Mies kertoi ettei harrasta seksiä ennen parisuhdetta..Kannattaako jatkaa juttua?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen käynyt toista kymmentä kertaa erään tosi ihanan ja viehättävän vähän yli kolmikymppisen miehen kanssa treffeillä, eikä hän ole koskaan tehnyt seksiin aloitetta. Hän ei muutenkaan ole ollut kovin halukas mihinkään halailua intiimimpään läheisyyteen. Tänään kyllä suutelimme ensimmäisen kerran. Kun yritin viedä tilannetta eteenpäin kohti seksin harrastamista mies lyö jarrut päälle ja sanoo, ettei halua harrastaa seksiä kuin vasta parisuhteessa. Hänen mielestään seksi on muka niin iso ja pyhä asia ja hän on toiminut kaikissa suhteissaan näin... Voi hyvää päivää! Nyt minä en oikeasti enää tiedä haluaanko jatkaa tapailuamme enää.Kyllähän hän on muuten ihan todella ihana ja täysin varteenotettavaa miesmateriaalia minulle, mutta hänen suhtautumisensa seksiin on saanut minut nyt epäilemään. Jos hän esim. onkin ihan huono sängyssä tai hänellä jotain itsetunto-ongelmia tai hän on aseksuaali tai muuten vain haluaa vähän seksiä. Nämä asiat ovat minulle turn-off.
Mitä minun nyt kannattaisi tehdä?? Kannattaako tämän miehen kanssa jatkaa tätä juttua?
 
9mmm
Olen käynyt toista kymmentä kertaa erään tosi ihanan ja viehättävän vähän yli kolmikymppisen miehen kanssa treffeillä, eikä hän ole koskaan tehnyt seksiin aloitetta. Hän ei muutenkaan ole ollut kovin halukas mihinkään halailua intiimimpään läheisyyteen. Tänään kyllä suutelimme ensimmäisen kerran. Kun yritin viedä tilannetta eteenpäin kohti seksin harrastamista mies lyö jarrut päälle ja sanoo, ettei halua harrastaa seksiä kuin vasta parisuhteessa. Hänen mielestään seksi on muka niin iso ja pyhä asia ja hän on toiminut kaikissa suhteissaan näin... Voi hyvää päivää! Nyt minä en oikeasti enää tiedä haluaanko jatkaa tapailuamme enää.Kyllähän hän on muuten ihan todella ihana ja täysin varteenotettavaa miesmateriaalia minulle, mutta hänen suhtautumisensa seksiin on saanut minut nyt epäilemään. Jos hän esim. onkin ihan huono sängyssä tai hänellä jotain itsetunto-ongelmia tai hän on aseksuaali tai muuten vain haluaa vähän seksiä. Nämä asiat ovat minulle turn-off.
Mitä minun nyt kannattaisi tehdä?? Kannattaako tämän miehen kanssa jatkaa tätä juttua?
tai voihan hän olla myös herkkäkin tapaus joka tarvirtsee syvän tuntemuksen pystyäkseen harrastamaan vilpitöntä ja suht avointa seksiä ? . Voi olal että hänestä hyvällä koullutuksella kasvaa just hyvä seksipeto toinen voi luoda sen rauhan siihenkin tunteeseen ehkäpä jos toinen on jännittynyt kotoinen fiilis on kaiken a ja o vapaastihan kaikki stemmaa paremmin väkisten siitä menee maku juu ei oo aina helppoo ... ja yllätyksen mahdollisuuskin on aina olemassa :)?
 
vierailija
Sika se on, ajattelee vaan seksiä niin kuin kaikki muutkin miehet. Jättää sinut heti kun löytää jonkun seksikkäämmän ja firman pikkujouluissa paneskelee puolta naispuolisista työkavereista.
 
vierailija
Montako parisuhdetta miehellä sitten on takana, kun aikaisemminkin on vasta parisuhteessa harrastanut seksiä? Vai onko vielä neitsyt? Kysy nyt sentään siltä, missä vaiheessa hän katsoo olevansa parisuhteessa. Vaatiiko se avioliiton (montako on jo takana)? Vai muuttuuko tapailu/seurustelu tuosta vaan parisuhteeksi ja vaatiiko se yhteen muuttamisen?
 
vierailija
Heti kun tulee vastaan mies, jolla on selkärankaa, aletaan epäillä, että siinä on jotain vikaa, kun miesten kusipäinen käytös on nykyään normi.

Jos ei sinulle kelpaa, päästä menemään, kyllä tuollaiselle miehelle ottajia riittää. Sinä voit sitten jatkossa testata kaikki vastaantulijat sängyssä ennen kuin mietit parisuhdetta.
 
vierailija
Niin, mietipä roolit toisin päin. Nainen sanoo, ettei halua merkityksetöntä seksiä ja mies valittaa palstalla, että mikäs tunnevammainen pihtari osui kohdalle...
 
vierailija
Jos haluat miehen, jonka kanssa harrastetaan pyhää seksiä, niin siitä vaan. Minä en siihen ryhtyisi.

Nuorena seurustelin hetken aikaa lestadiolaisen kanssa, joka halusi heti naimisiin ja seksiä olisi harrastettu vasta avioliitossa. En ottanut riskiä, hälytyskellot huusivat punaisena.
 
Olen käynyt toista kymmentä kertaa erään tosi ihanan ja viehättävän vähän yli kolmikymppisen miehen kanssa treffeillä, eikä hän ole koskaan tehnyt seksiin aloitetta. Hän ei muutenkaan ole ollut kovin halukas mihinkään halailua intiimimpään läheisyyteen. Tänään kyllä suutelimme ensimmäisen kerran. Kun yritin viedä tilannetta eteenpäin kohti seksin harrastamista mies lyö jarrut päälle ja sanoo, ettei halua harrastaa seksiä kuin vasta parisuhteessa. Hänen mielestään seksi on muka niin iso ja pyhä asia ja hän on toiminut kaikissa suhteissaan näin... Voi hyvää päivää! Nyt minä en oikeasti enää tiedä haluaanko jatkaa tapailuamme enää.Kyllähän hän on muuten ihan todella ihana ja täysin varteenotettavaa miesmateriaalia minulle, mutta hänen suhtautumisensa seksiin on saanut minut nyt epäilemään. Jos hän esim. onkin ihan huono sängyssä tai hänellä jotain itsetunto-ongelmia tai hän on aseksuaali tai muuten vain haluaa vähän seksiä. Nämä asiat ovat minulle turn-off.
Mitä minun nyt kannattaisi tehdä?? Kannattaako tämän miehen kanssa jatkaa tätä juttua?
Ihan kuin tämä aloitus olisi ihan vähän aikaa sitten jo ollut tällä palstalla...

Minulle olisi ok, jos mies haluaisi seksiä vain parisuhteessa. Mutta lässytys miten seksi on "iso ja pyhä asia" kuulostavat lapselliselta - eikö sitä vain voi sanoa, että haluaa seksiä vasta kun tunnetaan kunnolla. Mutta sitten tulee toinen kysymys, että mitä sitten tarkoittaa "olla parisuhteessa"? Minulle olisi ihan ok, että joku ei halua seksiä, kun on tavattu vain muutaman kerran - mutta toisaalta en jaksaisi jotain teinimäistä "onks tää nyt suhde vai tapailu" saivartelua. En myöskään jaksaisi sellaista, että kaikki läheisyys olisi kovin vaikeaa, miltä tuo kulostaa, ja siitä tulisi ainakin minulle sellainen olo, ettei hän välttämättä koe kipinää välillä. Ja myös epäluonteva suhtautuminen seksiin kuulostaa siltä, että se saattaa muuttua rasitteeksi myöhemmin - seksin pyhänä kokeminen voi kuulostaa romanttiselta, mutta se voi olla myös kiertoilmaus sille, että ei osaa oikein suhtautua seksiin, on outoja estoja tai päähänpinttymiä, ei pidä läheisyydestä, tms.
 
vierailija
Onhan näitä vastaavia ollut.

Heinäkuulta.
http://kaksplus.fi/threads/mies-ei-tahdo-harrastaa-seksiae-ennen-kuin-olemme-virallisesti-yhdessae-en-tiedae-mitae-tehdae.2478427/

"Olen tapaillut erästä tosi viehättävää ja ihanaa miestä pari kuukautta, mutta emme ole vielä kertaakaan harrastaneet seksiä. Mies nimittäin ei suostu menemään sänkyyn kanssani ennen kuin olemme ihan virallisesti parisuhteessa, hänellä on mukamas sellainen periaate.
Nyt en oikein tiedä, haluanko jatkaa juttua vai pistää poikki. Mies on todella ihana ja tulen hänen kanssaan todella TODELLA hyvin toimeen, mutta seksin harrastaminen tuntuu olevan hänelle vähän turhan iso juttu. Hän ei ole mikään kokematon neitsyt tai muutenkaan ujo tai vajaa, tai sitten hän ei vain kehtaa myöntää että hänessä ehkä onkin jotain vikaa. Minä en viitsisi sitoutua parisuhteeseen ennen kuin olen koeajanut miehen sängyssä enkä oikein enää jaksa miehen pihtaamista. Toistaalta mies kuitenkin on aivan älyttömän ihana ja huomaavainen ja käyn häneen tosi kuumana jo nyt.
Mitä minä oikein teen? Kannattaako minun jatkaa vai jättää juttu tähän?"


Huhtikuulta.
http://kaksplus.fi/threads/tapailemani-mies-ei-tahdo-seksiae.2473942/

"Olen nyt tapaillut erästä todella ihanaa kolmekymppistä miestä jo pari kuukautta, eikä hän ole vieläkään suostunut harrastamaan kanssani seksiä. Mies kyllä sanoo olevansa kanssani vakavissaan, mutta hän ei suostu harrastamaan seksiä ennen kuin vasta parisuhteessa. Minä taas en seurustele ennen kuin olen harrastanut miehen kanssa seksiä, sillä haluan ottaa selville jo tapailuvaiheessa, kohtaavatko kemiamme ollenkaan sängyssä. Seksi on minulle kuitenkin parisuhteessa tärkeä juttu, enkä voisi olla suhteessa, jossa seksiä olisi liian vähän tai halumme olisivat ihan eri planeetalta. Toisaalta mies on todella ihana, ja oikeasti tunnen häneen suurempaa vetoa kuin keneenkään aiempaan mieheen.
Kertokaa, mitä tehdä. Mies haluaa edelleen olla kanssani ja tavata minua, mutta sänkyyn hän ei vain suostu ennen suhdetta, ja minä en voi suostua suhteeseen ennen sänkypuuhia :( "
 
vierailija
tai voihan hän olla myös herkkäkin tapaus joka tarvirtsee syvän tuntemuksen pystyäkseen harrastamaan vilpitöntä ja suht avointa seksiä ? . Voi olal että hänestä hyvällä koullutuksella kasvaa just hyvä seksipeto toinen voi luoda sen rauhan siihenkin tunteeseen ehkäpä jos toinen on jännittynyt kotoinen fiilis on kaiken a ja o vapaastihan kaikki stemmaa paremmin väkisten siitä menee maku juu ei oo aina helppoo ... ja yllätyksen mahdollisuuskin on aina olemassa :)?
Jos seksin harrastamiseen tarvitsee mies syvän tuntemuksen niin ajatusmaailmamme ovat kyllä hieman liian erilaiset, jotta voisin ryhtyä mihkään vakavampaan miehen kanssa. Ei se nyt niin iso asia voi olla enää tässä iässä.
 
vierailija
Montako parisuhdetta miehellä sitten on takana, kun aikaisemminkin on vasta parisuhteessa harrastanut seksiä? Vai onko vielä neitsyt? Kysy nyt sentään siltä, missä vaiheessa hän katsoo olevansa parisuhteessa. Vaatiiko se avioliiton (montako on jo takana)? Vai muuttuuko tapailu/seurustelu tuosta vaan parisuhteeksi ja vaatiiko se yhteen muuttamisen?
Täytyykin ottaa tänään miehen kanssa asia taas puheeksi. Miehellä on ollut kaksi parisuhdetta takana.
 
vierailija
Jos haluat miehen, jonka kanssa harrastetaan pyhää seksiä, niin siitä vaan. Minä en siihen ryhtyisi.

Nuorena seurustelin hetken aikaa lestadiolaisen kanssa, joka halusi heti naimisiin ja seksiä olisi harrastettu vasta avioliitossa. En ottanut riskiä, hälytyskellot huusivat punaisena.
Mies ei ole siis mikään uskovainen, joka haluaisi säästää seksin avioliittoon. Mutten silti tajua, miksi se on hänen mielestään "niin pyhä asia" että sitä pitää parisuhteeseen asti säästää, minun käsittääkseni seksi kuuluu tapailuvaiheeseen sillä kukapa nyt haluaisi ostaa sikaa säkissä?
 
Mies ei ole siis mikään uskovainen, joka haluaisi säästää seksin avioliittoon. Mutten silti tajua, miksi se on hänen mielestään "niin pyhä asia" että sitä pitää parisuhteeseen asti säästää, minun käsittääkseni seksi kuuluu tapailuvaiheeseen sillä kukapa nyt haluaisi ostaa sikaa säkissä?
Taitaa olla samasta trollitehtaasta kuin aiemmatkin jutut. Mutta hei kertokaa mulle, missä vaiheessa tapailu muuttuu seurusteluksi? Ja missä vaiheessa se muuttuu sellaiseksi, että on tapahtunut korjaamaton vahinko, jos käykin ilmi ettei seksi yhdessä toimi? Eikö parisuhteesta voi päästä pois, jos siinä olo ei miellytäkään?

Tai siis jännä juttu, kun olen käsittänyt että tapailivaihe on sellainen tutustumisvaihe, jossa ei vielä tiedä, onko toisesta kiinnostunut. Joten onko se sitten niin paha asia, jos siinä vaiheessa ei halua seksiä? Eikö sen kuitenkin tiedä jo parin tai muutaman tapaamisen jälkeen (viimeistään!!!) onko toinen kiinnostava ja löytyykö väliltä kemiaa ja kipinää. Jos ei, lienee sama, toimisiko seksikään. Ja jos taas löytyy, saattaa se kemia ja kipinä tehdä sen, että juttu alkaakin tuntua enemmän seurustelulta kuin tunnustelevalta tapailulta ja alkaa tehdä mieli seksiäkin. Vai olenlo käsittänyt jotain väärin tästä deittailukulttuurista?
 
9mmmm
Jos seksin harrastamiseen tarvitsee mies syvän tuntemuksen niin ajatusmaailmamme ovat kyllä hieman liian erilaiset, jotta voisin ryhtyä mihkään vakavampaan miehen kanssa. Ei se nyt niin iso asia voi olla enää tässä iässä.
Noh se voi olla tottakin että ootte vaan erilaiset ja sillehän ei sitten mitään voi.
ja se seksi voi olla isokin asia elämässä vaikka aluksi toista jännitäisikin siksi juuri se toisen tunteminnen tuo siihenkin rentouden ja noh tottahan se on että se eka seksi kerta vissiin pitäisi olla heti et sekin muuttuu luontevammaksi olin pikkasen huppelis eilen niin saatoin kirjottaa vähän huonostikkin.. enkä tarkoittanut et pitäisi olal åarisuhteessa mut tuntea itä toista enempi kun jos sä tunent henkisesti niin se seksikin tuntuu paaljon paremmalt kuin tutnemattoman kaa. lisäks moni mies saattaa jotka ei niin kokeneita oot et nainen viettelee sit ja sen on helpompi lähtee liikkeelle siit. toiset on vaan vähän herkempii aluks ja se vie välil aikaa ja eikös sellanen kokemattomapi helpommin ota oppia vastaankin?
 
9mmm
Taitaa olla samasta trollitehtaasta kuin aiemmatkin jutut. Mutta hei kertokaa mulle, missä vaiheessa tapailu muuttuu seurusteluksi? Ja missä vaiheessa se muuttuu sellaiseksi, että on tapahtunut korjaamaton vahinko, jos käykin ilmi ettei seksi yhdessä toimi? Eikö parisuhteesta voi päästä pois, jos siinä olo ei miellytäkään?

Tai siis jännä juttu, kun olen käsittänyt että tapailivaihe on sellainen tutustumisvaihe, jossa ei vielä tiedä, onko toisesta kiinnostunut. Joten onko se sitten niin paha asia, jos siinä vaiheessa ei halua seksiä? Eikö sen kuitenkin tiedä jo parin tai muutaman tapaamisen jälkeen (viimeistään!!!) onko toinen kiinnostava ja löytyykö väliltä kemiaa ja kipinää. Jos ei, lienee sama, toimisiko seksikään. Ja jos taas löytyy, saattaa se kemia ja kipinä tehdä sen, että juttu alkaakin tuntua enemmän seurustelulta kuin tunnustelevalta tapailulta ja alkaa tehdä mieli seksiäkin. Vai olenlo käsittänyt jotain väärin tästä deittailukulttuurista?
No mun mielestä suhteesta kyllä psee pois. mut niin vaikka löytyisi noi kummatkin kipinät niin voihan se toisesta tuntua tosi hyvälle ja pitäisi päästä siihen illimpään asentoon muuten se seksikin voi olla liian sellasta lässy herkkää kun ei uskallaakkaan viedä rajusti ku tiiäks jos oikeesti sydän tykkää toisest niin kaikki asiat saa vähän sellasen et näkee toista hentona ja sellasta tai sitten toinen näyttää niin kuumalt vaikeehan sitä on selitää :).
mut toi loppu kuullosti kyl just siltä mitä taphtuu tai itte en oo koskaan funaillu mis vaihees mennään vaan se on menny omalal painollaaan.
 
vierailija--ap
Taitaa olla samasta trollitehtaasta kuin aiemmatkin jutut. Mutta hei kertokaa mulle, missä vaiheessa tapailu muuttuu seurusteluksi? Ja missä vaiheessa se muuttuu sellaiseksi, että on tapahtunut korjaamaton vahinko, jos käykin ilmi ettei seksi yhdessä toimi? Eikö parisuhteesta voi päästä pois, jos siinä olo ei miellytäkään?

Tai siis jännä juttu, kun olen käsittänyt että tapailivaihe on sellainen tutustumisvaihe, jossa ei vielä tiedä, onko toisesta kiinnostunut. Joten onko se sitten niin paha asia, jos siinä vaiheessa ei halua seksiä? Eikö sen kuitenkin tiedä jo parin tai muutaman tapaamisen jälkeen (viimeistään!!!) onko toinen kiinnostava ja löytyykö väliltä kemiaa ja kipinää. Jos ei, lienee sama, toimisiko seksikään. Ja jos taas löytyy, saattaa se kemia ja kipinä tehdä sen, että juttu alkaakin tuntua enemmän seurustelulta kuin tunnustelevalta tapailulta ja alkaa tehdä mieli seksiäkin. Vai olenlo käsittänyt jotain väärin tästä deittailukulttuurista?
Ei tämä kyllä mikään trolli missään vaiheessa ole ollutkaan, en edes tiennyt yhtään mitään niistä kahdesta samankaltaisesta ketjusta kirjoittaessani tätä ketjua. Tapailu muuttuu mielestäni seurusteluksi sitten, kun on tutustuttu ihmiseen kaikin puolin (nähty, juteltu, harrastettua seksiä jne.) ja todettu, että ihminen on sellainen kenenkä kanssa vakavaan suhteeseen voi ryhtyä. Lisäksi asiasta on keskusteltu, että missä oikein mennään. Ei tällaisia asioita voi päättää kysymättä toiselta ensin.

Suhteen voi kyllä lopettaa jos ei miellytä, mutta se on kummankin osapuolen kannalta hieman noloa mikäli muutaman päivän suhteessa olon jälkeen koko homma pitäisikin yhtäkkiä lopettaa. Myös tämän takia haluan olla ihmisestä täysin varma, ennen kuin rupean suhteeseen hänen kanssaan.

Niin, ja juttu tämän miehen kanssa on nyt sitten ohitse. Minulle seksi on sen verran tärkeä asia suhteessa että haluan testata sen sujuvuuden potentiaalisen miehen kanssa ennen suurempaa sitoutumista häneen. Miehelle taas se sitoutuminen oli tärkeämpi juttu, joten etsiköön naisen, joka ajattelee samalla tavalla kuin hän. En viitsi enää itse tuhlata häneen aikaani vain todetakseni, että seksi ei sujukaan. Onneksi kuitenkin on olemassa niitäkin miehiä, jotka sitä seksiä haluavat. Toivottavasti tämä uusi komistus, jonka kanssa menen lauantaina treffeille osoittautuu paremmaksi.

-AP
 
Ei tämä kyllä mikään trolli missään vaiheessa ole ollutkaan, en edes tiennyt yhtään mitään niistä kahdesta samankaltaisesta ketjusta kirjoittaessani tätä ketjua. Tapailu muuttuu mielestäni seurusteluksi sitten, kun on tutustuttu ihmiseen kaikin puolin (nähty, juteltu, harrastettua seksiä jne.) ja todettu, että ihminen on sellainen kenenkä kanssa vakavaan suhteeseen voi ryhtyä. Lisäksi asiasta on keskusteltu, että missä oikein mennään. Ei tällaisia asioita voi päättää kysymättä toiselta ensin.

Suhteen voi kyllä lopettaa jos ei miellytä, mutta se on kummankin osapuolen kannalta hieman noloa mikäli muutaman päivän suhteessa olon jälkeen koko homma pitäisikin yhtäkkiä lopettaa. Myös tämän takia haluan olla ihmisestä täysin varma, ennen kuin rupean suhteeseen hänen kanssaan.

Niin, ja juttu tämän miehen kanssa on nyt sitten ohitse. Minulle seksi on sen verran tärkeä asia suhteessa että haluan testata sen sujuvuuden potentiaalisen miehen kanssa ennen suurempaa sitoutumista häneen. Miehelle taas se sitoutuminen oli tärkeämpi juttu, joten etsiköön naisen, joka ajattelee samalla tavalla kuin hän. En viitsi enää itse tuhlata häneen aikaani vain todetakseni, että seksi ei sujukaan. Onneksi kuitenkin on olemassa niitäkin miehiä, jotka sitä seksiä haluavat. Toivottavasti tämä uusi komistus, jonka kanssa menen lauantaina treffeille osoittautuu paremmaksi.

-AP
Varmaan oli fiksua lopettaa, kun kerran olitte noin eri linjoilla seksin suhteen. Ja vaikuttaa myös siltä, että et tainnut miehestä ihan hirveän kiinnostunut edes olla, joten ehkä tuo toinen on sitten kiinnostavampi.

Kauhean vaikealta kyllä kuulostaa sellainen, että on erikseen tapailu ja seurustelu ja täytyy päivittää, missä mennään. Luulisi, että asia menisi ihan luontevasti niin, että kun on kiinnostunut toisesta, haluaa olla juuri hänen kanssaan ja sitten seksikin tulee kuvioihin luontevasti ilman, että kenenkään täytyy miettiä erikseen, onko jo seksin aika.

Itselleni ei taitaisi deittailu sopia. Minulla kun menee nuo ihan toisessa järjestyksessä. Ensin siis kiinnostun ihmisestä ja sen jälkeen tulee muut asiat, ja jotenkin en edes varmaan ajattelisi sitä, missä vaiheessa seurustellaan, vaan jos tyyppi olisi kiinnostava, haluaisin olla hänen kanssaan. Siitä sitten tulisi seurustelua ikäänkuin huomaamatta. Mulle olisi vierasta keskustella siitä, että onko kyseessä seurustelu vai tapailu. Koska itselleni se olisi aika samantekevää - jos pitäisin ihmisestä ja jos haluaisin häntä, niin se riittäisi minulle määritelmäksi.

Mutta tämä ei ollut kannanotto sinun suhteeseesi, vaan yleensä deittailuun. Onnea uuteen yritykseen ja toivottavasti uuden tyypin kanssa mätsää paremmin!
 

Yhteistyössä