paljon ylimaaraista stressin ettet enaa kestää sita. Voit myos rehellisesti kertoa, etta olet niin loppu, etta ottaisit lopputilin ellei siita seuraisi karenssia.

Tama saattaa auttaa pomoa vihdoin puuttumaan ongelmaan, tai sitten voi olla, etta saat kenkaa, mutta ainakin silloin et saa karenssia.

Joka tapauksessa, jos haluat suojata selustasi, ota ensin yhteys tyosuojeluviranomaisiin ja pyyda apua tyopaikan kiusaamisongelmaan.
 

Yhteistyössä