Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Aloittaja"
Te olette totaalisen sekaisin!!! Näyttäkää vaan omille penskoille elukoiden tappamista ja suolistusta! Ei ole minun syy jos lapsistanne tulee ties mitä psykopaatteja!!!!

Minä lopetan tähän!
 
lucifer
Alkuperäinen kirjoittaja kasvissyöjä;28495870:
Ei ihme että ap on järkyttynyt, niin olin mäkin vaikka olin jo aikuinen kun näin kuinka kala tapetaan.
Niskat nuri ja isommilta napakka isku. Mitä järkyttävää siinä on? Enempi järkyttyisin näistä ulkomaanjutuista missä elävästä lehmästä tai muusta eläimestä pistetään veret pihalle tai otetaan tuopillinen verta.
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
"vieras"
Ei kait tuossa mitään kummallista ollut, pojasta kasvaa vielä kova kalamies. Meillä poika aikoinaan tuon ikäisenä sai ekan hauen ja isänsä löi kalaa puupalikalla päähän niin poika katseli vierestä ja totesi: "äiti, mulla ei sitten ole huomenna nälkä". Hyvällä halulla kuitenkin sitä söi:).
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
"maalainen"
Tuo "saatiinkohan me äitikala"-heitto oli typerä, olisi miehesi voinut kertoa mitä oikeasti on tapahtunut. Kalat kun eivät synnytä eläviä poikasia, turha on puhua potaskaa vaan voi kertoa asiat oikein. (no joo, jotkut kalat toki synnyttävät eläviä poikasia mutta eivät nämä meidän järviemme kalat kuitenkaan)

Siis ei voi olla oikeasti niin että aloittajan mielestä vasta koulussa voidaan opettaa näitä elämän tosiasioita lapselle !

Arvaas vaan onko lapsesi ylpeä siitä kun sai olla isin kanssa kalastamassa ja tehdä saaliista ruokaa alusta saakka ? Sinun pitäisi nyt innostua innostuksestaan ja ruokkia hänen hyvää mieltään eikä todellakaan murjottaa sitä että lapsesi oppi kerralla paljon oikeasta elämästä.
 
Olle
Hyppikö kalat keittion pöydältä vielä alas? Monet kalat tekee sitä, vaikka olisin juuri irrottanut niiltä pään. Jotain refleksejä tms.

Meillä pojat kalastaa koko kesän. Ikää nyt 9 ja 4 v, mutta ovat kalastaneet jo monta vuotta. Perkaavat ja paistavat myös.

Tää oli piristävä aloitus viikolle.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
"mmm"
Ihana provo. Tosin en yhtään ihmettelis vaikka joku tosissaankin tälläisen kirjoittaisi. Kyl sen verran on luonnosta vieraantunutta porukkaa kylillä ja toreilla.

Luojan kiitos löysin aikanaan miehen joka metsästää ja kalastaa. On ihanaa kun saa syödä ruokaan jonka alkuperän tietää.
 
"Hei"
Ihana isä, olisi kyllä voinut vähän hauen ruokavaliota valottaa, muuta muuten kyllä.
Pitäisiköhän pojan viettää isänsä kanssa vähän enemmän aikaa, jos vaikka oppisi jotain mitä äiti ei ole vissiin koskaan oppinut.
Kyllä 6-vuotiaalle voi ihan ihmisenkin sisällyksestä jo kertoa.
Paljosta meinaa poika jäädä paitsi, jos ei pääse kalan sisälmyksillä leikkimään, uimarakkokin on kuin pikkuinen ilmapallo.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
hmm...
Jännää, että aloittaja suhtautuu kalastukseen noin. Minusta siinä ei ole mitään lapsilta piilotettavaa.

MUTTA muistan kuinka äitini järkyttyi kun meidän tytöt (olisivatko olleet 4v ja 2v) katsoivat innosta pinkeenä kissaa, joka söi hiirtä. Äitini mielestä sellaista ei olisi saanut näyttää lapsille.
 

Yhteistyössä