Maailma on hirveän epäreilu tytöille

  • Viestiketjun aloittaja nih
  • Ensimmäinen viesti
jaaha
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Huoh. Selitäpä tekemistä televisiokatselijoiden määrällä on siihen, miten verotuloja käytetään kunnissa paikallistasolla harrastusten tukemiseen? Itse työskentelen media-alalla, joten todennäköisesti tiedän siitä puolesta enemmän kuin sinä.
Mä voin selittää. Jos laji kiinnostaa monia, on päättäjissäkin monia, jotka haluavat panostaa juuri siihen urheilulajiin. Ihmiset tekevät yleensä päätöksiä omien intressiensä perusteella, kunnalliset luottamusmiehetkään eivät muutu valtuustoon päästessään 100% tasapuolisiksi avarakatseisiksi ihmisiksi...
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi opetamme tytöille, että kilpaileminen on väärin? ei saa olla leuhka?

vain urheilun saralla saa leuhkia ja siinäkin vain pojat.

tytöt rakasvata kilpailua siinä missä pojatkin, jos se heille sallitaan ja kannustetaan kilpailemaan vauvasta saakka ja ottamaan mittaa. mutta tyttöjen kasvatus on erilainen.

miksi urheiluun ylipäänsä satsataan 100 kertaa enemmän kuin vaikka kulttuuriin? miksi?

siksi että fyysisesti vahvempi sukupuoli on mies ja on täten pärjännyt paremmin ja sen vuoksi antanut itse itselleen kaikki rahat.
Pitääkö naisen muuttua luonteeltaan, jotta hän pärjäisi. Mun mielestä tuossa kilailuvietissä on aika paljon myös geneettist. En ole valmis myöntämään, ett nainen ja mies ovat syntyjään samanlaiset. Mun mielestä todellinen tasa-arvo lähtee siitä, että kaikki saavat toimia omien mieltymystensä mukaan. Tyttöjen ei tarvitse alkaa kilpailemaan, jos he eivät siihen tunne viehtymystä mutta voisivat mennä sinne jääkiekon MM joukkueeseen, jos taitoa ja tahtoa löytyy.

Miksi kulttuuriin pitäisi satsata enemmän kuin urheiluun jos urheilu kiinnostaa useampia ihmisiä?
 
hih
Miks lätkää pitäis tukea ku sillähän tehdään rahaa...? En tiedä paljon suomalaisseurat rahoja pyörittävät, mutta kai niissä liikkuu rahaa...?

Mihin siis tarvitaan verovaroja? Seurat vois rahoittaa omat junnunsa kerta hyötyvät heistä sitten myöhemmin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
Mä voin selittää. Jos laji kiinnostaa monia, on päättäjissäkin monia, jotka haluavat panostaa juuri siihen urheilulajiin. Ihmiset tekevät yleensä päätöksiä omien intressiensä perusteella, kunnalliset luottamusmiehetkään eivät muutu valtuustoon päästessään 100% tasapuolisiksi avarakatseisiksi ihmisiksi...
Juuri näin. Ja ylipäätään pitää jollain tavalla osoittaa, että jonkin tietyn lajin harrastamiselle on tarvetta. Kuntien ei kannata investoida suuria summia uusiin urheilupaikkoihin, jos kunnasta loppujen lopuksi löytyy vain 5 lajista kiinnostunutta. Mun mielestä olisi hyvä myös miettiä, mikä on syy ja mikä seuraus. Tarkoitan, että eikö lajia A harrasteta, koska sille ei ole kunnan järjestämää paikkaa, vai eikö kunta ole järjestänyt paikkaa, koska lajille A ei ole kunnassa kuin kourallinen harrastajia?



 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Miks lätkää pitäis tukea ku sillähän tehdään rahaa...? En tiedä paljon suomalaisseurat rahoja pyörittävät, mutta kai niissä liikkuu rahaa...?

Mihin siis tarvitaan verovaroja? Seurat vois rahoittaa omat junnunsa kerta hyötyvät heistä sitten myöhemmin.
Koska silloin vain varakkaiden lapset pääsisivät lajia harrastamaan.

 
vieras


Miksi kulttuuriin pitäisi satsata enemmän kuin urheiluun jos urheilu kiinnostaa useampia ihmisiä?
[/quote]

Ei enempää, mutta samassa suhteessa kuin urheiluun. Tyttöjen harrastuksiin samassa suhteessa kuin poikien jne.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi kulttuuriin pitäisi satsata enemmän kuin urheiluun jos urheilu kiinnostaa useampia ihmisiä?
Ei enempää, mutta samassa suhteessa kuin urheiluun. Tyttöjen harrastuksiin samassa suhteessa kuin poikien jne. [/quote]

tätä tarkoitin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Miks lätkää pitäis tukea ku sillähän tehdään rahaa...? En tiedä paljon suomalaisseurat rahoja pyörittävät, mutta kai niissä liikkuu rahaa...?

Mihin siis tarvitaan verovaroja? Seurat vois rahoittaa omat junnunsa kerta hyötyvät heistä sitten myöhemmin.
Koska silloin vain varakkaiden lapset pääsisivät lajia harrastamaan.
Hesarin jutussa puhuttiin juuri siitä, että tiettyjä lajeja tuetaan, mutta toisia ei. Esim. ratsastus on tosi kallis laji, mutta sitä ei tueta, joten vain hyvätuloisilla on varaa harrastaa sitä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei enempää, mutta samassa suhteessa kuin urheiluun. Tyttöjen harrastuksiin samassa suhteessa kuin poikien jne.
Mä olen samaa mieltä. Mutta yllättävän moni nainen olisi valmis leikkaamaan myös kulttuurimenoja.

 
ap
Toisekseen. Jääkiekko vetää nuoria koska palkat ovat tähtitieteelliset. ja koska vanhemmat siihen kannustavat dollarin kuva silmissään.

voiko olla, että raha on se joka vetää? miljoonat? vai onko se niin hauskaa?

Joka tapauksessa, tyttöjen lempiurheilua kuten ratsastusta ja tanssia ei tueta verorahoilla. Esim. hevostallin pito on rankkaa duunia ja hevosten ylläpito maksatetaan pääasiassa tyttölasten vanhemmilla.

tanssiharrastusten taso on laskenut. rahaa tulee vähemmän ja vähemmän ja tyttöjen mielenkiinto hiippuu, koska pikkutyttöjen ryhmät liian suuria.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hesarin jutussa puhuttiin juuri siitä, että tiettyjä lajeja tuetaan, mutta toisia ei. Esim. ratsastus on tosi kallis laji, mutta sitä ei tueta, joten vain hyvätuloisilla on varaa harrastaa sitä.
Toi on totta. Mutta mä pidän järkevämpänä linjana sitä, että kansalaiset ryhtyisivät toimiin "tyttöjen" harrastusmahdollisuuksien puolesta sen sijaan, että ryhtyisivät toimiin "poikien" harrastusmahsollisuuksien vähentämiseksi.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Miks lätkää pitäis tukea ku sillähän tehdään rahaa...? En tiedä paljon suomalaisseurat rahoja pyörittävät, mutta kai niissä liikkuu rahaa...?

Mihin siis tarvitaan verovaroja? Seurat vois rahoittaa omat junnunsa kerta hyötyvät heistä sitten myöhemmin.
Koska silloin vain varakkaiden lapset pääsisivät lajia harrastamaan.
Hesarin jutussa puhuttiin juuri siitä, että tiettyjä lajeja tuetaan, mutta toisia ei. Esim. ratsastus on tosi kallis laji, mutta sitä ei tueta, joten vain hyvätuloisilla on varaa harrastaa sitä.
niin. Esim tyttölasten vanhemmilla ei ole varaa viedä tyttöjä niin usein ratsastamaan kuin poikia viedään pelaamaan.

siinä tulee se ero, miksi jääkiekossa menestytään. raha raha raha. poikiin detään rahaa.
 
ap
poikiin syydetään rahaa.
jos tyttöjä vietäisiin ratsastamaan yhtä usein kuin pojat pääsevät jäälle, se maksaisi noin 100 -200 euroa viikko. tai enemmän.

mutta ei tyttölastenvanhemmilla ole rahaa.

tanssiharrastuksen tasoa voisi rahalla nostaa. palkata ulkomaisia opettajia jne.

mutta vanhemmat eivät hekään ajattele, että onpa hienoa, lapseni on tanssittava ja minä uhraan elämäni kuljettamiseen kuten tehdään jääkiekkoharrastuksen parissa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin. Esim tyttölasten vanhemmilla ei ole varaa viedä tyttöjä niin usein ratsastamaan kuin poikia viedään pelaamaan.

siinä tulee se ero, miksi jääkiekossa menestytään. raha raha raha. poikiin detään rahaa.
Tuosta mä olen eri mieltä. En usko, että tyttöjä syntyy enemmän pienituloisiin perheisiin kuin poikia. Kyllä se on meistä vanhemmista ihan itsestämme kiinni, miten paljon investoimme poikiimme ja tyttäriimme. Toki tietysti sen puitteissa, paljonko perheellä nyt ylipäätään on mahdollisuutta lastensa harrastuksiin investoida. Asenne on toki - ainakin aikaisemmin - ollut se, että tytöt voi harrastaa halvemmalla. Muistan itse aikoinaan yhden tyttölapsen vanhempien hämmästyksen, kun mä ostin tyttärelleni tietokoneen enkä pojalleni. Mutta pakkoko meidän on omissa perheissämme noudattaa jotain kalkkeutuneita asenteita?

 
kaksinaismoralismia?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi kulttuuriin pitäisi satsata enemmän kuin urheiluun jos urheilu kiinnostaa useampia ihmisiä?
Ei enempää, mutta samassa suhteessa kuin urheiluun. Tyttöjen harrastuksiin samassa suhteessa kuin poikien jne. [/quote]

Mitkä on tyttöjen harrastuksia ja mitkä poikien. Eihän sellaisia ole? Tai siis ei pitäisi olla, jos puhutaan oikeasta tasa-arvosta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaksinaismoralismia?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi kulttuuriin pitäisi satsata enemmän kuin urheiluun jos urheilu kiinnostaa useampia ihmisiä?
Ei enempää, mutta samassa suhteessa kuin urheiluun. Tyttöjen harrastuksiin samassa suhteessa kuin poikien jne.
Mitkä on tyttöjen harrastuksia ja mitkä poikien. Eihän sellaisia ole? Tai siis ei pitäisi olla, jos puhutaan oikeasta tasa-arvosta![/quote]




Näillä jäljillä minäkin....
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toisekseen. Jääkiekko vetää nuoria koska palkat ovat tähtitieteelliset. ja koska vanhemmat siihen kannustavat dollarin kuva silmissään.

voiko olla, että raha on se joka vetää? miljoonat? vai onko se niin hauskaa?

Joka tapauksessa, tyttöjen lempiurheilua kuten ratsastusta ja tanssia ei tueta verorahoilla. Esim. hevostallin pito on rankkaa duunia ja hevosten ylläpito maksatetaan pääasiassa tyttölasten vanhemmilla.

tanssiharrastusten taso on laskenut. rahaa tulee vähemmän ja vähemmän ja tyttöjen mielenkiinto hiippuu, koska pikkutyttöjen ryhmät liian suuria.
Mun mielestä jotain hevostelua ja tanssia ei tosiaankaan pidä tukea yhtään sen paremmin kuin jääkiekkoakaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin. Esim tyttölasten vanhemmilla ei ole varaa viedä tyttöjä niin usein ratsastamaan kuin poikia viedään pelaamaan.

siinä tulee se ero, miksi jääkiekossa menestytään. raha raha raha. poikiin detään rahaa.
Tuosta mä olen eri mieltä. En usko, että tyttöjä syntyy enemmän pienituloisiin perheisiin kuin poikia. Kyllä se on meistä vanhemmista ihan itsestämme kiinni, miten paljon investoimme poikiimme ja tyttäriimme. Toki tietysti sen puitteissa, paljonko perheellä nyt ylipäätään on mahdollisuutta lastensa harrastuksiin investoida. Asenne on toki - ainakin aikaisemmin - ollut se, että tytöt voi harrastaa halvemmalla. Muistan itse aikoinaan yhden tyttölapsen vanhempien hämmästyksen, kun mä ostin tyttärelleni tietokoneen enkä pojalleni. Mutta pakkoko meidän on omissa perheissämme noudattaa jotain kalkkeutuneita asenteita?

[
siis jos ratsastusta tuettaisiin verorahoin kuten jääkiekkoa, tyttöjen vanhemmat voisivat viedä joka ilta ratsastamaan tai joka toinen ilta, kuten nyt viedään poikia verorahoin kustannettuihin jäähalleihin.

jos tallit pidettäisiin verorahoin yllä, ratsastus olisi halpaa.
 
vieras
Samaa mieltä Keittiönoidan kanssa.

Olisiko poikien urheiluharrastusten tukemisen takana myös sitä, että pojat koetaan kodeissa vaikeammiksi ja raisummiksi, jolloin tiheä urheiluharrastus on hyvä keino saada energiaa purettua?
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja kaksinaismoralismia?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi kulttuuriin pitäisi satsata enemmän kuin urheiluun jos urheilu kiinnostaa useampia ihmisiä?
Ei enempää, mutta samassa suhteessa kuin urheiluun. Tyttöjen harrastuksiin samassa suhteessa kuin poikien jne.
Mitkä on tyttöjen harrastuksia ja mitkä poikien. Eihän sellaisia ole? Tai siis ei pitäisi olla, jos puhutaan oikeasta tasa-arvosta!
Silloin kun rahaa jaetaan, ei ole oikea aika heittäytyä idealistiksi. Silloin otetaan tilastot kouraan ja aletaan laskea, karua mutta totta:).


Näillä jäljillä minäkin....[/quote]

 
ap
ja jos tyttöjä vietäisiin joka ilta tai joka toinen ilta omaan harrastuksen kuten viedään poikia jääkiekkoon, menestys olisi sama tai paljon parempi.
mutta koska tyttöjen tekemisiä ei pidetä yhtä tärkeänä ja arvokkaana, siihen ei sijoiteta mitään eikä menestystä tule.
 
jaaha
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
poikiin syydetään rahaa.
jos tyttöjä vietäisiin ratsastamaan yhtä usein kuin pojat pääsevät jäälle, se maksaisi noin 100 -200 euroa viikko. tai enemmän.

mutta ei tyttölastenvanhemmilla ole rahaa.

tanssiharrastuksen tasoa voisi rahalla nostaa. palkata ulkomaisia opettajia jne.

mutta vanhemmat eivät hekään ajattele, että onpa hienoa, lapseni on tanssittava ja minä uhraan elämäni kuljettamiseen kuten tehdään jääkiekkoharrastuksen parissa.
Onko jääkiekko tosiaankin joku todella yleinen harrastus. Pelaako suurin osa pojista jääkiekkoa? Mun mielestä tässä ei kyllä ole mistään laajamittaisesta asiasta kyse. Ja jos vanhemmat ajattelevat, että jääkiekko on parempi harrastus kuin tanssi, niin sittenpä ajattelevat, ei kai kunnallispäättäjät voi sitä asiaa muuttaa... vai voivatko. Ja jos joku vanhempi "pakottaa" lapsensa harrastamaan jääkiekkoa rahankiilto silmissä, ei kai kyse ole enää mistään päättäjien asiasta vaan lastensuojelun...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toisekseen. Jääkiekko vetää nuoria koska palkat ovat tähtitieteelliset. ja koska vanhemmat siihen kannustavat dollarin kuva silmissään.

voiko olla, että raha on se joka vetää? miljoonat? vai onko se niin hauskaa?

Joka tapauksessa, tyttöjen lempiurheilua kuten ratsastusta ja tanssia ei tueta verorahoilla. Esim. hevostallin pito on rankkaa duunia ja hevosten ylläpito maksatetaan pääasiassa tyttölasten vanhemmilla.

tanssiharrastusten taso on laskenut. rahaa tulee vähemmän ja vähemmän ja tyttöjen mielenkiinto hiippuu, koska pikkutyttöjen ryhmät liian suuria.
Mun mielestä jotain hevostelua ja tanssia ei tosiaankaan pidä tukea yhtään sen paremmin kuin jääkiekkoakaan.
No kyllä munkin puolesta ne joka kuntaan pykättävät jäähallit voitaisiin jättää tasapuolisuuden nimissä rakentamatta. Niihin menee miljoonia. Kun ei kunta rakenna tallejakaan. Mutta kun nyt siis rakennetaan niitä jäähalleja, verovaroin.
 

Yhteistyössä