mikä hammastahna ei vaahtoudu?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja v, 23.03.2009.

1. v

v Vieras

kovinkaan paljoa siis?

merkkiä kehiin, sitten kauppaan =)

2. pl

pl Vieras

Salutem, apteekista. Mahtavaa, meillä käytetty jo monta vuotta, ei aftoja, ei janontunnetta, ei kutinaa =) Pikkulapsille on omansa.

Marketin tahnoista Sensodyne.

3. vieras

vieras Vieras

Tiesittekö muuten että jos kärsii pahanhajuisesta hengityksestä, niin silloinkin kannattaa vaihtaa vaahtoutumattomaan tahnaan?

Sitä vaahtoamisen aiheuttavaa ainetta laitetaan tahnoihin vaan sen takia, koska ihmisillä on harhaluulo että vaahto tarkoittaa parempaa puhdistusta. Aineen nimi on natriumlauryylisulfaatti (englanniksi sodium layrul sulfate) ja se aiheuttaa pahanhajuista hengitystä jos on siihen taipumusta. En muista tarkkaa syytä, mutta jonkin sortin kemiallista reaktiota kuitenkin. Eli jos haisee, niin kannattaa katsoa ettei tahnan ainesosissa ole tuota ainetta.

Itse käytän apteekin Air Lift -tahnaa, ei vaahtoa ja tuntuu raikkaalta.

4. äiti

äiti Vieras

yotuelia käytän itse ja hyvää on..joskin kallista...

5. ap

ap Vieras

hmm. tässähän tuli kolmekin hyvää merkkiä!

pitääpä marssia apteekkiin, ei kauppaan =)

6. vieras

vieras Vieras

Juu, ei kaupoissa taida olla pahemmin muuta kuin niitä vaahtoavia. Eikä noi apteekin tahnatkaan kovin kalliita ole kuitenkaan :)

7. marketeista

marketeista Vieras

saa denivit nimistä ja on halvempaa kuin apteekin tuotteet ja mulla tepsi aftoihin.

8. kaupasta

kaupasta Vieras

saa Elmexiä.

9. vieras

vieras Vieras

S-marketeissa myytävä X-tra ja K-kaupoissa myytävä Euroshopper ei vaahtoa juurikaan. Sama tahna ovat, eri paketissa vaan. Eikä niissä ole tuota natrium-mikälie-juttua.

10. vieras

vieras Vieras

elmexiä liputan minäkin

Jaa tämä sivu