Limatulpan irtoaminen..


Te joilla irronnut limatulppa kotona, onko mennyt vielä minkä aikaa ennen kuin on synnytys käynnistynyt? Itsellä nyt viikkoja 38+1 ja limatulppa irtosi la aamuna ja kohdulla tilanne kaula hävinnyt pieni reuna jäljellä kolme senttii auki. Supistelee päivittäin.. mutta ei ota ottaakseen kipeesti ja kunnolla. Viime viikolla yövyin jo sairaalassakin kun luulivat että syntyy kun supisteli ja oli jo paikat kypsyneet ja auenneet vähä. mutta ei. nyt vaan kotona kärvistelen ja odotan.
 
AAM
limis lähti 22 to iltana ja kakkonen syntyi pe kuudelta illalla..
esikoinen lähti käyntiin samalla tavalla ainoastaan tuleminen tuplasti.. tai helpommin sanottuna kakkonen tuli puolessa ajassa verrattuna esikoiseen :LOL:
eli 1. limiksestä 40 oli vauva ulkona
2. limiksestä n. 20 h oli vauva ulkona..

älä äityli odota liian kauaa kuitenkaan.. koska sulla on seuraava käynti ? tai halusivatko että tule näyttämään polille tai jtn ?
 
allusmamma.. Mulla tiistaina neuvola. Muuta ei ole sovittuna. Hiiva vaivaa tässä myös.. seki hermoja vaivaa kun tuntuu niin hurjalle et limatulppahan suojaa lasta infektijoilta niin sit mulla hurja hiiva tuolla riehuu.. mutta kai se vauva siel hyvin pärjää.. On jo niin kypsä olo. selkää jomottaa koko ajan.. mutta kun ei kipeeksi muutu ei.
 
Itsellä ei kokemusta tuosta irtoamisesta, mutta äitini kertoman mukaan, hällä on joka lapseta (4kpl ) irronut limis ja vuorokauden päästä on synnytys käynnistynyt.
Siskolla limis irtoili hissukseen ja irtosi lopuksi loppuun asti, jonka jälkeen kesti muutamia tunteja, että synnytys lähti käyntiin.

Parilla ystävällä taasen kun irtosi limis kesti tasan viikon että synnytys käynnistyi ja yhdellä se ei käynnistänyt synnytystä lainkaan vaan joutui kalvojen puhkaisuun ya:n vuoksi.

Joten kovin tapauskohtaista on, mutta yleensä sentään hyvä merkki käynnistymistä ajatellen ja itse ainakin tästä kakkosesta aion kytätä sitten aikanani pönttöä ja pöksyä ym. joskos se sieltä irtoilisi :D
 
Mä en oo ihan varma oliko se limatulppaa tai sen osia, mut mulla esikoisesta irtos semmosta rusehtavaa paksua limaa maanantai-iltana ja pari tuntia siitä alkoi supistukset. Tosin supistusten säännölliseksi muuttumisessa kesti ja pitkän 17h synnytyksen jälkeen poika syntyi pari tuntia keskiviikon puolella.
 
Mulla irtosi esikoista odottaessa limatulppa lauantaina (rv37). Kävin sairaalassa näyttämässä tilannetta, sillä luulin että lapsivedet meni. Limatulpan ohessa lorahti kylpyhuoneen lattialle ihan kirkasta nestettä, joka ei sitten kuitenkaan ollut lapsivettä. Siitä meni vielä seitsemän päivää ja pikkuinen tyttö syntyi nipnap täysiaikaisena (rv38).
 
Esikoisesta limatulppa irtosi ensin ja muutaman tunnin päästä meni vedet. Seuraavana päivänä oli vauva maailmassa. Toisen lapsen kohdalla heräsin aamulla tunteeseen, että jotain valuu, ehdin just hätäseen pytylle istumaan ja toteamaan, että tulppaa oli ja sit meni vedet. Iltapäivällä oli vauva maailmassa. =)
 
Tervehdys.

Mulla esikoisesta ei tullut limaa. Vasta synnärillä kun vedet oli menneet. Sitkeetä limaa siis. :whistle:

Nyt on viikkoja 38+6 ja limaa on tullut 3 viikonajan isoja kasoja. Kellertävää/kirkasta ja tänään siinä kirkkaassa limassa hiukan rusehtavaa sävyä.

Paikat olleet rv 36 sormelle auki ja pehmeät kaulaa silti jäljellä 3cm.

Lauantaina luulin jo synnyttäväni ja kävinkin sairaalassa mutta kotiin pistivät. Liian paksut paikat ja kuulemma 1cm vielä jäljellä.

Ksymys kuuluukin, että te joilla liman irtoamisesta on mennyt maks pari vuorokautta vauvan syntymiseen niin kuinka paljon teillä on kerralla sitä limaa tullut. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Ksymys kuuluukin, että te joilla liman irtoamisesta on mennyt maks pari vuorokautta vauvan syntymiseen niin kuinka paljon teillä on kerralla sitä limaa tullut. :whistle:
No mulla on tullu semmonen muutamien senttien kokonen vaaleanpunanen/veriviiruinen löntti. Ei mitenkään hirveesti siis, muuten kyllä loppuraskaudesta oon huomannu, että tuota tavaraa puskee tuolta normaalia enempi, mutten ole yhdistäny sitä varsinaisesti limatulppaan. :x
 
:LOL: mulla vähän sama tilanne ku Niisku-Rouvalla. :D Oon vuodellu limatulppaa jo kolme viikkoa (oletan että on sitä kun räkämäistä kellertävää limaa tulee joskus aika paljonkin ) ja yhteensä sitä on kyllä jo pienen kanamunakennollisen verran tullut.... :LOL: Ja vielä vauva masussa. :)
 

Yhteistyössä