Masentunut eikä ketään tukena

  • Viestiketjun aloittaja liian raskasta
  • Ensimmäinen viesti
liian raskasta
Mulla on diagnnosoitu vaikea masennnus, vaivannut jo pitkään. Lääkkeet on ja terapia, mutta ei sanottavaa edistystä.

Perhe ei ymmärrä. Mies odottaa että paranisin sen verran että voi ottaa eron, koska hän ei tämmösen ihmisen kanssa mennyt naimisiin ja luvannut loppu elämää viettää.

Lapset on murrosiässä ja kiukuttelee että mä teen heidänkin elämästä paskaa.

Ystäviä ei liikaa olle ja kukaan ei näe todellista tilannetta. Niin hyvin mies pitää kulissia pystyssä. Mä itse en enää jaksa.

Työpaikalla pidetään laiskana luuserina pitkän sairasloman takia. Että kiusallani sellasen hommasin, että saa muut tehdä munkin työt.

Mikäs tässä tilanteessa avuksi? Ajatus itsemurhasta kiehtoo päivä päivältä enemmän. Ja kyllä muuten nekin jotka siitä puhuu, joskus myös toteuttaa aikeensa.
 
Mitäs jos hakisit itse eroa ja oman kämpän ja jättäisit lapset isänsä kanssa "elämään paremmin" ja hoitaisit itsesi kuntoon.

Ei kuulosta perheesi kovin miellyttävältä kun syyllistävät sairasta.
 
vierailija
Tuo mitä kerrot on tyypillistä masentuneen ajattelua. Mun mielestä sun ei pidä tehdä nyt mitään isoja päätöksiä kuten eroa, koska näet asiat nyt vääristyneesti. Mun korviin kuulostaa, että teillä on hyvä liitto ja perhe, mitä ei kannata rikkoa masennuksen vuoksi. Toki mieskin voi olla yhtä väsynyt masennukseesi kuin sinä itsekin, sillä masentuneen puolisona olo ei ole helppoa sekään.
 
vierailija
Mulla on diagnnosoitu vaikea masennnus, vaivannut jo pitkään. Lääkkeet on ja terapia, mutta ei sanottavaa edistystä.

Perhe ei ymmärrä. Mies odottaa että paranisin sen verran että voi ottaa eron, koska hän ei tämmösen ihmisen kanssa mennyt naimisiin ja luvannut loppu elämää viettää.

Lapset on murrosiässä ja kiukuttelee että mä teen heidänkin elämästä paskaa.

Ystäviä ei liikaa olle ja kukaan ei näe todellista tilannetta. Niin hyvin mies pitää kulissia pystyssä. Mä itse en enää jaksa.

Työpaikalla pidetään laiskana luuserina pitkän sairasloman takia. Että kiusallani sellasen hommasin, että saa muut tehdä munkin työt.

Mikäs tässä tilanteessa avuksi? Ajatus itsemurhasta kiehtoo päivä päivältä enemmän. Ja kyllä muuten nekin jotka siitä puhuu, joskus myös toteuttaa aikeensa.
Hei!
Masennus on sinun aikaasi irtaantua omasta itsekkyydestäsi. Se on mahdollisuus kohdata itse itsesi. Mahdollisuus katsoa ikäänkuin peiliin ja tunnistaa ja tunnustaa niitä asioita, joita olet piilotellut mielesi sopukoissa. Masennus antaa sinulle mahdollisuuden muuttua paremmaksi ihmiseksi oman itsetutkiskelun kautta. Kukaan muu ei voi puolestasi tehdä sitä työtä, minkä eteen olet nyt joutunut. Kukaan muu, kuin sinä itse ei voi sinun puolestasi kärsiä, voi vain kulkea rinnalla ja pitää sinua pystyssä mutta sinun on itse itsesi kanssa tehtävä se työ. Sinun on käytävä peilin edessä tullaksesi paremmaksi ja eheämmäksi.
 

Yhteistyössä