Liikunko mielestäsi paljon vai vähän?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Keskimäärin pyöräilen 20 km ja juoksen 6-8 km kuutena päivänä viikossa.

Voit kertoa myös omat liikuntatottumuksesi.
Siis pyöräiletkö 20 km tai juokset 6-8 km kuutena päivänä viikossa. Ihan kivasti tuo minusta on. Kertoja riittävästi ja matkatkin ok. Joskus kannattaisi varmaan tehdä ylävartaloa ja keskivartaloa vahvistavia liikkeitä vaihtoehtoisesti.

Minä juoksen noin 3-4 kertaa viikossa, 7-15 km kerrallaan.
Ja tiedän, että minun pitäisi satsata myös lihaskuntoon, mutta tuo juoksu on tällä hetkellä sellaista ihanaa huumetta.
 
aloittaja_
Siis pyöräiletkö 20 km tai juokset 6-8 km kuutena päivänä viikossa. Ihan kivasti tuo minusta on. Kertoja riittävästi ja matkatkin ok. Joskus kannattaisi varmaan tehdä ylävartaloa ja keskivartaloa vahvistavia liikkeitä vaihtoehtoisesti.

Minä juoksen noin 3-4 kertaa viikossa, 7-15 km kerrallaan.
Ja tiedän, että minun pitäisi satsata myös lihaskuntoon, mutta tuo juoksu on tällä hetkellä sellaista ihanaa huumetta.
Pyöräilen JA juoksen kuutena päivänä viikossa. Harvoin tulee sellaista viikkoa, jossa olisi yhtään totaalista lepopäivää.

Tiedän, että ylävartaloon kannattaisi myös panostaa ja välillä olen tehnytkin lihaskuntotreeniä, mutta se vain tuntuu minusta pakkopullalta. Otan sen kuitenkin talvella taas ohjelmistoon, kun pyöräily jää vähemmälle. Uinnilla korvaan myös pyöräilyä talvella.

Omasta mielestäni liikuntamääräni on todella suuri. Sitä ei aina pysty tekemään arkena ongelmitta, mutta kun pyöräilee työmatkoja, niin silloin on helpompi. Se tässä ärsyttää, kun paino on alkanut nousemaan, vaikka liikun näin paljon ja ruokailutotttumukset ovat pysyneet samanlaisina. Ei se siis ole urbaanilegendaa, että vaihdevuosien jälkeen aineenvaihdunta hidastuu ja paino tuppaa nousemaan. Pitää selvästikin alkaa vähentämään syömisiä, mutta aina kun yritän tehdä niin, niin tulen voimattomaksi, enkä enää jaksa liikkua.
 
vierailija
Liikut liikaa ja liian yksipuolisesti. Koeta edes joskus lyhentää matkoja, mutta koventaa tehoa. Osan lenkeistä voisit ihan vaan kävellä/samoilla luonnossa rentoutuen. Pakkomielteiseltähän tuo hieman kuulostaa, kun sanot että paino meinaa liikkumisesta huolimatta nousta. ET ehkä niin paljoa nauti liikunnasta, tuo on lähinnä painpnhallinta keino sinuulle? Painonhallinnassa ruokavalio on paljon tärkeämpi. Tuollaiset liikuntamäärät muutenkin kasvattavat aika tavalla ruokahalua, ja toisaalta palautumiseenkin tarvitaan paljon laadukasta ruokaa. Liian kanssa sitä painoa ei silti pidä vahtia, muistahan Se!
 

Yhteistyössä