Lapsi mummilla viikon, mummi töissä. Voiko viedä tarhaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija93
  • Ensimmäinen viesti
vierailija93
elikkä siis olen menossa viikoksi etelään, olen yh-äiti ja teen 4-vuoro duunia eli todella väsynyt lapsen kanssa. Olen lopen uupunut ja minulle monet sanonut että pitäisin omaa lomaa. En ole kun kerran tai kaksi ollut yksin ilman lastani sellain että ollut äitini luona juuri yhden tai kaks yötä. Olisin nyt lähdössä lomalle viikoksi etelään ja lapsi jäisi äitini luokse, mutta äitini on myös töissä - onkohan mahdollista silti lapsi viedä tarhaan silloin kun äitini töissä.. Onko kellään kokemuksia? T. Loman tarpeessa.
 
vierailija93
Lapseni olisi siis menossa tarhaan vain silloin kun äitini on itse töissä.. Ovatkohan ne tuolla tarhassa sitten paheksuvia jos joku muu hakee lapseni viikon ajan ja vie tarhaan ja pitääköhän sinne infota sitten minun reissusta ja ovatkohan he kuinka hyväksyväisiä tämmöiseen..
 
vierailija.
Tottakai mummi voi viedä lapsen hoitoon ja hakea pois. Ei sinun mitään syitä tarvitse selitellä, kunhan vain ilmoitat etukäteen, että sillä viikolla mummi hoitaa lapsen viennit ja haut.

Meillä on joskus isovanhemmat tulleet kyläilemään muutamaksi päiväksi ja ovat vieneet lapset joksikin aikaa hoitoon, kun ovat itse hoitaneet muita asioita.

Jos päiväkodin tädit ovat yliuteliaita sinun menoistasi, niin voit kertoa olevasti vaikka työmatkalla. Sinun menosi eivät heille kuulu, kun kerran lapsella on oikeus hoitopaikkaan ja se on maksettu.
 
-*-vierailija
Me ainakin mieheni kanssa muutama vuosi sitten ilmoitettiin päiväkotiin kaksin lähtevämme lomalle Turkkiin, samalla ilmoitettiin mamman ja pappan työvuorot tuoksi ajaksi, että niiden mukaan lapsia kuskaavat sinne. Ei ollut ainakaan meidän hoitajille ongelma.
Ei muuta kun hyvillä mielin lomasta nauttimaan Kun äiti voi hyvin, lapsikin voi hyvin!
 
Kettari
Itse PK tätinä arvostanut rehellisyyttä.Kerro reilusti mihin olet menossa ja sen takia mummo tuo ja hakee.Omassa työpaikassani on muutamia vanhempia,jotka ovat käyneet reissussa ilman lapsia.He ovat kertoneet ihan reilusti asiasta,eikä myö oo sitä ruodittu sen kummemmin.Hyvä jos väsyny vanhempi/vanhemmat saavat järjestettyä niin että pääsee lomalle.
Lapsikin voi jossain vaiheessa möläyttää,että äiti on lomalla...Tai sitten muuten oireilla,kun olet pois.Senkin takia henkilökunnan on hyvä tietää.Osaavat tukea oikein lasta ikävässään.
 
akava
Pk:n ihmisenä samaa mieltä kun kettari!!
Miksi et kerro rehellisesti? Enemmän meitä salailu/valehtelu ärsyttää.. Ja lapsi juttelee äidin matkasta pk:ssa kyllä :) ja voi ikävöidä, joten on hyvä jos hoitajat tietää tilanteen eivätkä sekoita lasta enempää.
 
vierailija2
Voit hyvin mennä ulkomaille, mutta kerro se rehellisesti. Jos esimerkiksi lapselle sattuu jotain päiväkodissa tai lapsi sairastuu, osaavat he sitten suoraan soittaa mummille.
 

Yhteistyössä