Meriton Conference & Spa Hotel Tallinna

  • Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti
metsänpeitto
Oli siisti, ainakin silloin. Oli valmistunut vain muutama kk aikaisemmin. Huoneet olivat siistejä, eikä ollut kyllä mitään valitettavaa. Meidän huone oli ainakin ihan mukavan ylellinenkin. Spa oli ihan kiva, allas ei ollut mikään kovin iso (muoks, siis kyllä se ihan kivan kokoinen oli, ehkä samaa koko luokkaa kuin Naantalin kylpylä tms), mutta siellä oli esim infrapunasauna, suolasauna (suosittelen!) yms. Hämäsi tosin, kun naisten saunassakin oli ikkuna ja sieltä oli näkymä kylpylän ikkunan kautta kadulle :D

Aamupala oli muistaakseni myös ihan hyvä. Henkilökuntaa oli paljon. Kävelymatkan päässä vanhasta kaupungista. Oli myös tosi rauhallinen paikka.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Oli siisti, ainakin silloin. Oli valmistunut vain muutama kk aikaisemmin. Huoneet olivat siistejä, eikä ollut kyllä mitään valitettavaa. Meidän huone oli ainakin ihan mukavan ylellinenkin. Spa oli ihan kiva, allas ei ollut mikään kovin iso (muoks, siis kyllä se ihan kivan kokoinen oli, ehkä samaa koko luokkaa kuin Naantalin kylpylä tms), mutta siellä oli esim infrapunasauna, suolasauna (suosittelen!) yms. Hämäsi tosin, kun naisten saunassakin oli ikkuna ja sieltä oli näkymä kylpylän ikkunan kautta kadulle :D

Aamupala oli muistaakseni myös ihan hyvä. Henkilökuntaa oli paljon. Kävelymatkan päässä vanhasta kaupungista. Oli myös tosi rauhallinen paikka.
Kiitos vastauksesta!
 
tuore kokemus
olin juuri pari viikkoa sitten kyseisessä hotellissa ja minulle sekä miehelleni se oli pieni pettymys. Olimme kahden liikenteessä ja laskeneet hieman sen varaan, että hotelli oli luokiteltu neljän tähden hotelliksi. Huone oli siisti, mutta pieni. Ihan kivasti sisustettu, mutta näköala betoniselle sisäpihalle ja juuri meidän ikkunan kohdalla joku huoltoterassi eli ei paljon huvittanut pitää verhoja auki. Kylppäri oli tosi niukasti varusteltu ja haisi minun nenääni ikävästi viemäriltä. Kalusteet olivat kuitenkin puhtaat ja suihku paras johon olen koskaan törmännyt :)

Hotellin yleiset tilat ovat tosi kivan ja tyylikkään oloiset, kylpyläosasto jo hieman kuluneen oloinen. Itse olen tottunut esimerkiksi katinkullan kylpylään vuokatissa, ja se voitti kyllä meritonin kylpyläosaston. Saunoja oli kyllä yhteensä neljä ja ne olivat mukavia, mutta uima-allaspuoli aika vaatimaton.

Aamiaisella kannattaa olla tarkkana, meille kerrottiin respasta väärä päättymisaika, ja ruoan sai siksi metsästää tosi nopeasti kun korjasivat sitä jo pois tullessamme. Olimme siis aamiaisella 45 min. ennen meille ilmoitettua loppumisaikaa, mutta ilmeisesti vain 15 ennen todellista loppumisaikaa. Muuten aamiainen oli monipuolinen ja hyvä, mutta kannattaa mennä sinne ensimmäisten joukossa, että löytää pöydän, jossa on asianmukaisesti ruokailuvälineet ja servietit katettuna, eivät näemmä viitsi enää aamiaisen loppupuolella kattaa niitä uudelleen tyhjentyneisiin pöytiin, joten mielellään pitkään nukkujat jäävät aika heitteille.

Mikäli siis olet harkitsemassa Viking linen pakettitarjousta kyseiseen hotelliin, kannattaa harkita, josko valitsee toisen hotellin. Meritonista on hieman pidempi matka vanhan kaupungin ja keskustan ostospaikoille kuin viikkarin muista pakettitarjoushotelleista. Jos haluaa sen sijaan katsella muita nähtävyyksiä kuin ostostelua yleensä, meriton voi olla kivaa vaihtelua sijainniltaan!

ylelliseksi en tosiaan huoneita (ainakaan viikkarin pakettiin kuuluvia) kehuisi, mutta hotellin yleistilat ovat sitä, ja kylpyläkin ihan mukiinmenevä.

Jos rahasta ei ole kiinni, suosittelen todella lämpimästi vanhassa kaupungissa sijaitsevaa Vana Viru -hotellia, se on todellinen neljän tähden paikka, jossa pienen ylellisyyden aistii, eikä hinta huimaa päätä, vaikka jonkun verran enemmän maksaakin kuin tuo meriton.

Meritonille voi plussana mainita aivan supersöpön ja edullisen kahvilan aulassa, kannattaa kokeilla!
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja tuore kokemus:
olin juuri pari viikkoa sitten kyseisessä hotellissa ja minulle sekä miehelleni se oli pieni pettymys. Olimme kahden liikenteessä ja laskeneet hieman sen varaan, että hotelli oli luokiteltu neljän tähden hotelliksi. Huone oli siisti, mutta pieni. Ihan kivasti sisustettu, mutta näköala betoniselle sisäpihalle ja juuri meidän ikkunan kohdalla joku huoltoterassi eli ei paljon huvittanut pitää verhoja auki. Kylppäri oli tosi niukasti varusteltu ja haisi minun nenääni ikävästi viemäriltä. Kalusteet olivat kuitenkin puhtaat ja suihku paras johon olen koskaan törmännyt :)
Meillä taas oli iso huone, ja näköalakin oli ihan kohtuullinen koska huone oli niin korkealla :D Kylpyhuonekin oli iso, verrattuna hotelleihin yleensä. Varustelutasosta en osaa sanoa, vessa, suihku ja lavuaari. Eli aika tavallinen.
 
tuore kokemus
vitsit, teillä kävi sitten munkki! Epäilen vähän, että saatiin kehnommat pikkuhuoneet, koska otettiin tuollainen viikkarin tarjous. Ehkä oltaisiin saatu tilava huone jostain ylemmistä kerroksista, jos oltais varattu ns. normihintaan koko homma.. vähän sellainen maku jäi, että suomalaiset laumaturistit pistettiin jämähuoneisiin :/
 
tuore kokemus
minulle tuo oli siksi juuri vähän pettymys, kun olin kovasti ehtinyt toiveita asettaa tuohon minilomaan (se oli mieheni ja minun ainoa yhteinen kahden päivän loma koko kesänä) eikä hotellihuone ja käyttämämme palvelut (kylpylä ja aamiainen) sitten olleetkaan ihan sellaista neljän tähden tasoa, mitä olin ajatellut :(
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja tuore kokemus:
minulle tuo oli siksi juuri vähän pettymys, kun olin kovasti ehtinyt toiveita asettaa tuohon minilomaan (se oli mieheni ja minun ainoa yhteinen kahden päivän loma koko kesänä) eikä hotellihuone ja käyttämämme palvelut (kylpylä ja aamiainen) sitten olleetkaan ihan sellaista neljän tähden tasoa, mitä olin ajatellut :(
Mä voisin muuten suositella Naantalin Kylpylästä sitä... hmm, mikähän sen nimi oli. Olikohan se nimeltaan sviittihotelli, en muista. Sellainen erillinen rakennus kuitenkin. Siellä meillä oli todella iso huone, sänky oli extraleveä ja huoneessa oli olohuonekin erikseen. En mä tiedä oliko se varsinainen kylpylä nyt niin ihmeellinen, mutta huone oli hyvä :)
 
"jenjen"
Hei Meritonissa käyneet! Kumpaa suosittelette, classic tai standard-huonetta? Ovat about saman hintaiset. Classic-huoneet ovat ilmeisesti isompia mutta myös vanhempia (ns. vanhalla puolella?) kun standardit taas pienempiä mutta uudempia.
 
Mä olen ollut sillä uudella puolella pari kertaa ja ihan normikokoinen kahden hengen huone. Suht siisti, mutta viemäri ei vetänyt käsienpesualtaassa toisella kertaa. Olin pettynyt spa-osastoon: Suomalaista uimahallia onnettomammat suihkut (napista painamalla hetkeksi päälle - pitkää tukkaa oli ihan älytön pestä) ja pieni ja jotenkin kalsea allasalue. Saunoja oli useita, mutta en jotenkin nauttinut niistä, koska unisex. Naisten perussauna oli tilava, mutta se ikkuna...

En mä hotellia kovin korkealle tähtiluvulle päästäisi. Ehkä joku 2½.

Mutta herkkusuuna täytyy todeta, että ihan mahtavat konditoriakahvila ja ruokapaikat. Niiden takia tulen menemään uudestaankin tähän spa-hotelliin, mutta span jätän väliin. Olen kokeillut välissä muitakin yöpymispaikkoja, mutta tämä on kuitenkin suht siisti ja massu tyytyväisenä ei voi kuin myhäillä... :D
 

Yhteistyössä