Luterilaisen kirkon plussat ja miinukset

Echo, mitä Jeesus opetti armolahjoista?
Ainakin mainitsi kielilläpuhumisen ja parantamisen.


17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. [Ap. t. 5:16, Ap. t. 8:7, Ap. t. 16:18 | Ap. t. 2:4+]

18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." [Ap. t. 28:5]
 
saanko olla erimieltä ? o_O
Kielillä voi puhua, vaikka välillä tulisi ajateltua kauppalistaa tai keittiön siivousta. Toki rukouksessa ei _yleensä_ käydä lähikaupan sika-naudan alehintoja läpi, mut siis tarkoitan että uskovat on rukouksessa yleensä täysin tajuissaan. Mä voin vaihtaa rukouksesta sekunnissa vaikka puhelinmyyjän soittoon. :D
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
mun havainnot sanoo toisin. mutta saathan sinäki olla erimieltä.
Ei riitä näihin väitteisiin lopulta sun tai mun havainnot, vaan ihan tieteellistä faktaa pitää olla jos väität rukoilevan ihmisen olevan sekaisin. Rukoilu on kuitenkin hyvin globaali ilmiö.
Sekaisin oleminen olisi siis psyykkistä laatua, joten lääketieteestä jos sulla on linkki pistää niin kiinnostuneena luen miten ihminen muka on sekaisin rukoillessaan, ja toipuu heti sekavuudestaan kun rukoilu loppuu. Veikkaanpa ettet linkkiä laita.
 
vierailija
Ainakin mainitsi kielilläpuhumisen ja parantamisen.


17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. [Ap. t. 5:16, Ap. t. 8:7, Ap. t. 16:18 | Ap. t. 2:4+]

18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." [Ap. t. 28:5]
(y)

 
vierailija
Ainakin mainitsi kielilläpuhumisen ja parantamisen.


17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. [Ap. t. 5:16, Ap. t. 8:7, Ap. t. 16:18 | Ap. t. 2:4+]

18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." [Ap. t. 28:5]
Kysyin, mitä Jeesus opetti armolahjoista.
 
eroaisin
Minusta suomalainen ev.lut. kirkko aatteineen on ihan retuperällä. Itse olen ateisti, mutta osaan samaistua uskossa oleviin ja kyllä eroaisin kirkosta ihan vaan siksi, että ottaisi pannuun niin helvetisti. Meno alkaa muistuttaa sirkusta! Ollaan aika kaukana raamatun alkuperäisestä sanomasta. Tuntuu, että suurin osa evlut kirkon vaikuttajista kuuluvat ääreissuvaitsevaistoon joka ajaa suomen islamisaatiota sekä mm. homoseksuaalien oikeuksia. Ei sillä, että ateistina olisi suvaitsevaisuutta ja tasa-arvoa vastaan mitään, mutta juurikin se on asian ydin - minä en uskokaan raamatun sanaan tai jumalaan. Mutta kuinka joku joka uskoo voi vilpittömästi kieltää raamatun selvät sanat esimerkiksi juurikin homoseksuaalisuuteen liittyen? Tuntuu, että raamattua voidaan nykyään tulkita kuin jotain Ateneumin taidenäyttelyä. Miten se on mahdollista jos raamattu on ainut teos, jonka pohjalle koko evlut kirkon toiminnan pitäisi perustua?!
 
Ei riitä näihin väitteisiin lopulta sun tai mun havainnot, vaan ihan tieteellistä faktaa pitää olla jos väität rukoilevan ihmisen olevan sekaisin. Rukoilu on kuitenkin hyvin globaali ilmiö.
Sekaisin oleminen olisi siis psyykkistä laatua, joten lääketieteestä jos sulla on linkki pistää niin kiinnostuneena luen miten ihminen muka on sekaisin rukoillessaan, ja toipuu heti sekavuudestaan kun rukoilu loppuu. Veikkaanpa ettet linkkiä laita.
johan mä sanoin että saat olla erimieltä. mulle tuo on ihan sama mihin uskot.
 

Yhteistyössä