Mies sanoo etten ole aikuinen nainen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei ! Mies totesi yllättäen , ettei "pidä aikuisina naisina/miehinä Sellaisia henkilöitä , jotka eivät epäitsekkäästi kanna vastuutaan jostakin toisesta ihmisestä kuten omasta lapsesta tai mummosta". Tämän jälkeen hän sanoi " säkään et siis ole mulle aikuinen nainen vaikka nainen olet kyllä". Taustalla ei ollut riitaa eikä keskustelua "naisten ja miesten rooleista".

Mitå ajatuksia herättää teissä ? En kirjoita omiani vaikka hänelle ne kyllä kerroin , mutta haluaisin ns peilata että miten te muut tämän asian näette / miltä kuulostaa. Kysyin häneltä mikä pointti tämän asian esille ottamisessa oli mutta ei kuulemma "muista miksi alkoi asiasta puhua".
 
vierailija
Tämä taitaa taas olla tätä, että nainen ylitulkitsee miehen viestintää kun ei ole tottunut siihen, että miehet eivät tyypillisesti ole samanlaisia "rivien välissä viestijöitä" kuin naiset.
 
vierailija
Hän tarkoitti että sinä olet lapsellinen, ei että sinä olet lapsi ja hän pedofiili. Tai mistä minä tiedän vaikka olisikin. Oli tai ei, mies osui rosvosektorille. Koita jaksaa, älä kilahda.
 
vierailija
Mies nyt vain sanoi ääneen ajatuksiaan. Tuskin hän sinua syyllisti.
Ja onhan hän aivan oikeassa siinä, että aikuisuuden yksi tärkeimmistä kehitystehtävistä on kyky kantaa vastuuta myös toisesta elävästä olennosta. Siis sen jälkeen, kun on oppinut huolehtimaan itsestään, useimmilla ihmisillä tulee tarve huolehtia myös jonkun toisen elävän olennon hyvinvoinnista. He saavat suurta tyydytystä siitä, että voivat suojella, ohjata, tukea tai hoivata ihmistä tai eläintä, joka sitä tarvitsee. He voivat hakeutua yhteiskunnallisesti merkittäviin työtehtäviin, käytää vapaa-aikaansa vapaaehtoistyöhön, hankkia lapsia tai lemmikkejä tai tehdä hyväntekeväisyyttä. Ja tosiaan huolehtia myös ikääntyvistä sukulaisistaan. Se tavallaan on seuraava askel siihen, ettei ihan koko aikaa mielessä ole vain ne omat tarpeet ja oma mielihyvä.

Itse ajattelen, että jos joku ei tätä kehitystehtäväänsä koe tärkeäksi, niin ihan ok niin, mutta kieltämättä tuntuu, että silloin se ajattelumaailma on jumahtanut tietylle tasolle, ja kyky eläytyä toisten tarpeisiin ja tuntea myötätuntoa toisia kohtaan on jäänyt vähemmälle kehittymiselle. Se aika kuuluu nuoruuteen, kun ollaan niin mahdottoman tohkeissaan itsestään, mut siitä olisi hyvä ehkä vuosien kuluessa päästä irtautumaan.
 
vierailija
Jaa, et kai loukkaantunut?
Kuka haluaa olla tylsä, puiseva aikuinen?

No okei, tuo miehen pointti, että pitäisi pitää huolta omista vanhemmista esim. niin on kyllä sellainen, että asiaahan siinä oli, mutta sillä ei ole mitään tekemistä aikuisuuden kanssa.
 
vierailija
Niin, kenestä se sinun miehesi epäitsekkäästi pitää huolta, vai eikö hänkään ole mielestään aikuinen? Ja sinä voit todeta, että pidäthän sinä epäitsekkäästi huolta miehestäsi, (kodinhoito, pyykit, siivous, jne) joten kyllä sinä tuolla määritelmällä olet aikuinen.
 
vierailija
Aikuinen nainen mä oon
En enää eksy maailman tuuliin
Liittomme vahvistukoon
Tahtoisin jatkaa
Hyvin alkanutta matkaa
Kun aika vaikeudet tiellemme tuo
Onnesta me teemme suojaavan muurin
Voimaa tää rakkaus suo
Onnemme kestää
Minkään emme anna estää
Paljosta luovun jos saan luonain pitää sun
En vapauttas tahdo riistää
Tahdo en itsenäisyyttäsi kiistää
Sua tarvitsen sydänystäväksi
Aikuisen naisen
Kaiken me jaamme
Toisiamme tukekaamme
Aikuinen nainen tuntee arvon rakkauden
Selkääni käännä mä en
Onnestani taistelen enkä pelkää
Toisista huolehtien
Kestämme paineet
Meitä eivät kaada laineet
Tuulilta suojaan sinut vien
Jos viedä saan
En vapauttas tahdo riistää
Tahdo en itsenäisyyttäsi kiistää
Sua tarvitsen sydänystäväksi
Aikuisen naisen
Kaiken me jaamme
Toisiamme tukekaamme
Aikuinen nainen tuntee arvon rakkauden
Sua tarvitsen sydänystäväksi
Aikuisen naisen
Kaiken me jaamme
Toisiamme tukekaamme
Aikuinen nainen tuntee arvon rakkauden
Sua tarvitsen sydänystäväksi
Aikuisen naisen
Kaiken me jaamme
Toisiamme tukekaamme
Aikuinen nainen tuntee arvon rakkauden
 

Yhteistyössä