Lihasmassan kasvu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija 46v
  • Ensimmäinen viesti
vierailija 46v
Olen jo 46-vuotias nainen. Olen aina liikkunut paljon ja nelilapsisen perheen litinä ja maatalon emänänä hyöyliikuntaakin on tullut aina paljon. Olen 166 cm pitkä ja painoa on 65 kiloa. Paino on noussut nyt vuodessa kaksi kiloa ja mielesäni se on liikaa.

Kävin koko vuoden (syksystä kesäkuun loppuun) 2-4 kertaa salilla tehden aina n. 45-90 minuuttia kerralla. Lisäksi lenkki väh. 3-4 kertaa viikossa 30min-jopa 3 tuntia, polkupyörällä tai hiihtäen jopa 5 tuntia. Joten kulutuksen pitäisi olla suuri.

Alkoholia en juurikaan käytä, karkkia syön joskus, kerran kaks viikossa tyyliin suklaapatukka, paljon kasviksia eikä oikeastaan koskaan eineksiä tai grilliruokaa.

Kuinkahan paljon on mahdollisa olla lihasmassan kasvu? Arvio tietysti. Ylimääräinen on itselläni vatsassa ja vähän reisissä. Ei tosiaan roiku mistään ja samat vaatteet mahtuu päälle kuin ennenkin.

Miten pitäisi syödä jos haluaa painoa pudottaa? Ja kuitenkin liikkua paljon, sekä kuntosalia että aerobista.
 
vierailija..
Tuo lihasmassan kasvu riippuu siitä, minkälaista treeiä olet tehnyt. Onko edistystä tullut paljon? Jos vaikka alkuun teit jalkaprässin 60 kilolla ja nyt 100 kilolla, on jalkalihaksesi varmasti kasvaneet, jne. Jos treenaa kunnolla, saaden tehoa selvästi lisää, käyttää isoja painoja ja lyhyitä toistomääriä, on mahdollista tuossa ajassa saada useampi lisälihaskilo. Sitten taas toisaalta, pitkät toistot (yli 12) ja niihin sopivat painot lisäävät enemmän lihaksen kestävyyttä, joka taas ei niinkään lisää lihaksen kokoa.
 

Yhteistyössä