Mikä mun silmässä on?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Hiukan punoittanut tuosta sisänurkasta koko päivän. Aamulla siinä oli hiukan sellaista roskantunnetta ehkä ja putsasin siitä vähän sellaista vaaleaa rähmää pois. Sitä tullut nyt päivän aikana ihan hitusen lisää siihen. Ei kuitenkaan mitään sellaista keltaista ja paljon kuten silmätulehduksessa. Edelleen punottaa sisänurkka hiukan.

Siis mikä siinä on ja mitä pitäis tehdä?
 
emmä tiedä mikä sen hienompi nimike on...
Mulle on useasti aina yleensä kevät ja kesä aikaan tullut silmään..ala tai ylä luomen alle sellai näppylä joka on pikkasen kipee..
koosta riippuen..se vaivaan päivän..korkeintaan viikon..ja puhkee ja menee ohi..
 
Meri-Kaisla harm.
Olisko ollut vaan joku roska, joka on hieman vioittanut silmän pintaa. Roskan tunne säilyy aika kauan, vaikka itse roskaa ei olekaan. Silmä on niin herkkä. Itse seurailisin vaan tilannetta enkä tekisi vielä muuta.
 
LUOMIRAUHASEN TULEHDUs eli NÄÄRÄNNÄPPY


Silmäluomen reunassa on lukuisia talimaisia eritettä tuottavia rauhasia, joita kutsutaan Meibomin rauhasiksi. Niitä on ylä- ja alaluomen reunassa ripsien tyvessä, ja niiden suuaukot näkyvät pieninä pisteinä luomireunassa. Jos Meibomin rauhanen tukkeutuu, luomeen tulee kipeä, turvonnut ja punainen patti, jota kutsutaan luomirauhasen tulehdukseksi, kalatsioniksi tai näärännäpyksi.
 

Yhteistyössä