Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
urpo
kuka ihmeen talipää on tuon viestin laittanut? Kai se kuitenkin on vaan jonkun ilkeämielisen provokaatio, koska en usko, että tosissaan voi kukaan tuollaisia mennä esittämään..
 
"matikka"
Onneks haukia ei pyyetä mato-ongella, muutenhan poika ei nähny miten mato pistetään terävään koukkuun ja jätetään siihen kitumaan, siitähän ne traumat vasta ois syntynykkiin!
 
Vegaani
Mutta kun kerroin että ruuaksi tulevat kalat ovat ihan eri juttu kuin eläikaupasta ostettavat lemmikkikalat, hän rauhottui ja ymmärsi konkreettisen eron näiden välillä. Myös se tehtiin selväksi, ettei ruuaksi kalastettavaa kalaa saa ottaa lemmikiksi.
ÖÖÖ...voisiko minulle, aikuiselle, joku selvittää tämän miksi tämä on" ihan eri juttu"? Erilainen hermosto, vai mikä? Erilainen kyky tuntea kipua?
 
"Hauki"
Tämän on pakko olla vitsi. Itse opettanut tämän 5v. tytölle jo aikaa päivää sitten. Ihan normaalisti tuntuu elävän tällä hetkellä vaikka on jo hauen perannut. Tämä neitonen taitaa olla ikänsä pimputellut pianoa hienosto alueella. Nyt oikeasti valot päälle. Televisio suoltaa väkivaltaa aamusta iltaan ja kaiken maailman kouluampumis dokumentteja. Taidankin tästä lähteä perkaamaan hauen 4-v pojan kanssa.:)
 
Että näin..
Isäni on metsästäjä ja olen pienestä asti nähnyt jäniksiä roikkuvan vajan nurkalla yms. En ole saanut mitään traumoja eikä oma 4v tyttönikään ole muuta kuin innoissaan saadessaan jänis kastiketta perunoilleen :) jos pihalla näkyy rusakko on tyttö heti juoksemassa vaarin luo ja odottaa pamausta :) en ymmärrä miten joku kala voi tuottaa jollekkin traumoja.. oma tyttöni on lähtenyt mummon ja vaarin kanssa kalaan n. 2 vuotiaasta asti ja aina halunnu olla alusta loppuun asti mukana..
 
"vieras"
:xmas: Minä hjouduin tänään selvittämään tuplasti ap:n pojan ikäiselle lapselle että kyllä, ne laudat joissa on kuorta vielä toisessa reunassa ovat sitä samaa puuta kuin ne "oikeat laudat" joihin on sahattu joka reuna suoraksi...
Niin mitä h*lvettiä? Itse olin tossa iässä sahalla nostamassa niitä lautoja pois ja en edes muista mistä asti olen tiennyt moisen itsestään selvyyden kun puiden sahaamista pienestä asti seurannut. Ja ihan alle 20v olen eli tätä nykyistä "pullamössö nuorisoa" Ja toi kalan käsittely kalastamisen jälkeenkin on ihan normaalia eikä aiheuta traumoja ei mulla ainakaan ole semmoisia.
 
kalastajan muija
Voi, että lapsesi jää paljon kokematta ja näkemättä jos äiti hidasta tuolla tavoin.
Lapsemme ovat ollet mukana kalaperkuussa ja verkkojen laskemisessa siitä asti kun olivat lastenvaunuissa.
Siellä sita laskutaitoa ja luonnonoppia on tullut leikin kautta, ja vennen hallinta. Siitä asti ne on fileoinut ja perannut kun kävelemään pystyivät. Minun tietääkseni lapseni ovat hienoja lapsia jotka välittävät luonnosta ja heidän kaverit samoin .
 
kalamies
Aplodit miehellesi. Itse en pidä ihmisistä jotka oppivat perus asiat koulussa. Heitä sanotaan täälläpäin kaupunkilaisiksi. Käske miestäsi opettamaan, ettei puusta vuollun makkaratikun tarvitse olla kaksihaarainen.
 
"Arttu"
Ensin meinasin kirjoittaa: "Mitä v*****? Etkö näe eettistä ongelmaa siinä, että et halua edes nähdä tehotuotannon karua todellisuutta, mutta silti äänestät lompakollasi sen puolesta ja annat vieläpä viattoman lapsesikin kasvaa samaan kulttuuriin?!! En voi käsittää. Muutaman kalan, luonnollisen elämän eläneen kalan, tappaminen on pikkujuttu. Elät valheessa, kuin natsi joka selittää juutalaissaippuan lapselle soveliaalla tavalla!"

Selattuani ketjua pidemmälle:

A. Selkeä trolli

B. Niin syvällä idiotismissa, ettei valistus auta.

Älkää ruokkiko röllejä, jättäkää omaan arvoonsa.
 
Julma Isä
Meidän pojalla 5v on mm. poron kokonainen pääkallo, iso selkänikama yms suurimpana aarteenaan. Viime kesänä tuli iso poru kun unohdin kaloja peratessa ja perkuuksien nuotioon heittäessä että poika haluaa tottakai hauenpäät tutkittavaksi. Viime viikolla tutkittiin isoa haenpäätä kalastusliikeessä josta seurasi kysymys miten kaloja voi täyttää. Siitä sitten katsoimme kalojen täyttämisestä videon tänään. Joo ja on täysinjärkinen...
 
1
[QUOTE="Aloittaja";28495756]Ei helkkari mitä porukkaa täällä on!!! Kyllä MINÄ tiedän, kuinka kalat perataan ja eläimissä, kuten ihmisissäkin on suolia sisällä. MINÄ EN vain HALUA, että PIENI 6-vuotias poika joutuu tuossa iässä katselemaan moista. En itsekään halua nähdä miten eläimistä tehdään ruokaa, mutta se ei estä minua syömästä eläinperäisiä tuotteita.

Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!

Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä![/QUOTE]
Tämmöisiltä idiooteilta pitäisi katkaista munajohtimet, ettei lisäänny ja ottaa lapset huostaan.
 
ulmis
Ole tyytyväinen ja onnellinen siitä että lapsellasi on isä joka tekee asioita hänen kanssaan ja opettaa asioita hänelle, niin toimii vastuullinen ja hyvä isä. Kuka on parempi roolimalli opettamaan lapselle, pienellekin asioita, kuin se luotetuin ja ihastelluin ihminen hänen elämässään? Miehesi vaikuttaa kaikin puolin varsin mainiolta mieheltä, ja vielä huumorintajuiselta, ja sehän on kasvatuksessa vain iso plussa. Jos lapsi näkee, että hänen idolinsa pystyy huumorilla ja ilolla opettamaan lapselle elämässä selviytymisen perusasioita, voit olla varma että lapsesi saa terveen ja elämää ja eläimiä kunnioittavan kasvatuksen. Sinulle antaisin vinkin; LUOTA MIEHEESI kasvattajana rinnallasi. Nyt sinun ei tarvinnut tätä sinulle inhottavaa asiaa opettaa lapsellesi, vastuu on kasvatuksesta teillä molemmilla.
Olisipa kaikilla lapsilla mahdollisuus yhtä upeaan tekoon ja isään, omilleni olisin sen ilolla suonut.
 

Yhteistyössä