Mies mukaan ekaan neuvolaan?

Oletteko olleet ensimmäisessä neuvolassa yhdessä? Meillä on maanantaina eka neuvola, enkä oikein tiedä mitä siellä tehdään. Mies tulee ihan mielellään mukaan, mutta jos neuvolassa vaan otetaan musta mittoja ja kokeita, voi sen läsnäolo olla työpaikalla hyödyllisempää...

Miten ootte toimineet?

Kiitos!
:heart: KÖ
 
Meillä juuri eilen tilattu ensimmäinen neuvola aika joka tulee olemaan 22.1 jos vain kaikki menee hyvin ja mies tulee mukaan, itsekin ehdottomasti halusi.

Kokeneita vinkkejä en osaa sanoa mutta samassa tilanteessa ollan kuitenkin :)
 
Meillä mies oli mukana joka kerta ,kun esikkoa odotimme. Lääkärin neuvoloissa olin yksin. Meidän neuvola täti huomioi miehen myös tosi kivasti. Nyt tämän kakkosen neuvoloihin tulee varmaan mukaan silloin kun pääsee ja tyttökin voi silloin tulla mukaan.

Meillä neuvolakäynnit enemmänkin sellasia juttelutuokioita voinnista ,odotuksesta ,synnytyksestä ja vauvoista. Siinä sivussa otetaan terveysseurannat. Meillä neuvolassa ultrataan joka kerta ,joten siksikin kiva ,että mies mukana.

-Poni rv 7+1
 
Meillä oli mies mukana lähinnä siksi, etten tiennyt pitääkö mies olla siellä mukana vai ei. ;) Ei olisi kyllä periaatteessa tarvinnut, mutta minusta oli ihan mukava, että mieskin kävi "esittäytymässä". Ekassa neuvolassa meillä täyteltiin niitä kaikenmaailman lappuja (omat + miehen sairaudet, suvussa esiintyvät sairaudet, alkoholinkäyttö jne.) sitten ottivat verikokeen (Hb ym.). Lisäksi ravintoneuvontaa ja tietoa uä-tutkimuksista ja seuloista. Pituuden ja painon vain kysyivät, eivät mitanneet. Verenpaineen mittasivat.
=)
 
Nimenomaan tuossa ensimmäisessä neuvolassa kannattaa olla miehen mukana, muissa ei niinkään väliä. Itse en ainakaan olisi tiennyt / muistanut miehen suvun sairauksia ja onhan se kiva käydä isänkin ainakin kerran esittäytymässä. =)
 
Ei ,kun ihan kunnallinen neuvola kyseessä. Neuvolan täti ultraa vielä niin paljon ,että on tosi taitava siinä. Meillä esikonpainoarvio ei heittänyt kuin 20 g, kun syntymäpäivänä kävimme neuvolassa. Lisäksi meillä on np ja rakenne ultra keskussairaalassa. Hyvää palvelua ,toden totta.
 
Meillä mies oli esikon ekassa neuvolassa mukana,ihan hyvä et oli, osas paremmin vastata isän tietoja koskeviin kysymyksiin esim. sukurasituksista. Ultrissa on kaikissa ollut mukana. Nyt on tilanne kuitenkin se että mies on reissutöissä niin ei pääse nyt mukaan. Mä silti tykkään kyllä käydä yksin neuvolassa, saa höpötellä ihan rauhassa th:n kanssa,kerron sitten kuulumiset kotona. :D Ultrat pitäis vaan nyt saada järjestettyä niin että isukkikin pääsis mukaan, ne on niitä kertoja mitkä mieskin tahtoo päästä kokemaan.
 
meillä mies ollut jokaisella neuvolakäynilla mukana, öö paitsi ettei olekaan. yhden on jättänyt väliin. mutta siis muuten aina ollut mukana kaikki lääkärit ja neuvolakäynnit. itse en todellakaan ole pakottanut, vaan mies on itse halunnut tulla aina mukaan. ja se yksi kerta kun ei päässyt niin mun piti sitten kertoa tyyliin sanasta sanaan että mitä oli puhuttu jne.. :D
kai se on sitä isänrakkautta sitten. :heart:

ja toisaalta parempi näin päin kuin se että saisi pakottaa ja joutuisi ehkä hiukan niin kuin yksin odottamaan. ja kuuleehan siellä ekassa neuvolassa sydänäänet, mistä mun mies ainakin oli todella liikuttunut. =)
(tietty noi sydänääänet riippuu viikoista ja mittaajasta, mutta meillä kuului viikolla 10)
 
meillä on kanssa mies ollut mukana neuvolassa melkein joka kerralla (minkä on töiltään ehtinyt), tykkää itse tulla, ja saa itsekin kysellä asioita terkkarilta jos joku mietityttää, eikä tarvitse delegoida mulle sitä hommaa :)

mies on tykännyt olla mukana ja odottaa aina innolla sydänäänten kuuntelemista ym :) eipähän tartte senkään olla huolissaan sitten turhaan kun terkkarilta voi kuulla itse kaiken olevan kunnossa. varsinkin aluksi se oli tosi kätevää kun mies ei potkuja vielä tuntenut.

lisäksi mun mielestä mies on ihan kätevä siellä senkin takia, että jos sattuu niin huono tuuri käymään, että tulisi jotain huonoja uutisia, niin olisi siinä heti sitten tuki paikalla...
 
Meillä oli mies myös mukana ensimmäisessä "normaali" ja ensimmäisessä lääkärineuvolassa. Vauvan sydänäänet eivät, taakse kallistuneen kohdun vuoksi, kuuluneet vielä ensimmäisessä neuvolassa, joten se oli varmaan miehen suurin motivaatio osallistua tuohon toiseen käyntiin. Sen jälkeen mies on ollut mukana vain ultrassa (ja tietysti perhevalmennuksissa).
 
Meillä olisi mies mielellään mukana kakkosen odotusneuvoloissakin, mutta työpaikkansa on täysin vastakkaisella puolella kaupunkia ja neuvola-aikojen varaaminen hänen työpäivänsä alkuun/loppuun ei taas taaperon uni- ja ruokarytmin takia onnistu.
 
esikoisen aikaa mies oli mukana ekassa lääkärineuvolassa ja kuuli siellä sydänäänetkin sitten.eipä hän sen jälkeen tullut enää ja eipä se musta ollut edes tarpeellista.ultrissa on ollut aina mukana,myös tässä toisessa raskaudessa.
 
ikionnellinen
Meillä mies ollut kerran mukana ,nyt vkot 17. Kiva oli saada tulevan isänkin kuulla lapsen sydänäänet, kovasti oli miehellä hymy korvissa saakka kun kotiin päin lähdettiin. Muuten aikalailla neuvolassa keskityttiin äitiin, mutta ehkä vielä jossain loppuvaihhessa mies tulee mukaan jos töiltä pääsee.
 
EAK
Meillä kun varasin ekan neuvola-ajan neuvolatäti oikein erikseen painotti, että mies on kovasti tervetullut ja toivottu sinne mukaan. Kysyi puhelimessa samalla myös isän nimen, jotta saattoi sen kirjottaa kuoreen, jossa lähetti alkuinfopaketin meille. Minusta oli mukavaa, että noin kunnolla halusivat huomioida isän heti alusta asti.
 
Mun mies oli mukana molemmissa ultrissa sekä perhe- ja synnytysvalmennuksessa. Plus tietty synnytyksessä :heart: Ekaa neuvolaa en kyllä muista, saattoi olla silloin mukana...

nyt olis toinen lapsi tulossa ja asutaan ulkomailla -> enemmän kuin mielelläni otan mieheni mukaan joka kerta, jos vain saadaan työvuoroihin sopimaan, osaa sit tulkata jos itellä menee kieli solmuun :$
 
neitiperho
Meillä myös mies itse ilmoitti että aikoo mukaan tulla. Ensimmäinen käynti olisi nyt ensi viikolla 10.pvä joten mennään sinne molemmat ihmettelemään. Tosin miehelleni nämä tuttuja juttuja kun hänellä ennestään muutama lapsi, mutta haluaa ehdottomasti olla mukana koska kyseessä meidän ensimmäinen yhteinen lapsi.
 
Meillä mies ei ollut ekalla neukkakerralla mukana, eikä olisi kyllä tarvinnutkaan olla. Ainakaan tässä tapauksessa ei ollut oikeastaan mitään mielenkiintoista miehelle. Sukunsa sairauksista olisi tosin voinut olla kertomassa, niistä kun en itse tiennyt oikeastaan mitään. Mies on ollut raskauden puolenvälin jälkeen mukana neuvoloissa sen mukaan miten on ehtinyt. Meillä on neuvolassa ultralaite, joten joka neuvolakäynnillä on päässyt vauvan näkemään. :heart:
 
Meillä mies oli mukana viime vkon eka neuvolakäynnillä. Hieman ulkopuoliseksihan tuo olonsa tunsi, kun täti kyseli ja puhui lähinnä mulle. Mutta lopuksi ultrattiin ja nähtiin yhdessä vauvan sydämen syke, se oli hieno hetki :) Joten sen vuoksi miehen kannatti olla mukana.
 

Yhteistyössä