Mikä on ihmisen normaali pulssi?

"otso"
Meillä tehtiin kävelytesti ja kävelin reippaassa tahdissa 3km ja pulssi oli suorituksen jälkeen 60 mikä oli kunto-ohjaajan mukaan todella vähän vauhtiin nähden vaikka hyväkuntoinen olenkin.
Levossa on jotain 40 paikkeilla,mutta sanoivat kerran lekurilla että todella harvatahtisesti lyö
Tuttavallani on pulssi aina alle 40 jopa 35. Hänellä hiipaläppä vuotaa.
 
mul on aina ollu matala/matalahko syke ja sanottu just et on ku urheilijalla enkä oo ikinä urheillu sillei. No enpä sit ihan terve ollu ja nyt lääkkeiden takia (???) syke menee helposti 36:een levossa, jopa kun vaan istuu rauhassa esim tässä koneella. Tahdistimen säädöt oli ensin et alkaa tahdistaa alle 50:ssä mut nyt on 40 alaraja. Alko ärsyttää ku koko ajan sai sätkyjä kun oli 50 raja, eli usein meni alle sen. Nyt parempi.
 
"mie"
Mulla oli eilen 48 ja tänään 40.

Terkkari sanoi tänään, että mun ei kannata tehdä mitään äkkinäisiä liikkeitä, koska pulssi matala ja verenpainekin aika matala. Ettei vain pyörry.

Mulla oli viime viikolla vähän väliä pyörryttävä olo, nyt tällä viikolla sitä on ollut vähemmän, mutta on voinut tulla ihan makuuasennossakin. Terkkari sanoi, että vielä alkuviikosta kattoa sen verenpaine uudestaan. Jos pyörrytys ei mene pois, niin pitää mennä lääkäriin. Hemoglobiini on hyvä eikä verensokerissakaan ole mitään häikkää.
joko 95 tai 97, mutta ei se varmaan normaali ole. En tiiä miksi mulla on aina niin korkea.
 
Mulla on ollut matalin pulssi 38 eli vähän alempi kuin mitä tuossa alootuksessa oli.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siinä on yhtenä oireena pulssin hidastuminen. Ja tiedä sitten kuinka paljon mun saamat sytostaatit ja sädehoidot on vaikuttaneet sydämeen. Mulla on noiden hoitojen takia rytmihäiriöitä. Kun sairastin toista kertaa syöpää, niin sydäntä seurattiin koska sydänpussissa oli nestettä.
 
Ego
Mulla pulsii tollasta 70-85 kun istuskelen. Lepopulssi menee kyl tonne 70 ja allekkin. Verenpaineet 107/70 viimesimmässä mittauksessa.
Aika kovia pulssit on jos alkaa 90-100 jumpsuttaa.
Mun miehellä pulssi 60 ja allekkin ja verenpaineet aina kans tosi alhaset. Ja ei kyl urheile vaan on sohvaperuna.Mulla kilpparivaivoja ja pulssi siksi kova. Huippailee välillä. En tiiäö johtuuko kun verenpaine sahaa ylös alas...stressi on yksi pääpiruista.
 
Ärrimiau
Mun pulssi on aina levossa 60 tai alle. Mutta kaksi kertaa olen ollut kuntotestissä ja siinä pulssi nousi 180. Iän ja kunnon puolesta olisi saanut nousta sillä rasituksella vain 130-140 tasolle.
 
Mulla myös pulssi sadan pintaan jatkuvasti. Ja ku oikeen sydän hakkaa niin kyllähän siinä hengästyy :( Kannattais käydä lääkärissä, että voisivat ottaa labroja ettei vain oo kilpirauhasen liikatoimintaa. Mulle tehtiin myös Holter, jossa ilmeni että mulla runsaasti kammiolisälyöntejä, jotka on kuitenki ihan vaarattomia. Stressi ja väsymys pahentaa tykytystä tosi paljo :( Pulssia laskevaa lääkitystä myös mahollista saaha. Itellä on semmonen käytössä, mutta välillä vähä ongelmallista ku tuo laskee paineitaki ja ne on mulla muutenki matalat.
 
Iki-opiskelijako?
[QUOTE="huom";24450187]Tää on yli 3v vanha ketju, ei silloin vielä opiskellut hoitoalaa...[/QUOTE]

Kova se on opiskelemaan...vaikka on jo kolmekymppinen.
Ja vielä hinkkaa keskiasteen koulutuksissa.
On varmaan ollu jossain amiksessa vuodesta -93 lähtien, kun yläasteelta pääsi.
Suorittas nyt edes yhden ammatin niin pääsis korkeakouluun.
 
"Milla"
Kova se on opiskelemaan...vaikka on jo kolmekymppinen.
Ja vielä hinkkaa keskiasteen koulutuksissa.
On varmaan ollu jossain amiksessa vuodesta -93 lähtien, kun yläasteelta pääsi.
Suorittas nyt edes yhden ammatin niin pääsis korkeakouluun.
Kyllä Scarlett on kertonut opiskelleensa ammattikorkeakoulussa ja lukionkin on käynyt. Mutta onko jotenkin sulta pois jos jotkut opiskelee monta ammattia? Onhan noita muitakin sellaisia kuin ap.
 
xxo
[QUOTE="Milla";24450413]Kyllä Scarlett on kertonut opiskelleensa ammattikorkeakoulussa ja lukionkin on käynyt. Mutta onko jotenkin sulta pois jos jotkut opiskelee monta ammattia? Onhan noita muitakin sellaisia kuin ap.[/QUOTE]

Montako koulu on saanut loppuun?
 
Tyhmä nainen
Entäs kun en oo ikinä saanut mitattua pulssiani enkä ikinä tuu pystymäänkään.Tottapuhuen luulen että useimmat valehtelee pystyvänsä. Se on niin hiljainen ja epämääräinen, kaikki sormien pulssit ym tuntuu enemmän, kaikki niin epämääräisesti, että mistä sen tietää mikä on oikea. EN pysty seuraamaan esim 15 sek kellosta ja sitten laskemaan sitä pulssia.Tai ehkä mul on aina ollutkin jotain vikaa jossain? Mulla on aina ollut esim hengitysvaikeuksia... nykyään yhä useammin.

Onko olemassa jotain laitetta jolla sen voi kotona mitata?
 
Rentista
Mulla leposyke siinä 45-50. Olen 60 v ja yksi 10 tunnin mittainen eteisvärinäkohtaus takana. Lääkkeenä 2,5 mg Bisoprolol, jolla syke laski noihin lukemiin. Usein istuessa TV:n ääressä nukahdan, mutta sehän on vain tervellistä ?
 
"Laatikko"
Tiedät tarkalleen elämäsi pituuden, sen voi laskea paineiden ja pulssin avulla, olet normaali kuolevainen lihallinen robotti, kuinka pulssisi hakkaa, yläpaine 100/130, alapaine 58/69 ja korkein pulssisi 60 vuotiaana joka aamuisessa mittauksessa voi olla 65-100, niinkuin minullakin oli 98, ja terveenä mennään 72 vuotiaana.
 

Yhteistyössä