mikä on "sopiva" määrä herkkuja raskaana ollessa??

  • Viestiketjun aloittaja naanaa
  • Ensimmäinen viesti
naanaa
V**** menee hermo tuon miehen kanssa! Syön muka niin liikaa herkkuja (kerran viikossa ehkä karkkia, muutaman kerran vanukasta. En juo limpparia enkä syö sipsiä kun ehkä kerran kk). Osaako joku tietävä sanoa mikä on liikaa? Tämä mies sitten siinä jeesustelee eikä ole sen parempi ihminen, kyselee millon menen salille ens kerran.

Painoindeksini oli eka neuvolassa tasan 25 ja täti siellä huokaili että ihan maksimissaan 10kg saa lihoa. Onko se oikeasti noin tarkkaa? Jostain luin, että laihuttaminen, vähemmän syöminen kun normisti raskaana aiheuttaa ylipainoisen lapsen?

Möh :(
 
Hipsu
Kyllä kohtuudella voi syödä vaikka mitä! Luota omaan maalaisjärkeen. Ja minä sanoin neuvolan tädille heti eka kerralla, ett´tehdään diili. Mä huolehdin omat läskini ja sä omasi. Eipä huomauttanu painosta kertaakaan!
 
mielikuva
vituttaa sitten kun ens neuvolassa voivat oikein yhdessä syyllistää minua. Nii, nii, kuulitko, nii.. Joo ja jos sanon mitä ajattelen niin vastaus on "älä ole lapsellinen, me vain ajatellaan sun parastas".
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja naanaa:
V**** menee hermo tuon miehen kanssa! Syön muka niin liikaa herkkuja (kerran viikossa ehkä karkkia, muutaman kerran vanukasta. En juo limpparia enkä syö sipsiä kun ehkä kerran kk). Osaako joku tietävä sanoa mikä on liikaa? Tämä mies sitten siinä jeesustelee eikä ole sen parempi ihminen, kyselee millon menen salille ens kerran.

Painoindeksini oli eka neuvolassa tasan 25 ja täti siellä huokaili että ihan maksimissaan 10kg saa lihoa. Onko se oikeasti noin tarkkaa? Jostain luin, että laihuttaminen, vähemmän syöminen kun normisti raskaana aiheuttaa ylipainoisen lapsen?

Möh :(
Tää nyt ei ole totta ainakaan. :D Kyl ruokavaliolla voi aikuttaa paljon esim lapsen syntymäpainoon. Mut jos tosiaan tuossa on kaikki ne herkut mitä syöt niin ei ole liikaa. Kokonaisruokavalio ratkaisee. Raskauden aikana ei tarvi juurikaan syödä enempää kuin normaalisti. MUlla ainakin hromonitoiminta vaikutaa niin, että raskausaikana kiloja kertyy, vaikka ei-raskaana saan syödä mitä vaan ja kiloja ei kerry. Se on niin yksilökohtaista.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
vituttaa sitten kun ens neuvolassa voivat oikein yhdessä syyllistää minua. Nii, nii, kuulitko, nii.. Joo ja jos sanon mitä ajattelen niin vastaus on "älä ole lapsellinen, me vain ajatellaan sun parastas".
Höh! Älä ota ukkoa mukaan neuvolaan. En mä ainkanaa ole koskaan ottanut muualle kuin ultraan.
 
mielikuva
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
vituttaa sitten kun ens neuvolassa voivat oikein yhdessä syyllistää minua. Nii, nii, kuulitko, nii.. Joo ja jos sanon mitä ajattelen niin vastaus on "älä ole lapsellinen, me vain ajatellaan sun parastas".
Höh! Älä ota ukkoa mukaan neuvolaan. En mä ainkanaa ole koskaan ottanut muualle kuin ultraan.
No se haluaa kovasti tulla ja loukkaantuu verisesti jos ei pääse mukaan :D Ens kerralla kun ois tarkotus kuunnella sydänääniä ja on se alatutkimus. Onko mies sen alatutkimuksenkin aikaan huoneessa? Öh! :D
 

No joo. Mulla BMI yli 30 ennen raskautta ja TH näytti jostain käyrältä että korkeintaan sais sen 11 kiloa tulla raskauden aikana. Mutta koskaan ei ole painosta nipotettu. Painoa tuli reipas 8 kiloa ja alkoi sitten tippumaan kun aloin syömään rasuaksdiabeteksen edellyttämällä tavalla (n.rv26+). Nyt tippunut reilu 2 kiloa. Ja tuosta painon tippumisesta sanoi TH, että maltillisesti se voi tippua, mutta kovin nopea laihdutus/painon putoaminen ei ole vauvalle hyväksi. Puhui jostain kuona-aineista yms.
Mutta sinuna en kyllä olis huolissaan vaikka painoa vähän enemmänkin kun 10 kiloa tulis ja ihan maltillisesti noita herkkujakin syöt. :) Onnea odotukseen.

rv33+6
 

Yhteistyössä