Metsästys ei ole normaali harrastus

Alkuperäinen kirjoittaja emppu:
Ei se olekaan. Siinä haetaan mielihyvää taposta ja siksi "harrastukseen" ei saisi ottaa lapsia mukaan kun tunne-elämä vielä kehittymässä.
?!?!
Kyllä mun mieheni ainakin saa sen mielihyvän siitä, et riistakannat pysyy metsästyksen avulla kurissa ja siten vaikuttaa mm. hirvikolareitten määrään.
Ja onhan riista huomattavasti eettisempää lihaa kuin esim. tehotuotettu sika. Kyllä mä itse riistaa syön paljon paremmalla omallatunnolla...
Mä en tunne ainuttakaan metsästäjää, joka metsästäisi tappamisen halusta ja sen takia, vaan ne motivaatiot on kyllä just noissa ed. syissä.
Ja se, et saa raitista ilmaa ja liikuntaa on kans plussaa.
Lapsellekin tekee ihan hyvää nähdä, mistä se ruoka tulee. Ei metsästyksen harrastaminen tee lapsesta psykoa murhaajaa vaan luulempa että ne suht pienestä pitäen metästystä harrastaneet pikemminkin osaavat arvostaa luontoa ja siellä liikkumista ihan erilailla kuin monet muut.
 
hah
Joo,lopetetaan metsästys...metsät täyttyy eläimistä,hirviä poukkoilee teille yhä enemmän aiheuttamaan kolareita.Tuokin täti varmaan innolla odottaa pihalleen susia ja karhuja,jotka myös lisääntyvät vuosittain.
 
"Perhesurmista tehtyy tutkimukseen perehtynyt Haapasalo sanoo, että esimerkiksi metsästyksessä tarkoitus on surmata eläimiä, eikä se enää nykymaailmassa ole tarpeen hengissä säilymisen takia."

No justiinsa. Lopetetaan metsästys kokonaan ja katotaan sitten miten suu pannaan kun esim. hirvikanta karkaa käsistä kokonaan :headwall:
Ei tuollakaan akalla ole käynyt mielessä että miksi esimerkiks juuri niitä hirviä metsästetään.
On se pirun paljon kivempi pannulla kun autossa tuulilasista läpitulleena.

On se vaan helvetin hyvä että joku viittii niitä metsästää.
 
no
täysin normaali, vieläpä melko tervehenkinen harrastus. Kyllä väitän, että se pää tulee ennemmin pipiksi niillä, jotka pelaa yötä päivää jotain tietokenepeliä ja surffaa kuin niillä, jotka nousevat kuudelta samoamaan suomalaiseen raikkaaseen ilmaan. Olen sitä paitsi tismalleen samaa mieltä ap:n kanssa tuosta eettisyydestä. Mun syömä hirvi on paljon onnellisemman elämän elänyt kuin se broileri tai possu, jota kaupassa myydään.
 
huom!!!
Minun mielestäni yksikään näistä kaduilla/kouluissa tappaneista ei metsästäjiä.Käsiaseella ei hirviä kaadeta.
Mutta tietokonepeleissä TAPETAAN IHMISIÄ!!!Ja niitähän ei kukaan ole kieltämässä,aivan normaali harrastus lapsille???
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja emppu:
Ei se olekaan. Siinä haetaan mielihyvää taposta ja siksi "harrastukseen" ei saisi ottaa lapsia mukaan kun tunne-elämä vielä kehittymässä.
?!?!
Kyllä mun mieheni ainakin saa sen mielihyvän siitä, et riistakannat pysyy metsästyksen avulla kurissa ja siten vaikuttaa mm. hirvikolareitten määrään.
Ja onhan riista huomattavasti eettisempää lihaa kuin esim. tehotuotettu sika. Kyllä mä itse riistaa syön paljon paremmalla omallatunnolla...
Mä en tunne ainuttakaan metsästäjää, joka metsästäisi tappamisen halusta ja sen takia, vaan ne motivaatiot on kyllä just noissa ed. syissä.
Ja se, et saa raitista ilmaa ja liikuntaa on kans plussaa.
Lapsellekin tekee ihan hyvää nähdä, mistä se ruoka tulee. Ei metsästyksen harrastaminen tee lapsesta psykoa murhaajaa vaan luulempa että ne suht pienestä pitäen metästystä harrastaneet pikemminkin osaavat arvostaa luontoa ja siellä liikkumista ihan erilailla kuin monet muut.
Juuri näin!!!

Nykyään aletaan olla elämästä vieraantuneita melko monella osa-alueella ja tämä on yksi niistä alueista.

Kyllä minä lähtisin hakemaan ihmisten pahoinvointiin syytä muualta kuin metsästyksestä!
 
Mä oikeesti haluaisin kuulla KUNNON perustelut tollaselle väitteelle ja FAKTOJA siitä, et metsästäjät olisivat jotenkin hullumpaa sakkia verrattuna keskivertojamppaan.
Millä noi metsästyksenvastustajat pitäisivät eläinten kannat kurissa?
 
Kyllä mie ilomielin vetelen hirvipaistia naamariin =) ,itestä ei oo metättämmään vaan tiällä syrjässä asuneena voin kertoa teille kehä kolomosen sisällä oleville jotta työ että oo asioista perillä,jos ei hirvestettäs niin kummasti alakas pyörii hirviä sielläkii riesaks asti ja perässä tulis petoja.Ja sitä paitsi hetihän se orpo-reppana hirvi lahdattas jos se eksys etelän perukoille.Onkos se sitten järkevvää?
Ihminen on metättäny jo aikojen alusta,se on normaalia.Vaan sitä mie en tajjuu jotta ajetaan kilipaa autoilla hirmu rahoista,aikuiset ukot,prkle ja saastutetaan siinä sivussa muapallokii!On se turha laji tuo formula :headwall:
 
Minun mieheni ei metsästä ja jos meinaa moisen harrastuksen aloittaa, minä ja lapset lähdemme. Aseet ja lapset ei mahdu samaan taloon.

Vastasin kyl jo toiseenkin ketjuun, mut korjataan vielä sen verran, että ei mua muiden metsästys haittaa ja hirvenliha on hyvää, mutta siis mun kans saman katon alla ei tule koskaan olemaan aseita =)
 
Mut ne onkin ne jotka metsästyksestä ei tajua mitään ketä valittaa. Ostetaan kaupasta tosiaan broiskua joka on muutamassa viikossa pakkosyötetty pulskaksi ja sitten laitettu roikkumaan elävänä koneeseen jossa sitten annetaan lopullinen tuomio...ihanaa eettistä lihaa. Sitä " murhaa" ei vain tarvinnu tehä omin käsin. Meillä on lapsetkin metsästystouhussa mukana ja ymmärtävät sen minkävuoksi metsästys tapahtuu. Ei suomessa metsästetä kuten ulkomailla, vain huvin vuoksi ( tietty täälki on niitä jotka lähtevät sen vuoksi ulkomaille). lahdataan kymmeniä eläimiä kerralla, vain saadakseen kiksejä. sitä mä en ymmärrä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mä oikeesti haluaisin kuulla KUNNON perustelut tollaselle väitteelle ja FAKTOJA siitä, et metsästäjät olisivat jotenkin hullumpaa sakkia verrattuna keskivertojamppaan.
Millä noi metsästyksenvastustajat pitäisivät eläinten kannat kurissa?
Ehkä metsästäminen voisi olla ennemminkin velvollisuus, kuin harrastus... Tai keino hankkia ruokaa. Entä jos metsästäjät olisivat valtion puolesta, joille maksettaisiin siitä palkka ja lihat menisivät myyntiin. Hirvenlihaa olisi silloin mahdollisuus ostaa kaikkien eikä kävisi niin, että vain metsästäjien pakastimet täyttyisivät siitä niin, että sitten sitä pitää koirillekin syöttää...
 
vierailija
Normaali suhtautuminen kuolemaan olisi suotava. Tosiaan ajatus, että metsästys tekisi ihmisestä murhaajan on aikas kaukaa haettu. Useamminhan nämä murhaajat ovat olleet muiden ihmisten kiusaamia ja kuolema-ajatusten ahdistamia. Eli annetaan ihmisille arvo ja tarkoitus elämälle, ja katsotaan siten miten ne harrastukset mahtanevat vaikuttaa.
 
Miun esikko on jo parina vuonna ollu sorsanmetällä alotuksessa isin kanssa,koulusta ihan loman saanu.Onko inhimillisempää syyä sähköllä tapettua lehmää tai possua joka on eläny surkean elämänsä ahtaissa,paskasissa tiloissa.Miusta on epäeettistä syöttää lapsille tuotantoruokaa kuin luomulihaa metästä.Luomuliha on saanu bylsiä sielunsa kyllyyestä,elää vapaana ilman tuotantorehuja ja linjoja.Ei oo ressilihaa !Ihan itestäänhän se liha sinne kaupan pakettiinki tulee.Mietippä ite nyt tätä assiita.Syötkö hyvällä omalla tunnolla kidutettua eläintä joka on koko elämänsä kärsiny,niinku nää 5 viikon tehotuotanyto broikut.Mie en syö,miulla on teertä pakastimessa,löytyy jänistä ja parikymmentä kiloo hirvee,nami
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Mä oikeesti haluaisin kuulla KUNNON perustelut tollaselle väitteelle ja FAKTOJA siitä, et metsästäjät olisivat jotenkin hullumpaa sakkia verrattuna keskivertojamppaan.
Millä noi metsästyksenvastustajat pitäisivät eläinten kannat kurissa?
sama homma!Faktoja kehiin!! Ei ne vastustajat niitä eläimiä nää kun asustavat tod.näk. jossain betoniviidakossa (luonnollista?). Ja jos sinne joku eläin eksyy niin heti ollaan joukolla ajamassa pois tai lahtaamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ehkä metsästäminen voisi olla ennemminkin velvollisuus, kuin harrastus... Tai keino hankkia ruokaa. Entä jos metsästäjät olisivat valtion puolesta, joille maksettaisiin siitä palkka ja lihat menisivät myyntiin. Hirvenlihaa olisi silloin mahdollisuus ostaa kaikkien eikä kävisi niin, että vain metsästäjien pakastimet täyttyisivät siitä niin, että sitten sitä pitää koirillekin syöttää...
Aivan ummikkona aiheen suhteen sanoisin, että kuulostaa hyvältä idealta! Kertokaa, jos olette toista mieltä ja miksi.
 

Yhteistyössä