Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Tittirii; Täällä oli myös varsin työläs eka raskaus kun supistelut alkoivat jo n. vkolla 17. Pienetkin kävelymatkat koirien kanssa teki tosi tiukkaa ja saatoin lyllertää kilometrin lenkkiä 45 minuuttia. Vähän väliä piti pysähtyä hengittelemään.

Paino nousikin sitten kunnialliset 23 kiloa kun ruoka ja liikunta ei olleet ihan tasapainossa :LOL:

Toivon todella, että tällä kertaa onnistun välttämään molemmat. Painonnousu teki olosta tosi tukalan ja raskaan. Sen takia muistot ei ole kovinkaan ruusuiset ja jo etukäteen hiukan kauhistuttaa miten tästä taas selvitään. Onneksi synnytys meni loistavasti, joten sen voimalla jaksan eteenpäin.

ttty; Ai niin, unohtui vielä aiemmasta että hevosen selkään kiipesin 1,5 kuukautta synnytyksestä. Suositus olisi ilmeisesti että jälkitarkastuksen jälkeen voisi sitäkin lystiä harrastaa, mutta heti kun perse antaa myöten niin ei muuta kuin selkään vaan :) Keisarinleikkauksen jälkeen voi mennä pidempään, mutta normialatiesynnytyksen jälkeen siis näin.
 
Viimeksi muokattu:
Voi luoja tätä palelua... Mä oon ihan umpijäässä! Ja sitten tajusin vasta lounaswokin syötyäni, että kas vain, häränfile ruuassa oli medium. Nooh, ihan hyvätasoinen ravintola oli kyseessä, eli nou hätä. :)

Mun pitää varmaan seuraavaksi ostaa jokin kelkkailuhaalari sisällä pidettäväksi, että tarkenisin...

Lumi & muru 5+3
 
Hmph, eilisen paleli vähemmän, mutta tänään taas jatkuvasti jäässä! :/ Taitaa tuo ulkona paukkuva pakkanen tehdä osansa, vaikka sisällä 21-23 astetta... Etova olokin on voimistunut, jee! :D

Tittirii kiva, että mulla on täällä "kohtalotoveri" :D

Ite ajattelen niin, että kahden pienen kanssa olemisesta saa todella raskasta jos vaan tahtoo, mun mielestä se on asenne kysymys.. Voi kyllä olla että oma mieli muuttuu vielä... :D Mutta paljon hyvää oon kuullut muilta joilla lapsia pienellä ikäerolla.. :) Anopin kanssakin tästä juteltiin edellisen (keskeytyneen) raskauden aikaan, miehen kaksi nuorinta veljeä ovat 1v 5kk ikäerolla. Hyvin on anoppi pärjännyt ja nyt pojat ovat toistensa parhaat kaverit :)

-Minki ja ylläri 5+2(?)-
 
Hrrrrr, kun on kylmä!

Hömpi; Täällä ainakin yksi himotestaaja, tosin alkuviikosta päätin että nyt saa luvan loppua :D

Harrastuksia
mulla ei tällä hetkellä varsinaisesti oo, töissä kun menee päivät ja illat lapsien kanssa. Joka päivä kyllä menen kävellen töihin ja koitan iltaisin poiketa pikaisesti lenkillä jos perhe sen sallii :) Viime raskaudessa kunto pysyi pitkälle, laskettu aika oli lokakuun lopussa ja vielä syyskuun alussa poljin jopolla kaupungin toiseen päähän töihin.

Musta on outoa, etten vielä jännitä mitä elosta kolmen lapsen kanssa tulee. Jotenkin paljon rauhallisempi mieli ja ajatukset, kun esim. sillon kun odotin vielä kakkosta. Tosin tilanne ja ajatukset ehtii vielä muuttua moneeen kertaan :LOL:
Onneksi noista kahdesta on jo leikkikaveria toisillensa..


Mrs. Muddy + KerttuPerttu 5+4
 
Ihanan aktiivisesti olette jaksanut kirjoitella. Itse en tahdo saada aikaiseksi, mutta teidän jutut olen lukenut kyllä kaikki. Kamala flunssa on päällä, mutta raskausoireista ei juuri ole tietoakaan.

Yritin kaivella tietoa tuosta kofeiinin himosta, mutta en löytänyt mitään järkevää. Melko yleistä on silti ainakin tuo cola-juomien himo, mutta myös kahvin. Ehkä se menee sitten enemmän sinne pica-oireisiin, eli ei johdu himo puutoksesta, jota ainakaan kofeiinilla voisi oikeasti paikata. Tekeehän joidenkin mieli esim. hiiliä, aastia, hiekkaa, multaa yms. vähemmän terveellistä. Kyllä mulla nytkin kahvikuppi on käden ulottuvilla.

Nyt en taas muista pitikö mun muuta kirjoitella. Kaikille hyvää vointia! :heart:

(syyskuisten) Anna ja "voitto" 6+0

..että siis laastia...
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä onko sitä päässy niin helpolla tuon tytön kanssa, että ei osaa vielä kovin kauhistella eloa sitten kahden vaippaikäisen kans :) Onhan se varmasti raskasta, en epäile yhtään, mutta tuo vauvaikä on kuitenkin niin lyhyt aika. Ja riippuuhan se tietenkin siitäkin kuinka helppo/vaativa tapaus syksyksi on tuloillaan.

LumiLinnea; kuulostaa tutulta tuo raskausaika.. Mulla tuli painoa _vain_ 15kg, mutta olo oli silti aika tukala. Mulle oli myös henkisesti aika raskasta se, että ei päässyt ulkoileen kunnolla.

Oireita on ilmaantunut lisää. Koko ajan on nälkä ja etova olo. Mitään raskasta ei voi syödä, joten koko ajan pitää sitten napostella jotain pientä. Tuleepahan ainakin syötyä hedelmiä :)

Tittirii ja Murunen 5+2 (muistaakseeni..)
 
Fuuuuuuuck!
Eilen ja tänään tuli seksin jälkeen verta,ei paljoo mut kuitenkin!Tein hätäpäissäni raskaustestinkin joka oli ihan yhtä raskaana ku ennenkin.Mitä tää on vai oonko voinnu saada keskenmenon mut se ei vielä näy vaan valuuttelee itteesä pikku hiljaa pois? Raskausoireet on edelleen samanlaiset,mutta muuten mitään kipuja ei oo.
 
Heippa!
Voisin varovasti ilmoittautua mukaan :). Positiivisen testin tein ekan kerran reilu viikko sitten, mutta koska taustalla keskenmeno joulukuulta ja menkkoja ei ehtiny välissä tulla, niin nyt kauhusta kankeena seuraan joka ikistä oiretta, mikä voisi viitata uuteen keskenmenoon...huoh. Laskettu aika sijoittuu jonnekin lokakuun alkuun. Tarkentuu sitten, kun käyn varhaisultrassa. Ajattelin parin kolmen viikon päästä mennä, jos olen yhä vahvasti raskaana :).

Kaksi lasta on ennestään 4-vuotias tyttö ja kohta 3-vuotias poika. Joillekin täällä tulee pieni ikäero lapsilleen. Meillä se ei ainakaan ollut erityisen rankkaa ja nyt ovat toistensa parhaat kaverit. Tänä aamuna en esimerkiksi ole nähnyt kuin vilauksen kaksikosta, kun ovat yläkerrassa leikkimässä. Että kyllä tähän nyt yksi vauva mahtuisi hyvin mun seuraksi :).

Ai niin. Ikää on 29 ja synnytyssairaala tulee olemaan K-HKS. Nyt lähden jumppaan...jos se vaikka auttais tähän alaselän jumitukseen, joka ilmeisesti on jo nyt alkamassa. Onko muilla ollut alaselkä kipeänä jo nyt?

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
nurmo todennäköisesti tuo sun vuoto tulee "vaan" limakalvoilta, ne saattaa raskauden aikana herkistyä ja vuodella helposti..

Hyviä merkkejä ainakin ovat se että sulla edelleen on oireet pysyneet ja verta tuli vain vähän! :) Kivuttomuus on kans plussaa! Itselläni km tuoreessa muistissa ja mulla loppui oireet n. päivää ennen kuin vuoto alkoi ja menkkakivut alkoi samaan aikaan!

Seuraile tilannetta ja jos vuoto jatkuu tai tulee kipuja niin soita vaikka päivystykseen :) Eihän ne näillä viikoilla paljon voi tehdä, ehkä sisätutkimuksen ja verikokeen.. Keskenmenoa kun ei voi mitenkään estää...

-Minki ja ylläri 5+3(?)-
 
Heippa kaikille! Varovaisesti liittyisin joukkoonne, ainakin hetkeksi...
Toivottua pikku seiskaa odoteltaisiin ( edelliset lapset löytyy vuosilta -98, -99, -01,-03, -05 ja -08) lokakuussa syntyväksi. Ikiäiti, ikää 39 , seitsemäs lapsi ja la 2.10.ja SAtKs.Mulla kaksi kkm takana 12/10 ja 9/11, siksi liityn joukkoonne pienellä varauksella... Nyt omien laskujen mukaan tosiaan la ois 2.10 ja tällä hetkellä viikkoja 5+4. Varhaisultraan meen viisastuneena 13.2 (varmana siitä et taaskaan pieni sydänei lyö ja polin kautta kotiin kera pillereiden ja kotona sit ite käynnistelen keskeytyksen :() Oon kuitenkin yrittänyt ajatella et ei ole syytä miks nyt taas kävis samanlailla, mutta kyllä se mörkö tuolla takaraivossa huutaa et miksi ei kävis eli piinaviikko odotellessa tuota ultraa. Jos siinä olisi kaikki hyvin niin eka neuvola ois jo 15.2, verivasta aineiden takia,jotka viimeisen prinsessaisen jälkeen oli vereen ilmestyneet. Tämä todelttiin tuossa 12/10 keskytyneessä raskaudessa, kun kerran ehdin neuvolassa käymään ennen kuin kkm huomattiin.
Onnea kaikille plussanneilla ja tarrasukkia mukaan ja toivotavasti saan matkata kanssanne vielä 13 päivän jälkeenkin :)

Ikiäiti ja masukki 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Iippari
Minki Pikku paniikki päällänsä....Kävin äsken hiihtään ja oikein tahallani tein tasatyöntöjä jotta tulis samanlainen oksuolo ku ennenki mut ei vit tullu!!Eilen jouduin töissä tekeen pari raskasta potilassiirtoa,sillonkaan ei sattunu mihinkään. Tissit on varmaan kupilla kasvaneet ja masu pömpöttää,mut sitä normi masun nipistelyä ei oo ollu varmaan kolmeen päivään!Fuckfuckfuck!!!Muuten tosiaan mihinkään ei satu eikä mitään mistään valu ku just seksin jälkeen.Mä tulen hulluksi.
 
Heippa kaikille! :)

Oon ollut niin väsynyt, että illat on yhtä nukkumista aamuun asti.
Tuosta harrastusgallupista, niin lenkkeilen päivittäin koirieni kanssa. Fyysisesti raskaan työni puolesta, en paljoa muuta raskasta aktiviteettia harrastakkaan.
Muistan, vuosi sitten neuvolassa sanottiin, että liikuntaa voi harrastaa normaaliin tapaan. Sikiö on kuitenkin lapsiveden ympäröimä, joka suojaa suuremmilta töyssyiltä, esim. ratsastus.
Mutta kuitenkin hyvien rajojen sisäpuolella, ettei itseään kannata rääkätä. Pitää oppia kuuntelemaan kroppaa :)

Nurmo Käytättekö liukastetta? Kannattaa hankkia sellaista, jos ei ole. Limakalvot kuivuu paljon raskauden aikana! Ja kannattaa myös harrastella lempeämpää, ettei ihan hardcore pupuilua :p :D
Tuli nyt mieleen tästäkin, että kannattaa vähän tunnustella seksin aikana, tuleeko kipuilua kohdunsuuhun, asentoa vaihtaa sen mukaan mikä tuntuu parhaimmalta. :)

Unohdin mainita Nellinu, minun kohdallani on kyseessä esikoinen

Viime keskenmenon jälkeen, en osaa oikein nauttia kunnolla. Pessimistin asenteella menen tämän kanssa.
Vaikkakin raskausoireita on, niin heti ajattelen, että siellä on tuulimuna tai sydän ei lyö, kun ultraan menen.
Viimeksi menin viikolla 7 varhaisultraan ja sydän löi. Viikolla yhdeksän oli uusi ultra ja kehitys oli loppunut viikolla 8. Lääkkeet kouraan ja suuhun ja lääkkeellinen keskenmeno. En toivo kenellekkään samaa, sen verran rankka kokemus, vaikkakin niin alussa raskaus oli..

Onko kenellekkään tullut mitään inhokkeja, kun näistä mielihaluista ollaan puhuttu?
Himoitsen edelleen parsakaalia, jääkaapissa on onneksi puoli kerää jäljellä. Jaffa on toinen mitä kittaan kurkusta alas. Omituisia haluja ei vielä ole onneksi tullut.
Ensimmäinen inhokki on grillattukana!!! Haju ja näkeminen tuo ihan kunnon inhoväreitä. Olen herkkä myös hajuille, esim lenkillä koiran tavara aiheuttaa kunnon kakomista, vaikka aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia.

Maanantaina soitto neuvolaan. Kai se on uskottava, että mahassa on kyytiläinen.. :)
 
Vimme: Oot mun kanssa synnäri kaima :)

nurmo: Minulla vuosi esikoisesta veristä tuhrua useaampaankin otteeseen ja terve poika syntyi... Voi olla harmitontakin siis, yritä olla stressaamatta! :hug:

ikiäiti: Siellä on sitten menoa ja melskettä, ihana suurperhe! :) Mulla oli tämän kakkosen yrityksen aikana kemiallinen niin vähän turhan paljon tulee kuulosteltua jokaista nippailua... :(

).( : Alavatsalla on ollut melkosia kipuja taas, onneksi ne loppuvat aina lyhyeen. Menispä aika nopeasti, että pääsis ultraan katsomaan, että onhan kaikki kunnossa.
 
Voi yksinäisyys! Tainno, olenhan ollu eilen ja tänään kavereiden kanssa paljon, mutta mies se on tämän viikonlopun kiinni intissä. :( Ihan mieletön ikävä on ja olis kiva sen kanssa jo hössöttää kaikkia vauvajuttuja. No jospa sitten ensi viikonloppuna. :)

Oireet ei ole lisääntyny sitten viime kirjottelun. Viluttaa ja tekis mieli vaan käpertyä koko ajan peiton alle, mutta ketäpä ei näillä keleillä? :)

Mulla on ihan mieletön halu kertoa jo kaikille tästä raskaudesta, mutta toistaseks oon saanu pidettyy suuni kiinni eikä tästä tiedä mun ja miehen lisäksi ku mun paras ystävä. :)

Jos sitä sitten menis saunaan lämmittelemään. Illalla iso kuppi kaakaota ja putousta :heart:

Memmiina ja papu 4+3 :heart:
 
Kiits Hömpi ja Murmeli88, iltaturvotus pahamti päälle,eli kai se siellä on edelleen:) Vähän on kyl sellanen "ei raskaana"-olo ja tänään on tehny mieli ihan sikana siideriä ja röökiä:/ Vissiin parempi alkulämmittely/liukkari ois poikaa,aamulla ku tuli vaan sipastua vähän HC:tä ku oli kiire;) Reilu viikko niin ollaan selvemmillä vesillä:).. Toivottavasti vaan en onnistu häistä ressaamalla aiheuttaan ittelleni sit loppujen lopuks km:ää...Toisaalta on häsitäkin aika levollinen fiilis,eli ei pitäis olla huolta....

Onks kellekkään tullu mielitekoja?Mää haluun hedelmäkarkkia!!ja voisin syödä ihan pirusti kerralla!Toki täytyn vähemmästäkin mut sillai et "nojoo,kyl muhun vielä mahtuis jos ottais"...Ei uskalla vaan ottaa ku pitäis mahtuu ens la siihen the mekkoon!
 
Tervetuloa mukaan Vimme ja ikiäiti! Jälkimmäisellä onkin jo kunnioitettava määrä muksuja plakkarissa. :) Ymmärrän niin hyvin tuon km:n pelon! Itse kärsin samasta, enkä voi millään uskoa, että reilun viikon päästä ultrassa kaikki voisi olla hyvin.

nurmo Mustakin tuo vuotelu kuulostaa siltä, että limakalvot tykkää kyttyrää seksistä. Jos sulla ei ole kummemin kipuja eikä verta muuten tule, en olis huolissani. Toivottavasti vuodot ei enää jatku! Enkä hetkeäkään usko, että häästressillä saisit km:n aikaiseksi. :) Häissä saatat kyllä jäädä kiinni raskaudesta, kun morsiammelle ei skumppa maistukaan. ;) Tsemppiä hääjärjestelyiden keskelle!

Mä pääsin tänään pitkästä aikaa pilatekseen ja olihan mukavaa. Huomenna ajattelin mennä kevyesti puntille. Tosin mulle tulee nyt ihmeen paljon repäisykipuja. Jo jalan nopea siirtäminen esim makuulla aiheuttaa tuskaa! Tänään muuten meinas tulla jo oksennuskin kun alkoi oikein närästää... Olispa se hyvä merkki!

Nyt muksulle iltapalaa ja sitten koko perhe saunaan. Mukavaa lauantaita!

Lumi & muru 5+4
 
Tervetuloa kaikki uudet mukaan minunkin puolesta!:)
Tänään täynnä rv 5+0 (siis omien laskujen mukaan) ja toivottavasti ensi viikko kuluu yhtä nopeaa kuin tämä:) Huomattavin oire on kyllä nuo alavatsan nippailut ja vihlaisut aina vähän väliä. Viime viikosta asti ollut paljon ilmavaivoja jotka jatkuvat edelleen joten luulen että tämä raskaus on syynä niihin. Onko muilla ilmavaivoja?Omana huolenaiheena on viime päivinä ollut liikunta, kuinka paljon sitä voi raskausaikana ylipäätään harrastaa? Omien voimien mukaan, kai...ainakin alkuraskaudesta? Jostain luin että kai jossain raskauden vaiheessa syke ei saisi ylittää 150...? Tällä hetkellä olen ajatellut jatkaa Zumbassa käyntiä sekä täällä kotona tehdä pilatesta ja selkävaivojen takia olisi pidettävä vatsa- ja selkälihakset kunnossa. Ja raskaudenkin takia olisi nuo lihakset pidettävä kunnossa...? Kävely on myös lemppariharrastus ja sitä nyt tuskin tarvitsee hylätä, ainakaan pitkään aikaan jos kaikki hyvin menee:)

Laara85 ja pikkuinen rv 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Varasin varmuuden vuoksi ajan ar-ultraan ystävänpäiväksi, jos neuvolan kautta ei lähetettä tulekaan.. Tiistaina jo siis ensikäynti neuvolassa, jossa selviää enemmän. Jännittää. Miksi muuten olisi ensikäynti näin aikaisessa vaiheessa, rv 5+5?!

Harrastuksista oli puhetta. Itse käyn salilla ja erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla. Aion jatkaa niin pitkään kuin hyvältä tuntuu. Syksyllä ammattilainen teki mulle saliohjelman, joka sopii erityisesti raskaana olevalle. Tarpeeksi kevyt, mutta tehokas. Ja kertoi myös vaihtoehtoisia harjoituksia, kun masu alkaa tulla tielle.

Kyllä mielestäni liikuntaa voi harrastaa ihan loppumetreille saakka oman voinnin sen salliessa.. Korjatkaa toki, jos olen väärässä!

Tanyaz & Mini 5+3
 
Harrastuksista.. Mulla niitä ei juurikaan ole.. Uimahalliin olis sarjakortti, kunhan pakkaset vähän lauhtuis että tarkenee kävellä sinne! Uinti onkin melkein ainut liikuntamuoto josta pidän! Kävely ei oo yhtään mun juttu, mutta vaunujen kanssa sekin menettelee.. Kirjoja tykkään myös lukea, mutta se on ollut nyt tauolla pitkään, kun ei tunnu olevan aikaa!

Olin eilen yhden ystävän kanssa viettämässä tyttöjen iltaa kaupungilla, syötiin Amarillossa hyvin ja sen jälkeen käytiin baarissa.. On se vaan erilaista käydä vesilinjalla ja varsinkin raskaana ollessa! Osaan kyllä pitää hauskaa ilman alkoholia, mutta ne hajut siellä baarissa!!! Hyvä etten oksentanut! Mulla kun on muutenkin hajuaisti herkistynyt taas raskauden myötä, niin huhhuh! Siellä haisee sekaisin p*ska, hiki, oksennus ja hajuvesi! Ei mitenkään aisteja hivelevä kokemus! :S

Parin viikon päästä on vielä uus "pakkoreissu" edessä kun miehellä on synttärit... Vielä tässä vaiheessa en halua kuitenkaan kellekään kertoa raskaudesta. Ollaan siis suunniteltu suurta huijausta :D Ostan alkoholittomia siidereitä ja niitä juon lasista.. Baarissa kukaan tuskin kiinnittää juomattomuuteen huomiota, onneksi!

Oma olo on aika samanlainen kuin esikoisen raskaudessakin tähän aikaan, hajuaisti on herkistynyt ja etoo.. Lisänä on tuo järjetön palelu, mutta ei ihme kun pihalla on -30!

-Minki ja ylläri 5+4-
 
Hyvää vaali-iltaa naiset! Onpas täällä hiljaista! Kaikki on kaivautuneet sohvan pohjalle pakkasta pakoon?

Mulla on viime päivinä iskenyt kauhee alavatsan turvotus! Varsinkin ruuan jälkeen ja iltaisin turvottaa ihan kauheena... Ja pientä etovaa oloa on melkein koko ajan. Vielä reilu viiiko ar-ultraan. Onneksi on niin kiire työviikko edessä, ettei kauheesti ehdi miettiä koko asiaa.

Onko muilla muuten raskausoireena finnien ilmestyminen? Mulla on taas ihan järkyttävän näköinen iho! Esikoista odottaessa iho rauhoittui ekan kolmanneksen jälkeen ja sitten ei tullutkaan yhtään näppyä ennen kuin lopetin imetyksen.

Mutta nyt iltapuuhiin esikoisen kans. Myöhemmin lisää. :)
 
_Lumi_ Mullon kans iltaisin karmee alavatsaturvotus,perkule ei piä mennä mihinkään ihmisten ilmoille iltaisin ku kärähän samantien ku normaalisti masua ei ole ollenkaan...Eikä sillä oo mitään merkitystä oonko just syöny vaiko enkö,ilta kuuden jälkeen se pamahtaa:) ja paukuttelu alkaa!!prkl:)Tiistaina pitäsi mennä yksiin pirskeisiin illalla ja laittaa mekko päälle ja kaiken lisäks syödä:) Jipii!!! Finnejä ei oo ollu eikä toivottavasti tuukkaan! Tukka alko rasvottuun heti ku jätin kesällä pillerit pois mut otin kiharat ni rauhottu heti!

Ossaako kukaan sanoo kui paljon ja kui pitkälle saa nostella painavia asioita/ihmisiä?Ite oon hoitoalalla joten nosteluja/siirtoja tulee paljon ja tänää ku kannoin kaks sellasta Ikena isoa sinistä kassia puita sisälle kerralla ni tuli ihan hiton oksuolo,eli tyyppi ei vissiin tykänny oikein...Helpotti kyllä hetken päästä...

Muita oireita ei tosiaan tissien ja mahan turpoomisen lisäks oo,toi yleisin palelu ja valkkarinkaan valumienn ei oo juurikaan erityisemmin ollu päällänsä.Välillä tulee oksu olo,mut harvoin eikä urkkaillessakaan enää hengästy niin älysti,eli pystyn reenaan taas täysillä(kaikkea muuta paitsi kiekkoa:)Ja iltaväsymys,oikein alkaa silmiä kirveleen siinä ysin pintaan,voi jee ja normaalisti ollaan menty vasta puolen aikaa nukkuu!:)
 
Viimeksi muokattu:
Eikös jossain ole tutkittu, että fyysinen suorituskyky voi jopa parantua raskauden alussa? Olikohan sillä jotain tekemistä istukkahormonin kanssa... Pakko käydä googlaamassa. :)

nurmo Uskon, että fyysistä työtä voi tehdä niin pitkään kuin hyvältä tuntuu. Kyllä kroppa sitten ilmoittaa kun on saanut tarpeekseen (supistelut, liitoskivut jne). Mun sisko on hoitoalalla ja sanoi, että järjestään heillä jää raskaana olevat aika aikaisin saikulle. Itse teen toimistohommia ja istuminenkin on hankalaa loppuajasta. Jäin viimeksi saikulle 3 vkoa ennen äippälomaa kun en enää voinut istua liitoskipujen ja jatkuvan supistelun takia. Olisi pitänyt jäädä jo aiemminkin.

*muoks* Eipä äkkiä löytynyt infoa googlettamalla! Pitää linkittää, jos tulee vielä vastaan jossain.
 
Viimeksi muokattu:
Liikunnasta: Mun käsittääkseni kaikki liikuntalajit on sallittuja mitä aikasemminkin on harrastanut? Miinus tietysti taitelulajit se muut sellaiset missä voi saada iskuja esim mahaan... Vuorikiipeilyä en harrastaisi raskaan olessa :D Ja kai sitä voi alottaa uudenkin harrastuksen, jos se on jotain kevyttä, kuten kävely tai uiminen :)

Sama pätee varmaan muihinkin elämän aloihin, että ei kannata ihan hulluna rehkiä ja riehua oli sitten töissä tai vaikka kotona siivoamassa ;)

Lumi kyseli finneistä.. Yleensä minulle tulee 1/kk ja nyt se yksi osui juuri plussapäivälle :D Pojan raskaudessa ei kyllä naama kukkinut sen enempää kun yleensä (eli ei yhtään ) mutta iho ja hiukset rasvoittuivat kyllä enemmän. (ja silti iho oli kuiva :kieh: )

Täälläkin melkonen turvotus, oikein välillä sattuu, kun niin vääntää mahassa :S Oiretakin tullut lisää :) Tuntuu mahdottoman pitkältä ajalta odotella torstain neuvolaa missä pistetään äitiyspolille sitä ultralähetettä.. ja sitten täytyy vielä odottaa sitä aikaa... :D Epätodellinen olo alkaa väistyä onneksi ja uskallan jo sanoa ääneen, että meille saattaa tulla vauva :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä