Maaliskuun muruset <3 2016 *Helmikuussa*

Maaliskuun muruset <3 2016 *Helmikuussa*

Syntyneet :

30.1.

Kevlarsoul * poika * 2488g & 46cm * rv 35+1

12.2.

Minsuli *poika * 2190g * rv37+1

25.2.
Carriina *poika* 3495g & 49,5cm * rv 36+3

Lasketut ajat:

28.2.

ninami /32v. / 2. lapsi / Kätilöopisto
Pygmi. / 37v. / 3. lapsi / KAKS

29.2.

saraneito / 29v. / 2. lapsi /HYS
Kahava / 31v. / 3. lapsi / -

1.3.

Jenniäö / - / 1. lapsi / Kätilöopisto
Suskih /29v. / 2. lapsi / -
Marinaa / - / 1. lapsi / SEKS
ltt / - / 3.lapsi / -

2.3.
Mappe86. / 29v. / 1. lapsi. / K-SKS
escape / 36v. / 2. lapsi / KOKS

3.3.

Tuimatäti/ - / 4.lapsi / KYS
Minsuli / 34v. / 2.lapsi / KAKS/ poikalupaus
merikki /36v. / 1. lapsi / JS

4.3.
Andrea / 26v. / 2. lapsi / TAYS
Kevlarsoul/ 31v/ 2. lapsi / K-SKS

5.3.

Lumo83/32 /3.lapsi /Kätilöopisto
Yaya / 30v. / - / -

6.3.

tyttönen93/ 22v/ 1.lapsi/ OAS / poikalupaus

7.3.

Mimi_* / - / 2. lapsi / Kätilöopisto
uggla85 /30v. /1.lapsi /PS
Janisjoplin / 39v. / 4.lapsi / -
Tsirpa /33v/ 1.lapsi/KAKS/ tyttölupaus

8.3.

jennimarika / 25v / 2.lapsi / LPKS
Nannal/ 20v. / 1. lapsi / OYS
maip / 39 / 2. lapsi / KOKS
Tropic / 28 / 2. Lapsi / Ulkomaat

9.3.
A_Kirri / 30v. / 2. lapsi / TYKS
Tada / 31v / 1.lapsi / -
Memmmy / 21v. / 1. lapsi / TAYS / poikalupaus

10.3.

Marikoo78/37/4. lapsi/K-SKS
Swan / 29v. /3lapsi /KOS?
Ihanamami / 33v. / 3.lapsi / Kätilöopisto
Selma144 / 29v. / 1.lapsi / KOS

11.3.

Mama38 / 37v. / 3. lapsi / -
ninzika / 28v./2.lapsi/phks

12.3.

MasuMyy/28/1.lapsi/SAS
laabla / 33v. / 2. lapsi / - / -

13.3.

Sweetzilla/ 35v./ 2. lapsi/ -
SuperX / - / 1. lapsi / KOS

14.3.

Pisamapeikko/32v/4.lapsi/MKS
milagro/26v. / 2.lapsi/ kättäri?/ tyttölupaus

15.3.

Keväthaave / 29v. / 4.lapsi / JS
Emppuli / 32v. /2. lapsi/ LPKS
katrinak / 28/ 1.lapsi / K-HKS

17.3.

Sebsu/- / 2. lapsi /KYS
Jembbba/- / 1.lapsi/KYS
Bambooo /- / 2.lapsi/ Tyks
Baghera /-/ 2.lapsi /Tays

18.3.

TimpuraH /25v. /2 lapsi /JS
Jekkulivekkuli / - / - /
OikunEikun/ -/ 4. lapsi/ EKKS
miumou / 33v./ 2. lapsi / KOS

20.3.

Hattarapupu/ 25v / 3.lapsi / PS

21.3.

KyyneltenHymy/26. v/3.lapsi /PKKS
Maalismamma2016 / 24v / 1.lapsi / TAYS
Lili85 / - / - / TAYS
Carriina / 27 / 3.lapsi /K-HKS
nupeli / 27/ 1.lapsi/

22.3.
Iiv / 29v / 1. lapsi / K-SKS
MMK89 / - /1 lapsi/lks

23.3.
stua / 27v. / 1. lapsi / KYS
farmgirl13 / 34v / 3.lapsi / K_PKS

24.3.

Bubbus / 40v. / - / -
Hipsutin88/27v. / 3.lapsi/ PHKS/ poikalupaus
Tara / 31v /3 lapsi / EKKS
Sydänx3 /28 / 4.lapsi/-
Mymmeli_myy/24/1. ja 2. lapsi / KYS

25.3.

halla_/24 v/1. lapsi/TAYS

26.3.

hipmama / 23v / 1.lapsi / TAYS
Haaveilija@ / 20v. / 1.lapsi / -
*Louhi* / - / 2. lapsi / Kätilöopisto
Minea90 / 25v. / 2.lapsi / OYS
Titi-Uu16 / 25v. /1. lapsi/? Kättäri?
tsilinut / 33 / 3.lapsi / LKS / tyttölupaus

27.3.

TaimiT/ 30 v./ 3. lapsi/ SAS
Ironpumper84 /30v. / 2. lapsi / Kätilöopisto
Myttynen / 27v. / 2.lapsi / PKKS
Sindell / 22v./ 3. lapsi / TAYS
Unna1 / 32v. / 3.lapsi / KOS / tyttölupaus

28.3.

Miiuli07 / 30v. / 6. lapsi / -
Helemi81 /34v /3.lapsi/ -

29.3.

Mantzu_85 / 30v./ 1.lapsi / TYKS

30.3.

Magdalea / - / - / -
Läiti/32/2.lapsi/LS
Maja12/ 29v. / 4. lapsi
Lilow /21 / 1. lapsi / TYKS / tyttölupaus
Neppula / 33-v / 2.lapsi / K-SKS

31.3.

Pikkumuikkunen / 22v / 2. Lapsi / OYS
Ruskalehti / 21v. / 1. lapsi / OYS

Ilman LA:ta

Emmaoo / 29v. / 3. ja 4. lapsi / KOKS/Espanja
Tintsu-86 / - / 3. lapsi / Jorvi
Monsuliino / 32v / 2. Lapsi / TAYS

Yhteensä 92 odottajaa.


Menetyksen kohdanneet:
Ruusannuppu
Wanti

Synnytyssairaalat:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella tai tummennetulla, kiitos.


Aiemmat pinot:

http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-3-2016-tammikuussa.2467053/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-3-2016-joulukuussa.2465017/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-3-2016-marraskuussa.2462990/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-lokakuussa.2460468/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-syyskuussa.2457892/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-elokuussa.2455406/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-heinaekuussa.2451282/
http://kaksplus.fi/threads/3-maaliskuun-muruset-kesaekuussa-3.2450382/
 
Viimeksi muokattu:
Listaa koitettu päivittää, toivottavasti olen bongannut kaikki Päivityspyynnöt.

Nyt jo helmikuu ja ensi kuu on meidän kuukausi. Katsotaan kuinka moni meistä tässä kuussa onkaan jo synnyttämässä
Onko tuntemuksia että voisi tulla jo aiemmin vai varma tuntemus että menee paljon yli?
 
Itellä on semmonen kutina, että voisi syntyä tämän kuun puolella :) ainakin oman olotilani puolesta toivon niin :LOL:

Kyllä aika on kulunu nopsaan ja varsinkin nämä viimeset viikot tuntuu että aika menee kuin siivillä, vastahan sitä teki plussan testiin :ROFLMAO:

Sairaalakassiakin pikkuhiljaa oon pakkaillu, kaiken varmuuden vuoksi. Pakkaan mieluummin liikaa ku liian vähän. Mutta vasta vauvalle vaatetta oon sinne pakannu, omia kamppeita en olleskaan. Pitäs tutitkin keittää ja laittaa nekin jo sinne :love:

Minsuli ja poitsu 35+4
 
Wuuhuu, viimeinen odotuskuukausi!

Mulla on koko raskauden ollut sellainen olo, että reippaasti mennään yli lasketun ajan ja joudutaan käynnistämään, mutta kun neuvolalääkäri sanoi, että kohdunsuu on hieman auki, niin en ole enää niin varma. Mutta ei kai se välttämättä mitään tarkoita.
Huojentavaa ajatella, että enää reilu viikko täysaiksisuuteen, joten ei niin kauheasti huolestuttaisi vaikka lähtisikin etuajassa syntymään. Mutta totisesti toivon, että tuo kylppäriremppa valmistuisi pian. Millään ei viitsisi hirveästi vielä siivoilla ennen kuin remppapölyn leviäminen loppuu, mutta toisaalta ärsyttää jättää kaikkea viimetinkaan.

Itsekin sain jo sairaalakassin pakkailua aloiteltua, mutta vielä puuttuu kamaa ja kotiintulovaatteet pitäisi pestä ja imetyshärpäkkeet steriloida.

35+4
 
Kiitos uudesta pinosta saraneito! :)

Mulla on sellainen kutina, tai ehkä paremminkin pieni toive, että voisi syntyä jo tän kuun lopussa kun on täysaikainen, tai sitten ainakin maaliskuun alussa! Olo on välillä vähän jo tukala, siis jomotuksia selässä ja supistelee voimakkaammin. Mutta ehkä toiveajattelua, kaukanahan tämä kaikki on siitä Oikeasta Toiminnasta :D voi olla että pysyykin mahassa sinne laskettuun ja vaikka ylikin.. Esikoinen syntyi 40+2, siksi ajattelen että ainakin ennen sitä syntyisi.

Oon lueskellut toisesta ketjusta tän kuisia odottajia ja siellä jo monet on synnyttänyt, se lisää vaan omaa intoa jo saada nyytti syliin <3 mutta parempi et saa kasvaa kun että tulee liiankaan aikaisin!

Mutta varmasti saadaan tässä kuussa tännekin ekoja vauvoja maailmaan :love:

Miten muilla olot?

Mä sain kanssa postissa sen liberonkerhon kupongin ja kirmasin hakemana oman laukkuni lähicittarista, kiva saada ekoja vaippoja kotiin! En oo vielä ostanut hyllylle odottelemaan sen enempää. Muutenkin vikat hankinnat vielä odottaa.

Pysykää pystyssä kaduilla!

Milagro ja la bebe 34+0 poks!
 
Moi :)

Jäätävää huomata, että on jo helmikuu ja seuraavana meidän kuu :giggle::):love:(y):p MITEN TÄÄ AIKA JUOKSEE???

Mulla se sairaalakassi edelleen pakkaamati, vaikka sitä viime viestissä pohdin.. tai no sain mä toilettilaukkuun laitettua shampoot, hammasharjat jne... ku ostin uudet, ettei tartte alkaa sitte pakkaa ku on kiire :D
Tulevana viikonloppuna pyöräytetään meidän makkaria hyrskyn myrskyn ku vielä hetken meidän kuopus menee yökylään :) Saa likka jatkettavan ja pinnis laitetaan valmiiksi tulevaa varten. Järkätään ja heitetään turhaa pois... Vauvan vaatteillekin pitäisi tila jostain järjestyä.. yhtään en vaan tiedä mistä...:D tilasin myös liberokassin, ei oo tullu vielä kuponki.. Pitäs myös ostaa parit vaipat ja tutit ja keittosuolaliuosta ja nännirasvaa jajaja :D

Sukkapuikko vihlaisut ovat saapuneet riesaksi ja samoin lonkkien kipuilut/puutuminen... ne on siis jo päivittäisiä... huoh :/ mielenkiinnolla oottelen 25.2 ku on se synnytystapa-arvio... et mikä on mm. kohdunsuuntilanne ja missä asennossa meidän "jorma" on... tuntemuksia alapäässä on ollut ja supisteluitakin joitain.. et onko tapahtunut mitään....

Mä luen kans säännöllisesti täältä aina meneillään olevan kuun ketjuja :D ja katselen youtubesta sitä one born every minute (?) vai mikä se oli :D en meinaa malttaa odottaa, että jaksan taas touhuta lasten kanssa ja ollla ja elää ilman kipuja ja vaivoja.. huoh :D

Nyt sohvalle odottamaan isäntää kotiin ja nauttimaan hiljaisuudesta kun lapset nukkuu :)

Hipsutin ja Jorma 32+4
 
Pitäisi itsekin pakkailla kassia, on vauvan jutut siellä mutta ne omatkin. No, kerkeäähän sitä. Täällä alkanut närästys, taas. Olot tulee ja menee, jotain pientä supistelua tuntuu mutta ei mitään semmoista minkä kokisi että nyt jotain tapahtuu. Muuta kuin että maha tiellä, liikkuminen hankalaa ja tekeminen hidasta mut koitan joka päivä liikkua vähän, että jotain tapahtuu. Tosin nyt esikko siirtyi osapäivähoitoon, joten tätä kodin pyöritys ja päiväkotikuskausta nyt enemmän.

Itsekin lueskellut muita ketjuja ja nyt helmikuisissa vauvoja tulee kuin sieniä sateella kohta meidän vuoro. Ja katsoin vähän sitä one born every minute myös, tajusin että joskus tullut telkastakin. Yritin kysyä mieheltä josko haluaa katsoa myös, ei innostunut taitaa vaan haluta olla valmis kohtaamaan tää synnytys, kaikki muu taitaa vähän kauhistuttaa tai jännittää. Koittanut auttaa keskustelemalla siitä mikä miehen rooli ja mitä hän voi tehdä yms jos ja kun tilanne menee niin että pääsee mukaan. Jos lähtö tulee keskellä yötä niin sitten suunnitelmat uusiksi.

Nyt miettii että mitä kaikkea olisi voinut jättää näihin lomapäiviin tekemiseksi, mutta isoimmat jutut taitaa olla valmiina.

Ja tosiaan, koittakaa pysyä pystyssä. Mulla nastakengät ja silti jalka meinannut lähteä alta useamman kerran. Olkaa varovaisia!

Ja jaksamista oloihin. Mä jään odottelemaan ensi viikon neuvolaan.


saraneito
 
Kiitos uudesta pinosta!

Mä olen jo pakannut sairaalakassia, melkein kaikki siellä jo onkin valmiina. Suklaatkin ovat pysyneet avaamattomina. (y) Aina välillä on sellaisia oloja, että lähtö voi tulla milloin vain ja kyllähän sitä kohta täysiaikaisiakin ollaan. Maha mulla ei ole iso, mutta vauva kuitenkin hyvän kokoinen. On vaan niin piilossa tuolla jossakin.

Viikon alussa on synnytystapa-arvio. Sitten tietää onko sektio vai yritetäänkö alakautta. Huh.
 
Helouuu! :)

Kävin juuri hakemassa Lastentarvike-liikkeestä ilmaisen baby-boxin (vinkkinä vaan muillekin, jos ette tuosta olleet tietoisia). Lahjahevosen suuhun ei kyllä saisi katsoa ja näin, mutta ehkä hiukan laiha oli tuon paketin sisältö.. vaikka olin kyllä sisältöä netistä etukäteen katsonutkin. Kannatti se nyt toki hakea, kun kerran ilmaiseksi sai. Siinä oli siis Lindexin vauvansukat, me&i-kuolalappu, sitten sellanen vähän hämärä n. 30*30 cm liina (netin mukaan "kuolaliina"...?), muutamia Pampers-vaippoja ja puhdistuspyyhkeitä, Eucerin-pesuainenäyte.. ja Vauvan syntymä -kirjanen. Se kirja oli ihan kiva, kun mun oli se aiemmin jo pitänyt netistä tilatakin, mutten ollut muistanut. Ja vino pino mainoslappusia toki oli mukana. Fisher Pricelta oli sellanen täytettävä vauvakirja - se menee kyllä varmaan saunan pesään saman tien. En mä ainakaan halua täytellä mitään vauvakirjaa, jonka sivut on täynnä lelumainoksia. Liberokerhoonkin liityin, mutta ei vielä ole tainnut kilahtaa postiin sitä lappua, jolla pääsisi laukkua hakemaan. *silmät kiiluen ilmaistavaran perässä* :ROFLMAO:

Olen intoutunut vauvanvaatteitakin hamstraamaan. Kiva, kun nyt olen löytänyt muutaman hyvän kirpparinkin. Melkein meinaa vähän mopo karata käsistä, kun löytää pikkurahalla niin paljon söpöä ostettavaa... :love: Näin esikoista odottaessa olen kyllä totaalisen pihalla siitä, kuinka paljon ja mitä vaatteita kannattaisi ostaa. Netistä kun selailee keskusteluja, niin joku on sitä mieltä että 15 bodya hädin tuskin riittää, ja toisen mielestä 3 riittää mainiosti... :eek: Onko teillä kokeneemmilla jotain näkemystä? Meidän tytteli on ollut ultrien mukaan pienehkön oloinen, niin muutamia 50-senttisiäkin olen uskaltanut ostaa, 56- ja 62-senttisiä sitten vähän enemmän. Luulenpa että kuitenkin aika maltillisesti meillä on vielä noita vaatteita. Ja olen yrittänyt ostaa helposti puettavia vaatteita, tai siis sellasia ettei vauvaa tarvitsisi pujotella niihin, vaan saisi neppareilla sivusta kiinni. Tiedä sitten sitäkään tosin, kuinka helppoa se neppareitten kanssa näprääminen on...

Saapi nähdä, kauanko typy masussa viihtyy. Nyt kuitenkin vasta 33+2. Tänäänkin vaan mahaa kiristeli enemmän ja vähemmän tuolla mun lastentarvikeliike & kirppari -kierroksellani. En tiedä, pitäisikö vaan kuuliaisesti lepäillä, kun supistelee :oops: Te, joilla on jo aiempia raskauksia takana; onko harjoitussupistusten määrä mitenkään ennakoinut raskauden pituutta?
 
Nupeli: meillä ei esikoiselle olisi ikimaailmassa riittänyt 3 bodya. :eek: Tieternkin riippuu vähän vauvasta, mutta jos on puklaavaa ja paljon kakkaavaa sorttia, niin bodyja meni useampi päivässä. Tollaisella pienellä kun tulee helposti niskakakat. :censored::X3:
Harjoitussupistuksia mulla oli esikoisesta päivittäin viikolta 20 lähtien, en lepäillyt mitenkään erityisesti vaan lenkkeilin jne. ja meni puolitoista viikkoa yli la:n.
 
On tosiaan meiän kuukausi kohta lähellä :) mä lasken vkoja takaperin jo kun tiedän leikkaukseen meneväni (17.2 saan ehkä tietää päivämääränkin). Eli nyt olis 4,5 vkoa vielä vkoon 38 (y)

Juuri saatiin olohuoneremppa tehtyä ja on tuo puinen kehto vaan niin kaunis tuossa nurkassa.

Supistellut on harkkamaisesti enemmän tai vähemmän joka päivä, mutta ei ne mulla ole ikinä mitään tarkoittaneet. Laskettuun tai yli mennyt. Nyt ei tarvi miettiä kuin omia oloja, jotta pystyy arkea pyörittämään. Nuo kaksi touhukasta pitää siitä huolen :)
Liitos tai sukkapuikkokivut on arkea, eilen tein lasten kanssa meiä rinnetontilla pyörittäen lumihevosen ja noh. Illalla ei kävely enää sujunutkaan hyvin. Ei osaa ihminen rauhoittua.
Mahakaveri on todella kova möyriin ja hikka hänellä on monta kertaa päivässä. :ROFLMAO: kipeää kyllä tekee potkut ja koska pää on jo ihan lähtökuopissaan niin vihloo sen liikuttaminen. Ei enää pitkään!

Carriina ja hampaaton hikotus 33+2
 
Mäkin hain sen baby box in joskus kauan sitten kun joku kehui sitä ja havaitsin että eri alueilla sisällössä vähän eri variaatioita. Enempi mainostäytteinen.

Tänään kävi se mitä pelännyt koko raskauden. Selkä meni jumiin kun lapsen kanssa harrastuksessa. Toivottavasti tää selkälukko avautuisi pian eikä tarvi soittaa päiväkotiin huomenna että sori en tuo lasta kun selkä ei kestä

Noista bodeista, muistan joskus jonkun n 10kpl per koko ohjeen mutta se just riippuu siitä millainen lapsi. Ja tuon 3kpl kuullut myös, 1 päällä, 1 pesussa ja 1 hyllyssä. Mutta mulla esikoisen kanssa kävi niin että ei ollut niin kova puklailemaan tai ainakaan ei sotkenut niin usein että päivän aikana ei sitten tarvinnut kovin usein vaihtaa. Toki aina joskus.. pissat tai Niskakatu.
Laskin et mulla nyt 50-56cm bodeja n 9kpl ja varmaan tulee muutama lisää ystäviltä ja muilta kun vauva syntyy. Ei kai näissä mitään oikeaa tai väärää, mun ystäville kertynyt varmaan suurempia määriä ja itse huomasin että tuli semmoisia lempparivaatteita mitä tykkäsi pukea vauvalle.


Nyt troppia naamaan, mies laittaa ruokaa kun lepuutan selkää sohvalla. Ihanaa

saraneito ja rv 36+2...
 
Kamala yö takana, mutta selvitty aamusta päiväkotiin.
Tosin aamusta iski vatsaan sellainen mahakipu oikealle puolelle, semmoinen vähän vastaava kun juoksee liian kovaa, tosin vähän alempana. Kenties vauva siellä koitti kääntyä. Yritä siinä sitten pitää suht neutraali ilme päällä kun esikoinen syö aamupalaa ja koittaa näyttää että kaikki kunnossa vaikka tekisi mieli huutaa. No, siitä onneksi selvittiin.
 
Taas kävin neuvolassa ja tällä kertaa lähdin hyvin mielin pois. Hb, paino ja sf-mitta nousseet ja muutenkin kaikki kunnossa. Kipeistä supisteluista kysyin, vielä pitää välttää ponnisteluita ja ottaa rennosti siihen asti kun vauva alkaa olla täysiaikainen. Jos töissä vielä olisin niin luultavasti sairaslomalle olisin joutunut. Supisteluja on päivittäin ja entistä enemmän kipeitä siellä pelkkien ennakoivien seassa. Muistaakseni esikoisestakin vatsa kyllä loppuvaiheessa kovotteli tiheään ja lasketun ajan yli meni.

Varusteet alkaa olla viimeisiä vaatteita vaille hankittu. Bodyja ja muitakin vaatteita meillä oli esikolla ihan liikaa, nyt ajattelin selvitä paljon vähemmällä. Pyykkiä tulee kuitenkin pestyä päivittäin niim äkkiä likaiset on taas puhtaana. Muistan kuinka 56 cm vaatteista suurin osa kävi käytössä ehkä kerran pari ja jäivät pieneksi, koska tyttö oli hyvän kokoinen syntyessään. Nyt on vain ihan muutama pieni body ja loput isompaa kokoa.

Ulkovaatteista mulla on suurin ongelma. Mitä ulkovaatteita olette hommanneet varsinkin loppukuun odottajat?! Mietin pärjääkö vain vanu/fleecepuvulla (+toki alle villaa tai muuta)? Maaliskuussa voi kuitenkin olla melkein millainen sää vain, pakkasta tai lämmintä... toisaalta vauva on lähinnä turvakaukalossa tai vaunuissa ulkona, ja niissä saa vilttiä ym. laitettua lisää.

Sairaalakassia en osaa pakata etukäteen. Varmaan taas lähdön hetkellä sieppaan pelkän käsilaukkuni ja mies saa sitten jälkikäteen juoksuttaa tavaraa mitä tarvitsen. Viimeksi laitoin turvakaukaloon valmiiksi kassin mihin vauvan kotiinlähtövaatteet, itse taisin lähteä samoissa missä sairaalaan meninkin.

Tintti ja pallero 32+3
 
Mullakin nuo ulkovaatteet tuottaa pohdintaa. Ihan siksi että mietin miten talvi vielä saattaa yllättää, tarviiko toppahaalaria vai riittääkö juuri vanupuku tai muu teddypuku makuupussi yms kanssa. Ja mitä etsinyt, ei tuolta juuri 56cm kokoisia löydy, koko 62cm kyllä mutta tuntuu isolta. Tosin saisi siitä äpakkauksen toppapuvusta pussin, joten toimisikohan. Hihat ehkä pitkät mutta haitanneeko. Luulen että lunta varmaan maassa.. esikoisesta joka syntyi huhtikuun puolen välin jälkeen , meni hyvin nuo teddyhaalarit ja kerrokset ja makuupussi. Lumet suli silloin pois mutta oli kova tuuli. Kai pitää vaan todeta että sen näkee sitten kun vauva syntyy ja ehkä lähetän miehen kauppaan hakemaan mitä tarvitaan.

Eilen oli mukava yllätys kun pojan kanssa käytiin vähän ajelulla ja tupa oli täynnä tuttuja kun tultiin takaisin. Rennon meiningin vauvakutsut jotka mun mies ja ystävä oli järkänneet. Esikoisen sanoin: mä yllätyin
Oli vaan veto itsellä pois niin ei ehkä osannu nauttia niin kun vaan semmoinen hämmennys päällä, mut kivaa oli. Vaippoja ja kosteuspyyhkeitä löytyy nyt varastosta hyvin alkua varten

saraneito ja rv 36+4
 
Pikaisesti tulen päivittämään, että taisin ehtiä ensin: meille syntyi ihan yllättäen ja täysin ilman mitään ennakkovaroituksia pikkuinen poika viime viikon lauantaina raskausviikolla 35+1, minun toisena äitiyslomapäivänäni :love:.

Synnytys meni hyvin ja oli ns. helppo: poika syntyi lopulta viiden minuutin ponnistusvaiheen jälkeen ilman yhtään repeämää ja sai 9 pistettä sekä lastenlääkäriltä terveen paperit. Mittoja oli kertynyt 2488g ja 46 cm.

Muutama päivä ollaan nyt oltu kotona, mutta edelleen ravaillaan säännöllisesti sairaalassa painokontrolleissa ja tsekkaamassa bilirubiineja. Melko tyypillisiä ennenaikaisten vauvojen vaivoja siis, mutta meille jotain uutta ja pelottavaa, joten maailman suurimpaan onneen tuntuu sekoittuvan vielä suurempi huoli. Ennenaikaisuuden syy ei koskaan selvinnyt ja tuskin selviääkään.
 
Kevlarsoul: Onnea pikkuisesta pojasta ♡
Tässähän pitää siis aloittaa syntyneiden listaa päivittämään

Kun jaksat ja jos aikaa niin varmasti moni kuulisi vähän synnytyskertomustakin. Mutta nyt ihanaa yhteistä aikaa tutustuessa pieneen nyyttiinne :) <3
 
Kevlarsoul, paljon onnea ja voimia alkutaipaleella! :love: Minun esikoinen syntyi aikanaan 34+5 ja alkutaival oli TOSI uuvuttaa ja raskas, mutta tänä päivänä pikkuinen on jo reipas 16-vuotias nuori mies!

Mulla nyt rv 35 ja tänään painoarvio n.2.5kg ja lähete viikon sisään synnytyssairaalaan synnytystapa-arvioon; vauva nimittäin on istuma-asennossa eikä enää moneen viikkoon ole käynyt edes poikittain, mitä aiemmin harrasti :cautious: Muuten kaikki ok. Sairaalakassi ollut pakattuna jo reilun viikon verran, ihan tuosta esikoisen äkkilähdöstä johtuen:LOL: Pinnasänky valmiiksi kasattu ja vaatteet pesty. Nyt odotellaan mitä synnärillä sanotaan ja päivittelen sitten kuulumisia. Mukava käydä lukemassa täällä mitä muille kuuluu :rolleyes:
 
Mulla on "ulkovaatteita" äp-makuupussi ja käytettynä ostettu toppakaukalopussi, jossa on hihat, ja alaosa on pussia, jossa turvavaljaille kolo. Mihinkään kalliimpaa en halunnut tuhlailin, kun ei sitä kylmää aikaa kovin pitkään kestä. Välikerrokseen mulla on ohut merinovillahaalari ja nallepuku. Noilla toivon pärjääväni.
Sisävaatteita mullakin varmaan ihan liikaa, mutta eipä tarvi koko ajan pyykätä. Oon bodyjen lisäksi ostellut kietaisupaitoja, koska bodyt ei välttämättä villahousujen kanssa ole niin hyvät.

Mulla on sairaalakassi osittain pakattuna, mutta osa vielä puuttuu.

Ihme finnejä ilmestynyt naamaan, en tiedä onko hormonaalista vai suuttuiko naama kun masukuvauksissa oli ekaa kertaa puoleen vuoteen naamassa muutakin kuin luomumeikkiä.

Radihoitaja soitti viimeisen kerran, verensokeriarvot pysyneet edelleen hyvinä. Tästä eteenpäin viikottainen neuvolan seuranta.

Kylppäriremppa on edennyt jo kalusteiden asennusvaiheeseen, joten eiköhän se vihdoin ensi viikolla valmistuisi! Huomenna pitää käydä hakemassa parit kaapit, hyllyä ja pyyhekoukkua.

36+1
 
Äh, tänään piti olla neuvola mutta tuli soitto että sairaana, mutta huomenna pääsen. Odotin jo kovasti pääsyä sinne, odotus jatkuu siis. Tänään 37+0 eli vauva täysiaikainen jos nyt syntyisi.
Tiedän että vauva tulee kuin tulee, mutta alkaa ahdistaa vähän tää olotila. Olisin niin valmis jo synnyttämään, vaikka aattelenkin että menee yli kuin ekastakin.
Harjoitussuppareita ja menkkakipuiluja on, joten tiedän että jotain tapahtuu.

Ootteko nähnyt synnytys unia ? Viime yönä näin ekan unen liittyen vauvaan tai synnytykseen, vedet lähti siinä. Yöllä heräsin vessaan ja hetken oli tunne että mikä totta ja mikä ei.. no, unessa vain.

No, jos huomenna sit pääsen kertomaan neuvola uutisia.


saraneito ja rv 37+0
 
Meillä on ulkovaatteina teddyhaalari ja toppapussi kaukaloon ja vaunuihin. Muuhun ei ole viitsinyt tuhlata, kun ulkoilua ei kuitenkaan ihan heti paljoa tule ja nopeasti jää kaikki alkuun pieneksi.

Saraneito: mä olen myös nähnyt synnytysunia. Lähinnä painajaisia. :censored: Inhottavaa, että epävarmuus vain kasvaa kun la lähenee. Ihan kohtahan sitä ollssn täysiaikaisiakin.
 
Moi :)

Kevlarsoul, tuhannesti onnea! <3 Jestas, nyt niitä vauvoja sitten alkaa syntyä! :eek:

Täällä 34+1 ja olo alkaa (nyt jo...) olla vähän... blaah. Nivelkipuja siellä täällä, eilenkin tuntui ettei ruokaa laittaessa meinannut paistinlasta pysyä kädessä, kun alkoi johonkin tuohon peukalon alueelle jomottaa ikävästi. Jalkaterät kipeät ja muutenkin niissä on tuntunut kummallista pistelyä, minkä takia tarkistettiin maksa- ja sappiarvot, mutta ne onneksi olivat ihan normaalit. Vauvan pää painaa ihan hulluna virtsarakkoa... se vielä yhdistettynä supistuksiin, niin avot! :p Eikä vauva vielä ole edes laskeutunut sinne ihan "lähtökuoppiin" - kuulemma laskeutumisen jälkeen pissahädän tunne vielä pahenee...? Odotan innolla :rolleyes:

Noh, tärkeintä tietysti että pikkuisella on kaikki hyvin. Taitaa olla hyvin kasvanutkin viime aikoina, kun sf-mitta oli pompsahtanut sinne keskikäyrälle, kun pitkään oli alakanttiin. Katsoin juuri mahakuvaa, joka oli otettu joulun jälkeen, ja eihän mulla silloin ole ollut juuri mitään mahaa olemassakaan :p Mahan koko silmämääräisesti nyt varmaan kaksin- ellei kolminkertaistunut :ROFLMAO:

Supistusten joukossa on alkanut olla jonkin verran menkkakiputuntemuksia. Selkeästi niillä on rasitukseen joku yhteys, kun esim. pari päivää sitten siivosin päivän mittaan tavallista enemmän, niin illalla noita kipuja tuntui. Menen huomenna vielä neuvolalääkärille tarkistukseen, että ovatko supistukset aiheuttaneet jotain. Varmaan sitä muuten syyttäisi itseään, jos synnytys alkaisikin ennen aikojaan. Tietäisi sitten olla vähän rauhallisemmin vielä muutaman viikon, jos jotain muutoksia olisi tapahtunut.

Mulla ei oikeastaan synnytys (tai edes vauva ylipäänsä) vielä tullut uniin! Vielä kun on riittänyt touhua vauvanvaatteiden pesemisessä yms. niin ei ehkä ole ehtinyt synnytystä stressata, vaikka mulla se synnytyspelko-diagnoosi on olemassa. Ylihuomenna menenkin muuten pelkopolille käymään. Viimeksikin menin sinne kyllä ihan huolettomana, tuntui että kaikki pelot olivat muka hälvenneet ja ihan turhaa koko pelkopolikäynti. Mutta niinhän siinä sitten kävi että siellä sairaalassa ne kaikki "äitiys"- ja "synnytys"-alkuiset kyltit yms. iski tajuntaan ja kätilön kanssa keskustellessa olikin jo vähän eri ääni kellossa. :cry: Ja olin pitkän aikaa tuon visiitin jälkeen vähän poissa tolaltani. Mutta jotenkin tästä on vaan sisuunnuttava...
 
Kevralsoul, paljon onnea! :)

Mulla on tällänen pulma mielessä että uskaltaudunko uimahalliin uimaan? :eek: Kun tosiaan en tiedä yhtään paikkojen tilannetta että ollakko vielä täysin kiinni vai mitä.. jos sattumoisin olisin auki niin silloinhan ei passaisi tuo uinti..

33+4
 

Yhteistyössä