Lasten täysin eriarvoinen asema uusioperheessä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulla on ja miehelläni on edellisistä suhteista kummallakin yksi lapsi. Olen sairaanhoitaja ja hoitajien palkat eivät päätä huimaa. Tulen kuitenkin hyvin toimeen ja lapsellani on kaikkea mitä tarvitsee, matkustellaan paljon, kotimme on hieno yms.
Miehen kanssa maksetaan tottakai yhdessä yhteiset kulut. Mieheni on insinööri ja palkka alkaa seiskalla.

Miehen lapsi saa heti oman asunnon, kun muuttaa pois kotoa. On kylläkin vasta yläkoulussa mutta asuntoasiat on jo ns järjestetty. Miehen lapsella on kalliit mopot, mönkijät, laskettelukamat, puhelimet jne.

Omani jää kaikessa jälkeen. Mun mielestä on kurjaa, että lapset kasvavat niin eri arvoisessa asemassa. Jo pienestä asti on jouluisin totuttu siihen, että omani saa kohtuudella lahjoja ja mieheni lapsi sitten kaikkea kallista.

Mieheni viettää aikaa oman lapsensa kanssa, mutta ei minun. Oman lapseni on miehelle kuin ilmaa. Miehen lapsi taas selvästi osoittaa mieltään minua ja minun tyttöäni kohtaan, mutta mieheni ei tätä piirrettä tunnista, vaan poika manipuloi isäänsä kuusi nolla.

Miehen poika terrorisoi tytärtäni jo pienestä, mutta niin ettei isä näe. Saattaa tahallaan sotkea tyttöni meikkejä jne ja kun sanon asiasta, niin mieheni suuttuu minulle, että miten kehtaan väittää moista.
 
Haluatko sinä, että lapsesi kasvaa tällaisessa ympäristössä? Miehesi suhtautuminen lapseesi on aika kylmää ja eittämättä vaikuttaa hänen itsetuntoonsa. Kenelle ei olisi kivuliasta olla ilmaa?
Sinä olet saattanut lapsesi tällaiseen ympäristöön, joka ei tue hänen normaalia kehitystään. Kauanko aiot pitää hänet tässä ympäristössä?
 
  • Tykkää
Reactions: Kis*mett ja .....
vierailija
Haluatko sinä, että lapsesi kasvaa tällaisessa ympäristössä? Miehesi suhtautuminen lapseesi on aika kylmää ja eittämättä vaikuttaa hänen itsetuntoonsa. Kenelle ei olisi kivuliasta olla ilmaa?
Sinä olet saattanut lapsesi tällaiseen ympäristöön, joka ei tue hänen normaalia kehitystään. Kauanko aiot pitää hänet tässä ympäristössä?
niin kauan kun ukon palkka alkaa seiskalla..:rolleyes:
 
vierailija
Eihän se sairaanhoitajankaan palkka mikään ihan pieni ole. Alkaa kolmosella. Esimerkiksi moni palstamamma on lähihoitaja joiden palkka hädin tuskin alkaa kakkosella tai perhepäivähoitaja joiden palkka alkaa ykkösellä...
 
Ei ole reilua, eikä kukaan järkevä aikuinen noin tunteettomasti kohtele lapsia.
Esim nyt tuo lahjajuttu. Ihan sama kenen lapsia jouluna kuusen ympärillä on, kaikille annetaan samanverran samantasoisia lahjoja, jos samaan perheeseen kuuluvat.

Ja itse en kyllä ylipäänsä haluaisi asua miehen kanssa, joka ei olisi yhtään kiinnostunut omasta lapsestani ja kohtelisi tätä huonosti kotona.
 

Yhteistyössä