Lokakuun lapsoset - 15 ~*Syyskuu*~






01.10.
Sofinella
Kitska, ensimmäinen, 26v.


02.10.
niinaj91, toinen, JKL


03.10.


04.10.
Pakki, toinen
kalabaliikki, neljäs
taaperotx5, kuudes, 32v. TAYS
Ekavekara**
Ekv


05.10.
Kerttujulia
Hollannikas83, toinen, ulkomailla (mahd. kotisyn.)
Muftikka, toinen, 26v. VKS/ SATKS


06.10.
miramarianna, toinen
Aplari, toinen
merivellamo, viides, 37v. TAYS
ZiiliZeija, neljäs, 28v. SAS


07.10.
Murmelsson, ensimmäinen, 26v.
Sarah77, kahdeksas, 38v.
Nenevaan, toinen, 33v


08.10.
_Lilja_.
Suffeli-81, viides, 33v. OYS
Henu7, toinen, 26v.
viipulainen, kolmas (1.yht), 28v. KOS


09.10.
Kiisuli, kuudes, 39v.


10.10.
Josbe
susa123, neljäs
Sonay, kolmas, 30v.
Tuikku13, toinen, 29v.


11.10.
Tuutikkis, ensimmäinen, 22v.
Ariel, ensimmäinen, 37v.


12.10.
Beyond, ensimmäinen, 23v.
leila_, toinen, KOS


13.10.
Sofina, kolmas
ansku.ansku


14.10.
Kosmo, toinen, 30v.
aippa15, kolmas


15.10.
tsikilii, ensimmäinen, 24v.
"Sande", toinen, Jorvi, 22v.


16.10.
Unnaunna, kolmas
nanniska, ensimmäinen, 22v.


17.10.
Suvitar89, toinen, JS
Sarrra, ensimmäinen, 26v.
Tikru 86, kolmas, KOS/H


18.10.
Mamina, kolmas, 29v.
Talviuninen, toinenv
Birdiie, toinen, 26v.


19.10.
Nannaa, toinen, 21v.
Lila*, toinen
Omppu, ensimmäinen, 27 v., PHKS

20.10.
HaaveissaPulla, kolmas
EukkoI, ensimmäinen, 23v. K-PKS
Adii, toinen, 21v.
Jansson, toinen, Lohja


21.10.
Eeva89, ensimmäinen


22.10.
Marmosetti, toinen, 35v. TYKS
*norppa*, kolmas, 30v.


23.10.
Leenu84, neljäs, 30v. KYS
Kalina*, neljäs, NKL


24.10.
Nutturuu, toinen (1.yht), 35v. PKKS
ilutiak, toinen (1.yht), 28v.


25.10.
M4ria, toinen (?)
Pimu83, kolmas
Carnevalkeksi, kolmas, 29v.


26.10.
Ipi_85


27.10.
Elohiiri82, kolmas, 33v. JS
He.Ti, kolmas, 29v. OYS


28.10.
Hertta2015, ensimmäinen
Hissuli


29.10.
citrus86, toinen


30.10.
haasu, toinen
Nokke, kolmas


31.10.
*metsätähti*, toinen, 27v. OYS


......






Päivityspyynnöt punaisella, kiitos

TAMMI-/HELMIKUUN KETJU
MAALISKUUN KETJU
HUHTIKUUN KETJU
TOUKOKUUN KETJU
KESÄKUUN KETJU
HEINÄKUUN KETJU
 
Viimeksi muokattu:
Oli pakko aloittaa uus ketju, kun toi "Syyskuu" näyttää paaaaljon kivemmalta kuin elokuu :D
Toivottavasti meni oikein tiedot?
Missä muuten aktiivinen sivustonpitäjämme ZiiliZeija mahtaa olla, tuli mieleen tuota uutta ketjua kyhätessä?

Omppu en näe sua listalla, koska sun LA on ja entä nuo muut tiedot?

Hyvää syyskuuta kaikille, palailen pian tarkemmin... :)
 
Viipulainen kyllähän tämä käveleminen alkaa olla jo aika hankalaa, en muista esikoista odottaessani missään vaiheessa sen olleen näin hankalaa :D Toki esikoisesta maha ei koskaan ehtinyt edes laskeutua, joten sekin ero siinä oli.
Tämähän on jo viimeisett kolme viikkoa ollut tuolla hyvin alhaalla ja painaa ikävästi.
Paljon, jos kulkee niin alkaa alapäätä vihloa, vanha sektio arpi kiristään, jaloista lähteen tunto / puutuu, lonkkia "kiristään" ja sitten vielä supisuksia siihen päälle :D
Eli ihan hyvin meillä täällä menee :D
Tähän kaikkeen, kun lisää vielä samaan sen että vauva samalla potkii ja nyrkkeilee ja muljaa minkä ehtii, niin johan sitä näyttää varmasti mielenkiintoiselta kun tuolla ihmisten ilmoilla liikkuu :ROFLMAO::ROFLMAO:
Mä vielä yritän kävellä niin, etten ihan näyttäisi sellaselta vaappuvalta ankalta ja sen takia näytän oikeesti varmaan vielä hölmömmältä, kun kuljen..
Mutta kaikki tämä on sen arvoista, että pienen nyytin saa :love:

Mä aloin vihdoin peseen vauvan juttuja ja niitä onkin yllättävän paljon kaikkea. Tarvikkaiden päälliset, peitot, makuupussit ja isommat/ppaksummat haalarit yms.. on pesty ja kunhan ne tuosta kuivaa saa ryhtyä vaatteita pesemään.

Koitin tänään aamulla etsiä vauvalle kotiutumis vaatteita, mutta ei täältä mitään löydy, meillä on tasan yksi lastenvaate liike täällä, eikä siellä ollu mitään kivaa...
No täytyy lähteä joku päivä ihan tuonne suureen kaupunkiin, josko siellä jaksaisi päivän vielä kulkea ja tehä viimesiä hankintoja mitä täältä ei löydy..

Nyt alkaa oleen monella tapaa jo malttamaton olo, ei pelkästään näiden olojen takia, vaan muutenkin ajatus siitä, että kohta tuossa vieressä tuhisee oikeasti se vauva :love: miten tämä aika onkin mennyt näin nopeasti??

Huomenna seuraava neuvola käynti tulen sitten kertomaan sieltä uusimmat kuulumiset, jäi varmaan kommentoimatta monta juttua, muttaa nytkun ne jäi tuonne edelliselle sivulle, en enää muista mitä kaikkea siellä oli (n)

Kosmo ja papu 33+6

Kopioin tämän omani tuolta elokuun pinosta tähän, jos onnistuin.
Kiitos Ariel uudesta pinosta, onhan tämä syyskuu paljon kivemman näkönen, kuin elokuu :D
 
Huisia, jo syyskuu! Ihan käsittämätöntä miten tämä aika kuluu... Vaikka välillä nämä raskausvaivat alkaakin jo kyllästyttää, niin toisaalta on kovin haikea fiilis! Tämä tulee olemaan meidän perheen viimeinen lapsukainen ja raskausaikaa tulee kyllä monella tapaa myös ikävä. Alku pahoinvointeineen on tuskaisen kamala, mutta viihdyn niin hyvin tämän vatsan kanssa ja potkut on ihania! Niisk! <3 Helpolla olen sinänsä päässyt kaikissa raskauksissa ihan loppuun asti, joten näistä jää kyllä tosi hyvät muistot. :)

Parin viikon päästä mäkin pääsen laittelemaan vauvan huonetta ja pesemään vaatteita, kun äitiysloma vihdoin alkaa. En malta millään odottaa, mutta sitä ennen ei vaan yksinkertaisesti ole aikaa. Tulossa on kolmas poika ja oikestaan kaikki kamat on säilössä, joten naureskelin miehelle että pitää hakea kaupasta paketti vaippoja niin meillä lienee kaikki tarpeellinen jo kasassa. :D Pestävää on toki paljon! Kestovaipat pitää myös käydä läpi, ettei kuminauhat ym. ole säilössä ihan hapertuneet. Onko kukaan muu muuten miettinyt kestovaippailua? Mä oon kokenut sen molempien aikaisempien kanssa tosi helpoksi ja samaa olisi tarkoitus harrastaa taas päiväkodin aloitukseen saakka. Silleen löysin rantein, että öisin käytän kyllä kertiksiä ja alkuun myös, meidän vauvat on olleet niin rimpuloita että menee jokunen viikko että saavat edes sen verran massaa jalkoihin ettei kaikki valu suoraan läpi... ;)

Hmm, tänään taas supistelee. Ei kovin kipeästi, mutta selvästi tuntuu tässä työpöydän ääressä istuessa. Selvästi tuo supistelu painottuu sellaisiin päiviin, kun olen tosi väsynyt. Pirteänä voi touhuta mitä vaan ja ei tunnu missään, mutta kun kroppa on jo valmiiksi ihan poikki niin supistelee näköjään aika herkästi. Jos vaikka rakentelisi illalla poikien kanssa legoilla, niin vois samalla ottaa homman lepäilyn kannalta. :)

Norppa ja luumu rv 32+5
 
Joku kysy meijän esikoisesta viime ketjussa. Täyttää kolme vauvan syntyessä. En usko, että pää jalkopäässä nukkuminen onnistuu meillä. Tyttö on niin kova kiehnään, että tulee aina keskelle viereen tullessa, ettei tipu sängystä. Vauvaa taas en nukuta keskelle, kun en luota mieheen eikä se luota itekään :D on tosi sikeäuninen ja myöskin kiehnääjä. Vauva siis tulee nukkumaan minun puolella, koska ite oon semmonen koiran unta nukkuva. Nooh, jospa me jotenki mahutaan :D

Vauvan asennosta. Meillä samoin kuin monella muulla, että jalat oikeaa kylkeä vasten, pylly navan vasemmalla puolen ja pää porautunu syvälle alas. Asento harvon aiheuttaa tukalaa oloa. Joskus pyllyllä puskeminen saa aikaan tukaluutta ja närästystä. Päätä kun pikkunen pukkaa alemmas, niin alapää kipuilee ja kävely on vaikeampaa, mutta enimmäkseen kävely ok. Lähinnä tuo iskias ja liitoskipu -yhistelmä tuottaa tuskaa liikkumiseen. Öisin asennon vaihtelu on inhottavaa.

Tänään olin pitkän viikonlopun jälkeen töissä ja kyllä tosissaan toivon, että perjantain lääkäriajalla saan loppuajaksi saikkua. Tunnin kestävät palaverit oli tuskasia istua ja kotiin ajaessa oli jo ihan kamala olo ja pyörrytti ja oksetti. Itku pääs kotiovella :(

Viikonloppuna pesin ja silitin vauvan vaatteet ja tajusin, että meille oikeesti tulee vauva :eek::eek::eek: Ihan kauheena vaatetta...paitsi, jos päättääkin olla poika niin sit täytynee hakea lisävalikoimaa kaupasta :D

Kestovaippoja käytettii esikoisella kertisten ohella ja tarkoitus tälläkin kertaa. Mutta ei meilläkään eka viikkoina, ennenku bebe saa vähän pyöreyttä.

Mitäkähän muuta...kiitos uudesta ketjusta! :love:

Metsis ja pätkis vissiin 31+3
 
Kiitos uudesta:)

Eipä oo saanu aikaseksi kirjoteltuu tänne mitään. Lukemassa käyn kyl. Mut kyl mää tääl olen!

Tasasta menoa. Loppu noi estolääkkeet/niitä ei saa enää syödä jotenka supistukset häiritsee valtavasti. Ei paljoo sohvalta viitti liikkua. Eilen heti aamusta supisteli jo ihan kiitettävän kipeesti, onneksi ei säännölliseksi yltynyt.

Eilen käytiin naapurin luona kattoos lammastarvikkeita kun häneltä loppuu lampaanpito ja meillä noita on nyt viisi tossa. Saadaan ruokintahäkkejä mitä pystyy käyttää hevosillakin.

Perjantaina saatiin uus perheenjäsen kun ostettiin esikoiselle uusi kilpaponi. Mun hevonen lähtee vihreemmille laitumille kahen viikon päästä.

Neuvolassa olin just maanantaina, vähän sanomista painosta kun oli laskenu, mutta sillee mulla on joka raskaudessa mennykki. Ei oikee ruoka maistu ja sit ku vähänkin syö niin on ihan ähky olo.

Maha kommentteja suurin osa miten sä voit olla noin pieni ja paras miten sun kroppas on muuten noin hyvässä kuosissa jos toi on jo neljäs:p

Mä sain hoitopöydän ja kaks jätesäkillistä vaatteita! Yks jätesäkillinen on ihan noita pieniä ja niistä neutraalit pesi. Mihin mä noi ahtaan vaan sepä ongelma, pitäis ostaa yks vaatekaappi tai lipasto lisää.
 
Mä aloin tänään yhtäkkiä miettimään, että osaanko mä enää hoitaa vauvaa, että enhän mä enää muista mitään :D
Miten vauva kuuluikaan nukuttaa, selällään, kyljellään, vatsallaan?
Miten vauvaa pidetään kylvettäessä?
Osaanko pukea sille oikean määrän vaatteita talvella?
Ja kaikkea muuta yhtä hölmöä, mihin kyllä kaikkiin tiedän vastauksen ja maalaisjärjellä pärjää, mutta joku pieni paniikki aamupäivällä yhtäkkiä tuli :D

Neuvola oli tänään ja kaikki oli kunnossa ja painoa oli tullut jopa kilo kolmessa viikossa :D

kyllä nyt olivat mielissään,kun painoa oli tullut, mutta jäi neuvolan täti toki miettimään myös, että onkohan vauva nyt kasvanut liikaa :D hahhaaaa, onkohan ne mihinkään tyytyväisiä!?
Ja oli täti kyllä sitä mieltä, ettei tässä varmaan laskettuunaikaan saakka päästä.
Jos nyt jo supistelee iltaisin tähän malliin ja koon puolesta veikkasi, että jos ei ennen sitä 38 viikon paino arvioo ole itsestään tullut, niin silloin käynnistettäisiin, jos vauva edelleen iso.
Eli varmaan mennään sinne 42 viikolle, kun niin povaa vauvan syntymää ennen LA :D

Tänään koitin metsästää meidän luontaistuote kaupoista sitä vadelmanlehti teetä, mutta ei täällä ollut.. Olisi ollut mielenkiintoista kokeilla sitä onko sillä joku vaikutus oikeasti.

Kosmo ja papu 34+0
 
Kiitos Ariel uudesta pinkasta ja oikein hyvää syyskuuta kaikille! :)

kosmo
http://kauppa.ruohonjuuri.fi//vadelmanlehti-yrttitee/CLIPPE-5021991937125/dp?nosto=productpage-carusel-1

Ruohonjuuri tosiaan myy ja sitä voi myös tilata, sieltä löytyy myös imetysteetä jos sekin kiinnostaa. :)
Meiltäkään lähi Prismoista eikä Lifesta löydy tuota enään ollenkaan, mutta kuulema Cittarista voisi löytyä. Käyn viimeistään viikonloppuna katsomassa cittarin ja jos ei löydy niin sitten tilaan tuolta. :)

Mullakin on pari kertaa tullut sellanen APUVA fiilis, kun miettinyt sitä pientä avutonta kirppua joka tuolta kohta tulee. Kyllähän mie osaan ei siinä, mutta jännittäähän se.:giggle:

Mies on ihan kierroksilla.
Häntä jännittää synnytys, mikä on ihan ymmärrettävää, hänen ensimmäinen kuitenkin. Ollaankin juteltu nyt joka ilta siitä mitä voi olla luvassa, mitä hän voi tehdä, mitä mussa oikeen tapahtuu millonkin jne. Juttelu rauhoittaa miestä...hetkeksi:ROFLMAO::love:
Myös lapset ja erityisesti tyttö on kovin täpinöissään, että milloin se vaava oikeen tulee...vähän vielä maltettava.:rolleyes:

Täällä alko se kakkos kylppärin putkiremppa tosiaan maanantaina, hirveetä...oikeesti:poop::poop:
Noh, en tiiä vaikuttiko työmiesten työmotivaatioon mun eturepun näkeminen (varmaan luulevat että jakaannun ihan just) vai mikä, mutta hitsin vauhdilla ne on ton hoitanu. Tänään sanoivat, että jos ei tuu odottamattomia ongelmia, niin maanantaina ovat valmiita, eli viikon aiemmin kuin alunperin arvioivat.(y)(y)
Sit mä alotanki täällä puunauksen. Hirveesti himottais jo nyt, mutta tota betonipölyä laskeutuu pinnoille väkisinki, ni ei mitään järkeä...ja kun ei pääse muutenkaan koko kämppää kuuraamaan, kun aula on paperisuojien peitossa.:notworthy:

Flunssakin alkaa helpottaa, kai.

Huomenna ois se neuvolalääkäri. Vähän jännittää. Ihan vaan se että onko tuo kohdunsuun tilanne nyt oikeasti mikä, hajottaa jo valmiiks jos se sanooki että menny takasi kii tai jotain:eek: Se meinais, että kaikki tää tuska taas ilman mitään hyötyä.

Eilen oli nimittäin ihan jäätävä päivä ku tyttö temppuili urakalla ja jouduin kantamaan tuommosen 20kg löysän ja vollottavan riiviön huoneeseensa yläkertaan, tässä tilassa. No ei siinä mittään eilen, mutta tänään on supistanut kipeästi yhteensä n.3h ja noin 1h jaksoissa. Epäsäännöllisiä, mutta selvästi kipeitä ja jatkuvia säväreitä.
Oon myös saanu nauttia hirveestä alakerran paineesta. Kolmesti oon käyny vessassa ku luullu että isohätä, mutta eiii se onki vaan vauva ku työntyy alespäin supistuksista.o_O

Että näiden takia ahistaa, jos minkään näköistä kypsymistä ei ois nyt tapahtunukkaan, vaikka en siis missään nimessä toivo, että vauva NYT syntyisi tietenkään. :D

Ois vapaa viikonloppuki edessä. Jotain järkevää tarttis kai keksiä...vois esim koittaa haalia vauvalle niitä tarvikkeita.:LOL:

Hmmm...nyt en muista mitä muuta oli mielessä.
Mie tuun huomenna lääkärikuulumisten kera takasi apajille.:):)

Viipulainen ja Hippu 34+6
 
Mulla taitaa olla liikaa aikaa, mutta mä olen seuraillut ja lueskellut täällä kaksplussalla muutamiakin ketjuja säännöllisesti.
Tuolla vauvakuume puolella ja usein aina hetken uusimpia plussanneitakin.
Jostain syystä niitä on mukava seurata, sitä alun jännitystä ja jopa sitä piinaavaa odotusta saako plussan vai ei.
Mutta nyt olrn huomannut noissa ketjuissa kauheaa taistelua joka asiasta, ihan ihmeellistä ja huvittavaakin välillä lukea ihmisten purkauksia :D
Ja täytyy kyllä myöntää, että meillä on täällä kyllä ihana ryhmä, johtuneeko sitten siitä, että meitä on aika vähän ollut koko ajan näitä aktiivisia kirjoittelijoita vai mistä ä, mutta onhan tälläinen vertaistuki mukavaa, kun se toimii ❤
Tai sitten me vain kerta kaikkiaan kaikki ollaan vaan niin fiksuja aikuisia ihmisiä :D
Kiitos teille siitä!

Mä törmäsin tänään aamulla vanhaan tuttuun, joka tokaisi että

"oho, kuvittelenko vain, vai oletko hiukan pulskistunut viimeaikoina"
Ja
naureskeli omalle hyvälle letkautukselleen.
Itse olin hetken, että "mitä?"
No tokaisin toki jotain takaisin ja muuten vaihdettiin kuulumiasia.
Mutta kyllä mulle jäi vähän sellanen olo, että eikö muuta raskaana olevalle naiselle keksi sanoa kuin pulskistunut?
Mähän olen raskaana enkä mikään läski :D
Noo ehkä mä pääsen tästä yli...

Kiitos linkistä viipulainen taidan tilata tuolta, ellen viikonloppuna muista katsoa tuolta isosta kaupungista, kun ollaan menossa.

Tässä nyt vain tylsyyksissäni kirjoittelen, ei mulla mitään oikeeta asiaa edes taida olla :D

Kosmo ja papu 34+1
 
Täällä taas! Kiitos ketjun syyskuun aloittajalle!

Täällä kans
alkanu tuo yöpyöriminen masukin kanssa, kun oikeel kyljellä se painaa sappileikkaus-arpien kiinnikkeisiin ja muutenkin
ja selällään tulee paineen tunne kaulaan asti.
Vasemmalla kyljellä ärsyyntyy vasen jalka...tyynytkin katoaa lattialle unessa :LOL:. Varsinaista hyörimistä.
Pisulla saa käydä myös usein .

Vauvan vaatteita on nyt tullut pestyä , silitettyä ja järjestettyä.Ihanaa puuhaa! :rolleyes:

Jos mainitsen miehelle supistelusta, hän heti kysyy:"jokos lähdetään"? :p
odottaa jo innolla että saa jäädä isyyslomalle .:cool:

Vauva muljaa "mukavasti" alaosastoon ja veikkaan kyllä että pää se siellä hakee paikkaansa.
polvien ja kantapäiden tapaista tuntuu ylävatsalla.

Tällaista tällä kertaa.Ensi viikolla lääkärineuvola.Toivottavasti naislääkäri...ei kauheesti innosta ne nuoret pojanklopit ronkkimassa o_O:geek:

Sarah ja poitsuli 34+5

Hui miten viikot rientää :)
 
Pikaset ketutuspäivitykset neuvolalääkärikäynnistä.

Siellä oli se noviisi, ei tehny kirjaimellisesti mitään mitä olisi pitänyt. Totaali ketutus ja laitoin omalle neuvolahoitajalle soittopyynnön ja aion valittaa ihan reilusti. Täyttä ajanhukkaa.
 
Viipulainen, olipa taas kerran huono lääkäri käynti, kurjaa!
Kumma lääkäri, kun ei hommiaan osaa..

Onko kellään kokemuksia, liinasta, kantorepusta/rinkasta, rintarepusta, manducasta, baby björnistä yms.. Mitä näitä nyt on?
Mua houkuttelis ajatus kokeilla jotain, mutta en sit tiä.
Kun lähinnä ajattelin ulkona / kaupoilla sellasta käyttäväni, mutta talviaikaan se tuntuu kauheen hankalalta ajatukselta, kun on toppahaalari.
Ja miksei kotonakin, mutta pääasiassa kuvittelisin kantavani vauvaa siinä kaikkialla muualla.
Oon koittanu niistä lueskella, mutta niitä on niin paljon, etten tiedä mikä olis "paras" tuo manduca nyt tällä hetkellä ehkä kiinnostais eniten.
Baby björnin rintarepun saisin kaverilta parillakympillä, mutta siitä on lukenut paljon huonoa, toki myös hyvääkin..

Kosmo jolla on näköjään aivan liikaa tuota aikaa :D
 
Noniih, takasin tänne ku on saanu tomut laskeutua:D

Eli siis joo. Siellä neuvolan puolella toden totta oli se sama naislääkäri, joka silloin reilu 2vk sitten "tutki" minut kun menin tk:n puolelle näytille supistusten takia. Tämähän meni silloin ihan puihin kun olisi pitänyt arvioida kohdunsuun tilanne ja pyysi toisen lääkärin paikalle, kun ei kuulema löytänyt mitään:cautious:
Ja nyt sitten NEUVOLAN puolella tämä..ei riitä edes paras logiikka ymmärtämään miksi hänet oli sinne laitettu tälle viikolle?!:confused:

Eli tosiaan, teki turhan sisätutkimuksen, ei edes kokeillut kohdunsuuta vaan totesi vauvan pään olevan "ihan tässä".
Se mitä tunsin niin ei tosiaan saanut laitettua sormia kovin pitkälle, että hollilla on joo, mutta tunsiko kalvoja tyyliin vai kohdunkaulan eristämän pään vai mitä ihmettä.
Ei kirjannut neuvolakorttiin siis mitään näitä "sisätutkimuksen" tietoja ylös. Eikä tehnyt minkäänlaista kokoarviota.
Joo vieläkin kiehuu näköjään jonkun verran.
No toivoin että neuvolatätini soittaa huomenna heti jo, niin saan kyseltyä juttuja häneltä.
Eniten pohdin tuota sf mittaa, kun se on pieni, mutta se voi hyvinkin selittyä ihan pelkästään sillä, että vauva on laskeutunut niin reilusti lähtökuoppiinsa. Mutta haluan oman hoitajani mielipiteen...jännä miten sitä luottaa enemmän hoitajan arvioon kuin lääkärin(y)

Tässä nyt kuitenkin nämä perus tsekkaukset:
Rv35+0

Paino +303g/vk
Turvotus -
RR 117/85
Pissa puhas
Sf 28 (viimeks 27 rv30+5) vauva lähtökuopissa

Tarjonta Rt
Syke +145
Liikkeet ++

Tänään onkin sitten supistellut ihan reilusti. Johtunee ketutuksen määrästä.
Mies oli ihana kun tämä mun suuttumus sitten lopulta purkautui häneen:oops:
Kirosin etten ees jaksa nyt just enää olla raskaanakaan ku ees lääkärit osaa hommiaan ja mies tuumasi siihen "Noh, tilataan taksi ni mennääks sinne kättärille, sä oot niin hellyyttävä et kyl ne varmana sut maskotiks ottaa." :LOL::LOL:

Kantoreppu/liina jne.
Mie en oo oikeen koskaan oppinu noita käyttää kunnolla, liinaa varsinkaan, joten ainakaan itelleni en hanki, mutta mies haluaisi käyttää itse jotain.(y)
Oli mulla joku viimeksi (en enää muista merkkejä tai nimiä) ja oli superhelppo valita ku vauva oikeesti oli siinä mukana sovituksessa. Tiesi sitten heti mikä tuntui itselle parhaalta pitää kun oli se matkustajakin siinä.:)

Mutta juu, eipä tässä kummempaa. Onneksi huomenna on perjantai ja alkaa viikonloppu.:D

Viipulainen ja Hippu 35+0 POOOOKS!
 
Viipulainen ompa kyllä ihme hommaa, että tommonen lääkäri neuvolassa. Mitään hyötyä tommosesta. Mullaki esikoisen aikaan sattu kerran semmonen lääkäri, että ei se tajunnu ees ultrasta mitään. Toivottavasti pääset uudemman kerran paremmalle lääkärille! Mulla tänään lääkäri saikkuasioissa ja jännittää kauheena.

Kosmo mulla oli esikoisella babybjörn ja hävitin sen niin, etten ees suostunu antaan sitä kellekään käyttöön. Sillä hajottaa oman selän vartissa ja käet ei oo vapaana, kun täytyy tukea vauvan päätä kun retkahtelee. Kauhee reppu. Trikooliinaa käytettii jonkuverran ja tykkäsin, mutta nyt haluun opetella myös semmosen sidonnan, että saa vauvan tissille. Osaan vaan yhen ristisidonnan. Käytin myös talvella kävelylenkeillä ja oli ihan ok. Halutessaanhan takkeihin voi ostaa semmosen jatkokappaleen, jonka avulla voi kantaa liinassa oman takin sisällä. En muista kappaleen nimeä. Puol vuotta sitten ostettii manduca ja nyt alkaa hehkutus! Pahasti selkävammanen mieheni kantaa meidän kohta kolme vuotiasta manducalla selässä ja on todennu hyväksi. Minä sitten alan kantaa vauvaa sillä edessä. Sillähän saa myös kylelle jos tahtoo. Ihan äärimmäisen helppo ja ergonominen ja soveltuu vastasyntyneestä moneen ikävuoteen. Suosittelen hankkimaan uusimman mallin, kun siinä on kaikki tarvittavat lisähärpäkkeet integroituna vauvaa varten. Kerrassaan ihana reppu <3 :rolleyes:

Lisää sitten, ku lääkärissä käyty...
 
Perjantaita!!

Samaa mieltä kuin Kosmo: kiva porukka meillä! Tosi mukava, kun voi kysäskellä neuvoja, vaihtaa ajatuksia jne ja saa asiallisia kommentteja eikä mitään vääntöjä!

Aika tylsiä nuo mahan "hassunhauskat" ja arvioivat kommentit. Ei oo kivaa kuulla ihmettelyä pienestä eikä jättimahasta. Ite ainakin opin tästä raskaudesta sen, etten kommentoi kenenkään raskausmahaa ikinä muuten kuin ihailevasti!!

Nukkuminen taitaa kaikilla olla tällä enempi ja vähempi jo levotonta? Kurja toi Sarahin leikkausarpikipu kaiken päälle. Jostain syystä ite panikoin joka yö sitä, että jotenkin litistän vauvan huomaamattani, kun sen pää on tossa ylhäällä...

Kiitti rintareppuvinkeistä, yksi kierrätysbabybrjörn taitaa olla kaapissa, mut Manducaa ois tulossa kaverilta lainaan. Sitä kuulee kehuttavan! Kantoliinojen kanssa taitaisin olla aika kömpelö, hhm, pitäs saada joku ohjaus niihin kädestä pitäen.

Muuten sitä vadelmanlehtiteetä saa myös Punnitse & Säästä:stä, mies haki. Milloin ajattelitte aloitella sen? Ite pohdin, että jos 36+?

Olipas Viipulaisella kyllä turhauttava lääkärikäynti. Toivottavasti saat pian "vähän" tarkemman ja osaavamman arvion. Jotenkin noi neuvolalääkärit ei vakuuta. Ite päädyin sinne äippäpolille, kun ko. lekuri ei löytänyt kohdunsuuta. Ja siitähän alkoi sit polilla ramppaaminen ensin supistelujen, sit sikiön kasvunseurannan ja nyt perätilan takia. Oon kyllä saanut siellä hyvää seurantaa, vaikka kertyyhän sille hintaa, kun useamman kerran käy.

(.) Eilen oltiin teatterissa, ajeltiin sinne ensin tunti. Olikin sellasii suppareita, että meinasin oksentaa autoon. Ja liikkeellä ollessa (kävellessä) maha tuntui räjähtävän justiinsa. Selkeesti en enää ole täysin toimintakykyinen! Onneksi virallinen äitiysloma alkaa NYT! Tänään neuvolassa kaikki melko ok (no, verenpaine vähän koholla, pissassa verta hieman ja painoa tullut reilusti eli + 626g/vko)).Mutta: sairaalan kirjauksista selvisi, että mul on streptokokkibakteeri, jota täytyy siis synnytyksessä lääkitä antibiootilla, ettei tarttuis vauvaan. Onko muilla tätä ongelmaa?

Seuraava suurempi jännitysetappi on 15.9. äippäpolilla, jolloin istuvaa vauvaa koitetaan kääntää :eek:o_O:alien:

Rentouttavaa viikonloppua ja hyviä voiteja kaikille!

Ariel 34+5
 
Lääkärissä selvitty. Ei tarttenu paljo selitellä oonko työkykynen, kun meinasin pyörtyä jo odotusaulassa o_O tuli loppuaika saikkua ees paikkoja tarkistamatta. Hurraa! Kyllä helpotti ressiä. Vointi on sen mukanen, että 10min kerrallaan oon liikkeellä.

Ariel mulla ei kokemusta streptokokista. Se testataa vissiin seuraavassa lääkärineukussa. Hyvä, että siihen on antibiootit.

Metsis ja pätkis 31+6
 
No niin anoppiasia on hoidettu. Soitti pari viikkoa sitten ja tänään sitten kävi katsomassa termiittiä. Huomasi mahan, ei sanonut mitään. Sitten pienen hetken päästä kysyi mieheltä koska meidän vauva syntyy. Mies vastatasi ettei siihen enää kauaa mene. Tämän jälkeen anoppi olisi sitä mieltä että oli kyllä arvannut asian jo aikaisemmin (koska? huhtikuussa?). Tämän jälkeen ei ottanut asiaa enää puheeksi koko visiittinsä aikana. No se on nyt hoidettu.

Keskiviikkona oli neuvolalääkäri. Tarkoituksena oli hakea saikkua äippäloman alkuun (kesäloma olisi päättynyt tänään ja äippäloma alkaa 15.9.). Hb oli laskenut 3vk aikana parikymmentä pykälää ja oli nyt 98. Virtsassakin näkyi jotain. Eli lähete verikokeisiin ja virtsanäyte labraan. Tänään soittelin tuloksista. Hb 109 ja rautavarastot ihan alarajassa. Virtsa puhdas. Nyt sitten jatketaan raudan syöntiä. Ja saikkua sain sen kymmenisen päivää mitä halusinkin. Paikat kiinni tiukasti, mutta supistaa herkästi.

Mulla oli esikoisesta kantoliina käytössä kun oli nelikuinen. Ei suostunut makaamaan vaunuissa selällään vaan halusi nähdä maailmaa. Käytin sitten kietaisuristiä ja lapsi siihen väärinperin (kasvot eteenpäin). Näin me sitten liikuttiin ja kovasti tykkäsi.

Täällä edelleen parannellaan flunssaa, ollut nyt yli kolme viikkoa. Astmaatikkona saan niin kovia yskänpuuskia, että väkisinkin lirahtaa housuihin. Ei kivaa, saati sitten kun ei meinsaa saada henkeä. Ääni on myös sellainen seksikäs viskibasso. Nenästä ikivihreitä. Nenäkannu on ollut aika hyvä pelastus, mut mä niin kaipaan kunnon lääkkeitä. Termiitillä todettiin lauantaina laryngiitti ja se lääkäri kirjoitti mulle yskänlääkettä kun kuulostin niin pahalta. Musta tuntuu myös että toi lapsi on saamassa toista tai kolmatta rundia nuhasta/flunssasta. Nenä on alkanut taas vuotamaan ja aivastelee.

Ehkä tämä rauhoittui siihen mennessä kun vauva syntyy.

Posiviivista on se että mä sain vihdoin hankittua pinnasängyn. jee.
 
Iltaa! :)

Meillä kyllä on tosi kiva porukka täällä, pieni mutta ehkä juuri siksi ei mitään soppia oo syntynytkään. :)

Arielille tsemppiä tulevaan kääntöyritykseen(y) Toivotaan että pikkunen on yhteistyökykyinen. :)

metsätähti
Hienoa että sait saikun loppuun saakka nyt. Nyt nautit stressittömästä loppuajasta ja otat iisisti.:love:

CVAD
Jaaha, ihan oli tiennyt/arvannut...no hyvä sitten niin, onpahan nyt tuo hoidettu pois listalta ainakin.(y)
Ja olipas sinulla hemppa tipahtanut:confused: Toivottavasti rautakuuri nyt tepsisi, olisi kurjaa joutua vielä rautatippaan tässä vaiheessa.
Nyt vaan saikkuilet ja toivotaan että flunssa häippäisis pian teidänkin taloudesta, ihan tuskaa ilman raskauttakin sairastaa.:notworthy:

Streptokokki
En tiedä miten minun kohdalla tässä testaamisessa edes menetellään. Missään vaiheessa ei ole mainittu koko jutusta, mutta kaipa se sitten otetaan jos otetaan. Tämän kanssa on kuulemani mukaan aivan kamalasti kunta ja aluekohtaisia eroja.

ON

Neuvolahoitajani soitti tosiaan heti aamupäivästä. Laittoi tekstaria jo ennen kasia, että hän soittaa heti kun tulee tyhjä rako.

Selitin koko jutun ja myös sen reilu parinviikon takaisen episodin samaisen lääkärin kanssa terveyskeskuksen puolella.
Kuulin hänen äänestä, että oli tosi näreissään lääkärille ja oli jo viestini saatuaan (avasin hänelle siis jo siinä hieman asiaa) ottanut yhteyttä kyseisen lääkärin esimieheen.

Koska viikkoja on minulla jo niin paljon ja neuvolan oma lääkäri on lomalla vielä 2vk niin ei katsottu olevan järkeä varailla muille keskuksen lääkäreille aikaa paikkojen tarkistukseen.
Kysyin hänen mielipidettään myös laskevasta sf-mitasta ja kerroin myös, että vauva on aivan hollilla. Varattiin aika ensi tiistaille hänen luokseen, että hän voi mitata ja tarkistaa vauvan sijaintia ja kokoa. :)

Hän myös pyysi, että jos vain mitenkään jaksaisin, tekisin ihan kirjallisen valituksen/napakan palautteen kyseisestä lääkäristä ja toisin sen mukanani tiistaina, jotta hän voi antaa sen eteenpäin. Kuulema ihan suoranaisen järkyttäviä puutteita tuossa käynnissä, joista ensimmäinen jo se, ettei tarkistanut kohdunsuun tilannetta, se kun olisi esim. synnytyksen näilläviikoin käynnistyessä tarpeellinen tieto synnytyssairaalalle ja toki myös minulle itselleni, jotta osaan ottaa sen huomioon.
Toinen oli sitten se, ettei käynyt läpi labratuloksia kanssani, vaikka piti. No koko setti siis meni ihan päin mäntyä.

Katsottiin sitten ne veriarvot puhelimitse hoitajani kanssa ja kaikki ihan mainiosti niissä.

Ja hän sitten kyseli supistuksista tarkemmin ja kerroin, että aika jäätävää on ollut, tai supistuskipu itsessään on ihan täysin mietoa, mutta ne työntävät vauvaa alakertaan niin voimakkaasti, että on meinannut itkut tulla moneen moneen kertaan, kun tuntuu että koko kohdunsuu repeäisi.

Tuumi siinä sitten, että vallan samalta kuulostaa kuin mitä on kirjannut minun vaahdonneen tytön odotuksessa 2009 about viikko ennen kuin tyttö päätti syntyä. Hän oli kirjannut ne tietoihin ylös:LOL::LOL: Pyysi kauniisti, josko mitenkään vaan malttaisin olla synnyttämättä vielä vaikka viikon ja ilmoitin, että kylppäriremppa päällä, että en tosiaan aio synnyttää ennen kuin se on ohi:D:D(y)

Jos tulee liian tuskaista, niin soittoa suoraan synnärille.
Tänään oon jo kahdesti harkinnut kun on ollut vaikka ja mitä, mutta ei oo sitten ollutkaan tarvetta.:X3:

Että mää tykkään mun neuvolatädistä!!!:love:
Eli loppu hyvin kaikki hyvin uskoisin. Kahtotaan ny mitä hän sanoo tiistaina tuosta sf-mitasta, itse oon sitä mieltä, että on piehkö koska on niin pohjassa jo, sillä kooltaan veikkaan ihan keskikäyrän tallaajaksi tätä, vähintään. :giggle:

Kivaa viikonloppua kaikille!:love::love:

Viipulainen ja Hippu 35+1
 
Täällä taas! :)

Tuosta istuvan vaavan kotikonstein käännöstä.
Kyykkiminen ja kuulema se ettei istuisi ns. takakenossa vaan enempi eteenpäin nojaten olisi ainakin sellaiset yleisimmät keinot. Lisäksi jos makoilee niin vasemmalla kyljellä telkun katselu tai mitä nyt tekeekin. :) Ja jumppapallostakin oon kuullut puhuttavan, mutten muista mitä kummaa sen avulla sitten piti tehdä, mikä provosoisi vauvaa kääntymään.:giggle:

Vadelmanlehtitee
Hitto fanfaareja!!! Löysin viimeinkin paketin ja cittarista kuten mulle lupailtiin:D
Päivällä kun alettiin lähteä, kysyi mies, että siis oikeastikko ihan vaan sen teepaketin vuoksi sinne cittariin saakka on nyt matkustettava...No todellaki!:p:ROFLMAO::ROFLMAO:
Eli kohta eka kupillinen kuumaa kitusiin.(y)

Synnytys
Hah, muuta päässä pyörikkään ku synnytys!:D
Oon vaan jo niin kypsä raskaana oloon ja tää mini ei tee tästä yhtään siedettävämpää. Tänään mie oon ähkiny pöntöllä ku oon aivan vaan pissille menny. Hippu jotenkin äkkää sen että istun syvemmin (ahteri painuu pönttöön how lovely) ja työntää itseään kovaa alaspäin, mikä aiheuttaa aivan valtavan paineen peräsuolessa ja toosassa, aivan kuten ponnistusvaiheen supistuksissakin...se ähkiminen (eli työntäminen) tulee ihan väkisin...mitähän tästäkin pitäis ajatella sitten.o_O:X3:
No ei oo tullu lasta eikä sitä *askaakaan.:LOL::LOL:

Neuvolatätsystäni
Hän tosiaan on ihana! En kuunaan suostuisi hänestä luopumaan ja oonki aatellu, että jos hänen uransa tuossa yksikössä loppuu ennen ku mun vauvatehtailu loppuu, eli vaihtaa vaikka työpaikkaa, niin ostan hälle kyllä ison ihanan lahjan kiitokseksi kaikesta ja muutenkin, sitten vaikka jos ei pois lähtiskään niin viimeistään lahjan annan kun miun viiminen lapsi käy viimesen tarkastuksensa tekemässä.:)

ON
Eilen oli todella tuskainen päivä tosiaan. Ajattelin paristi, että jos ei kohta helpota, niin pakko soittaa synnärille, mutta aina olo helpottui kuitenkin.
Aamusta sitten alkoikin painekipu kohdunsuulla ja lantiossa heti kun heräsin. Muutenkin tosi levoton olo ja nukuin ilman yhtäkään vessaherätystä tms. täyden yön...aivan outoa. :eek:
On ollut maha hyvässä toiminnassa ja oli aika ällöttävä olokin, sain syötyä kyllä ruoan kun sain valkata lohimedaljongit ruoaksi, se oli ainoa mitä teki mieli edes kokeilla syövänsä. Kallista herkkua:whistle::whistle:

Fb:n puolelta oli taas tullut ilmoitusta nyytinhakuun liittyen (kolmas jo) ja mieshän tämän kuultuaan meni ihan kierroksille.
Illalla jo halusi vaihteeksi käydä läpi kaiken mitä hänen pitää muistaa jos en itse kykene vaikkapa soittamaan synnärille. Missä on numero, mitä pitää sanoa, kauanko synnytys kestää jne. :giggle:
No nyt tuon uutisen kuultuaan on ihan neuroottinen.
Jouduin patistamaan herran ulos täältä, kun ei uskalla jättää minua yksin kun kuulema oon lähössä takuulla kohta jo tositoimiin.:eek::ROFLMAO::ROFLMAO:

No suostui lähtemään pitkinhampain, mutta ensiviikosta lähtien ei kuulema onnistu, hän haluaa olla koko ajan läsnä jos alan synnyttämään. Voi luoja, ei mitään happirakoa mieheen vai??:cautious::sleep::ROFLMAO::ROFLMAO:

Hän on kuulema nähnyt unia ja ihan kavereillaan ollessa panikoinut, että mulla lähtee synnytys käyntiin ja en saa häntä kiinni mitään kautta ja synnytän yksinäni kotona ilman kenenkään apua ja tukea, häntä pelottaa nyt että jos hän ei ole täällä, niin näin varmasti käy. Höpsö mies:love::love:

Onhan tää tavallaan haikeeta, että raskaus on jo ihan lopuillaan, kyllä mä tunnustan, että kun vauva on syntynyt, niin kaipaan tätä mahaa ja Hipun melskaamista ja maitohormooneissani itken monet monet itkut sen takia.:giggle:

Mutta nyt, vadelmanlehtiteetä tekemään. Katsotaan onko sillä sama efekti supistuksiin kuin viimeksi tytöstä kun sitä aloin juomaan.

Ja tuun ehottomasti tottakai muuten kertomaan heti jos täällä lähtö tulee, se on ihan selvä keissi se! (y)(y)

Viipulainen ja Hippu 35+2
 
Omppu,

Kiitti tiedoista, laitan listalle.

https://vauvamasuille.wordpress.com/2013/04/19/peratila/
http://spinningbabies.com/

Tossa pari sivustoa, jos kiinnostaa kokeilla luonnomukaisia keinoja vauvelin kääntymisen houkuttelemiseen. Voi olla, että netissä liikkuu myös risiriitaisia neuvoja. Minäkin ensin olin kyykkyasennossa, mutta sitten luin, että se nimenomaan saa vauvan istahtamaan entistä syvemmälle lantioon :eek: tiedä häntä sitten. Yksi harkitsemisen arvoinen on akupunktio / moksaus (pikkuvarpaan kynnen vieressä olevan pisteen kuumentaminen siihen tarkoitetulla "kääryleellä"). Tähän haimme neuvot ja välineet miehen kanssa ja nyt on sitä sitten kokeiltu muutama päivä. SE on saanut vauvan hyvin liikkeelle. Eilen hän taisi kääntyä poikittain, eli ehkä on jo matkalla pää alaspäin asentoon.

Istukan ajattelin kyllä jättää ihan sinne sairaalan biokiertoon...:ROFLMAO: en osaa siitä muutakaan ajatella. Vaikka onhan se elintärkeä juttu vauvelille ja sinällään arvostettava osa raskautta!

CVAD kiva, että anoppiasia on hoidossa. Nyt vaan hoitelet itseäsi kuntoon!
on
Onnea kaikille äitiysloman aloittaneille!:)

Viipulainen, kuulostaa ihan aarteelta toi neuvolantäti!Mahtavaa, että otti tuon lääkäriasian noin vakavasti. Kyllähän toi Hipun toiminta kuulostaa siltä, että ulostuloa siellä treenailee! :DJoten eikun kylppäri valmiiksi ja sitten... Jännää!!

Ihania nuo raskaudenloppumisen haikeusmietteet, mitä ootte kirjoitelleet. Mä huomaan takertuneeni pikkuisen liikaa negatiivisuuteen, huolehtimiseen ja sen sellaiseen. Koetut keskenmenot varmaan kummittelee. Nyt aion muuttaa kurssia, vielä on aikaa! :)

(.) Baby nyt siis oletettavasti poikittain. Minulle paljon mukavampi kuin perätila, huomattavasti. Mut eihän pikkuinen voi tuohon asentoon jäädä oikein...ehkä tämä on nopeesti ohimenevä välivaihe! Kiitos tsempeistä kääntöyritykseen.

Se ois sitten 35+0 HUIHUIHUIOUJEEEE!
 
Heipä hei, kanssaodottajat!

Mä komppaan nyt kyllä muita siinä asiassa, että mustakin meillä on ihana ryhmä tässä (y) Ei mitään lyttäysmeininkiä tai kauheeta kilpailua, vaan tämmöstä aikuisten ihmisten välistä reilua kanssakäymistä, jossa jokainen saa olla ihan vapaasti oma ittensä olematta silti sen huonompi/parempi. Tosi jees :)

Vauvan kääntyminen tuntuu kyllä, sitä ei voi olla huomaamatta... Mullahan käänty sillon parisen viikkoa sitte poikkitilasta pää alaspäin, ja se mylläys aiheutti kyllä semmosta kipua ja painetta, että kuvittelin sisuskalujen halkeevan :X3: Että tuskin se käsin kääntäminenkään ihan kivutonta on :eek: Eli kovasti vaan tsemppiä teille, kellä se on edessä Omppu ja Ariel, olikos muita?

CVAD menihän kivuttomasti tuo anopille kertominen ;) Hienoa, että sekin asia on hoidossa (y)

Viipulaisen lääkäri vois harrastaa vaikka puutarhanhoitoa sen sijaan, että harrastelee lääkärileikkejä :mad: Eihän tommosesta nyt mitään tule! Ja se sun mies...:LOL: Ihana! Et voi sanoa, ettei mies osallistuisi odotukseen (y) Ehtiikö tuo töissäkään käymään, kun pitää niin vahtia sun olojas ;) Sun täytyy kyllä sitten kertoa, millanen se oli synnytyksessä, voin vaan kuvitella... Tosi hienoa, että kumppani on tosissaan mukana vauvan odotuksessa, todennäköisesti osallistuu sitten siihen hoitamiseenkin yhtä innokkaasti :)

Omppu kyseli mun työjutuista. Noh, tilanne on tällä hetkellä sillä lailla hyvä, että työnantajalta on tullut palkka nyt niinkuin kuuluukin. MUTTA Kela odottelee edelleen ilmoitusta työnantajalta, eli päätöstä päivärahasta ei oo tullut :mad: Eli kun palkanmaksu loppuu, niin sittenhän ollaan tyhjän päällä... Koitin taas pomolle laittaa viestiä, että josko sen lomakkeen sinne Kelalle täyttäis... Argh!
No, eipähän saa työnantajakaan haettua sitä päivärahan osuutta tuosta mun palkastani pois, ku ei kerta saa toimitettua yhtä p*rkeleen lomaketta sinne.

Rintareppu mulla on aiemmin ollut, mutta aika vähälle käytölle jäi... Joskus imuroidessa oon saattanut vauvaa siinä pitää, mutta en juuri muuten. Lahjoitin sen sit aikanaan siskontytölle, ja hän kyllä tykkäs sitä käyttää. Tossa aiemmin kesällä ostin huutonetistä vauvanvaatepaketin, niin se myyjä oli laittanut pakettiin mukaan sitte myös tommosen BabyBjörnin rintarepun, että olishan semmonen nyt tuola olemassa, mutta saapi nähdä, jääkö käyttämättä. Se mun oma oli joku aivan muun merkkinen, maksoi lastentarvikeliikkeessä aikoinaan yli 100 ja oli kyllä huomattavasti jämäkämmän oloinen, kuin tuo BabyBjörn.

Supistuksia tulee ja menee yhä tiheämmässä tahdissa, en muista aiemmissa raskauksissa olleen näin paljoa näitä harjoitussuppareita (n) Ja kun jokaista en sillä lailla noteeraa edes... Noh, seuraavan viikon perjantaina olis se synnytystapa-arvio äippäpolilla, eiköhän ne silloin tsekkaa tuon tilanteenki.

Kestovaippailua en oo laiskuuksissani ikinä edes kokeillut :unsure: Hattua nostan niille, jotka sitä harrastaa (y) Mä just viime viikolla ostin ensi K Supermarketista Liberoja tarjouksesta ja nyt viikonloppuna oli cittaris taas Pampersista hyvä tarjous, niin tuli haettua... Eli nyt olis vauvaa odottamassa 6 pakettia vaippoja :D
:D Tosin 2 ja 3 kokoa, kait niitä pienimpiäkin pitäis varuilta edes yks paketti hommata.
Eli hankinnat on hyvällä mallilla :) Vauvan vaatteille saatiin laitettua pieni kaappi ja pinnis on nyt kertaalleen maalattuna odottamassa toista maalikerrosta, eli hyvällä mallilla seki asia.
Pari tuttia ja tuttipulloa tarttis varmaan varuilta vielä ostaa, ja ehkä korvikettakin vähän, kun eipä sitä koskaan tiedä, tuleeko tarvetta vai ei.
Rintapumppuakin oon harkinnut, mutta tulin siihen tulokseen, että haen sellaisen sitten, jos esiintyy tarvetta, etukäteen en osta.
Ja mitäs vielä... Niin, jonkimoinen haalari vastasyntyneelle on myös hakusessa. Joku fleece- tai vastaava, toppahaalaria nyt tuskin ihan alussa tarvii.

Olot on edelleen vallan mainiot (y) Noita supistuksiakaan en oikein "pidä minään", ei ne mua häiritse. Yöllä kyljen kääntäminen on melkoista ähinää, mutta vielä on onnistunut :whistle: Nyttemmin oon pärjänny yhdellä vessareissulla/yö ja unikin on tullu kohtuuhelposti uudelleen, että eipä valittamista siitäkään. Lenkillä oon pystynyt edelleen käymään, eli fyysisesti voin hyvin :geek: Henkinen puoli tässä enemmän on koetuksella... Ihan hölmöä - toisinaan oon ihan malttamaton ja haluaisin vauvan syntyvän pian, ja toisinaan... voi nyyhkis sentään, että voi olla haikea fiilis :cry: Viiminen raskaus, ei koskaan enää näitä juttuja... Yhyy ja nyyh! Vastahan mä kädet täristen tuijotin sitä testitikkua, että tuleeko toista viivaa... Ja nyt ollaan tässä. Huh!
Noh, kaikellehan on aikansa...

Näin tällä kertaa. Josko lähtis kuopuksen kanssa puolukkaan :love:


Kiisuli ja murunen 35+
 
Omppu toivotaan, että vauva huomais kääntyä pääalaspäin ihan itellään, jos nyt jo kotikonsteilla on asentoaan vaihtanut (y)

nukkuminen on täällä tosiaan niin ja näin, mutta jos yöllä meinaa valvottaa nousen nykyään lukemaan kirjaa tai katsomaan televisiota. Mullakun on mahdollisuus nukkua sitten aamupäivällä, kun tyttö on eskarissa jos oikein väsyttää.
Eipähän mies häiriinny, jos muuten jäisin sänkyyn pyörimään ja tuhisemaan :D
Tuntuu, että joka paikka on kipeä tai puutunut tai jumissa, kun voi vain nukkua enää jommallakummalla kyljellään ja siinäkin sillai hassusti, nukunhan normaalistikin kyljelläni, mutta normaalisti nukkuisin hieman eri tavalla ja niin nukkuminen ei enää onnistu tuon mahan kanssa.

streptokokki näyte multa otettiin viime neuvolakäynnin yhteydessä viimeviikolla. Tulokset siitä taisivat tulla tänään ja neuvolantäti sanoi soittavansa siinä tapauksessa jos se on positiiviinen...

Viipulainen täällä vähän samat tuntemukset tuon vessassa käynnin suhteen :D Tuntuu, että vauva tunkee itseään entistä enemmän tonne alaspäin aina vessassa ollessa.
Ja vaikka tiedän, että harva sitä pönttöön on synnyttänyt, niin toisinaan sekin käy mielessä, että mitäs jos se sinne yhtäkkiä tömähtääkin :ROFLMAO::ROFLMAO:

erilaiset äidit ohjelma katsoin myös tuon ohjelman ja mun makuun se oli ehkä hieman liian lässyn läätä, mutta toki ymmärrän, että kaikki se oli niien näköistä.
Mutta mä en varmaan kestäis jos joku olis koko ajan silittämässä ja höpöttämässä korvan juuressa :D
Ei ollenkaan mun juttu.
Mutta aion varmaan katsoa jatkossakin kyseistä ohjelmaa, mä ennen tykkäsin hirveesti kaikenlaisista vauva ohjelmista, mutta sitten kun tää kakkosen yritys alkoi olla jo oikein yritystä en enää pystynyt katselemaan mitään vauva ohjelmia.
Joten nyt on taas mukava, kun voi katsella niitäkin, eikä enää pistä vihaksi niiden katsominen.

radilaiset oletteko huomanneet, että sokerit antaisi taas enemmän myöden? Mitä enemmän viikkoja on tullut.
Neuvolan täti sanoi, että vk 27-34 olis vaikeimmat ja sen jälkeen jostain syystä alkaa hieman helpottaa.
Ja mä oonkin nyt viikon aikana huomannut, että ketän taas hieman löysempääkin diettiä, kun jossain vaiheessa jouduin tosi tarkkaan katsomaan syömiseni.
Eilen esimerkiksi pystyin syömään karjalanpiirakan munavoilla, ai että oli hyvää :)
Mutta tästä johtuneena mun on tänään koko päivän tehnyt mieli herkkuja :mad:
Mietin koko ajan, että kestäisiköhän jo ottaa vaikka suklaata, ihan koko levyllinen :D no joo ehkä ei, mutta suklaan himo on tänään vaivannut.
Ehkä se tästä, ei enää montaa viikkoa, kun sitäkin taas saa syödä :p

Olen nyt pessyt kaikki vauvan jutut ja aloin miettiä, että onkohan vaatteita kuitenkin liian vähän :D Kyllähän niitä sinne kaappin melkosia pinoja meni, mutta siinä kun niitä viikatessa katselin, niin se ei näyttänytkään niin paljolta kuin luulin.
Mutta ei kai sitä pieni ihminen ihmeitä tarvii.
Onko teillä muilla minkä kokoinen ja minkälainen talvihaalari vauvalle?

Kiitos liina ja reppu vinkeistä, taidan vielä hetken miettiä, mutta kyllä se manduca kuulostaisi tällä hetkellä parhaimmalta vaihtoehdolta.
Mutta taidan ihan mennä johonkin paikanpäälle hypistelemään niitä..

Enää olisi hankittavana vaipat, pehmuste, rasvat, öljyt yms, hoitopöydälle (joka siis tulee olemaan pesukone :) ) pinnasänkyyn patja, tissi suojia ja harsoja.
Eli aikalailla kaikki tarpeellinen alkaa olla, vauva vaan enää puuttuu :love:

Kosmo ja papu 34+5 enää 5 viikkoa laskettuun aikaan :barefoot:
 
Oi voi, meillä tulikin nyt
"mielenkiintoinen" tilanne eteen.
Miehelle tarjottiin uutta työtä tänään, unelma työtä vois melkein sanoa ja ihan kaikkien kannalta.
Tämän kuun lopussa alkaisi perehdytys kurssi, jota ei voi jättää kesken, eli jos ja kun vauva päättää syntyä sinä aikana, saan pärjätä omillani.. :)
O-ou äkkiä ajatus tuollaisesta lepertelevästä doulasta ei enää kuulostakaan niin huonolta vaihtoehdolta :D
Toki sanoin miehelle, että pärjään tarpeen tullen yksin, mutta onhan se iso asia meille molemmille, jos mies ei pääse synnytykseen.
Ja hän ei myöskään voi aloittaa isyyslomaa heti vauvan synnyttyä.
Kaikesta olen luvannut selviytyä, mutta tuntuukohan miehestä, että hän jää paljosta paitsi? Hmm...
Mutta tässä työssä on niin paljon kaikkea hyvää, että en usko miehen kieltäytyvän siitä, vaikka pyysikin saada harkita sitä muutaman päivän.

Ratkaisin herkkuhimoni välipalalla joka koostui salaatista ja jäätelöstä ja sen jälkeen reilu tunnin lenkille ja arvo oli tunnin jälkeen vain 6,6.
Eli herkku himo taas hetkeksi voitettu :)

Kosmo
 
Moikka moiiii!

kosmo:

Oi kuinka jännää, olishan tuollainen työ missä kaikki natsaa ihan mahtava juttu varsinkin näinä aikoina saada. :)
Tukihenkilö on varmasti mahdollista saaha lyhyelläkin varoajalla, älä siitä huoli ja jos hassusti käy niin aivan taatusti pärjäät vaikka yksinkin, tuossa tapauksessa opiskelija kätilöt on huippuja, he höösää ja heillä on antaa aikaa myös tällaisissa tilanteissa. :)

Talvihaalaria ei oo vielä. Ostamma sen sitten lähempänä kun tietää minkä kokoinen luultavimmin on ku pakkaset iskee kunnolla. Täällä eteläsuomessa kun ollu aika naurettavat talvet viime aikoina. :D

Istukka jääköön sairaalan huoleksi. :D Mie en taho sitä ees nähä, oon jo nähny kaksi ja vaikka mitenpäin aattelen, että se on tärkeä yms. niin ei, se on oksettava ja en usko että mieskään sitä kykenee katsomaan ilman tajunnan menetystä, joten kirjaan muistiin kätilöä varten käskyn, että tutkii sen möllykän esittelemättä sitä meille. :D Tämä on toinen kahdesta synnytystoivelistan kohdistani, se toinen on, että istukan irrotukseen ei heti annettaisi oksitosiini pistosta vaan annettaisiin ilokaasu buustaus kuten tytöstäkin. :) Muuta siihen listaan ei sitten tulekkaan.

Ootteko muut miettineet tuota synnytystoivelistaa? :)

Mies on kyllä ihanasti mukana ollut koko raskauden ja taatusti höösää vaavan kanssa siinä missä minäkin. Eli ei tosiaan voi valittaa:giggle: Nyt sain hänet ulos täältä kaverilleen käymään taas, oli hirveä himo siivota, mutta eihän tuo anna mun mitään tehä. :D No nyt on pesty kylppäri, portaikko, ovenkarmit ja keittiö.:whistle:
Saatto vähän lähteä lapasesta:X3:

ON
Tänään kävin siellä neuvolassa kun oli se puihin menny lekurikäynti viime viikolla. Toimitin siinä samalla valituskirjeen, jonka annoin neuvolatätini lukea läpi ja hän laittoi sen heti eteenpäin. Hänestä se oli oikein hyvä, napakkaa palautetta, mutta asiallinen silti. Läsäytin siihen kolmeen sivuun ihan kaiken mikä meni päin mäntyä.(y)

Katottiin siinä samalla ihan perus tsekkauksetkin. :)
Tärkeimmät oli se Sf-mitan tarkistus kun oli lääkärin mittaamana niin pieni, hemoglobiinin tarkastus ja vauvan tarjonta ja mutuillen vähän kokoa pohdittiin ilman mitään kilomääriä. :D

Sf oli ilman mitään venytyksiä samantien 30cm, pieni mitta edelleen mutta vauva niin syvällä jo, että tuskin tuosta kauheasti edes enää kasvaisikaan toisin kuin edellisten kanssa, kun eivät halunneet oikein laskeutuakkaan. :D
Kiinnittynyt ei aivan ollut, mutta sekään ei ollut yllätys. Liikuttaessa hieman sai liikkumaan, mutta pää ei kyllä enään noussut irti lantiosta. Hyvä näin!(y)

Hb ei ollu laskenu sitten rv30+ käynnin, eli nestemmäinen rauta ja raskausvitskujen rauta toimii kimpassa hyvin. Oli siis 120 edelleen.(y)

Sitten juteltiin näistä miun oloista ja supistuksista ja limatulpasta ja ja ja. :whistle::ROFLMAO:
No hän alotti, mutta siis tuumi kun limatulppaa on vähän irtoillut, niin kyllä siellä paikat ainakin kypsyy ja taas kovasti toivoi, että malttaisin nyt ees viikon kasassa pysyä. Ei edelleenkään huolta, emmää ehi vielä synnyttämään vaikka hinku alkas olla aika kova:LOL:

Totesi sitten, että vaikka nyt päättäis vauva syntyä vaikka viikon sisäänki ni ihan passelin kokoselta tuo hänestä tuntui jo, että tuskin mitään hämminkiä sen puolesta tulisikaan. Eli mutuillen veikkaan vauvan olevan liki 3kg pötkylä viikon sisään. :)

Sentään saatiin kylppärin remppa valmiiks, eli periaatteessa vauva vois tulla sen puolesta, mutta huomennaki ollaan menossa ikeaan ja kaikkee muutaki pitäis puuhaa vielä pari viikkoo.:D

Kahtotaan miten menee näijen kanssa ja millon lähtö tulee, mun tuurilla menee yliki mut sit ei maha mittää.:sneaky:

Lisään varmaan miehestä oman osion tulevaan synnytystarinaani, se tulee varmasti olemaan jotain eeppistä!:D:D

Mutta eipäs tässä kummempaa tänään, nyt aattelin palkita itteni tuhdilla iltapalalla ja jätskillä.:love:

Viipulainen ja Hippu 35+5
 
  • Tykkää
Reactions: 80emilia

Yhteistyössä