Mies pyöristi naisen painon ylöspäin pyöristyssäännön mukaan.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija...
  • Ensimmäinen viesti
vierailija...
Onko mies täysi sika ja ajattelematon kusipää, jos tämä esim. sanoo ääneen 86kg painavan naisen olevan 90 kiloinen, koska mies käyttää pyöristyssääntöä? Mun mies sai mut suuttumaan, koska olen ylipainoinen, joka koittaa laihduttaa. Nousin auton kyytiin ja mainitsin miehelle, että käsijarru on liian löysällä kun auto narahti. Mies sanoi, että kai se nyt narahtaa, kun painan sen ja sen verran. Mies varsin hyvin tiesi, että painan 4kg vähemmän, mutta silti pyöristi painon 4kg ylöspäin pyöristyssäännön mukaan. Olen hyvin vittuuntunut.
 
ap.
Nimenomaan olen juuri saanut kovalla työllä laihdutettua 4kg pois ja seuraavaan kymmeneen ylöspäin pyöristäminen loukkaa todella paljon. Ihan kuin kova työni olisi mitätöity ja minua haukuttaisiin haukkumalla läskimmäksi, kuin olen. Mies vielä kommentoi tähän, että läski kuin läski, että ei sillä ole väliä miten läski, kun läski silti tms. On hiton paha olo.
 
Mörköö1
Paljonko miehen kikulin pituudeksi tulee, kun pyöristää lähimpään kymmeneen senttiin? Lyheneekö vai piteneekö? Ensin mainitussa tapauksessa voisit kertoa miehelle ns. tosiasiat.
 
Olitko alasti ja ilman kenkiä siellä autossa? Vaatteet+kengät ja naisen täynnä roinaa oleva laukku tekevät usein kevyesti tuon 4 kiloa. Mies siis arvioi aika oikein jousien/käsijarrun kuormituksen ;)

Ja mistä se mies edes tietäisi tarkan painosi? Vai annatko päivittäisiä raportteja. Minä en todellakaan tiedä vaimoni painoa kilon tarkkuudella, eikä edes kiinnosta, kunhan näyttää vaimon "tehtäviin" sopivalta.
 
vierailijaxyz
Miehesi provoilee, ja lankeat ansaan välittömästi. :D

Painonhallinnassa kannattaa unohtaa kilot ja vaa'at, ja keskittyä terveelliseen ruokailuun ja liikkumiseen. Niillä laihtuu, ja peili & vaatteet kertovat kyllä, muuttuuko paino oikeaan suuntaan. Vaaka on siinä mielessä turha, että 5 kiloa lähtee helposti pelkän nesteen vähenemisellä, eikä se ole aitoa laihtumista, joten noin pienistä kilomääristä ei kannata ajatella mitään suuntaan tai toiseen.

Rentoudu, nauti elämästä, ja muista jatkossa pyöristää miehen ikä ylöspäin seuraavaan kymmenlukuun.
 
ap.
Noh tämä johtuu myös siitä, että mulla sattuu olemaan syömishäiriö ja tiedän että silloin painon ylöspäin pyöristäminen tuntuu kuin murhalta. Todella pahalta tuntuu. Tiedän kokemuksesta, että olisin kilahtanut myös 53kg alipainoisena, jos painoni olisi ostoskassien takia pyöristetty 60kg: oon. Lisäksi asiaan vaikutta se, että mies on useasti hakkunut minua läskiksi. Mies vaatii naiselta hoikkuutta. Siksi aihe on erittäin arka ja vaatii hienotunteisuutta.
 
vierailijaxyz
Eli tajusit itsekin, ettei tuo miehen lohkaisu sinänsä ollut mikään paha juttu, vaan ylireagoit siihen oman taustasi takia. Hienoa, että tajusit tämän edes tässä vaiheessa, ja nyt voitkin lopettaa asian vatvomisen, ja jatkaa elämää eteenpäin. Selvää on, ettei tuolla miehen kommentilla ole mitään merkitystä, joten voit unohtaa sen.
Yritä opetella heittämään ongelmastasi hurttia huumoria, voi auttaa myös sinua. Asian väistely ei vaikuta ainakaan toimivan.
 
ap.
Eli tajusit itsekin, ettei tuo miehen lohkaisu sinänsä ollut mikään paha juttu, vaan ylireagoit siihen oman taustasi takia. Hienoa, että tajusit tämän edes tässä vaiheessa, ja nyt voitkin lopettaa asian vatvomisen, ja jatkaa elämää eteenpäin. Selvää on, ettei tuolla miehen kommentilla ole mitään merkitystä, joten voit unohtaa sen.
Yritä opetella heittämään ongelmastasi hurttia huumoria, voi auttaa myös sinua. Asian väistely ei vaikuta ainakaan toimivan.
Huumoria voisin opetella toki asiasta heittämään. Vaan menisikö se miehelle läpi tässä vaiheessa enää, jos nainen alkaa yht'äkkiä iänikuisen kitinän jälkeen heittämäänkin puuntakaa asiasta huumoria? Vinkkejä saa antaa, että mimmoista huumoria voisin esim heittää?
 

Yhteistyössä