Mä EN JAKSA tätä imetystä!!

  • Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti
:((
Vauva haluaa olla tissillä vartin välein näin päivällä, en ehdi tehdä MITÄÄn enkä levähtää! Tätä on jatkunut jo 1,5 kuukautta ja alkaa hermostuttaa. Vauvalla noussut paino syntymästä jo 1,8 kiloa eli ruokahalua tuolla on kovasti. Yöllä vauva nukkuu vähän pidempiä pätkiä mutta päivät menee näin. Kestääkö tätä kauan? tekisi mieli antaa jo periksi ja antaa korviketta oman maidon lisäksi välillä!! harmittaa kun imetyksen pitäisi olla hyvä hetki mutta alan olla jo itku kurkussa kun en jaksa vain koko ajan imettää ja imettää!
 
Voimia jaksamiseen siitä:
Imetetty vauva sairastuu harvemmin , elää pidempään keskimäärin, keuhkot kehittyy niin hyviksi että lapsesta voi tulla vaikka ammattiurheilija todenäköisemmin, lapsi on myös älykkäämpi kun imetetään. Lisäksi tulette läheisemmiksi ja vauva kokee ihosi lämmön. Armahda itsesi kotitöiltä :) Pyydä vaikka joku avuksi!

Zemppiä ja hienoa että olet jaksanut jo tähän asti ! Olet hyvä äiti :)
 
oo
yritä jaksaa, meillä sitä kesti 2kk kunnes aloin "säännöstelemään" rinnan antoa, nyt joku tulee huutamaan ettei niin saa tehdä mutta niin tein ja vauva tottui siihen etten antanut aina kun hän halusi, läheisyyttä se vauva tarvii eikä koko ajan rintaa...
 
vieras
kyllä omaakin jaksamista pitää ajatella, jos et ehdi syödä etkä levätä se vaikuttaa kyllä maidontuloonkin
joten voi korvikettakin antaa välillä, ihan miltä susta itestä tuntuu
 
tsemppiä
Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
:hug: Semmosta se välillä on. Koita jaksaa. Vauva on vielä pieni ja tarvitsee sinua.
peesi.

ja toi vaihe menee nopeesti ohi. mulla oli ihan samat ajatukset viime kesänä ja nyt imetän vieläkin 10 kk tyttöä ja jo harmittelen että kohta imetys loppuu. klisee, mutta toi vauva-aika menee nopeesti ohi.
 
satu
voin sanoa että itse en tykänny yksinkertasesti imettää, imetin 3vkoa. en jaksanu istua paikallaan ku toinen roikku tissillä koko ajan. ei se huonommaksi ketään tee ja tyttö on terveenä pysyny. läheisyyttä annan muilla tavoilla sitten neidille!
 
merenneitonen
Alkuperäinen kirjoittaja satu:
voin sanoa että itse en tykänny yksinkertasesti imettää, imetin 3vkoa. en jaksanu istua paikallaan ku toinen roikku tissillä koko ajan. ei se huonommaksi ketään tee ja tyttö on terveenä pysyny. läheisyyttä annan muilla tavoilla sitten neidille!
Äiti on olemassa lastaan varten, ja jos maitoa tulee on vain outoa, että äiti ei halua antaa lapselleen parasta.
Koita jaksaa ap, vauva on pieni vain hetken.
 
Tulipeikko harmaana
Syökö vauva tuttia? jos hällä on vain niin kova imemisen tarve, että siksi haluaa jatkuvasti tissiä? Jos vauva kasvaa hyvin, niin ei hän vielä korviketta tarvitse, eri asia sitten, jos ei kasva... Odottele vielä seuraavaan neuvolakäyntiin :). ja tsemppiä, imetys ei tosiaan aina ole niin helppoa ja ruusuista kuin kuvittelisi.
 
Itse annoin surutta korviketta kun meni kans tuohon. Sitten syöminen hieman tasoittui ja jatkoin täysimetystä. On ihan luvallista antaa välillä korviketta.
Neuvolassa neuvovat antamaan myös vettä välillä imetyksen siaan jos kovin tiheään rinnalle haluaa
 
vieras
Vauvan kasvaessa imetyshetki lyhenee, imetyskerrat harvenee. Imetys on helppoa, kun ei tarvi pelata pullojen ja lämmitysten kanssa. Imettäessä on myös molemmat kädet vapaana vaikka lukemaan lehteä tai surffailee telkkarikanavia tai juoruta puhelimessa. Kun ruokkii pullosta, on molemmat kädet sidotut. Ekat kuukaudet on haastavia, mutta jos niistä selviät, toteat, että imetys oikeasti helpottuu ja nopeutuu. Ja mitä vanhempi vauva on, sitä helpompaa on imettää, kuin alkaa niitä pulloja tekee. Mulle ainakin oli sata kertaa helpompaa imettää kuin antaa pulloa. Olen kokeillut siis pulloja ja kiitos ei, ei ikinä enää siihen rumbaan.
 
simppu
Onko sinulla muita lapsia joita pitää vahtia? Jos ei, niin opettele imettämään makuultaan, ja lepää samalla kun vauva syö. Tee itsellesi jääkaappiin "eväitä" silloin kun on hetki aikaa (tai pyydä miestä tekemään. Imetystyyny on hirmu kätevä jos imetykset kestää kauan/niitä on koko ajan => kädet jää vapaaksi kun vauva on rinnalla, ja pystyt samalla esim. juuri syömään. Muistan itse saman ongelman molempien lasten kanssa, ja olen varautunut samaan myös nyt kun kolmas pienokainen syntyy. Ensimmäisen kanssa oli tosi rankkaa juuri samasta syytä, toisen kanssa osasin jo vähän varautua ja ennakoida, ja nyt kolmannen kanssa en aio ottaa mitään stressiä asiasta, vaan menen vauvan mukaan. Vaikea varmasti uskoa, mutta kyllä jossain vaiheessa alkaa ruokailuvälit olemaan pidempiä. tsemppiä!
 
satu
ei siinä mitään outoa ole jos ei tykkää imettää. toiset taas tykkää ja jaksaa sitä, hyvä niin. Oisin mielelläni imettäny 6kk asti mutta kun en tykkää niin miksi stressata ja kiusata itseä. enemmän minusta nyt on iloa kun en ole hermoheikkona imetyksen takia. ja parasta voi antaa muullakin tavalla lapselle kun imettämällä!ettäs tiedätte!!
 
oo
mulla oli alku hankalaa, noin vauvan ollessa 4kk tuli kyllästyminen mutta jatkoin ja imetän edelleen vauva 7kk. Ei se ole aina helppoa jokainen tekee niinku tahtoo. Itse ajattelin että pääse vähän helpommalla jos imettää, yöt on helpompia ku vauva rauhoittuu rinnalle yms..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja satu:
ei siinä mitään outoa ole jos ei tykkää imettää. toiset taas tykkää ja jaksaa sitä, hyvä niin. Oisin mielelläni imettäny 6kk asti mutta kun en tykkää niin miksi stressata ja kiusata itseä. enemmän minusta nyt on iloa kun en ole hermoheikkona imetyksen takia. ja parasta voi antaa muullakin tavalla lapselle kun imettämällä!ettäs tiedätte!!
mäkään en tykkää imettää yhtään, mutta niin vaan sinnittelin 6kk täysimetystä molemmille lapsille. Esikkoa vielä imetin vuoden ikään osittain ja nyt tokalla on 8kk menossa, ja tavoite on se 12kk.
Ja todellakin olen ylpeä ja kiillotan kruunuani, koska en siitä nauttinut vaan sinnittelin päivästä ja kuukaudesta toiseen lapsen parhaaksi.
 
äippä
mulla oli välillä samat tunteet, meillä oltiin tossa iässä maks 5min tyytyväinen ilman tissiä,pitkään nukkuikin 2-10min pätkiä päivisin ja lisäksi saattoi oikeesti olla 30min tissillä yhtämittaa,pari minuuttia ilman ja taas tissillä(maitoa kyllä riitti paino nousi ja pituutta tuli, ja sitä sai vaikka lypsettyä vielä siitä tissistä syönnin päälle eli maitoa tuli) mutta vasta 4kk täytettyä on tullut pidempiä taukoja ilman tissiä,n 1tuntikin saattaa mennä(ja se on aika luksusta jo). moneen kertaan teki mieli luovuttaa(mut sit sitä on niin itsepäinen, että oli pakko jatkaa hampaat irvessä) ja nyt tää on jo ihan ongelmatonta(kauppaan lähtiessä rintareppuun ni voi kaivaa tisun esiin jos vauva tahtoo) :D . kyllä se siitä ajan kanssa(mutta ei se muutama korvike syöttö kertakaan pilaa imetystä, mä oon alusta asti jättänyt vaavin välillä miehelle pullon kanssa)
 

Yhteistyössä