Mikä lattia paras?

  • Viestiketjun aloittaja mietteissään
  • Ensimmäinen viesti
mietteissään
tällä hetkellä parketti,joka revitään pois.nyt kehukaa tahi haukkukaa lattianne tähän:) eli lattiat tulee oh,makurit,ruokailuhuone,iso eteinen(ei kävellä kengät jalassa enää siinä).ei tällä hetkellä koiraa,lapsia löytyy...Onko laminaatit niin "paskoja"kuin kaikki sanoo?entäs muovimatto?parkettia emme todennäkösesti enää laita.
 
Minä olen pitänyt laminaattia helpoinpana kokeilemistani.

Jokin paksu aito lankkulattia taitaisi olla ykkösvalinta, mutta moinen liian kallis budjetilleni, joten ihan tavalliseen kuultovalkoiseen laminaattiin olemme tyytyneet ja se tähänastisista lattioista paras.
(On ollut korkkia, linoleumia, parkettia, lautaa ja muovimattoa aiemmin, erilaisia eri elämäntilanteissa ja asunnoissa)
 
apee
Minä olen pitänyt laminaattia helpoinpana kokeilemistani.

Jokin paksu aito lankkulattia taitaisi olla ykkösvalinta, mutta moinen liian kallis budjetilleni, joten ihan tavalliseen kuultovalkoiseen laminaattiin olemme tyytyneet ja se tähänastisista lattioista paras.
(On ollut korkkia, linoleumia, parkettia, lautaa ja muovimattoa aiemmin, erilaisia eri elämäntilanteissa ja asunnoissa)
Onko teillä lattialämmitys? onko liukas lattia?
 
Mep
Me taas päätimme edellisen asunnon jälkeen, että ei enää koskaan laminaattia. En osaa sanoa, onko hintaryhmissä eroa keskenään, mutta meidän halpa laminaatti oli ihan pstä, rakoili + pinta irvisteli jostain saumoista. Se on myös tosi kylmä jalalle ellei ole lattialämmitystä.

Oikea puuparketti on hyvä ja laadukas. Arkahan se tietysti on kosteudelle josta syystä eteisessämme on iso kuramatto.
 
Onko teillä lattialämmitys? onko liukas lattia?
Lattialämmitys vain pesutiloissa ja eteisessä (niissä laattalattiat, ei siis laminaattia)
En ole huomannut, että olisi erityisen liukas.
Värivalinta on tietenkin makuasia, mutta minä olen ollut valtavan tyytyväinen valkoisiin lattioihin, vaikka alussa mietityttikin, jotta olenko hullu kun moisia edes haaveilla uskallan suursuurperheeseen. Imuroida ja pestä joutuu yhtä usein kuin ennenkin, mutta nykyään se on kivempaa, kun NÄKEE miten puhdasta syntyy.
:)
 
Me taas päätimme edellisen asunnon jälkeen, että ei enää koskaan laminaattia. En osaa sanoa, onko hintaryhmissä eroa keskenään, mutta meidän halpa laminaatti oli ihan pstä, rakoili + pinta irvisteli jostain saumoista. Se on myös tosi kylmä jalalle ellei ole lattialämmitystä.

Oikea puuparketti on hyvä ja laadukas. Arkahan se tietysti on kosteudelle josta syystä eteisessämme on iso kuramatto.
Niinpä. Laminaattia kun ei voi oikein huoltaa, parkettia voi aina hioa. Joten uskon parketin olevan kestävämpi pidemmän päälle.
 
"vieras"
Mikä lämmitys teillä on?

Laminaattilattia on kylmä patterilämmitylsellä. Lisäksi se on liukas ja ihan yhtä vedenarka kuin parkettikin. Lsäksi usein kuulee sen pintaa helposti jäävän kalvon tai jäljet märistä jaloista.

Meillä parkettilattia & makuuhuoneissa muovimatto.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";22836361]Mikä lämmitys teillä on?

Laminaattilattia on kylmä patterilämmitylsellä. Lisäksi se on liukas ja ihan yhtä vedenarka kuin parkettikin. Lsäksi usein kuulee sen pintaa helposti jäävän kalvon tai jäljet märistä jaloista.

Meillä parkettilattia & makuuhuoneissa muovimatto.[/QUOTE]

Patterilämmitys meillä..
Mitä mieltä olette sitten muovimatosta?Sitähän sa nykyään vaikka lankkulattian näköisenä...Niissäkin varmasti eroja,kun ainakin tuttava sanoi että heillä jotain halpaa mattoa kun tuolin jalatkin uppoaa mattoon:)
 
"vieras"
Minä suosittelen lämpökäsiteltyä koivulautaa, jos rahaa piisaa niin lankku on vielä parempi. Lämpökäsiteltynä on lämpösempi jaloille ja meillä ehdoton vanhassa hirsitalossa joka liikkuu koko ajan, ei elä niinkuin tavallinen lauta eläisi. Koivua kovuuden vuoksi ja värinsäkin, lämpökäsittely tummentaa, koivu ei ole niiiin valtavan tummaa.
 
kokemusta ei vielä ole kun remontti on loppusuoralla. Valitsimme tupaan ja olohuoneseen sekä makuuhuoneisiin ja osittain eteiseen laminaatin. Toinen puoli eteisestä on laattaa. Laattaa on myös kuisti, khh, wc ja pesutilat.

Lattialämmitys on makuuhuoneissa, pesuhuoneessa, eteisessä ja kuistissa.
 
Lankku on hyvä. Aina voi hioa kun tuhoutuu. Pehmeä ja lämmin jalan alla jos maalaa jollakin vahalla vaikka tai muuten mattapintaisella. Tai vaikka öljyää. Kiiltävä/kova maali, kuten esim Permo ja monet lakat tekee lattiasta vähän kylmemmän
Muovimattoparketit on usein jotenkin limaisen tuntuisia. Tahmeita ikäänkuin. Tietysti niitäkin on varmaan monenmoista laatua. Muovimatto voi haista aika kauan formaldehydiltä, tai mitä kemikaaleja ne nyt sisältääkään.
 
"jep"
Ei missään nimessä laminaattia! Tulet katumaan sitä, usko pois! Meillä riittää että yhdessä huoneessa on laminaattilattia edellisten asukkaiden jäljiltä. Onhan se hieno joo, mutta muut ominaisuudet on sitten niin suuri miinus että suosittelen mieluummin muovimattoa. Niitä on nykyään niin hyvännäköisiä että ei siitä mitään halpisoloa tule. Tai lautaparketti.
 

Yhteistyössä