Mikä koiralla huulessa? *kuva!*

  • Viestiketjun aloittaja "mievaan"
  • Ensimmäinen viesti
"mievaan"
Tässä siis meidän tiibetinspanielitytön(9v) alahuuli, johon ilmestyi vajaa puoli vuotta sitten pikkuinen näppy, joka on siis pikkuisen kasvanut tänä aikana tämän näköiseksi:





Ei vuoda mitään eikä tunnu olevan kipeä, mutta häiritsee kovasti, mikä tuo on. Ei ole punkki tms. Tietoa kenelläkään?
 
"vieras"
Näyttää vähän joltakin kasvaimelta. Oisko syylä? Jotenkin niin putkimaisia "juuria", että oiskos se syylä? :D En ole mikään eläinlääkäri, joten käytä eläinlääkärillä ettei lähetä etäpesäkkeitä, jos onkin vaarallisempi kasvain.
 
eläintietäjä
Se on papillooma. Sama virus joka aiheuttaa syyliä ja kondyloomaa. Nuo voivat levitä vanhemmiten koiraan vastustuskyvyn heiketessä. Eläinlääkäri voi napsauttaa sen pois, mutta vaatii nukutuksen ja jos koiraa ei muusta syystä tarvitse nukuttaa, ei sitä yleensä sen vuoksi nukuteta pelkästään.

Varo ettei tartu persiiseesi ;)
 
"aapee"
Joo oon miettinyt sitäkin että jos onkin jotain pahempaa, mutta tuo ei oo tosiaan kasvanut oikeastaan ollenkaan.

Syylä vois käydä järkeen, mutta voisin varmuudeksi käyttää lekurilla, sen verran rakas tuo akka mulle on :)
 
"vieras"
Kannattaa muuten varoa sitten päästämästä koiraa muiden koirien lähelle ettei hän pääse levittämään syylää muille. Kun eikös se leviä aika helpostikkin :/
 
......
Kuva koiran papilloomasta: http://media.photobucket.com/image/papillooma%20koiralla/apinat_album/034.jpg

Selkee tapaus ja syyliä on eri värisiä koiran väristä ja syylästä riippuen.
 
jdbfhjdbfj
[QUOTE="aapee";24830164]
tuossa on kuva koiran syylästä, eli lieko tuommonen sitten? Taitaa siis olla lääkärireissu edessä..[/QUOTE]

No mä en tuon vuoksi veisi. Ne kasvaa hitaasti ja voi seuraavan rokotuksen yhteydessä kysellä/näyttää jos ei jo ole tipahtanut pois. Tai soitat ja kysyt voiko sille tehdä mitään. Ne kasvaa ja tipahtelee pois. Jos alkavat enemmän levitä niin sitten aiemmin lääkäriin.
 
"vieras"
No mä en tuon vuoksi veisi. Ne kasvaa hitaasti ja voi seuraavan rokotuksen yhteydessä kysellä/näyttää jos ei jo ole tipahtanut pois. Tai soitat ja kysyt voiko sille tehdä mitään. Ne kasvaa ja tipahtelee pois. Jos alkavat enemmän levitä niin sitten aiemmin lääkäriin.
Jos ei tee mitään, niin syylähän voi kasvaa entisestään ja sitten onkin vaikeampi poistaa. Tosin koira kun on jo 9v. niin sitä ei niin helposti nukutetakkaan siis ikänsä puolesta eläinlääkärit eivät uskalla.
 
"joops"
[QUOTE="vieras";24830206]Jos ei tee mitään, niin syylähän voi kasvaa entisestään ja sitten onkin vaikeampi poistaa. Tosin koira kun on jo 9v. niin sitä ei niin helposti nukutetakkaan siis ikänsä puolesta eläinlääkärit eivät uskalla.[/QUOTE]

Se syylä ei haittaa yhtikäs mitään ja kasvaessaan se on helpompi poistaa. Tai itse asiassa ne kuivettuvat ja tipahtelevat itsestäänkin monesti. Mulla on ollut noita aika monia vanhalla koiralla. Se nukutus on huomattavasti riskialttiimpi toimenpide. Syylä ei koiraa yleensä haittaa mitenkään ja se poistetaan vaan jos on esim. silmäkulmassa silmää hankaamassa.
 

Yhteistyössä