Lastensuojeluilmoitus

  • Viestiketjun aloittaja Järkyttynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
Järkyttynyt äiti
Oli pakko alkaa kirjoittamaan ja purkamaan pahaa oloa. Meistä on naapuri tehnyt lastensuojeluilmoituksen viime viikolla... Meiltä kuulemma kuului riitelyä, kiroilua ja lapsemme on naapurin mielestä jossain vaarassa?? Lapsemme myös on itkenyt öisin ja leikkinyt liian kovaäänisesti leluilla (kuuluuko nämä asiat oikeasti lastensojeluun??)

Saimme tietää kuka naapuri ilmoituksen on tehnyt. Kuuluuko tämä normaaliin tapaan että kerrotaan kuka on ilmoituksen tehnyt, vai saakohan ilmoitusta tehdessä valita saako kertoa vai eikö, tietääkö joku?
 
vieras
Jotkut naapurit tekevät tuota ihan kiusallaan. Soittiko sosiaalityöntekijä teille vai tuliko kutsu tulla käymään? Voimia sinulle, kaikki on varmaan ihan kunnossa, sanotte, että teillä ihan normaalia elämää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä pelkään kanssa tollaista joka päivä. Ihmiset on paskoja, jopa omat "ystävät"

Minäkin pelkään, vaikka olemme päihteetön, normaali perhe.
samoin
ihan iisi juttu on joten turhaa pelätä jos kaikki ok. tilanne pitää olla aika paha että ne ppuuttuu asioihin. ;)

Voitko kertoa tarkemmin?
 
MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä pelkään kanssa tollaista joka päivä. Ihmiset on paskoja, jopa omat "ystävät"

Minäkin pelkään, vaikka olemme päihteetön, normaali perhe.
samoin
ihan iisi juttu on joten turhaa pelätä jos kaikki ok. tilanne pitää olla aika paha että ne ppuuttuu asioihin. ;)

Voitko kertoa tarkemmin?
joko ne pyytää teitä sinne tai tulevat kotiin. kyselee jne. jos kaikki ok niin siihen se jää. jos on jotain muuta ongelmaa niin saa käydä siellä muutama kerta. ne myöskin tarjoo muitakin apuja. esim. jos on paha rahatilanne.
 
vieras
Mun naapuri sanoi, että kun meiltä kuului yhteen aikaan todella paljon riitelyä ja hän tietenkin tiesi, että lapset paikalla...että sitten jos olisi alkanut kuulua kolinaa tms...eli riitely olisi jo fyysistä niin olisi soittanut poliisit.

Tietenkin ei kai nyt ihan pelkän riitelyn takia lapsiaan menetä, mutta ehkäpä te osaatte nyt puuttua omiin asioihinne paremmin, eli hoidatte sen perhe-elämänne kuntoon, ettei tarvitse riidellä niin paljoa.

Tuskin ne lastensuojelusta mitään ihmeempää tekee...tsekkaavat vain, että kaikki ok.
 
Tutkija
Periaatteessa sanotaan, että ilmoituksen voi tehdä nimettömänä, mutta kyllä ne kysyy kuka ilmoitusta tekee. Ja he kertovat asianosaisille kuka ilmoituksen on tehnyt.Näin toimii laki Suomessa.
 
kyllä meilleki kun olin nuori tuli poliisit ja lastensuijelu.

lapset kuulema itkee ja äiti ryyppää jne jne. olin siis jotain 15 ja veli hiukka nuorempi, toinen vanhempi.

ajoin poliisit pois ja raivosin kun tulee sinne syytteleen.
mutta selittivät että pakkohan niiden n tarkistaa ja kyl sen ymmärrän.

ilmoittaja oli äitille suuttunut nainen joka keksi näin hyvän keinon kostaa.

no kun ei syytä ollut niin ei meillä mitään pelättävää ollut.
 
Asian kääntöpuoli: eikö ole hyvä, että teidän lapsista välittävät muutkin ihmiset? Ja kun perhe-elämä ja lapsista huolehtiminen on kunnossa, niin miksi pelätä? Tietenkin ellei se ole edes omasta mielestä kunnossa, niin sitten on syytä vähän pelätäkin, tai tehdä asiaan semmoinen muutos, ettei tarvitse pelätä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Asian kääntöpuoli: eikö ole hyvä, että teidän lapsista välittävät muutkin ihmiset? Ja kun perhe-elämä ja lapsista huolehtiminen on kunnossa, niin miksi pelätä? Tietenkin ellei se ole edes omasta mielestä kunnossa, niin sitten on syytä vähän pelätäkin, tai tehdä asiaan semmoinen muutos, ettei tarvitse pelätä.
Myös ns. turhia ilmoituksia tehdään(kostoksi/ilkeyksissään), tosin ovat varmaan marginaali-ilmiö?
 
Ei ole mitään huolta, jos teillä on kaikki ok. Huomiota herättävä riitely ja kiroilu ei toki kuulosta hyvältä lasten kannalta, tarvitsitteko jotain tukea siihen että kykenisitte käsittelemään asioita rauhallisemmin? Ex teki kiusallaan lastensuojeluilmoituksen sossuun, eipä mua pelottanut koska meillä ei edes huudeta tai kiroilla, puhumattakaan mistään muusta. Ja tädit sanoi jo etukäteen, että heidän pitää tulla käymään mutta eivät edes epäile että mitään olisi vialla. Kyselivät vaan vähän jotain yleistä olemisesta ja elämisestä, töistä yms. Aika lyhyt ja simppeli käynti.
 
Pohjis harmaana
Ei se lastensuojelu ole niin kamala mitä luullaan,tein itse "ilmoituksen" itsestäni,kun sairauksien takia jaksaminen oli mitä oli,nyt alkaa rullaamaan paremmin,saan kerta viikkoon perhetyöntekijän ja apua on tullut tarpeeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Asian kääntöpuoli: eikö ole hyvä, että teidän lapsista välittävät muutkin ihmiset? Ja kun perhe-elämä ja lapsista huolehtiminen on kunnossa, niin miksi pelätä? Tietenkin ellei se ole edes omasta mielestä kunnossa, niin sitten on syytä vähän pelätäkin, tai tehdä asiaan semmoinen muutos, ettei tarvitse pelätä.
Myös ns. turhia ilmoituksia tehdään(kostoksi/ilkeyksissään), tosin ovat varmaan marginaali-ilmiö?
Niinpä, toki tuon tiedän, mutta miksipä sitäkään murehtisi? Toivottaa stt:t tervetulleeksi, juttelee tarpeelliset ja jatkaa elämäänsä? Jos siis kaikki on kotona kunnossa :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut naapurit tekevät tuota ihan kiusallaan. Soittiko sosiaalityöntekijä teille vai tuliko kutsu tulla käymään? Voimia sinulle, kaikki on varmaan ihan kunnossa, sanotte, että teillä ihan normaalia elämää.

Miksi kukaan tekisi tuollaista kiusallaan? En kyllä voi käsittää.

Tämä samainen naapuri on käynyt meillä valittamassa lapsen lelujen aiheuttamasta metelistä kun hänen unensa häiriintyvät. Hän on hiljattain eronnut ja ilmeisesti voi pahoin ja kostaa sen naapureihin? Näin epäilemme mieheni kanssa.

Jääkö näistä lapsen papereihin jotain merkintöjä, vaikka olisi aiheettomiakin yhteydenottoja?

 

Yhteistyössä