lapsiveden meno.

vieras
Mulla ainakin alkoi eka supistukset. Niitä kesti noin 3 tuntia kunnes sairaalassa sitten sisätutkimuksen yhteydessä meni vedet. Lapsi syntyi vajaan kahden tunnin päästä vesien menosta.
 
yöllä vessareissulla.siinä suikussa kävin (oli sairaanhoitajan ohje).puin päälleni ja lähettiin sairaalaan.supparit alko siinä oisko noin 1h menny ja lapsi oli maailmassa 5h30 min päästä siitä ku vedet meni.
ystävälläni meni 12h ennen ku alko mitään tapahtumaan ja silloinki vasta lääkkeillä.
 
...
Lapsivesi meni yöllä yhden aikaan. sairaalaan mentiin aamulla,kun ei supistellut vielä ( sairaalan ohjeen mukaan). Lapsi syntyi vasta seuraavan päivän aamuna eli n. 30 tuntia vesien menosta.

Eli voi mennä pitkäänkin.
 
Minulla meni vedet yöllä (ei tullut suppareita). Sairaalasta saadun ohjeen mukaan odoteltiin aamuun ja sitten lähdettiin sairaalaan. Suppareita ei vain kuulunut, joten jouduin jäämään yöksi osastolle. Yöllä supparit alkoivat, mutta ne hävisivät aamuun mennessä. Synnytys käynnistettiin tipalla klo 12.15, supparit alkoivat 15 minuutin kuluttua ja poika syntyi klo 20.08.
 
Tiuku
Vedet alkoi liristä 01.30 (yöllä siis), supparit alkoi tunnin sisään. 14.00 oli vauva maailmassa. Eräällä tutulla sen sijaan meni vedet, mut ei tullut suppareita seuraavan vuorokauden aikana vaikka sai tippaakin. Lopulta tehtiin sektio.
 
Mulla meni lapsivedet yöllä n. klo 3. Soitin miehelle, joka oli yövuorossa, että pitäis sairaalaan lähteä. N. tunnin päästä olitiinkin sitten jo osastolla. Siinä sitten ihmeteltiin ja odoteltiin, aamulla alkoi melko heikot supistukset. Kätilö käski mennä ulos kävelylle, jolloin sitten supistuksetkin voimistuivat oikein kunnolla. Suihkuttelua, ammeessa lillumista, epiduraali ja oksitosiinitippa.. Poika syntyi klo 15.23.
 
mulla kun tuli äskettäin n 0,5dl jotain kirkasta nestettä. kävin pissillä ja laitoin pikkarit niin sit lirahti housuun. mietin nyt sit tässä että..... :/ aiemmin päivällä tuli semmonen räkämäinen lima, vaalea ehkä hieman kellertävä, mutta en sitä sen kummemmin ajatellut kun tullut muutenkin raskauden aikan pieniä limoja. nyt rv 32. pitäisikö mun nyt huolestua vai odotella mitä tässä tulee??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja titiy:
mulla kun tuli äskettäin n 0,5dl jotain kirkasta nestettä. kävin pissillä ja laitoin pikkarit niin sit lirahti housuun. mietin nyt sit tässä että..... :/ aiemmin päivällä tuli semmonen räkämäinen lima, vaalea ehkä hieman kellertävä, mutta en sitä sen kummemmin ajatellut kun tullut muutenkin raskauden aikan pieniä limoja. nyt rv 32. pitäisikö mun nyt huolestua vai odotella mitä tässä tulee??
VOi olla vaan valkkaria, mutta pitää käydä polilla tarkistamassa asia.
Joten yhteys poliin varsinkin kun sulla on viikkoja vasta tuon verran.
 
Tällanen teksti löyty netistä:
Mikäli kyseessä on vain yhden kerran esiintynyt pieni vetinen vuoto, lapsivedenmeno on epätodennäköinen, ja tilannetta voi jäädä seuraamaan kotona. Tällöin kannattaa tehdä huolellinen alapesu ja kuivaus, laittaa terveysside ja seurata siihen tulevaa vuotoa. Jos et pääse selvyyteen vuodon laadusta, hakeudu synnytyspäivystykseen, siellä lapsivedenmeno pystytään selvittämään luotettavasti yksinkertaisella testillä.
Ja mä nyt en siten ole todellakaan varma oliko se neste lapsivettä....

 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja titiy:
mulla kun tuli äskettäin n 0,5dl jotain kirkasta nestettä. kävin pissillä ja laitoin pikkarit niin sit lirahti housuun. mietin nyt sit tässä että..... :/ aiemmin päivällä tuli semmonen räkämäinen lima, vaalea ehkä hieman kellertävä, mutta en sitä sen kummemmin ajatellut kun tullut muutenkin raskauden aikan pieniä limoja. nyt rv 32. pitäisikö mun nyt huolestua vai odotella mitä tässä tulee??
Soita nyt herranjumala jo synnytyslaitokseen, ja vähän äkkiä! Sulla on viikkojakin vasta noin vähän, että nyt puhelin käteen! Kuulostaa siltä, että sulla on mennyt limatulppa ja nyt vettä.

SOITA!
 
tuulen sydän
jos on äippäpoli lähellä, niin voithan mennä sinne tarkistuttamaan tilanteen. Niillä on olemassa joku sellanen liuska testi, millä näkee onko emätimessä jälkiä lapsivedestä vai ei
 
No soitin sinne ja sano että laittaa side ja seurailla. jos tulee lisää niin käydä siellä paikan päällä. voi kuulemma olla normaalia raskausajan limaa joka muuttuu vetisemmäksi. on sinne matkaa n. 50km ja en ole nyt edes kotona vaan vanhempien luona yötä ja mies 60 km päässä.. mietin että säikäytänkö sitä soittamalla ollenkaan...
 
Ammattilainen
Jos se oli lapsivettä (=kalvot puhkesivat) nii sitä tihkuu kyllä koko ajan lisää. Lapisvesi tuoksuu ihan erilaiselle kuin valkovuoto, niin nyt vaan nuuhkit pikkareita sitten :D Jos sulla ei enää tuu mitään nin tuskin oli lapsivettä. Mulla ainakin valkovuoto mene eihan vedeksi loppiraskaudessa, ja sitä tulee just lorahtamalla, tyyliin ruokalusikallinen kerrallaan, ei sentään puolta desiä. Kokeileppa muuten kaataa 0,5 dl vettä pikkareihin, se on aika paljon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Jos se oli lapsivettä (=kalvot puhkesivat) nii sitä tihkuu kyllä koko ajan lisää. Lapisvesi tuoksuu ihan erilaiselle kuin valkovuoto, niin nyt vaan nuuhkit pikkareita sitten :D Jos sulla ei enää tuu mitään nin tuskin oli lapsivettä. Mulla ainakin valkovuoto mene eihan vedeksi loppiraskaudessa, ja sitä tulee just lorahtamalla, tyyliin ruokalusikallinen kerrallaan, ei sentään puolta desiä. Kokeileppa muuten kaataa 0,5 dl vettä pikkareihin, se on aika paljon...
toivottavasti asia näin. no ei sitä ihan ruokalusikallista ollu, oli enemmän. kävin tänään normaali lääkärillä, sano että olla ihan hissukseen eikä rehkiä liikaa ku oli kohdunkaula? lyhentyny puoli senttiä.
 
tuntuu että tämän raskauden kanssa ihan pihalla ku on niin erilainen kuin ensimmäinen. ensimmäinen oli niin helppo, tuskin mitään vaivoja ja synnytys ajallaan alkoi supistuksilla. nyt sitten niinkuin ensikertalainen, kaikki taas tuntuu niin uudelta :ashamed:
 

Yhteistyössä