Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Moikka moi. Näyttää olevan aika aktiivinen tämä lokakuisten ketju. Minäpä liityn myös omalta osaltani keskusteluun.
Ikää minulla on 24, laskettuaika 6.10, ensimmäinen raskaus ja synntyssairaala on KOKS (ainakin näillä näkymin).
Kävin ensimmäisessä ultrassa 23.2,jolloin selvisi,että odotamme kaksosia.
Pahoinvointi on ollut ihan hurjaa nyt muutamana viikkona. Ei tule kuuloonkaan,että ennen puoltapäivää laittaisi suuhun yhtään mitään. Iltaisin alkaa jo hieman tekemään mieli jotain,mutta yleensä se on leipää tai heldelmiä. Mutta tuntuu,että hamppareita voisin syödä joka ilta :)
Nyt on siis menossa viikko 9 ja jouduin alkuviikosta käydä ostamassa uuden farkut, koska vanhat puristivat kovasti. Lääkäri kyllä sanoi,että kohtuni on sellaisessa asennossa,että vatsa alkaa näkymään aikaisin. Ehkä se johtuu myös siitä,että asukkeja siellä on kaksi :)
Ensi viikon maanantaina minulla on ensimmäinen neuvola. Olisi kiva kuulla kokemuksia ensimmäisestä neuvolasta,että mitä siellä tapahtuu ja tehdään.
Aurinkoista loppupäivää kaikille :)
 
Aivan ihana ilma tuolla ulkona! Kävin aiemmin kaverin saattelemassa bussipysäkille ja aurinko paistoi niiiin kauniisti, oli ihana katsoa miten räystäiltä tippui vesi maahan. :heart: Sitten tulikin sisko nappaamaan miut mukaan lenkille ja käytiin tunnin rauhallinen lenkki heittämässä ja teki kyllä hyvää. Olo parani huomattavasti.
Pahoinvointi sen kun pahenee. Aamulla piti nousta sängystä vauhdilla, kun alkoi niin oksettaa, koitinpa banaanin syödä ja sillä tasoittaa oloa, mutta vessareissuhan siitä tuli. Sitten taas vastaisesti himottaa rasvainen ruoka ja pakko olikin hakea kotipizzasta pizza, joka tuli kertahuitaisulla heitettyä naamariin, eikä alkanut oksettaa. Tuntui ihanalta pystyä syömään ilman, että oksetus alkoi. Tosin kalliiksi tulee pidemmän päälle, jos en pysty muuta syömään, kuin mättöruokaa. Pelkkä ajatuskin kotiruoasta ällöttää niin, ettei mitään järkeä. :/

Ruokahalu itsessään ei ole kasvanut, oikeastaan päinvastoin, kun kaikki ällöttää koko ajan. Ruokia himoitsen kyllä, mutta se rajoittuu käytännössä noihin mättöruokiin, mikä ei niin hyvä ole. Tosin olen koittanut ajatella sen niin, että tärkeintä on saada edes jotain syötyä, ettei taju lähde. Mäkkärin euron juustot on suunnaton himon kohde, paha vaan, ettei tässä ole mäkkiä ihan lähellä, että saisi himoihin helpotusta.

Millä te olette saaneet pahaa oloa asettumaan? Itse huomasin, että limu, varsinkin zero kokis ja muumilimu auttaa tuohon pahaan oloon, joten niitä siis litkitään varmaan jatkossa aika reippaasti, ettei tarvitse niin paljoa oksennella.


BloodyEnd& Hyyryläinen 6+2
 
Jumppapallo Hauskaa, meillä raskaus menossa aika samassa vaiheessa kun minulla tänään (omien laskujen mukaan) rv 8+3:) Minä kävin neuvolassa jo viime perjantaina ja käynti kesti meidän kohdalla 2 tuntia. Paljon puhuttiin ruoasta, liikunnasta ja muusta asiaan kuuluvasta. Käytiin läpi henkilötietolomake joka oli etukäteen täytetty jo kotona. Siinä käytiin siis henkilötietojen lisäksi läpi kaikki äidin ja isän sairaudet, suvun sairaudet, tiedot kuukautisista, laskettiin samalla myös laskettuaika ja lopuksi vielä oli kysysmyksiä jos tupakoi. Sen lomakkeen lisäksi saatiin kotiin kysely jossa käytiin läpi alkoholin käyttöä ja siitä pystyi laskemaan sitten pisteensä jos alkoholin käytöllä on millaisia vaikutuksia. Itse sain tuosta testistä kokonaiset hurjat 2 pistettä!:) Mies sai 4 pistettä. Otettiin myös verenpaineet ja hemoglobiini sekä virtsatesti. Lopuksi saatiin pino esitteitä kotiin vietäväksi joita onkin nyt ollut kiva lueskella:) En tiedä miten muualla ekassa neuvolassa toimitaan mutta näin ainakin meidän käynti meni:) Ensikerralla on sitten vuorossa verikoe;)
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumyy1
Juu mättöruokaa tekee mullakin mieli, sama juttu kuin esikkoa odottaes. Välillä pitääkin herkutella, varsinkin jos ei ole mitään terveydellistä estettä syödä niitä herkkuja, pääasia että jotain pystyy syömään jos muut ruuat kuvottaa tai tulee oksu. Doppler tuli postissa ja yritin kuunnella kaikes rauhas, en saanu muuta kuin "viuh-viuh" -äänen ja se lienee istukan ääni, sekin kuului niin että piti aika lujaa painaa? No pitää odotella muutama päivä ennen kuin kokeilee uudestaan.

Ikiäidille tsemppiä kyllä siellä sulla pikkuinen salamatkustaja on!

Lilyanna 7+6
 
Heipä hei pitkästä aikaa :)
Päivittäin käyn lukemassa, mutta olen muka niin kiireinen, että kirjoittelut on jääneet vähemmälle. Varmasti aktivoidun raskauden edetessä.

Täällä pahoinvointi on alkanut helpottamaan hieman. Minulle paras apu on ollut piimästä, viilistä ja tavallisesta Vichystä...röyhtäys auttaa kummasti :D. Kotiruoka ei oikein maistuisi, mutta olen yrittänyt kuitenkin syödä. Kaikkeen mättöön on täälläkin himo, mutta yritän tässä raskaudessa hallita sitä. Saas nähdä miten käy...muutaman kerran olen jo sortunut. Mulla on kaikki herkkupaikat kävelyetäisyydellä, joten jos jotain tekee mieli, niin se on menoa sitten.

Sukupuoli halutaan tietää. Ennestään kun on tyttö ja poika ja molemmissa omat ihanat puolensa, niin mitään ennakkoarvailuja tai toiveita en sukupuolelle aseta. Kunhan jompi kumpi tähän maailmaan saataisiin.

Huomenna eka neuvola. En yhtään muista mitä siellä tehdään. Kaiketi jotain lappuja täytellään. Esitietokaavakkeessa kysyttiin jo nimiehdotuksetkin...ööö...ei mitään ajatuksia. Mites muilla? Onko nimiä jo suunniteltu?

-Vimme + Unelma 8+6
 
Tänne tulee kyllä tosi paljon uutta tekstiä jokapäivä :)

Täällä neuvolaan soittelin eilen, ja ensimmäinen käynti 21.3.. Ja ultrakin pitäis varmaan jo soittaa.. Tuntuu hassulta että taas ollaan tässä :D

Onko täällä muita jotka vielä imettävät edellisiä? Tai kokemusta raskauden aikaisesta imettämisestä? Mietityttää oma jaksaminen, toisaalta tämä raskauden alku on ollut tosi helppo (edellinen oli kokonaisuudessaan ns. helpporaskaus). Viime kerralla kärsin alussa ihan kauheesta väsymyksestä mutta nyt sitä ei juurikaan ole näkynyt vaikka meidän isompi neiti syö öisin vielä usemman kerran, varmaan jotku äitihormoonit jyllää niin ei tuu väsymystäkään :D Muutenki välillä miettii että onko sitä oikeesti raskaana kun pientä pahoinvointia lukuunottamatta ei muuta erikoista tunnu, no tosi alussahan tässä vielä mennään.. Arviolta jossain 6-7 viikolla :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille:)
jumppapallo tuplaonnea, munkin sisko odottaa ensimmäisiään, kaksosia kesäkuussa syntyväksi=)

Eka neuvola täälläkin jo takana. Täyteltiin niitä lappusia ja otettiin hb, paino, verenpaine. Sain np-ultra-ajan 2.4. eli kuukausi pitäis vielä jaksaa odottaa. Mähän päätin jättää tuon alkuraskauden ultran väliin ja joudun siis odottelemaan nyt tuohon np-ultraan että saan tietää onko masussa kaikesta pahoinvoinnista ja oksentelusta huolimatta mitään pientä elävää. Ajattelin että saatan käydä joskus rv30+ yksityisellä sitten ultrassa, sen nyt näkee sitten kun kuulen että kuuluuko mulle synnytystapa-arviointiin rv36-37 myös ultra.

Turvotusta on, varsinki tosiaan illalla ei mene enää housut kiinni. Jotenkin maha on tuntunut isontuneen muutenkin vaikka painoa ei onneksi ole vielä tullu (koputtaa puuta)eiköhän sitä kohta kun pääsee syömään kunnolla, kunhan pahoinvointi helpottais. Mullakin esikoisesta alkoi näkymään jo todella aikaisin kun kohtu on ihan edessä niin kasvaa eteenpäin.

Mä oon niin kateellinen teille joilla on hyvä ruokahalu ja pystytte syömään!:D Kunpa mäkin... Kamala nälkä on kokoajan ja jotain pientä syön kokoajan mutta ois isommankin ruuan nälkä, niin en pysty syömään kun ihan pieniä annoksia ja alkaa ällöttää. Ja sitten on taas vähän ajan päästä nälkä. Mutta sitten ei taas tee enää mieli syödä kun tietää että se oksettaa. Ja haaveilen kokoajan mielessäni kaikista ihanista ruuista, pihveistä ja kebab-salaatista ihanan majoneesin kera:D

saraheinä+pikkukakkonen 7+3:heart:
 
Moikka!

Jospa minäkin nyt uskaltautuisin liittyä joukkoonne :)

Tein testin ystävänpäivänä ja yllätyksenä siihen ilmestyikin kaksi viivaa.

Elikkäs laskettu aika (netin laskureiden mukaan) olisi 13.10, ikää on 22v. ensimmäistä odottelen ja synnärinä olisi PHKS.

Mulla on ollu jo melkein viikon verran pientä tihuttavaa ruskeaa vuotoa. Olen lukenut netistä mistä kaikesta se voi johtua. Pitää toivoa että se ei tarkoita sitä pahinta mahdollista :(

Eka neuvola käynti on 5.3 elikkäs ihan kohta. Vähän jänskättää mitä siellä ekalla kerralla tapahtuu :)
 
Tänään taas tuli uusi oire, jota ei ole ennen ollut. Tuntuu,että hermo menee ihan joka asiasta. Pinna on todella kireällä koko ajan ja tekee vain mieli tiuskia kaikille. Ja ei mene kauaakaan kun jo itkettää. Onkohan nämä niitä kuuluisia hormonaalisia häiriöitä???? :) Iltapäivästä otin jo yhteen oman äitini kanssa,koska hermo ei vain yksinkertaisesti kestänyt sitä läpätystä ja papatusta. Tempperamenttinen olen ollut aina,mutta tämä kireys on jo ihan omaa luokkaansa.
Kaupassa kuola valui kun näinkin kaikkea rasvaista ja epäterveellistä. Pakko varmaan jonain päivänä sortua roskaruokaan,ehkä jo huomenna kun mies palaa työreissulta kotiin.
Hauskaa illan jatkoa kaikille :) Josko huomenna olisi parempi rauhallisempi päivä :D
 

Yhteistyössä