Lapsenvahti perui sovitun lasten hoidon, toksoplasman pelossa, keskenmeno riski ??! Lapsenvahti raskaana.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="pöh";25045577]No, ei kai yhden lastenhoitokeikan aikana kissan vessaa tarvitse siivota... Sitäpaitsi jos kissat ovat sisäkissoja, on sairastumisriski käsittääkseni olematon. Helpommin taudin saa syömällä esim. huonosti pestyjä kasviksia.

Mä olen siivonnut kissojen hiekkalaatikon ihan omin pikku kätösin koko raskauteni ajan, koska yksikään kissoistamme ei ulkoile ilman valjaita eikä herkuttele infektiivisillä taudinaiheuttajilla eli jyrsijöillä.[/QUOTE]


kissat ovat sisäkissoja. Eikä niille syötetä myöskään jyrsijöitä. :)

ap
 
[QUOTE="pöh";25045577]
Mä olen siivonnut kissojen hiekkalaatikon ihan omin pikku kätösin koko raskauteni ajan, koska yksikään kissoistamme ei ulkoile ilman valjaita eikä herkuttele infektiivisillä taudinaiheuttajilla eli jyrsijöillä.[/QUOTE]

Mää kun oon ymmärtänyt, että kissanhiekkalapioitakin on nykyään olemassa, ettei tarvi sormin niitä paskoja ronkkia...

:xmas:
 
"vieras"
Oiskohan mun pitäny antaa kissat pois kun olin raskaana??? No, hyvällä tuurilla selvittiin ja sain terveen pojan =) Kissanhiekkalaatikkoa en tosin raskaana ollessani siivonnu. Eli musta hivenen hysteerinen toi sun lapsenvahtis, jos toi oli oikea syy, miksei tullut...

Btw, on taas ketju pysyny tosi asialinjalla :D
Tuo menee kyllä vihkooni "mitä hyötyä raskautumisesta"

-EI saa siivota kissanhiekkalaatikkoa

:)
 
  • Tykkää
Reactions: Leenuliinukka
"vieras"
[QUOTE="vieras";25051152]Tuo menee kyllä vihkooni "mitä hyötyä raskautumisesta"

-EI saa siivota kissanhiekkalaatikkoa

:)[/QUOTE]

Saatika käydä kylässä ihmisillä joilla on sisäkissoja. Täytyy muistaa tämä sitten kun hän kysyy voinko värjätä meillä hänen hiukset tai kuskata johonkin autolla. Täytyy muistaa muistuttaa että hei meillä on kissoja.

ap
 
Mää kun oon ymmärtänyt, että kissanhiekkalapioitakin on nykyään olemassa, ettei tarvi sormin niitä paskoja ronkkia...

:xmas:
Se pöllyää. Siksi ei saa tyhjennellä.

Mutta ihan yksinkertaisella verikokeella saa ne vasta-aineet otettua, jonka jälkeen jos ne on positiiviset ennestään, voi vaikka syödä sitä paskaa ilman pelkoa toksoplasmoosista.

Eikä kannata muuten matkustella sitten Etelä-Eurooppaankaan, siellä on lähes kaikilla ko. loinen ja jos siellä sattuu olemaan raskaana ilman vanhaa infektiota niin saapi ravata labrassa...
 
Meikäläisellä ei ollut vasta-aineita ja ihan itse jouduin hiekkalaatikot siivoamaan. Hengissä selvittiin minä ja kaksi lasta.

Taisi tosiaan lapsenvahti haluta peruuttaa muusta syystä. Tai sitten siellä vaikka puoliso teki källit ja puijasi hirveillä kauhutarinoilla toisen ihan paniikkiin.
 
"mima"
luin vain puoli sivua, mutta aattelin mainita että itse en raskausaikana uskaltanut kyläillä kodeissa, joissa oli kissa. ja ulkonakin jos kissa käveli vastaan, pidätin suunnilleen henkeä :D

juu, kuulostaa nyt vähintäänkin hupsulta, mutta luulen kuitenkin että toimisin nyt samoin :)
 

Yhteistyössä