Menettekö aina selvittämään lastenne riitoja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Vain yksi lapsi meillä, mutta vastaan silti. Aika usein kaverin kanssa leikkiessä se riita tulee jossain kohti. Jos lasten omat taidot eivät riitä tilanteen ratkaisemiseksi, niin aikuinen ohjaa leikin taas miellyttäväksi. Voidaan yhdessä vaikka pohtia, mikä leikki olisi molempien mielestä kiva tai pelataan hetki yhdessä.
 
Pin
En todellakaan, kyllä pitää itsekin pärjätä eikä lähteä mukaan mihinkään ulisevan lapsen draamoihin. Turha vahvistaa mitään heikkoa luonnetta, kun sitä voi myös vahvistaa. Sitä kuitenkin tarvitaan läpi elämän, että täällä pärjää.
Jos oikeasti kiusataan tai joku lyö, puutun tottakai ja asioista voi keskustella ihan normaalistikin jos ei tiedä mitä tehdä (tästä muistutan), mutta mihinkään ulinoihin en lähde mukaan. Jos tulevat tuohon ovelle rääkymään kun ovat itse ensin menneet lapsilauman keskelle naama rutussa mököttämään ja kukaan ei leiki niin oma on ongelmansa. Sanon vain "koita pärjätä" ja suljen oven kylmästi. Kummasti sitä onkin sitten löytynyt niitä eväitä miten toimia kun en ole ritarillisesti joka hetkessä puolustamassa kun muut "kiusaa".
 
vierailija
Mä olen aina antanut nahistaa keskenään ensin. Mä puutun sitten kun touhu lähtee käsistä. Nykyään tytöt on jo niin isoja että puhutaan aikuisten tappeluista ja siinä joutuu varomaan itekin. Mä olen saanut lyöntejä ja potkuja ja mua on heitetty ja lyöty esineillä. Sitten kun meillä räjähtää niin sitten tapahtuu mutta sen jälkeen on kaikki taas hyvin ja huomataan miten tärkeitä ja rakkaita ollaan toisillemme aina.
 
vierailija
Mä olen aina antanut nahistaa keskenään ensin. Mä puutun sitten kun touhu lähtee käsistä. Nykyään tytöt on jo niin isoja että puhutaan aikuisten tappeluista ja siinä joutuu varomaan itekin. Mä olen saanut lyöntejä ja potkuja ja mua on heitetty ja lyöty esineillä. Sitten kun meillä räjähtää niin sitten tapahtuu mutta sen jälkeen on kaikki taas hyvin ja huomataan miten tärkeitä ja rakkaita ollaan toisillemme aina.
Perheväkivaltaa, kiva. Vaikka jälkikäteen kuinka vannotaan ikuista rakkautta, on väkivalta aina väkivaltaa. Tuollaista käytöstä ei meidän perheessä kyllä siedetä pätkääkään, kellään yli 3-vuotiaalla ei ole lupa räjähtää tai vahingoittaa toisia. Kerran nelivuotias löi minua, sen jälkeen vastaavaa ei ole tapahtunut, ko. lapsi on nyt 7.
 

Yhteistyössä