Mikä ihme minun persettä vaivaa? Ja lonkkaa...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulla on ollut nyt vajaan 2kk kovia lonkkakipuja. Sain kortisonipistoksen ehkä 1.5kk sitten ja se vähän helpotti kävelyä ja lenkkeilyä. Nyt kuukauden ajan se on vihoitellut taas ja nyt on toinen pakarakin kipeä sekä häntäluun ympärystä, siis kun vaikka sohvalla istun jonkun aikaa niin en meinaa päästä ylös enää, kun perse on niin kipeä. Olen vuodenvaihteesta pudottanut -25kg ja lenkkeilyn olen aloittanut n.2.5kk sitten. En tee kun jotain 5-7km reippaita kävelylenkkejä, välillä otan juoksuspurtteja. Mutta, tämä lonkkakipu estää nyt tämän vallan. Lääkäri määrää vaan panacodia ja buranaa. Ei auta. Hierojalla olen käynyt ja on hieronut jalat ja pakaralihaksia sekä just tuosta häntäluun ympäriltä.

Mitä voin vielä tehdä?
 
Kokeile tehdä jaloilla, toisella kerrallaan toki, heiluriliikettä. Nappaa siis kiinni vaikka seinästä ja toista jalkaa vauhdilla eteen niin ylös kuin menee ja samaan syssyyn taaksepäin muutama kerta. Ja sit vaihdat kinttua.

Jos toi auttaa yhtäään, neuvon toisenkin liikkeen.
 
vierailija
Voiskohan sulla olla alunperin lonkkanivelen limapussin tulehdus? Se sitten aiheuttaa varomista ja vääränlaista rasitusta muualle kroppaan ja sitä myöden voita oireita.
 
vierailija
Voiskohan sulla olla alunperin lonkkanivelen limapussin tulehdus? Se sitten aiheuttaa varomista ja vääränlaista rasitusta muualle kroppaan ja sitä myöden voita oireita.
Joo siihen sain sen kortisonipiikin. Mutta ei ollut kun hetkellinen apu. Sen jälkeen vaan tarjolla panacodia ja buranaa.

Lenkille ei ole pakko mennä, mutta lepokaan ei auta. Tuo häntäluun seutu on niin julmetun kipeä ettei kärsi yhtään istua pidempään.
 
Sun vika kuulostaa ihan samanlaiselta kuin mun, eikä se ole si-nivelestä kiinni. Mun kiropraktikkoni ainakin väitti sen olevan loistavassa kunnossa. Välilevyistä sen sijaan oli toista mieltä...

Siihenkin on liike, mistä ainakin mulle on apua. Selälleen ja jalat koukussa, kädet päällekäin selän alle suunnilleen vyötärön kohdalle. Siinä lepuuttelet ja sit nostelet varoen persustaa (tai niinko lantiota) ylöspäin ja lasket taas alas ja toistelet useamman kerran päivässä.

Siis ihan vaan sellainen pieni, muutaman sentin ylösalainen liike.
 
Stanas
Mulla samat oireet aiheuttaa nikamakaarenmurtuma ja nikamasiirtymä. Tämä vika tuli ihan puun takaa, eikä mulla selkä juuri oireillut. Takapuoli tulee liikkumisesta kipeäksi, lonkkakipuja, jalat varpaista perssiiseen kipeät aina silloin tällöin. Ja voimattomat.
Välillä tuntuu, että on peräsuolessa vikaa kivun takia, toisinaan koskee häntäluuhun jne.
Yleinen vaiva.
 
Mulla samat oireet aiheuttaa nikamakaarenmurtuma ja nikamasiirtymä. Tämä vika tuli ihan puun takaa, eikä mulla selkä juuri oireillut. Takapuoli tulee liikkumisesta kipeäksi, lonkkakipuja, jalat varpaista perssiiseen kipeät aina silloin tällöin. Ja voimattomat.
Välillä tuntuu, että on peräsuolessa vikaa kivun takia, toisinaan koskee häntäluuhun jne.
Yleinen vaiva.
Mistä sä sait diagnoosin? Ei arvauskeskuksesta, veikkaan?
 
Stanas
Mistä sä sait diagnoosin? Ei arvauskeskuksesta, veikkaan?
OMT-fysioterapeutti tutki noin 5 minuuttia ja sanoi, että mulla on tuo. Arvauskeskuksessa olin käynyt useamman vuoden valittamassa, että kohta en pysty enää kävelemään. Siellä joka kerta laittoi tutkimuspedille makaamaan, ja nosti koivet kattoon, ja sanoi: Oho, oletpas notkea. Ja se siitä. Päävika.

No, mutta menin sitten tämän fyssan antaman monisteen ja diagnoosin kanssa arvauskeskukseen, että pitäis röntgen saada. Sain, ja siellä varmennettiin.
 
OMT-fysioterapeutti tutki noin 5 minuuttia ja sanoi, että mulla on tuo. Arvauskeskuksessa olin käynyt useamman vuoden valittamassa, että kohta en pysty enää kävelemään. Siellä joka kerta laittoi tutkimuspedille makaamaan, ja nosti koivet kattoon, ja sanoi: Oho, oletpas notkea. Ja se siitä. Päävika.

No, mutta menin sitten tämän fyssan antaman monisteen ja diagnoosin kanssa arvauskeskukseen, että pitäis röntgen saada. Sain, ja siellä varmennettiin.
Okei. Kiitos! Tiedänpähän, minne suuntaan, jos tää tästä vielä pahenee... Toistaiseksi venyttelyllä ja muulla saa kivut kohtuullisiksi mut välillä on kyllä riittävän kipeä.
 
vierailija
Okei. Kiitos! Tiedänpähän, minne suuntaan, jos tää tästä vielä pahenee... Toistaiseksi venyttelyllä ja muulla saa kivut kohtuullisiksi mut välillä on kyllä riittävän kipeä.
Eipä kestä. Muista, että OMT-fyssa, ei tavallinen. Kannattais sun siellä käydä jo nyt, et menetä kuin noin 50-70 euroa. Riippuen missä asut. Ei siellä tarvitse kuin sen kerran käydä tutkituttamassa.
 

Yhteistyössä