Mifu ruokarae

  • Viestiketjun aloittaja viee
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei jatkoon. Mua jotenkin tympii tää jalostushype. Maito maitona, proteiinit lihasta tai proteiinipitoisista kasveista. Ja kohtuu siihen proteiinin syöntiin. Ei sitä hillittömästi tartte vetää- kiitti fitnesspimpuloiden vaan on aikaan saatu taas uusi ruokatrendi. 10 -15 vuotta sitten palvottiin kaikkee rasvatonta....nyt kaikkee missä lukee proteiini...
 
emämunaus
pastöroitu rasvaton maito*,
vesi,
rypsiöljy,
suola,
sokeri,
aromi,
sakeuttamisaine (ksantaanikumi),
säilöntäaine (kaliumsorbaatti)
ja hapate.

Maitoproteiiniraetta 82 %.
rypsiöljyä 3% !!!!! Tuon takia en aio maistaakaan.
Ksantaanikumi on mädäntyneestä salaatista tehtyä limaa, josta tulee kipeeksi - mites muuten?
En ota vastaan, vaikka ilmaiseksi saisi.
 
vierailijamie1
Pääsin perjantaina maistamaan valkosipuliaromista mifua kaupan tuote-esittelyssä. Tuote oli sekoitettu lämpimän tomaattimurskan sekaan. En oikein vakuuttunut siitä, sillä sulamattomana se tuntui suussa pureskellessa pinnaltaan kumimaiselta. Toki mifu on yksi valkuislähde, mutta taidan korvata sen jatkossakin kanalla, kalalla, munilla ja pavuilla. Ei jatkoon.
 
vallan oudoksi menee
Olen laittanut ihan tavallista raejuustoa moneenkin ruokaan ajattelematta laisinkaan että se olisi jotenkin vääränlaista ja että tarvitseisin toisenlaisen raejuuston lämpimiin ruokiin.

Taitaa minun kohdallani olla jo menetetty peli, en myöskään käsitä tätä "käyttövalmiit vihannekset" sillä olen aina (tyhmyyttäni) luullut että vihannekset ovat pesun ja mahdollisesti kuorimisen jälkeen käyttövalmiita. Pilkkominen jne. ei ole kovinkaan työlästä, ei saa pisteitä minulta siis tämäkään suuri keksintö.

Enkä käsitä munavoita putkilossa, sen teko kun ei todellakaan vaadi mitään kotitalousopettajan koulutusta.
 
vierailijatrrr
pastöroitu rasvaton maito*,
vesi,
rypsiöljy,
suola,
sokeri,
aromi,
sakeuttamisaine (ksantaanikumi),
säilöntäaine (kaliumsorbaatti)
ja hapate.

Maitoproteiiniraetta 82 %.
rypsiöljyä 3% !!!!! Tuon takia en aio maistaakaan.
Ksantaanikumi on mädäntyneestä salaatista tehtyä limaa, josta tulee kipeeksi - mites muuten?
En ota vastaan, vaikka ilmaiseksi saisi.
Syötkö liivatetta..?
 
Käytän spagettikastikkeeseeni edelleen LIHAA..
Jos halua syödä kasviksia, syön kasviksia. Jos haluan syödä maitotuotteita niin maito, kerma ja juusto. Rahkat ja jugurtit kans tietenkin.

Esim minä lihansyöjä jos haluan kasvisruokaa niin en yritä tehdä härän sisäfileepihvistä parsakaalin makuista ja tuntuista.
Toisinpäin näemmä ei mene niin.
 
Tein mifusta ja vihanneksista currya ja täytyy sanoa, että ne sokeriherneet, kukkakaali, porkkana ja paprika olisi olleet ihan riittävät ilman mifua. Mifu on jotenkin kuminen ja mauton, joten en tule ostamaan uudestaan ja syön lihattomat ruoat pelkillä kasviksilla.
 

Yhteistyössä