Lokakuun lapsoset -15 ~*Heinäkuu*~






01.10.
Sofinella
Kitska
, ensimmäinen, 26v.


02.10.
niinaj91, toinen, JKL


03.10.


04.10.
Pakki, toinen
kalabaliikki, neljäs
taaperotx5, kuudes, 32v. TAYS
Ekavekara**
Ekv



05.10.
Kerttujulia
Hollannikas83
, toinen, ulkomailla (mahd. kotisyn.)
Muftikka, toinen, 26v. VKS/ SATKS


06.10.
miramarianna, toinen
Aplari, toinen
merivellamo, viides, 37v. TAYS
ZiiliZeija, neljäs, 28v. SAS


07.10.
Murmelsson, ensimmäinen, 26v.
Sarah77, kahdeksas, 38v.
Nenevaan, toinen, 33v


08.10.
_Lilja_.
Suffeli-81, viides, 33v. OYS
Henu7, toinen, 26v.
viipulainen, kolmas (1.yht), 28v. KOS


09.10.
Kiisuli, kuudes, 39v.


10.10.
Josbe
susa123
, neljäs
Sonay, kolmas, 30v.
Tuikku13, toinen, 29v.


11.10.
Tuutikkis, ensimmäinen, 22v.
Ariel, ensimmäinen, 37v.


12.10.
Beyond, ensimmäinen, 23v.
leila_, toinen, KOS


13.10.
Sofina, kolmas
ansku.ansku


14.10.
Kosmo, toinen, 30v.
aippa15, kolmas


15.10.
tsikilii, ensimmäinen, 24v.
"Sande", toinen, Jorvi, 22v.


16.10.
Unnaunna, kolmas
nanniska, ensimmäinen, 22v.


17.10.
Suvitar89, toinen, JS
Sarrra, ensimmäinen, 26v.
Tikru 86, kolmas, KOS/H


18.10.
Mamina, kolmas, 29v.
Talviuninen, toinenv
Birdiie, toinen, 26v.


19.10.
Nannaa, toinen, 21v.
Lila*, toinen


20.10.
HaaveissaPulla, kolmas
EukkoI, ensimmäinen, 23v. K-PKS
Adii, toinen, 21v.
Jansson, toinen, Lohja


21.10.
Eeva89, ensimmäinen


22.10.
Marmosetti, toinen, 35v. TYKS
*norppa*, kolmas, 30v.


23.10.
Leenu84, neljäs, 30v. KYS
Kalina*, neljäs, NKL


24.10.
Nutturuu, toinen (1.yht), 35v. PKKS
ilutiak, toinen (1.yht), 28v.


25.10.
M4ria, toinen (?)
Pimu83, kolmas
Carnevalkeksi, kolmas, 29v.


26.10.
Ipi_85


27.10.
Elohiiri82, kolmas, 33v. JS
He.Ti, kolmas, 29v. OYS


28.10.
Hertta2015, ensimmäinen
Hissuli


29.10.
citrus86, toinen


30.10.
haasu, toinen
Nokke, kolmas


31.10.
*metsätähti*, toinen, 27v. OYS


......






Päivityspyynnöt punaisella, kiitos

TAMMI-/HELMIKUUN KETJU
MAALISKUUN KETJU
HUHTIKUUN KETJU
TOUKOKUUN KETJU
KESÄKUUN KETJU
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta Marmosetti:)

Ei ol ehtiny koneella paljoa olla/täällä lueskella/kirjoitella, aika menee töissä ja kodin pakollisissa hommissa. Ja sit väsyttää nii paljon.

Mä en ol yhtää helleihminen, kauheaa kun on liian kuuma. Töissäkin hiki valuu vaikka vaan istuis paikoillaan.

Ja joka paikkaa särkee ja supistukset tekee kipeää ja valivali.

Huomenna hakemaan esikoinen mumilasta eli autossa istumista 600km. Ja ylihuomenna alkais heinäsavotta.

Meille synty juhannuksena kaninpoikasia, lisäksi nyt kuoriutui tipuja. Ihania pikku otuksia :love:

~ZiiliZeija&Kääkkis 26+3~
 
Jaahas jo seuraavaa pinoa pukkaa. Meneepäs aika nopeasti. Mä olen viime aikoina keskittänyt ajatukseni siihen että 5vk kesälomaan. Mullahan olisi kesäloman jälkeen 10pvä töitä ennen mammalomaa, mutta ajattelin hakea saikkua silloin.

Voinnissa ei erityistä uutta. Edelleen närästää, oksettaa, ahdistaa, ummettaa ja rytmihäiriöitä pukkaa. Muuten menee ihan kivasti...
 
Kiitos Marmosetti uudesta pinkasta! :)

Täällä tosiaan rv26 poksui torstaina enkä sitten päässyt koneelle koko päivänä.

Keskiviikko tosiaan meni siinä että oli jos jonkunlaista supistusta ja pari kipeää tuli myös.
Torstaina soitin neuvolan ajanvaraukseen ja käski soittaa perjantaina terveyskeskus lääkärille aikaa.
Eilen kävin sitten näytillä ja olihan tuolla paikat auki melkein kahdelle sormelle ja tuntui pehmeältä, mutta kanavaa 3cm joten ei ollut erityisen huolissaan kun on kolmas odotus kuitenkin menossa. Nyt vaan mies kuulema mopinvarteen.:D
Ei sen kummempaa tullut, mutta jos näitä alkaa tulla niin pitää tulla näytille ja povaili vähän että voipi tulla nopsa lähtö sitten kun tämä jossain vaiheessa syksyllä päättää tulla. No siihen olinki jo varautunu:rolleyes:

Mitäs muuta..ZiiliZeijalla pehmopalloja syntynyt voih:love:

Ite tykkään ku on kuuma kun liitoskivut hellittää silloin reilusti, mutta yöt on kyllä aika hirveitä. Mutta koitan olla valittamatta liikaa silti:LOL:

Me näytettiin eilen fikkarilla valoa Hipulle. Hipulla oli just kauhea mesoaminen päällä, mutta pysähy ku seinään ku mies painoi lampun mahaa vasten:love: Toinen oli ihmeissään kai.

Hurjaa kyllä että 4vk päästä poksuu rv30:eek:

Ainiin ja jotta tämä emo saa itkeä niin kuopukselta lähti eka hammas irti tänään!:X3:

Eipä nyt muuta tullut mieleen ja suihkuun pakko mennä ku on niiiiiin kuuma! Kivaa päivää kaikille:)

Viipulainen ja Hippu 26+2
 
Helteistä heinakuuta kaikille vaan minunkin puolesta! Joskin täällä meidän korkeuksilla ei oo kyllä helteistä ollu tietoakaan vielä. Sikäli ei haittaa koska luulen että tän mahan kanssa en helteistä tuu kauheasti nauttimaan, vaikka normaalisti rakastan lämmintä kesää.

Synnytyksestä on käyty keskustelua. Meillä mies haluaa ihan ehdottomasti mukaan synnytykseen ja mielelläni hänet otan mukaan. Yhtään en kyllä osaa sanoa kuinka mies siellä tulee pärjäämään, kun hänelle esikoinen kyseessä, mutta on kyllä semmonen lehmänhermonen tyyppi että jospa ne hermot kestäisi synnytyksessäkin :) Mulla esikoisen synnytys oli helppo, toivottavasti menee yhtä helposti tämäkin.

Tänään lähti esikoinen tuossa aamusella isänsä luokse taas kolmeksi viikoksi. Ihan kiva saada kahdenkeskistä aikaa miehenkin kanssa, mutta on se kolme viikkoa vaan kauhean pitkä aika :( Mulla on vapaapäivä ja odottelen nyt sitten sitä ukkelia illaksi töistä kotiin. Taidan laittaa jotain hyvää ruokaa ja kellauttaa sitten miehen koko illaksi sohvalle, otan ite kainalopaikan :) Eipä siis auta ku lähtee lenkittään nuita koiria ja alkaa sitte ruokaa taikomaan!

haasu 23+3
 
Marmosetille kiitokset uudesta pinosta!

Näin ne kuukaudet vaan vierii vääjämättä eteenpäin... Ihan hurjaa!

Tänne ei mitään uutta, hellepäivät meni yllättävän "helposti", vaikka normioloissakin inhoan helteitä yli kaiken, en ole mikään auringonpalvoja. Ennemminki tämmönen "tyttö varjoisilta kujilta" ;)
Toki sain olkapäät/hartiat ja etumuksen poltettua ihan lahjakkaasti mattoja pestessä, mutta paranemaan päin onneksi jo.

Eilen olin heinätöissä ja yllättävän mukavasti jaksoin paalia nakella... Ei nyt tosin aivan niin ripeään tahtiin, kuin normaalisti, mutta sujuvasti kuitenkin. Muutama sata semmosta 12-15kg paalia tuli heiteltyä, ja voi että mä nautin :) Mä niiiiiiin tykkään tehdä ruumiillista työtä, oon aina tykänny. Mukavaa, ku tuli hiki työnteosta, eikä pelkästään tuskanhikeä :p
Illalla nukkumaanmennessä kroppa kyllä kiitteli... Mutta se hyvä tossa oli, että nukuin koko yön ku tukki! En edes vessaan heränny (normisti nykyään vähintään se 2krt yössä tulee käytyä), ennenku aamulla, ku mies lähti töihin :rolleyes:

Oloissa ei mitään uutta. Oon miettiny, jotta onkohan meille tulossa kalju vauva (n) Ku mua on jokaisessa aiemmassa raskaudessa närästäny ihan kympillä, ja nyt ei lainkaan. Ku sitähän sanotaan, että vauva tekee tukkaa, ku närästää :LOL: Ja nuo kaikki muksut on kyllä ollu syntyessään enemmän tai vähemmän peikonpoikasia...

Masukuvia tänne haluttiin... Mä en oo yhtäkää vielä ottanu:unsure: Koitan kunnostautua sillä saralla, jahka saan inspiraation...

Kummiasiaa - onko teillä muilla jo tulevat kummit selvillä? Tai se, ketä aiotte ylipäätään kummeiksi pyytää? Meillä tuottaa vähän päänvaivaa... Miehen veli on ollut molempien mielessä koko ajan, lähinnä kuin itsestäänselvyytenä, mutta sitten ketään muuta ei keksitäkään (n) Tuo velipoika on nuori ja poikamies, eli kummitädin tynkääkään ei sen kautta oo tulossa... Mun sisarukset on jo valjastettu niin monelle kummeiksi, ettei niistä viitti ketään pyytää, lähimmät ystävät on jo käytössä esikoisella ja kuopuksella, että silleen... Onhan tässä aikaa miettiä. Ja sitte mennään yhdellä kummilla, jos ei ketää tuu mieleen :whistle:


Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Kiisuli ja murunen 26+
 
Marmosetille kiitokset uudesta pinosta!

Piti niin itekin laittaa sitä masu kuvaa, mutta enhän mä ole saanut aikaseksi edes kuvan ottoa :D

Ensi viikolla olisi neuvola ja siellä tarttis ottaa puheeksi nuo supistukset, kun en ole nyt ollenkaan varma onko ne enää ihan kivuttomia... Hmm....
Kiireet töissä ei helpota ja tuntuu, että päivä päivältä olen kipeämpi :(
Huoh, onneksi enää neljä viikkoa töitä ennen kesälomaa.

Kummit meillä on jo tiedossa, on ollut jo pitkään tiedossa, että jos meille vielä vauva tulee niin he ovat kummeja.
Olen vain miettinyt, että mitenkähän esikoinen suhtautuu näihin kummi uutisin aikanaan, kyseinen pariskunta on myös hänelle tosi tärkeä.
Esikoisella itselläänkin on kyllä ihanat kummit, joten eiköhän se siitä lepy aikanaan :D

Nyt katkes ajatus...

Kosmo ja papu 25+5
 
Huh kun täällä ollaan jo pitkillä viikoilla ✨ olen viimeksi kirjoitellut ryhmään joskus alkuraskaudessa ja nyt uskaltaa jo pitää tulevaa vauvaa todennäköisempänä. En tiiä onko teistä kukaan pelännyt lähes kuollakseen, ettei tuleva vauva olisikaan terve? Mulla tuo meni ihan mahottomiin jostain syystä, ja olin varma että sikiössä olisi jotain pahasti vialla.. Nyt 3 UÄ tutkimusta takana ja POIKA kasvaa kuin oppikirjan mukaisesti :D nyt rv 24+2 ja uskaltaa jo huokaista pahimman pelon ohi. Mulla on jo 3 tytärtä eikä koskaan ole ollut tämmöisiä tunnekuohuja, mitä tässä raskaudessa on ollut. Mites muilla tuo tunnepuoli? Mulla jo mieski sekoaa minun vainoharhaisuuden vuoksi :\

Mariann rv 24+2
 
Kiva kuulla Mariann sinustakin! :)

Täällä tunnepuoli on tasoittunut jo rakenneultran jälkeen, kun todettiin vauvalla olevan kaikki juuri niinku pitää. :)
Näijen supistelujen takia toki välillä tulee ajatus, että mitä jos tulee liian aikaisin tai joutuisin vuodelepoon, mutta ne fiilikset on menneet aika pian aina ohi.

Synnytyksestä en nyt taas muista olinko jotain laittanu, mutta mies siis haluaa ehottomasti mukaan vaikka onki vähän heikkohermo esim. veren suhteen. Mie tiiän itestä että en varmaan mieheen pahemmin huomiota kiinnitä, mutta haluan hänen olevan silti läsnä, se helpottaa kummasti sitä jaksamista. :)

Tuossa tosiaan viime perjantain lääkärivisiitin jälkeen tuli taas se fiilis että ei lasketulle ajalle ehitä ennen ku tämä syntyy, vaikka ei tuo auki olo suoraan sitä meinaakkaan. Samaan aikaan kuitenkin tuosta vahvasta fiiliksestä huolimatta varaudun yliaikaan, taas mitään logiikkaa. :D

Eilen taas supisteli aika kiitettävästi, mutta onneksi ihan täysin kivuttomia jokainen.
Pitäs hakea magnesiumia ja alkaa syyä sitä ni josko jeesaisivat taas näihin supistuksiinki. :)

Äippäraha halemus pitäs laittaa, aattelin alottaa varhennetun elokuussa kun koulu alkaa pojalla, olisi kiva kun voisi olla kotona kun kotiin koulusta tulee. :)

Viipulainen ja Hippu 26+5
 
Hellurei (liian) pitkästä aikaa!

Ei ole tosi pitkään aikaan tullut kirjoiteltua kun aika senkun vilisee vaan silmissä eikä meinaa perässä pysyä, pahoitteluni siitä! Kiitos alkuun uudesta pinosta! Mulla selain ei suostu avaamaan noita teidän laittamia masukuvia. :(

Kummeja ei meillä pyydetä tälläkään kertaa ollenkaan. Emme siis kuulu kirkkoon ja pidämme nimiäiset emmekä ristiäisiä. Monethan silti valitsevat "kummit" lapselleen mutta me päädyimme tälläiseen ratkaisuun asiaa pohdittuamme. Lapsillamme kuitenkin on hirveästi rakastavia aikuisia ympärillään (yhteensä kahdeksan setää/tätiä/enoa, mummot & papat sekä ekstra mummeja ja pappojakin löytyy). :)

Yritän tähän nyt liittää masukuvan tältä päivältä jos suinkin vaan osaan :LOL::LOL:

rv26+5.jpg

Henu7 ja mini 26+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Ihania massuja täällä vilisee!:love:

Kummeista
Mehän ei kasteta vaavaa, joten kummit sitten ovat epävirallisia. Onhan niitä mietitty, mutta vain yksi täysin varma on tulossa.

Nimi asiakin taitaa olla suhtkoht selvä, siis etunimen suhteen, on tää vaikeeta:D

Täällä uusi mahtava tuntemus (NOT). Nimittäin tunnen vauvan minkälie raajan syvällä tuolla..noh, värkissä:cautious:
Tänäänki oli ihan pakko mennä oikeen ite kopeloimaan, että mitä hittoa onko siellä kinttu ulkona, mutta ei sentäs, kaipa ne tuntemukset vaan heijastuu tuolla herkällä alueella tai jotain. :whistle:
Ai mitenniin hieman silti arveluttaa tämä että paikat on auki jne. vaikka ei mitään hätää pitäisi olla ees synnytyslääkärin mielestä.:notworthy:
Noh, supistuksia ei onneksi oo taas ollu, että plussat siitä.

Tuossa sitten innostuin vaihtamaan tytön huoneen järkkää ja vaihtaan olkkarin verhot. Mies kun näki tämän tapahtuneen, ei hyvä heilunut, mutta minkäs teet, tuli virtapiikki ja ei tullu kolotuksiakaan. Pakko ihan oikeasti välillä tehdä jotain tällaista fyysisempääkin kotona, kun muuten iskee ahistus. Muutenhan mä vaan oikeestaan otan kotona rennosti, koska mies ottaa tosi kirjaimellisesti sen, että raskaana olevaa naista pitää helliä ja hemmotella, isänsä opissa ollut.:LOL: Ihanahan hän on en mie sitä, mutta ku minä oon taas ite ollu äidin opissa, niin oon tottunu tekee kaikki "miesten" työt ite, putkien availuista poraukseen ja maalaamiseen.:p:D

Ja täällä tosiaan poksui viikot taas.(y) Se ois enään 10vk ja vaava ois täysiaikaisten kirjoissa.:love:
Viikonloppuna lähetään mökille ja tullaan maanantaina illalla. Ihanaa saada vähän tuuletusta kotinurkista.:X3:

Viipulainen ja Hippu 27+0 POKS
 
Mä en näe noita Ompun ja Sarahin kuvia lainkaan. :( Multa ei tuu kuvia herumaan, ei niissä näkyis muuta ku läskimakkarat. Vahvoista potkuista päätellen siellä alla kyllä majailee vauvelikin. :D

Fiilis on ollut viimeaikoina aika down, johtuen erinäisistä stressin aiheista. Muuten olo on ollut tasaisen selkäkipuinen ja närästyksekäs, muuten ok. Motivaatioo mihinikään tekemiseen ei ole.

Kummeista koitin kehittää ukon kanssa keskustelua, muttei hän oikein mitään sanonut. Semmonen se on, ei juurkaan kommentoi mihinkään tai ole mitään mieltä. Sekin tällä hetkellä ottaa päähän.

Äitiyspakkaus tuli tänään! On ne livenä kivampia, paitsi haalarin väristä en pidä. Käytännöllinen se toki on.

Onnea Mariann pojasta! Mulla oli huoli sillon alkuvaiheessa, mutta lapsivesipunktion ja rakenneultran jälkeen se on laantunut. Eihän tässä vaiheessa enää voi muuta kuin odotella mitä sieltä tulee. Ei ole enää montaa viikkoa jäljellä... :)

Marmosetti ja Pötkö 25+2
 
Hei vaan kaikille!

En ookaan aikoihin käyny kirjottelemassa... Ja aikas hiljaista täällä näkyy muutenkin olevan.

Masukuvia en oo tainnu ottaa vielä yhtään! Enkä varmaan osais niitä tänne ladatakaan! Puhelimella ainakaan... o_O Masu on aika mukavan kokoinen, monet on kommentoineet isoksi, mikä ärsyttää... Neuvolasta kuitenkin sanottiin viimeksi kun kävin, että ihan normikäyrällä kasvaa.

Meilläkään vauvaa ei kasteta. Nimijuhliakaan tuskin vietämme, eikä mitään kummeja tule. Vanhemmilla lapsillakaan ei ole kummeja. Heille pidimme nimijuhlat, mutta saas nähdä jaksanko nyt enää alkaa järjestää... Nimi on jo vauvalle valmiina, on ollut kaaauan. :) Hiljattain päätettiin myös toinen nimi. Kaksi nimeä siis vaavi saa.

Äitiyspakkausta ja äitiysrahaa hain netissä reilu viikko sitten, nyt odotellaan sitten vain. :)

Neuvolassa mulla oli paino pompsahtanut ihan hurjaan nousuun, siitä tuli noottia! Nyt on tullut 7 kg yhteensä (viikkonousu +1kg/vko!!) toivottavasti tasoittuu... En oo omasta mielestäni syönyt mitenkään paljon tai epäterveellisesti, mutta liikutta tulee toki vähän. Lasten kanssa vain. Ens viikolla sokerirasituskoe, jännittää! Mulle tulee kauhean helposti huono olo vieläkin, jos en syö säännöllisesti... ja olen tottunu juomaan paljon vettä. Kuinkahan selviän... huhuhh.

Viikon päästä on edessä muutto uuteen kotiin!!! Jihuuu!!! :p:D:) En malta odottaa enää... vihdoinkin OMA koti, jossa on kunnolla tilaa ja jota saa oman mielen mukaan laittaa ja sisustaa. :) Rasittavaa on muuttaminen tietysti, mutta ihanaa sitten kun se on ohi ja saa laittaa tavaroita paikoilleen... Asuinympäristö ja mm.neuvola muuttuvat muuton myötä, vähän kyllä tulee ikävä tätä nykyistä asuinaluetta kun ollaan tässä jo melkein 10 v asuttu.

Rakenneultrasta on vasta kolmisen viikkoa, mutta meille on alkanu jo aika mukavasti kertyä pienen tytön vaatetta...:LOL: Pieni vuori jo... ja lisää on tulossa kun oon netistä tilannut. Tää mamma vähän innostunut... :D Kaikki kaverit sanoo, että älä nyt osta mitään pieniä mekkoja, kun ne ei kovin käytännöllisiä oo, mutta kuinka mä malttaisin olla ostamatta kun nyt vihdoin kahden pojan jälkeen saisi tytölle ostaa vaatetta! Ja kun tämä nyt todennäköisesti on meidän viimeinen vauva! :)

Vauva on liikkunut aika mukavasti, enemmän minusta kuin isoveljensä... Öisin kun herään ja aamullakin, on silti heti huoli jos liikkeitä ei tunnu... miettii onko kaikki hyvin. Onneks neiti ei ole vielä ainakaan kovin pitkiä hiljaisia hetkiä viettänyt. Muistan, että isoveljet saattoi olla joskus toooosi pitkiä aikoja hiljaa, esikoisen kanssa käytiin kerran liikehälytykselläkin sairaalassa. Mä oon kova murehtiin liikkeitä... aina se pelko pahimmasta. :( Toivottavasti tässä raskaudessa ei tarvis stressata niin paljon kuin aiemmissa.

Carnevalkeksi ja masutypy 25+0 POKS!

PS. Uskomatonta että jo tänne asti päästy... vauva vois jo jäädä henkiin jos päättäisi syntyä.
 
Niin ja täällä joku tais multa kysyä, että miten tää tyttöraskaus on ollu erilainen kuin aiemmat poikaraskaudet... No hmmm ainaki alussa pahoinvointi oli tosi kovaa verrattuna aiempiin raskauksiin, ihan 24/7 oli etova olo ja jouduin niitä pahoinvointirannekkeita käyttää. Pojista ei oo ollu mulla noin pahana... sit pyörryttävä olo ollut (vieläkin), heti tulee heikko olo ja kylmä hiki nousee otsalle jos ei oo syöny kunnolla... Muistan ett siitä aloin miettiäki alunperin että voisinko olla raskaana kun mua pyörrytti niin kovaa koko ajan! Vaikka ei menkat ollu myöhässä vielä silloin... Muutenki vain ollu enemmän tyttöolo. Hedelmöittymispäivän tiedän myös tarkoin ja se oli 3-4 pv ennen ovulaatiota. :) Eikös sitä sanota että poika saa helpoiten alkunsa ovulaation aikaan ja tyttö ennen ovulaatiota...

Eihän nää tietysti pidä paikkaansa... kaikilla... aina... Mun omia mietteitä vain. :)
 
Hei masujen kasvattajat! Mulla näköjään ihan mahdotonta täällä kulkeminen, oonkohan huhtikuussa viimeksi kirjottanu (n) Työ ja esikoinen vie vaan kaiken ajan. Väsynys on ollu ihan järkyttävää, nyt vasta viikko sitten alkanu vähän helpottaa niin että iltaisin piristyy. Aamut on tosi vaikeita. Illat sitte raivaan kaappeja ku kauhee pesänrakennustarve iskeny :D Uffille lähteny kassikaupalla vaatetta ym. Ihana kattoo kohta tyhjiä kaappeja <3 ens viikolla vielä kirppispöytää niin hyvä tulee.

En nähny teijän masukuvia (n) mutta varmasti ihanoita ovat! Mulla jättiläismäinen maha ja vyöryn joka paikkaan. Kaikki luulee että lähen kohta laitokselle. Naapurilla kaksosten la viikon päästä ja saman kokonen on :rolleyes:

Rakenneuä meni ennen juhannusta hyvin. Pätkä piilotteli jalkoväliä mutta suuremmalla todennäkösyydellä tyttö tulossa. Katellaa uudestaa syyskuun alussa kun ultrataan sydän uusiksi, kun näkyi huonosti. En oo asiaa ressannu, kun sama oli esikoisen aikaan.

Muita issiasvaivasia? Yhtä tuskaa! Jotku illat ollu pahempia ku synnytys. Tuntuu että taju lähtee kivusta. Esikoisesta issias vaivas vasta loppusuoralla. Ihanaa puolestaan on tuo mahdoton jytä <3 hyvä kun ei läpi tuu, maha vaan pomppii menemään.

Olipa asiaa... :oops:

Metsis ja pätkä oiskohan jotain 24+1
 
Solis nyt 25+1, ei enää kovin kauaa raskautta edessä.. Aika pelottava ajatus, vastahan plussasin! :) Jokos olette hommailleet vauvaa varten tarvikkeita ja vaatteita? Olen pikkuhiljaa ostellut pieniä 54cm bodeja ja potkupukuja, ihania pieniä <3 kaikki muu onkin vielä kaupassa..


Kuulostaa että monilla menee hyvin raskaudet, ihanaa kun voi vain olla ja nauttia ilman ylimääräisiä kipuja :)
Viimeyönä heräsin kovaan alamaha ja selkäkipuun, vauva oli poikittain ja hirveä potkiminen käynnissä. Luulen että kipukin johtui siitä. Meni ohi jotain 10 min päästä, mutta kyllä se säikäytti, Huh.
Nyt onkin tullut sitte levättyä ja vauva potkii ihan kivasti edelleen, joten kaikki kunnossa kait. Mulla on onneksi seurannat äippäpolilla vähänväliä, ja reilun viikon päästä seuraava käynti.

Painosta vielä, sitä on tullut paljon! Yyyhh, no, johtunee hyvästä ruokahalusta ja vähäisestä liikunnasta.. En pysty liikkumaan pitkiä matkoja, kun supistelut tulee kivuliaiksi ja muutenkin kohdunkaulan kanssa on ongelmia. Mutta, päiväkin lisää raskauteen auttaa paljon vauvan hyvinvointiin :D

Mariann 25+1
 
Moikka moiiii!

Täällä kotiuduttu mökiltä eilen illalla. Oli kyllä ihanaa päästä pois maleksimasta kotikonnuilta. :)

Äitiyspakkaus haettiin tänään kun ei perjantaina eikä eilen päästy.
Nyt voisi asennoitua pikkuhiljaa siihen, että se vauva tulee ja jotain pitäs laittaa kotonaki sen näköseks. :D
Pinnis on oikeestaan ainoa mikä pitää hankkia, sitä ei oo keltään tulossa, vaatteita ja rattaat sen sijaan on jo tuloillaan jahka ehtii ne pyytämään tänne. :)

Carnevalikeksille perheineen onnea uuteen kotiin!:love: On se uusi koti aina ihana, vaikka muutto nyt onkin ihan syvältä. :giggle:

Paino
Njaa, nyt ois kaiketi tullu 6-7kg ja veikkaan, että käy niin kuin tokaa oottaessa, että se tipahtaa kilolla tai parilla tässä kuukauden aikana kun alkaa marjakausi ja minähän siellä metässä sitten kanssa mylleröin:D Onneksi tuo minun neukkatäti ei motkota minulle painon noususta, kun tietää miten kävi viimeksi tyttösen imetyksen aikana, kun sitä painoa ei ollut tullut kuin 6-7kg koko raskauden aikana. Toki jos turvottaisi, niin huolestuisi, mutta ei ole ikinä paasannut minulle tästä asiasta. :)

ON
Kuun vika päivä poksahtaa rikki rv30!:eek:
Oon nyt jotenkin ihan kateissa tän odotuksen kanssa, kun tuntuu että kohta tää on loppu ja mie hyvä ku tajunnu että tässä ootetaan:ROFLMAO:
Mä vaan ootan sitä seuraavaa lääkärikäyntiä, että saa tietää onko samaa mieltä paikkojen aukiolon suhteen kuin se taannoinen jonka luona kävin supistusten takia.
Pitää nimittäin sen mukaan suunitella tulevaa synnärille lähtöä, koska voi tulla ripeästi jos paikat tosiaan tässä kypsyy.

Eli ei tässä tulevassa synnytyksessä jännitä mikään muu juttu kuin se, että ehitäänkö sairaalaan:D
Tänne kun pitäisi jonkun ehtiä lasten kanssa jos lähtö tulee ja etenee ripeästi niinkuin edellistenkin kanssa.

Nooh, samapa tuo toisaalta, onhan meillä tuo kylppäri tuossa :D;)

Mites muuten..
Onko kukaan vielä arvaillut minkä kokoinen nyytti on tulossa?
Ehkä helpompi uudelleen synnyttäjän arvuutella, kun on vertailupohjaa jo, mutta arvuuttelut on arvuutteluja. :)

Musta tuntuu, että voisi olla vähän isompi tapaus tulossa kuin nämä minun kaksi syntyessään. En usko että mikään yli nelikilonen, mutta kaksi on olleet alta 3,5kg niin jotenkin veikkaan, että tämä saattaa olla yli 3,5kg. Emmää tiä miksi musta siltä tuntuu:giggle:

Mutta juu, mitäs muille alkaneeseen viikkoon? :)

Viipulainen ja Hippu 27+5
 
Heippa vaan kaikille :)
Täällä kotiuduttu aikaisesta neuvola käynnistä ja nyt väsyttää :sleep:
Ihmekös tuo muutenkin, hemppa oli laskenut taas 133->123->111 no nyt täytyy aloittaa joku rauta kuuri, esikoisen aikaan on vaan huonoja kokemuksia monestakin merkistä, pitänee siis tutustua mitä kaikkea olisi saatavilla..
Painosta tuli täälläkin sanomista, mutta mulla tulikin sanomista siitä, kun paino ei nouse. Alun perin tippui 8 kiloa lähtöpainosta, viime neuvolakertaan olin jo saanut 1 kg takaisin, nyt oli taas tippunut puoli kiloa.
Eihän se paljoa ole, mutta neukkatäti oli sitä mieltä, että saisihan sitä ruveta edes vähän tulemaan.
No vähän hankalaa, kun olen tuon raskausdiabeteksen takia kuitenkin koittanut syödä hyvin ja terveellisesti ja säännöllisesti ja jättänyt kaikki herkut/sokeri pitoiset ruuat lähes vallan pois.
Joskus olen syönyt jäätelöä, kun ollaan oltu jossain, niin että tiedän käveleväni/kuluttavani sen samantien pois.
Ja töitä täytyisi nyt vähentää tai edessä on sairasloma :eek:
Eli työtahti on liian rankkaa tällä hetkellä ja supistuksia ei kuulemma kuuluisi tulla ihan noin tiheään, vaikka ne eivät kipeitä olekaan, niin jos lähes koko työpäivän vatsa on kova ja kiristää eikä helpota yhtään, niin asialle on jotain tehtävä.
Vähän jännittää lähteä kohta käymään töissä ja puhua esimiehelle mitä mun kanssa tehdään.
Saadaanko töitä kevyemmäksi / vähennettyä vai onko parempi ottaa suosiolla sairasloma.
Itse en siihen haluaisi ryhtyä, tuntuu jotenkin "väärältä" jäädä kiireiseen aikaan pois töistä ja kuvittelen varmaan olevani niin korvaamaton,ettei ne pärjää siellä ilman mua :D :D
Mutta muuten voin itse mielestäni oikein hyvin ja nautin möhömahastani, joka muuten kasvaa reilusti käyrien yläpuolella :whistle:
Mutta neukkatäti ei ollut ainakaan vielä huolissaan siitä, eikä vielä katsonut tarpeelliseksi lähettää mua äitiypolille ekstra ultraan vauvan kasvua seuraamaan.
Mutta toki sekin saattaa olla jossain vaiheessa edessä, että pääsen ylimääräisen kerran katsomaan vauvaa masussa :love:

Kosmo ja papu 27+1 (hui, kun aika menee nopeesti :barefoot:)
 
Heisulivei!!!

Ei mitään uutta tämän auringon alla... Mutta ajattelin nyt edes ilmoittautua, lukemassa oon käyny toki päivittäin.

Tunnepuolesta Mariann kyseli... Mulla ei kyllä enää oo mitää kummempia kuohuja tai pelkoja, oon ihan oma itteni nykyään :whistle: Tai ainakin melkein...(lähes päinvastoin itse asias). Joskus meinaa joku hormonimyrsky iskeä, niin selitän sen ittelleni näistä hormoneista johtuvaksi, niin jääpi myrsky purkautumatta. Ja sit jälkikäteen nauran ittelleni, että "meinasinki tuosta pillastua" :D Että tästä tuuliviiristä on tullu tasaisen rauhallinen :ROFLMAO:
Mitähän se on sitte vauvan synnyttyä (n)

Olot on edelleen ihan loistavat :) Jos ei tuota möhömahaa tossa kulkisi mukana, en tietäisi raskaana olevanikaa. Tällä viikolla on ollut kelit niin mukavat (puolipilvistä ja lämpötila siinä 20 nurkilla), että on tullut lenkkeiltyä ihan urakalla reilun kymmenen kilometrin lenkkejä. Ja parina päivänä oon suostunu ottamaan nuo kaks pienintä mukaan - poika on ollu pyörällä ja tyttöä oon suopunu työntämään rattaissa. Eipä siinä mitää, mutta ku ne lenkit sijoittuu suurimmaksi osaksi mettä- ja peltoteille... Että kaikenmoises kanervikos ja heinäpellon laidalla oon saanu ihan tosissani noita rattaita työntää :rolleyes: Hiki on tullu ja kropas on tuntunu, mutta ei sen enempää, kuin ilman raskauttakaan. Eikä supistuksen supistusta (y)
Mulle tuntuu tulevan nuo supparit paremminki levos - esim. auton kyytissä supistaa usein ja sit sohvalla jos istun pidempään. Ei ne kipeää tee, mutta henkeen ottaa... Siis silleen, että on ihan keskityttävä hengittämiseen sen supistuksen ajan. Tyyliin nenän kautta sisään ja suun kautta ulos...

Ihania masukuvia ootte laittaneet :love: Mulla on edelleen se ensimmäinenki ottamatta... Ehkä vielä jonaki päivänä...

Mä voisin kosmo antaa sulle omistani muutaman kilon :D Mulla kun tuntuu tuota painoa kertyvän maltillisista syömisistä ja reilusta liikunnasta huolimatta yli omien tarpeiden :(
Näin tossa pari viikkoa sitte yhden työn puolesta tuntemani ihmisen (ei työkaveri kuitenkaan), reilu 50v naisen, ja se kysy multa, että tiedänkö sukupuolen. Sanoin, että en, niin tähän tämä täti hyvin suorasukaisesti:" No, kyllä sulla on peppu niin levinny, että tyttö sielä on!" Joo kiitos kovasti... Tuonhan mä halusinki kuulla :cautious: Tiedostanhan mä toki sen itekki, että takamus/lantionseutu on levinny, mutta ei sitte tarvisi tolleen tulla kommentoimaan, ku muutenki *#¤ttaa tämä painonnousu :mad:

Äitiyspakkaus on tullu matkahuoltoon eilen, tänään ajattelin kävästä hakemassa - ihana päästä penkomaan ja hypistelemään sitä sisältöä :love: Kuvissa kun näyttivät niin mukavilta, ja jos tosiaan ovat luonnossa vielä kivempia, niin yes!

Hankinnoista oikeestaan enää pinnasänky ja amme puuttuu. Hoitopöytää hetken mietin, mutta en taida semmosta hommata. Vaipanvaihto sujuu mainiosti sängyn päällä, ja sit kodinhoitohuoneen pöydälle hommaan semmosen hoitoalustan (pehmeän), niin se riittäköön.
Sit toki kaikki pikkusälä (vaipat, tutit, tuttipuollot yms.), mutta ne haetaan sitte vasta viime tingassa.

Tämmöstä tällä kertaa. Jos koittais vähä kammata naamaansa ja lähtiä kylille hakemaan sitä pakkausta ja ruokakauppaan...

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Kiisuli ja murunen (olisko 28 tasan... Huh!)
 
Heipsan kaikille!

Mahtavaa, että täällä keskustelu pysyy käynnissä!
Onneksi kaikkineen aika hyvinvoivaa porukkaa tunnumme me lokakuiset olevan :) Yritän sisäistää sen, etten vertailisi kuitenkaan liikaa omaa jaksamista jne. toisiin, kun jokaisen raskaus on yksilöllinen.

Painosta ja sokruista vähän samaa fiilistä kuin Kosmolla. Painoa on tullut kuulemma sopivasti (5-6 kg, normi lähtöpaino) ja maha kasvaa normikäyrillä, silti sokeriarvoista yksi oli liian korkea ja nyt on seuranta päällä. Nyt siis tasapainoilen, että ois terveellinen ruokavalio, mutta ei menis överiksi se sokerien/syömisen kyttääminen.

Supistelut ja liitoskivut on mulla menny jotenkin sekaisin. Luulin, että ne lenkillä esiintyvät kivut vatsassa ois liitoskipuja,mutta nyt kun otin asian puheeksi neuvolassa todettiin, että kuulostaa supistelulta ja otin varmuuden vuoksi lääkärikäynnin ensi viikolle -sitten tietää voiko huoletta lenkkeillä ja uida vai pitääkö varoa jotenkin.

Fiilikset on enimmäkseen kohillaan. Iltaisin vaan väsyttää ja silloin tulee aika raskaitakin tunnelmia ja saattaa itkettää. Mut se menee aina ohi, kun nukkuu ja lepää. Mulla oli sellainen oletus etukäteen, että olen ihan superpuuhaaja loppuun asti, vaan en...pidempi seisoskelu / kävely / istuskelu todella tuntuu kropassa ja silloin täytyy huilailla.

Kummit ollaan yhdet jo pyydetty, mutta lapsen kastamisesta on hieman ristiriitainen olo, kun mies ei kuulu kirkkoon. Toisaalta tuntuu, että "perinne velvoittaa" ja oma suku joteskin odottaa kastamista. Oon miettinyt voisko olla ensin sellaiset lyhhyet perusristiäiset ja sen jälkeen vapamuotoisempaa juhlimista, "jatkot" jonne pyytäis kavereitakin :D

Muutamat on kirjoitelleet, että tuntuu, kuin vasta ois sisäistänyt raskaaksi tulon ja nyt vedelläään jo loppusuoralla. Vähän sen suuntaisia ajatuksia itelläkin. Toisaalta tämä jäljellä oleva melkein 3kk tuntuu toooosi pitkältä ajalta etenkin, kun fyysisesti on aika raskas olo. Välillä miettii, että onko ihan hätiköityä hankkia nyt jo rattaat jne vai että onko tässä jo kiire! :D

Millaisia mietteitä teillä on synnytyksestä? Suurimmalla osallahan on jo kokemusta asiasta. Ite oon ekaa kertaa asian edessä (poislukien parit keskenmenot, joissa tyhjennys jouduttu käynnistämään lääkkeillä). Nyt ois hyvät neuvot ja kannustavat sanat tervetulleita :)

Mukavaa kesää kaikille, ehkä se tosta lämpenee ja jos ei, luotetaan siihen, että lokakuussa meidän pikkuiset saavat nauttia aurinkoisesta syksystä!
 
Täällä pikapikaa koitan vastata noihin aiheisiin. :D

Fiilikset
Tasaantuneet oikein hienosti. :LOL:
Oikeastaan ainoa mistä enään mitään tulee on sellaiset hellyyttävät hetket tai jos vaikka telkussa on jotain ikävää, vaikka joku ravisteleva dokkari. Lasten pokkurointi aiheuttaa ehkä herkemmin ketutuskäyrän nousua, mutta aika kunnialla saan pidettyä homman kasassa:D

Hankinnat
Hah, en oo konkreettisesti tehny mitään:LOL:
Rattaat on oottamassa kaverilla jo ja vaatteita olis tulossa miehen serkulta läjä, mutta pinnis ja amme on ne mitkä PITÄISI ostaa, niin eih, en vaan saa mentyä. Ehtiihän ne:rolleyes::whistle:

Supistukset/Olot
Liitoskivut on hieman hellittäneet, tosin luulen sen johtuvan ihan siitä, että vauva kääntyi ihan äskettäin pää alaspäin. Toki siis kolotuksia edeleen tulee liiasta liikkumisesta yms. mutta ei niin voimakkaana.
Supistelut onkin asia erikseen, niitä tulee enemmän, mutta kaikki kivuttomia tälläerää. :) Kahtotaan ku on kuun alussa neuvola, että mitä hän nyt tuumaa, tarviiko ylimäärästä lääkärikäyntiä.

Synnytys
Ariel kyseli. :)

Ihan hyvillä mielin tulevaa ajattelen.
Minulla on ollut aika superhelpot synnytykset, joten vähän jotain saman suuntaista ajattelen nytkin, vaikka toki tiedostan, että voi mennä aivan toisinkin. Olen miettinyt jo skenaariot valmiiksi ja kun oma ajatus vaan on se, että sillä mennään mitä tulee, niin en vaan osaa pelätä edes sektiota enään, vaikka ylipäänsä kammoan ajatusta leikkauksesta. Siinä vaan sillä hetkellä ei suoraansanottuna osaa ajatella asiaa sen enempää, jos sille tarve ilmenee.
Ehkä ainoa mitä jännitän, mutta en sitäkään pelkää, on tosiaan kotiin synnyttäminen.
Vähän pelkään pahoin, että tästäkin synnytyksestä tulee nopea ja koska kuopuksestakaan en tajunnut supistuskipujen olevan jo loppuhuipennusta (tuli kiire synnytyssaliin), niin jos saan ootella kipujen kanssa kotona, en takuulla osaa lähteä ajoissa:LOL::LOL:

Mutta itseäni en epäile ollenkaan. Se vaan on jännä, miten sitä naisen kroppa osaa homman ihan itekseen. :)
Jos jotain vinkkiä haluaa siihen, että mitä kannattaisi tehdä synnytyksessä, niin

Rentoudu, älä siis pelkää supistuksia ja muista hengittää.
Ponnistaessa, ponnista jos tuntuu siltä, mutta vaikka panikoisit ja päättäisit että et haluakkaan, niin kroppa tekee työtä ilman sinuakin, valmistaudu siihenkin jo etukäteen. (voi kuulostaa pelottavalta ensikertalaisesta, mutta näin kahden jälkeen itse voisin sanoa, että on se vaan helpottavaa, ettei sitä työntämisduunia sentään täysin omien lihasvoimien varassa joudu tietoisesti tekemään, vaan omat työnnöt on vaan extraa ja nopeuttaa hommaa.)
Ja rohkeasti koklaamaan eri asentoja synnytyksen edetessä, paikallaan ei tarvitse olla ja jos käsketään makuuttamaan, niin jos vauvalla on kaikki hyvin, siitä saa kieltäytyäkkin jos makaaminen tuntuu pahalta. :)

En tiedä, ehkä tähänkin olisi helpompi vastata jotenkin järkevästi ja ymmärrettävästi jos olisi jotain ensikertalaisia pohdituttavia kysymyksiä, mä kun tuppaan alkaa ite fiilistelemään tässä ku ihan aikuisten oikeesti innolla jo ootan synnytystä:ROFLMAO::ROFLMAO::love:


Aijuu, eilen poksu viikot, 12vk laskettuun ja periaatteessa lähtölaskentaki alkaa 9vk päästä raksuttaa:geek:
Hippu puskee ilosesti alaspäin tässä ku kirjotan, joten jos kirjotelma vaikuttaa sekavalta, johtuu ihan juurikin tästä seikasta...ihan naurettavaa painetta tuolla allaalla:confused:

Mutta oikein hyvää viikonloppua jokaiselle ja toivotaan nyt tosiaan, että saataisiin ees nättejä aurinkoisia kelejä tälle kuulle.:)

Viipulainen ja Hippu 28+1
 
Hei, onnittelut kaikille lokakuun vauvojen odottajille. Itse odottelen syyskuun loppupuolen vauvelia.

Jos tässä ketjussa on joku, joka asustelee Lahden alueella, niin tervetuloa facebook-ryhmään Lahden alueen syksy vauvat 2015
Tuo ryhmä seurailee toki odotustakin siihen asti, kun vauvelit alkavat syntymään, mutta ryhmän tarkoitus olisi löytää lähialueelta äitiystäviä/lapsiystäviä myös livetapaamisiin. Nyt ryhmässä on esikoisen, toisen lapsen ja kolmannenkin odottajia.
 

Yhteistyössä