Maaliskuun muruset 2016 <3 *elokuussa*

Elokuu alkoi, joten uutta ketjua kehiin.


28.2.

ninami /32v. / 2. lapsi / Kätilöopisto

29.2.
Saraneito / 28v. / 2. lapsi /HYS
Kahava / 31v. / 3. lapsi / -

1.3.
Jenniäö / - / 1. lapsi / Kätilöopisto
Suskih /29v. / 2. lapsi / -
Marinaa / - / 1. lapsi / SEKS

2.3.
Mappe86. / 29v. / 1. lapsi. / K-SKS
merikki /35v. / 1. lapsi / -

3.3.
Pygmi. / 37v. / 3. lapsi / KAKS
escape / 35v. / 2. lapsi / KOKS
Tuimatäti/ - / 4.lapsi / KYS

4.3.
Andrea / 26v. / 2. lapsi / TAYS

5.3.
Lumo83/32 /3.lapsi /Kätilöopisto
uggla85 /30v. /1.lapsi /PS

6.3.
Kevlarsoul/ 31v/ 2. lapsi / K-SKS
tyttönen93/ 22v/ 1.lapsi/ la 6.3/ OAS

7.3.
Mimi_* / - / 2. lapsi / Kätilöopisto

8.3.
Yaya / 30v. / - / -
jennimarika / 25v / 2.lapsi / LPKS
Nannal/ 20v. / 1. lapsi / OYS

9.3.
A_Kirri / 30v. / 2. lapsi / TYKS
Tada / 31v / 1.lapsi / -
Memmmy / 21v. / 1. lapsi / TAYS

10.3.
Marikoo78/37/4. lapsi/K-SKS
Swan / 29v. /3lapsi /KOS?
Ihanamami / 33v. / 3.lapsi / Kätilöopisto
Selma144 / 29v. / 1.lapsi / KOS

11.3.
Mama38 / 37v. / 3. lapsi / -

12.3.
MasuMyy/28/1.lapsi/SAS
Nannal / - / - / -
laabla / 33v. / 2. lapsi / - / -

13.3.
Sweetzilla/ 35v./ 2. lapsi/ -

14.3.
Pisamapeikko/32v/4.lapsi/MKS
milagro/25v. / 2.lapsi/ kättäri?

15.3.
Keväthaave / 29v. / 4.lapsi / JS
Emppuli/ 32v. /2. lapsi/ LPKS

17.3.
Sebsu/- / 2. lapsi /KYS
Jembbba/- / 1.lapsi/KYS
Bambooo /- / 2.lapsi/ Tyks

18.3.
TimpuraH /25v. /2 lapsi /JS
Jekkulivekkuli / - / - /
OikunEikun/ -/ 4. lapsi/ EKKS
miumou / 33v./ 2. lapsi / KOS

20.3.
Wanti/ 30v./ - /OYS
Hattarapupu/ 25v / 3.lapsi / PS

21.3.
KyyneltenHymy/26. v/3.lapsi /PKKS
Maalismamma2016 / 24v / 1.lapsi / TAYS

22.3.
Iiv / 29v / 1. lapsi / K-SKS
Minea90 / 25v. / 2.lapsi / OYS
Haaveilija@ / 20v. / 1.lapsi / -
MMK89 / - /1 lapsi/lks

23.3.
stua / 27v. / 1. lapsi / KYS
Unna1 / 32v. / 3.lapsi / KOS
Titi-Uu16/25v. /1. lapsi/? Kättäri?

24.3.
Bubbus / 40v. / - / -
Hipsutin88/26v. / 3.lapsi/ PHKS

25.3.
Sydänx3 /28 / 4.lapsi/-
Mymmeli_myy/24/1. ja 2. lapsi / KYS

26.3.
hipmama / 23v / 1.lapsi / TAYS

27.3.
TaimiT/ 30 v./ 3. lapsi/ SAS
Ironpumper84 /30v. / 2. lapsi / Kätilöopisto
Myttynen / 27v. / 2.lapsi / PKKS
Sindell / 22v./ 3. lapsi / TAYS

29.3.
tsilinut / 33 / 3.lapsi / LKS
Mantzu_85 / 30v./ 1.lapsi / TYKS

30.3.
Magdalea / - / - / -
Läiti/32/2.lapsi/LS
Maja12/ 29v. / 4. lapsi

31.3.
Pikkumuikkunen / 22v / 2. Lapsi / OYS
Ruskalehti / 21v. / 1. lapsi / OYS

Ilman LA:ta
Emmaoo / 29v. / 3. ja 4. lapsi / KOKS/Espanja
Ruusannuppu / 31v. / 1. ja 2. lapsi / -
Tintsu-86 / - / 3. lapsi / Jorvi

Yhteensä 71 odottajaa.

Synnytyssairaalat
:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella tai tummennetulla, kiitos.

Aiemmat pinot:
http://kaksplus.fi/threads/3-maaliskuun-muruset-kesaekuussa-3.2450382/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-heinaekuussa.2451282/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos yaya uudesta pinosta:love:

Täällä hieman helpompi päivä, oon pystyny hieman liikkumaan ilman oksennuksen pelkoa. Repäsykipuja on aina välillä, inhottavan tuntusia.

np ultrasta on ollu puhetta edellis pinossa, osallistutaan tutkimuksiin :) Jatkotutkimuksiin varmaankin mentäs jos hälyttäs testit.

Hankinnoistaki joku tainnu puhella jossainvaihees, meijän ei tarvi hankkia kun sisarusrattaat kun tuleva isosisko on vasta 2v4kk ku sisarus syntyy.

KyyneltenHymy 6+5 (?)
 
Kai minutkin voi lisätä listalle. LA 16.3/27v/1. lapsi/ulkomaat.

Eilen illalla ja tänään aamulla on hieman etonut, ennen sitä meni melkein koko viikko lähes oireitta. Ehdin jo vähän huolestua. Edelleen vähän huolehdin, etenkin kun tissit eivät ole juurikaan kipeät... Nyt kp 7+4.
 
Minä olen lomaillut, joten en ole ehtinyt tänne mitään kirjoittelemaan! Eilen luin läpi ketjua, ja todella surullisen paljon on keskenmenoja, hirvittävän pahoillani olen kaikkien surua kohdanneiden puolesta.

Täällä sujuu ihan hyvin, pahaa oloa on oikeastaan päivittäin, mutta vähän se tuntuu hellittäneen. Oksentanut en ole kertaakaan. Aiemmin heräsin keskellä yötäkin pahoinvointiin, mutta sitä ei enää ole ollut. Joka yö pitää kyllä kerran käydä pissalla, nyt jo. Vähän turhauttavaa. Rintojen kivistys on helpottanut, samoin pahin turvotus. Ruokahalu on kyllä turhan hyvä, ihan koko ajan pitäisi jaksaa taistella mielihaluja vastaan. Höh.

Eilen olin pesispelissä ja kun kimposin ylös kotijoukkueen tehdessä juoksun, tuntui alavatsassa kunnon vihlaisu. Olin unohtanut ekasta raskaudesta, että noita saattaa äkkiliikkeistä tulla.

Meidän ei tarvi hankkia varmaan oikein mitään, tai no autoon kaukalo jostain. Edellinen oli saatu sukulaisilta ja silloin 6 vuotta vanha ja meidän lapsi neljäs käyttäjä, nyt kaukalolla jo ikää 10 vuotta ja ei ole enää ihan soiva peli. Eka meillä on tyttö, joten vaatteet toki ei tule kaikki sopimaan jos seuraava onkin poika. Mutta mitään erityistä ei tarvi hankkia. Enkä kyllä varmaan hankkisikaan ennen kuin loppukolmanneksella, en oikein osaa kovin etukäteen hankintoja tehdä, jos käykin huonosti.

Välillä jännittää miten sitä jaksaa taas ne yöheräilyt, etenkin kun on toinen lapsi. Meillä toinen kyllä sitten jo melkein viisi, että sen ikäinen jo osaa odottaa ja tehdä jotakin omineenkin.

No, en nyt keksi tähän hätään muuta kirjoitettavaa, yritän aktivoitua taas enemmän :)
 
Moikka kaikille! Mut vois varmaan lisätä listaan? Miten se onnistuu? Oon 22v. odotan kolmatta, synnytys Taysissa ja laskettu on 27.3.

Onko teillä mitään facebook ryhmiä vai onko sellaisesta keskustelu kiellettyä? Vaun puolelle on ainakin tullut sitten viimeraskauden hirveet natsisäännöt... harmi juttu koska oli kiva löytää sieltä ihan oikeita ystäviäkin kun omilla naamoilla jutellaan ym. :)

Mulla nyt tosiaan rv 6+0. Hirvee väsy kokoajan. Ja mielitekoja... pläääh... :D vielä ei olla kerrottu muille kun mun äidille tästä, ja mammaryhmille toki. :D toisaalta tekis mieli huutaa koko maailmalle :) toisaalta taas kiva oma salaisuus ♡
 
Ainiin sokerirasituksesta piti kirjoittaa! Mulla oli ekassa raskaudessa raskausdiabetes, pysyi ruokavaliolla hallinnassa ja lapsi syntyi normaalikokoisena ja hänellä oli normaalit sokerit niissä parissa kontrollimittauksessa jotka syntymän jälkeen tehtiin. Nyt joudun luonnollisesti uudelleen, koska ekassa GDM jo oli. Tällä kertaa eka on jo viikoilla 12-16, ja jos sitten siinä ei "jää kiinni", on seuraava muistaakseni viikoilla 24-28. Sokerirasituksia tehdään siis kaksi, jos ekassa ei jo napsahda.

Minulla on vahva sukurasite enkä ekalla kerralla ollut yllättynyt kun GDM todettiin, harmissani kyllä. En oikein edes tiedä miksi, itkutkin tuli neuvolassa kun tulokset kuulin. Mutta tosiaan ruokavaliota tarkkailemalla sokerit pysyivät aisoissa.

Nyt kun pahaa oloa on ollut koko ajan, jännittää tuo sokerirasitus. 12 tunnin paasto tuntuu kauhealta ja ajatus, että sen jälkeen pitää lähteä liikenteeseen sinne labraan ja selvitä siellä vielä kaksi tuntia tuntuu mahdottomalta. Mutta toivottavasti pahoinvointi olisi hellittänyt tuohon mennessä.

Mulla on ensi viikolla verikoe kromosomipoikkeavuuden seulontaan liittyen. Sitten ultra reilun kolmen viikon päästä, toivottavasti ei nyt mitään korkeita riskilukuja tulisi.

Minä en edelleenkään näe sitä omaa tickeriäni joka oletettavasti tässä lopussa on, outoa! :D Mutta on mulla nyt kalenteriin laitettu koska viikko vaihtuu, että suurinpiirtein olen taakilla millä viikolla mennään :D
 
Hei ja kiitos uudesta pinosta.

Vika kesälomaviikko päättyy tänään ja huomenna töihin. No, tiedän jo nyt mitä ensi kesänä teen .

Tänne ei mitään ihmeellistä. Huomannut että iltaisin vatsa menee kunnon palloksi ja tuntuu ihan raskausvatsalta. Päivisin vain omat makkarat..
Ens pe on aika neuvolan seulonta labroihin. Edelleen pohdin tulisiko kertoa työkaverille kun hänen kanssaan koko ajan työssä. On myös esimieheni. Katsotaan.

Mukavaa elokuuta ja tulevaa viikkoa kaikille :)

Saraneito ja 9+6 (10+1)
 
Tervetuloa KevätTähti ja Sindell. Teidät on nyt lisätty.

Pahoinvointi on loppunut täällä. Hämmentävää. Kunhan olisi kaikki hyvin. Näillä viikoilla (rv.8) pahoinvoinnin pitäisi olla pahimmillaan ja esikoisesta olikin, nyt on ihan eri meininki.
 
Moikka! Tässä nyt on 8vko+3 eikä mitään pahoinvointia vieläkään..
On joskus vähän huono olo, jos jokin ruoka tuoksuu liian voimakkaasti tai tupakan haju... Huolestuttaa, sujuuko kaikki hyvin..
Eka neuvola ensi viikolla.
 
Huomenta!
Eilen illalla päivystykseen armottoman päänsäryn takia. laittoivat lähetteen mammapolille tälle päivälle ja polilta just kotiuduttu masussa kölli papu jonka sydän läpätti vimmatusti viikot vastasi rv.6+0. :love:Onnesta soikeana ollaan. Olo on ku pahemmankin ryyppyillan jäljiltä

Unna1, 32, 3.lapsi, kos, 23.3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KyyneltenHymy
Moikka,
uskallan itsekkin ilmottautua jo mukaan, eli Jekkuvekkuli ja Toukka/LA 18.3. !!!! :) Synnytyssairaalaa en vielä kerro, ettei läheiset tunnista :whistle: (en saa puhelimella punaiseksi, sorry)

Meillä siis ns. vahinkoraskaus, nyt rv 7+5 ja pahoinvointi on kamalaa. Ensin alkoi aamupahoinvoinnilla, nyt saa pidätellä yrjöä vuorokauden ympäri :( ja mä kun ehdin riemuita hyvästä olosta rv 6+2 asti.. Tylsää vaan kotona maata, mut kun töissä meinaa taju lähteä.
 
Täällä on ehkä pahin aamupahoinvointi väistymässä tai sitten se, että lomalla on saanut nukkua pitkään ja syödä aamupalan sängyssä ja rauhassa köllötellä on auttanut. En ole nyt viikkoon oksentanut, kelpaa kyllä.

Sen sijaan parina päivänä aivan järkyttävä väsymys. Pystyn parilla pissatauolla helposti nukkumaan kellon ympäri ja vielä päälle ottamaan päikkäreitä ja silti on olo kuin olisi ollut viikon yövuorossa tai kauhea jetlagi. Onneksi tällainen ei ole ollut ihan joka päivä ja onneksi lomalla voi nukkua. Otan silti mieluummin väsymyksen kuin pahan olon.

Kerrottiin uutiset miehen siskon perheelle. 4- vuotias ilmoitti, ettei halua serkkua. :LOL: Sitten kun selitettiin, että mahassa on vauva, olisi halunnut katsoa paidan alle. Ja meni pirulainen yhdelle miehen tädille sanomaan vauvasta mahassa. Täytyy toivoa, että menee höpöttelyiden piikkiin ettei ihan vielä juorut lähtisi suvussa liikkeelle. Mutta ei kai se hirveä katastrofi ole.

Kyselivät jo onko nimeä mietitty, mutta ei me olla asiasta puhuttu. Itsellä on tiettyjä ajatuksia molemmista sukupuolista, mutta miehen kanssa ei olla puhuttu. Jotenkin tuntui monet kysymykset kauhean ennenaikaisilta, kun itse on itseään koittanut toppuutella, ettei ensimmäisellä kolmannelleksella vielä mitään oikeen miettisi kovin pitkälle miettisi tai hankkisi.
 
HeippatirallaA, alkaa tässä uskoa olevansa raskaana kun kaikki hajut pistää yökkimään ja viikonlopun tein "kuolemaa" ällötysolon kanssa. Onneksi ei yrjötä*kop kop*.

Mulla on eka neuvola vasta parin viikon päästä. Vkoja silloin jotain 9 tjtn... En pysy enää perässä :p
Vielä en listalle uskalla ettei tutut tunnista. Mutta ehkä ekan ultran jälkeen :)

Kyyneltenhymy: kävikkö varhaisultrassa? Kovin on usein teillä ultria. Jos ei itte yksityiselle mene niin täällä on 3 ultraa. 12 vko, 22 vko ja 37 synnytystapa arvio ultra.

Carriina ja hampaaton 7+?
 
Mulla on näemmä jäänyt tänne kirjoittelu hieman olojen takia, mutta voisinpa päivittää pikaisesti kuulumiset. Viimeinen viikko kesälomaa pyörähti tänään käyntiin ja odotan ihan mielenkiinnolla miten uudessa koulussa suhtaudutaan raskauteeni ja miten toverit siihen suhtautuu :LOL:. Arkirytmejä odotan innolla mutta samalla hiukan pelottaa, sillä miten jaksan pitkät päivät.

Ultrassa kävin 29.7 ja neuvollassa 30.7. Ultrassa näkyvä katkarapu heitti oman arvioni mukaan viikolla, mutta jotenkin arvasinkin sen. Silloin pikkuinen vastasi viikkoja 8+0. Kuvassa kuulemma näkyi hyvin kehittynyt katkarapu :love: Keskenmenon mahdollisuus on kuulemma hyvin pieni.

http://aijaa.com/Maeft2 (Ultra kuva)

Veren vuotoon, ei edes TAYSissa löydetty syytä. Ilmeisemmin täysin harmiton vuoto. :love: Vuoto on jatkunut nytkin, mutta en jaksa siittä enään tressata.

Meidän sairaala on tehnyt sopimuksen Terveystalon kanssa, joten saamme itse melkeinpä päättää milloin käymme ultrissa. Tarkoitus olisi lykätä np-ultraa elokuun loppuun jolloin viikot olisivat 13+0. Jotta saataisiin mahdollisimman paljon tietoa.

Ensi viikolla olen menossa labraan. Ottamaan nämä hyppykuppa testit, veri ryhmän ja np-ultraa varten verikokeet.

Kaikki turvalliset seulat olemme päättäneet ottaa ja jos jotain poikkeuksia on, menemme ehdottomasti jatkotutkimuksiin.

Oireista sen verran, että turvotus on järkyttävä! Varsinkin iltaisin. Olo on myös kuin kaasupallolla ja vatsa on joko sekaisin tai sitten ummettaa.. Uutena oireena on tullut ternimaidon nousu (NYT JO!). Kokoajan saisi ravata pissalla, limakalvot ovat kuivat. Mutta onneksi pahoinvointi on helpottanut ja rintojen kipu. Liitoskivut ovat myös löytäneet tänne myös..

Ainiiin LA muuttui, joten mut voitais päivittää tuonne listaan:love:

LA 9.3 Memmmy / 21v / 1. lapsi / TAYS

Memmmy ja Katkarapu 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pygmi ja unna1
Kiitos uudesta pinosta :)

Tää turvotus on jäätävää :eek: ja ällötys myös :sick:

Sokerirasitukset on edessä ja mietinnässä on meenkö vai mittailenko suosiolla vain sokruja silloin tällöin... mä meen tosihuonoon kuntoon sen jälkeen..

Mä näin jo unta toissa yönä et synnytin eteiseen... ekast kesto oli 2,5h ja tokasta 1h25min (sairaalassa 20min ja kaikki oli jo ohi..) et tulossa on piiiitkä odotus pohtia ja panikoida tätä :barefoot:

Hipsutin ja toukka 6+4
 
Carriina pääsin neuvolan kautta varhaisultraan kun aikanaan on ollu ku raskaus. Nyt lääkäri laitto uuden ajan et varmistetaan miten viikkoja on, kasvaako tyyppi kunnolla ku nyt heitti la viikolla. Sit tulee normaalit rv12 ja 20 ultrat :) ja toivottavasti saan itelleni puhuttua loppuraskauteen kokoarvio ultran ;)

Sokerirasituksissa on pitäny aina käydä x2, nyt en suostu mennä ennenku olot helpottaa. Viimeks sain mittarin kotia ku en suostunu meneen, mittailin aikaajoin kotona, se passais nytki mulle. Se kaks tuntinen on tuskaa labrassa!!
 
Heipä Hei! Olen taustalta seuraillut ryhmää. Itsellä viikkoja nyt menkoista laskettuna 10+0. Eli maalikuun alulle taitais mennä.

Viime viikolla oli eka neuvola joka hiukan laittoi mietteliääksi. Neuvolan täti kokeili ultra ta vatsan päältä (silloin oli 9+0), mutta ei saanut selkeää kuvaa ja epäili ettei ois noin pitkällä. Aiemmissa raskauksissa oli vaikeuksia vielä 14-viikolla kuulla dopplerilla neuvolassa sydänäänet, kohtu tieten jotenkin takana ja edellinen la siirtyi myös 5 päivää taaksepäin. Mutta huolettaa aika kovasti, että onko tuolla mitään elämää... :( No sain torstaille ajan tarkempaan ultraan. Pitää kai sinne asti jännittää.

Eli taustailen sinne asti. Laitan tarkempia tietoja sitten, jos on aihetta...Onko muilla miten näkynyt ultrassa noilla viikoilla? Ja vatsan päältä?
 
Moi kaikille! Muutaman viestin kirjoitin edelliseen ketjuun heti plussan jälkeen, mutta en halunnut vielä silloin listautua tai kirjoitella enempää, sillä kevään km kummitteli mielessä.

Tänään kuitenkin käyty varhaisultrassa ja pieni viikkoja 8+3 vastaten sydän sykkien ja kädet viuhtoen masusta löydetty. Vähän on luottavaisempi mieli nyt :) Ensimmäinen neuvola 2,5 viikon päästä ja np-ultra 4 viikon päästä.

Oireista sen verran, että mulla alkoi öklötys ja väsy tosi aikaisin (5+), mutta 1,5 viikkoa sitten ne vähenivät tosi paljon ja olin varma, että tääkin menee kesken, mutta niin vain kaikki on toistaiseksi ainakin hyvin. Kaksi aiempaa alkuraskautta (yksi lapsi ja yksi km) olen ekat viikot pysytellyt hereillä lähinnä tikut silmillä ja kyennyt syömään lähinnä mustikkakeittoa, nyt olen elämäni kunnossa (vain kevyttä matkapah.vointia/nälkäöklöilyä). Ja päätin nyt ultran jälkeen, että todella nautin ja iloitsen siitä!

laabla / 33 / 2. / - / 12.3.
(en saa värjäiltyä puhelimella)
 
Heippa ja kivaa elokuuta täältäkin :)!

Myös täällä "vaivaa" ajoittainen oireettomuus, jota kyllä välillä ihmettelen. Esikoisesta oksensin hyvinä päivinä kerran, huonoina kolme, ja tätä siis jatkui viikolle 20. Nyt olen oksentanut ehkä joka kolmas päivä, siis vaan o_O. Eikä edes kummemmin väsytä! Ällötyksiä on silloin tällöin, mutta nekin pysyy yleensä poissa, kunhan vaan muistaa syödä jotain tai litkiä vettä. KUMMALLISTA! Mutta ehkä tämä voisi enteillä meille nyt tyttöä, kun esikoinen on poika ja raskaudet niin erilaisia?!

Tänään siis täällä 9+3 ja np-ultran sain 24.8. Meillä kuuluu ultria vain kaksi, tuon ekan lisäksi siis vain rakenneultra. Viimeksi kävin itse yksityisellä joskus viikolla 25, ihan koska en ollut päässyt kunnallisella vielä siihen mennessä kertaakaan lääkärille. Voi olla, että kuvetta joutuu kaivamaan taas... Meidän kaupungissa kaikki siis vedetty säästöjen toivossa ihan minimiin, neuvoloitakin vähennetty esikoisen ajoista useampi. Eka neuvola oli siis viikolla 8+4, seuraava vasta viikolla 16 :eek:. Ja vatsan päältä otettu mulla vasta tuo np-ulta joskus viikolla 12 suunnilleen.

Mulla oli eka synnytys 24h ja ponnistusvaihekin 2h, joten sairaalaan kerkeän sitten tulevaisuudessa varmasti vaikka ryömien ;).
 
Kyselin viime pinossa, onko muilla jo tunneherkkyyttä. No nyt sain esimakua itsekin.. iltasatu Ruma ankanpoika sai tämän maman kyynelehtimään. Onneksi lapset nukahti ennen itkukohtausta. Voi elämä, nytkö se alkaa! :barefoot: Huomenna 6+0, poks.
 

Yhteistyössä