Lapsen hoito sairaalassa tökkii, en jaksais enää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Taistella yhtään asian kanssa. Muutenki oon ihan loppu niin sitte pitäis vielä olla jatkuvasti VAATIMASSA JA UHKAILEMASSA että lapselle saa kunnon hoitoa. Ja sitä ei näytä saavan mutta kun ei vihtisi kovin alkaa möykätä. Lääkärit vaan pitkittävät tilannetta vaikka tietävät mitä edessä. Vähättelevat ongelmaa mutta alan itse olla loppu. Minä tuon kireän, valvovan ja itkusen lapsen hoidan 24/7. Lähipiiri kauhistelee tilannetta ja myös osa lääkäreistä, mutta ei auta.
 
vierailija
Oletko yksityisellä lääkärillä käynyt vielä? Löytyisikö sieltä lapsellesi sopivaa ja osaavaa lääkäriä ensihätiin? Voisitko jakaa jollekin vastuuta sairaalaan soitteluissa sekä muissa tiedusteluissa? Ei tarvitsisi itse niin riehua ja vaatia hoitoa yms. Yleensä joku joka ei joudu 24/7 olemaan sairaan lapsen kanssa, pystyy rauhallisemmin hoitamaan näitä rasittavia puheluita. Kirjoitat paperille ajatuksia, kysymyksiä ja muita asioita joihin kaipaat vastauksia tai toimenpiteitä ja pyydät jotakuta puhelinvastaavaksi ainakin hetkeksi. Oletettavasti neuvolassa olet jo asioinut tarpeeksi :)

Itse olen laittanut mieheni (rauhallisempi ja hermonsa kasassa pitävä) puhelinvastaavaksi joissakin lasten asioissa, kun itse olisin mennyt lankoja pitkin vääntämän rautalangasta asioita :) Ja onpa tainnut hoitaa muutaman vaimonkin henk.kohtaisen asian siinä
sivussa :whistle:
 
vierailija
Hmmm.. Yksityislääkäriä ei oo tullut ajateltua aiemmin.. Välillä mies soittanut/käynyt tai yhdessä käyty, muuta yleensä minä. Lääkärit periaatteessa tietävä mitä edessä muuta odottavat ylemmältä taholta vastausta ja eivät ala kyselemään sen perään. Itseä vaan alkaa hirvitää kun joulu kohta ja sitten on taukoa sairaalassakin, että ei tehdä ku se mitä pakko. En ole osannut vaatia ja uhkailla, mutta tuntuu että se olisi ainut keino. Monesti tullut jo itku lääkäreiden edessä ku aina vedetään pohja pois, olen sanonut että alan olla ihan loppu katsomaan ku lapsi kärsii. Mutta ei hyötyä. Voiko tällasessa tilanteessa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen?
 
viedfrailija
Oletko ollut yhteydessä sairaalan sosiaalityöntekijään? Kannattaa kertoa suoraan fiilikset ja valittaa hänelle lääkärien toiminnasta ja käytöksestä. Omalla kohdallani avautuminen sosiaalityöntekijälle auttoi. Hän vei terveiseni eteenpäin hoitoryhmälle ja oli mukana seuraavassa hoitopalaverissa.
 
vierailija
Oletko ollut yhteydessä sairaalan sosiaalityöntekijään? Kannattaa kertoa suoraan fiilikset ja valittaa hänelle lääkärien toiminnasta ja käytöksestä. Omalla kohdallani avautuminen sosiaalityöntekijälle auttoi. Hän vei terveiseni eteenpäin hoitoryhmälle ja oli mukana seuraavassa hoitopalaverissa.
Tämä voisi olla ap:lle hyvä "pehmeä" tapa laittaa asioihin vauhtia.

Valitettavasti lääkärit ovat joskus herkkähipiäisiä ja vaativat vanhemmat (oikeutetusti lapsen parasta ajattelevat) saavat hankalan maineen ja hitaampaa toimintaa. Joskus on myös kiireessä hoitajat/lääkärit laittaneet lähetteisiin väärän kiireellisyys merkinnän tai lähete ei ole edes saavuttanut asian omaista lääkäriä. Eli sosiaalityöntekijä olisi varmaan hyvä taho ajamaan asiaanne nopeutetusti sairaalassa.
 
vierailija
Kiitos vinkistä. Täytyy ottaa sosiaalitoimeen yhteys. Jos vähän asiat vauhdittuisi. Ei saa enää edes kunnolla nukuttua ku pelottaa että lapsi yöllä tukehtuu. Ap
 

Yhteistyössä