Mies muuttaa kanssani äitini omistamaan asuntoon, raha-asiat?

  • Viestiketjun aloittaja mitentoimia
  • Ensimmäinen viesti
mitentoimia
Eli äitini peri pari vuotta sitten kerrostalokaksion, johon minä muutin vajaa vuosi sitten. Asunto on pysynyt silti äitini nimissä, koska itse olen opiskelija eikä mulla olisi varaa ostaa asuntoa itselleni ja mikäli äitini antaisi tämän asunnon minulle, menisi siitä lahjaveroa.

Nyt kuitenkin mieheni on muuttamassa kanssani tähän asuntoon ja olen alkanut miettimään, mitä mieheni kuuluu maksaa. Yhtiövastike on asunnossa vähän päälle 200€/kk, joten se varmaan ainakin menisi puoliksi. Lisäksi sähkön ja veden voisi maksaa varmasti esimerkiksi vuorotellen. Miestäni kuitenkin vaivaa, että asunto on äitini omistama ja hänellä on tunne, että hänen pitäisi maksaa jotakin "ylimääräistä". Minä taas en tiedä mitä mieltä olisin, sillä asunhan minäkin asunnossa maksamalla pelkästään yhtiövastikkeen + muut kulut. Niin ja mieheni on myös opiskelija.

Eli miten te toimisitte?
 
vierailija
Eli äitini peri pari vuotta sitten kerrostalokaksion, johon minä muutin vajaa vuosi sitten. Asunto on pysynyt silti äitini nimissä, koska itse olen opiskelija eikä mulla olisi varaa ostaa asuntoa itselleni ja mikäli äitini antaisi tämän asunnon minulle, menisi siitä lahjaveroa.

Nyt kuitenkin mieheni on muuttamassa kanssani tähän asuntoon ja olen alkanut miettimään, mitä mieheni kuuluu maksaa. Yhtiövastike on asunnossa vähän päälle 200€/kk, joten se varmaan ainakin menisi puoliksi. Lisäksi sähkön ja veden voisi maksaa varmasti esimerkiksi vuorotellen. Miestäni kuitenkin vaivaa, että asunto on äitini omistama ja hänellä on tunne, että hänen pitäisi maksaa jotakin "ylimääräistä". Minä taas en tiedä mitä mieltä olisin, sillä asunhan minäkin asunnossa maksamalla pelkästään yhtiövastikkeen + muut kulut. Niin ja mieheni on myös opiskelija.

Eli miten te toimisitte?