Mikä siellä Helsingissä on niin ihmeellistä, että kannattaa maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Raflaavasta otsikosta huolimatta, olen ihan ystävällismielisesti liikkeellä. Ihmettelen vain toooosiiii isosti, että "Ei hel***tti, mikä teitä siellä Helsingissä kiehtoo"? Tampereen keskustasta 15 min. omakotitalo, luonto ja järvi lähellä. Talon ovet voi jättää lukitsematta ihan huoletta.

Te mietitte uskaltaako iltaisin kävellä töistä kotiin??? WHAAT, kyllä me niin lintukodossa täällä böndellä elellään! Kivitalo 153 m2, meillä on siihen täällä mahdolisuus, ei koskaan olisi varaa kehä1,2,3 sisällä mitä olen hintoja seuraillut, SO? Jos Helsinkiin tulee tarvetta, niin yö tai kaksi hotellissa ja sitten jo riittää =). Junalla 1.5 tuntia, autolla sama, bussilla vähän kauemmin... Käsittääkseni seisotte työmatkoissakin jo sen verran?
 
vierailija
Raflaavasta otsikosta huolimatta, olen ihan ystävällismielisesti liikkeellä. Ihmettelen vain toooosiiii isosti, että "Ei hel***tti, mikä teitä siellä Helsingissä kiehtoo"? Tampereen keskustasta 15 min. omakotitalo, luonto ja järvi lähellä. Talon ovet voi jättää lukitsematta ihan huoletta.

Te mietitte uskaltaako iltaisin kävellä töistä kotiin??? WHAAT, kyllä me niin lintukodossa täällä böndellä elellään! Kivitalo 153 m2, meillä on siihen täällä mahdolisuus, ei koskaan olisi varaa kehä1,2,3 sisällä mitä olen hintoja seuraillut, SO? Jos Helsinkiin tulee tarvetta, niin yö tai kaksi hotellissa ja sitten jo riittää =). Junalla 1.5 tuntia, autolla sama, bussilla vähän kauemmin... Käsittääkseni seisotte työmatkoissakin jo sen verran?
Jeesus, miten ärsyttävää tekstiä enkä edes asu stadissa.

Mitä helvettiä sä yrität tällä höyryävällä aloituksella sanoa? Jumalaton myötähäpeä. Lue nyt itsekin toi oksennuksesi ja mieti vähän tai mieti itseasiassa vähän enemmän. Lue omien riviesi välistä. Mikä sua vaivaa?
 
vierailija
Raflaavasta otsikosta huolimatta, olen ihan ystävällismielisesti liikkeellä. Ihmettelen vain toooosiiii isosti, että "Ei hel***tti, mikä teitä siellä Helsingissä kiehtoo"? Tampereen keskustasta 15 min. omakotitalo, luonto ja järvi lähellä. Talon ovet voi jättää lukitsematta ihan huoletta.

Te mietitte uskaltaako iltaisin kävellä töistä kotiin??? WHAAT, kyllä me niin lintukodossa täällä böndellä elellään! Kivitalo 153 m2, meillä on siihen täällä mahdolisuus, ei koskaan olisi varaa kehä1,2,3 sisällä mitä olen hintoja seuraillut, SO? Jos Helsinkiin tulee tarvetta, niin yö tai kaksi hotellissa ja sitten jo riittää =). Junalla 1.5 tuntia, autolla sama, bussilla vähän kauemmin... Käsittääkseni seisotte työmatkoissakin jo sen verran?
Ei ehkä ihmeellistä, mutta minulle tärkeää ovat perhe, ystävät ja suku, jotka alueella asuvat. Iltaisin uskallan kävellä töistä kotiin ja työmatkat saan useimmiten istua. Kallistahan asuminen täällä on ja asunnon koosta olemme joutuneet tinkimään, mutta minä olen arvottanut läheiseni tärkeämmiksi. Ehkäpä kysymys on suunnattu enemmän muualta muuttaneille?
 
No onhan se nyt aivan s**tanan LESOA olla hesalaane.

No ei vaan.
Mulla on täällä tukiverkostot, ystävät, osa perheestä, paremmat opiskelu-/työskentelymahdollisuudet, Suomen paras julkisen liikenteen verkosto, palvelut, harrastukset, luonto lähellä jne.
Nykyinen asuinpaikka on sellainen, että tässä on luontoa, vesistöä, eläintiloja jne. ihan lähellä, kuin myös palvelut, marketit, pienpuoteja ja erikoisliikkeitä.
Moni täällä käynyt ulkopaikkakuntalainen on sanonut, että ei uskoisi olevansa Helsingissä, vaan tulee mieleen joku pieni kaupunki/kylä jostain muualta (useatkin Helsingin lähiöt ovat tuollaisia, eli ei mitään betoniviidakkoja).
Täällä on sorateitä, vanhoja huviloita... Ja 15 minuutin matka Helsingin keskustaan.

Eli ei mitään syytä muuttaa pois.
Ei mua haitannut ydinkeskustassakaan asua, mutta kyllä tää nykyinen hieman unelias "kylä" heinäpuntin mieltä enemmän lämmittää. :)
Mä vaan tykkään asua kaupungissa ja nautin siitä, kun ei ole koskaan pakko olla yksin.
Etenkin keväisin/kesäisin voi vaan istua jossain ja katsella ihmisvilinää.
Miettiä, että mikähän kenenkin tarina on.

Saa nähdä, tuleeko vanhana kaipaus maaseudulle.
Toistaiseksi ei, sillä saan kuitenkin annoksen "aitoa" maalaiselämää aina vanhemmillani aikaa viettäessä ja siellä on aina paikka minne mennä heinäpuntteilemaan, jos siltä tuntuu.
 
Pin
Ei mua ainakaan täällä pelota yhtään, mitä siis pitäisi varsinaisesti pelkäillä? Helsingissä on kaikkea mitä voin toivoa, siinä syy lyhyesti, toki se on myös paikka jossa synnyin ja josta mulla ei ole tullut tarvetta muuttaa lopullisesti pois. Välillä voi USA:ssa asua, mutta sitten Hki taas tuntuu vielä paremmalta. ;)
 
vierailija
Jeesus, miten ärsyttävää tekstiä enkä edes asu stadissa.

Mitä helvettiä sä yrität tällä höyryävällä aloituksella sanoa? Jumalaton myötähäpeä. Lue nyt itsekin toi oksennuksesi ja mieti vähän tai mieti itseasiassa vähän enemmän. Lue omien riviesi välistä. Mikä sua vaivaa?
Oh hoh, ei nyt ihan näin syvälle ollut tarkoitus osua aloituksellani ;). "Oksennus", "myötähäpeä", "rivien väli" ja "mieti vähän" =D. Käsittääkseni minua ei vaivaa mikään, kunhan kysyin? Mikä sinua aloituksessa noin ärsytti, että ihan ihon alle pääsi?
 
vierailija
Helsinki sais olla vielä paljon paljon isompi. Vantaa ja espoo on helsinkiä kun ei ne mitään kaupunkeja ole. Jotain 10 miljoonaa asukasta kun olis alueella niin vois puhua isosta kaupungista ja mä ainakin toivon että niin olis.
 
Lainaus oli tuosta Mellunmäki- ketjusta, kun joku vastasi, että ei häntä ainakaan ole "pelottanut iltaisin kävellä töistä kotiin"... En ole koskaan joutunut edes ajattelemaan tuollaista, että pelottaisi täällä raiteilla kävellä kohti kotia. Siitä nappasin...
Niin no onhan se tietysti totta, että mitä enemmän populaa, sitä suurempi riski kulkea yksin (tietyissä paikoissa ja tiettyinä aikoina).
Mutta siis, turvalliseksi mä silti koen oloni täällä, vaikka riski joutua rikoksen uhriksi onkin paljon suurempi kuin kotikylälläni.
Sen verran pieni riski kuitenkin, ettei ole syytä mietiskellä, uskaltaako ulkona kulkea.
 
vierailija
Helsinki vantaa ja espoo on alueita joilla on vähän sellanen maine ettei monet suostu muuttamaan niihin. Sellanen joka asuu keskustan lähellä ei tiedä niistä oikeesti mitään vaan ne voi pitää sua jotenkin vaarallisena. Niissä missä on eniten työttömyyttä niin voi olla vähän levottomampaa joskus.
 
vierailija
Helsingissä kiehtoo monikulttuurinen meno: löytyy juoppoa, narkkia, monenlaista mamua aina kurkunleikkaajajihadisteihin saakka ja Suomen kalleimmat ja ahtaimmat asunnot kruunaa tämän kaiken.
 
vierailija
Helsinkiin muuttaa ne, jotka menee muutenkin massan mukana. Toisinsanoen lampaat, jotka myötäilevät muita, vailla omaa mielipidettä ja ideologiaa yhtään mihinkään.
 
vierailija
A) Helsingissä on töitä eniten. Oman alani työpaikoistani 80% on täällä.
B) Kun kiinnyt johonkin paikkaan, se tuntuu sinulle kodilta. Ja kotona yleensä viihdytään. Sama asia Helsingissä ja missä tahansa muuallakin.
C) Ystävät, läheiset, perhe.

Helsingissäkin on luontoa, rauhaa, vesistöjä ja ihan samanlaisia lähiöitä kun Tampereellakin. Ihan yhtälailla voisin kysyä, että "Miksi h*lvetissä asut siellä Tampereella?" ja vastauksesi kysymykseeni olisi kutakuinkin sama - sillä erolla toki, että töitä ei ole niin paljoa, mutta asuminen on edullisempaa. Eihän Tampereen keskusta, Hervanta tai Tesomakaan mikään ihana lintukoto ole - niinkuin ei Helsingissäkään kaikki alueet ole. Helsinki EI ole yhtä kuin keskusta, mutta jostain syystä ihmiset sitä harvoin tajuaa. Ihan sama olettamus olisi se, että kaikki tamperelaiset asuu keskustorilla..

T. Tampereelta Helsinkiin muuttanut, eli kokemusta on molemmista
 
vierailija
Jos minä tulisin helsinkiin ja siellä joku näyttäisi paikallisen luonnon ja rauhan.. alkaisin varmaan itkemään ja nauramaan samaan aikaan.

Joku pieni lenkkipolku pienen metsän läpi, jossa on viitisenkymmentä muutakin tallaajaa.. sitäkö se luonto ja rauha on?

Ei.

Ei ole.
 
vierailija
Jos minä tulisin helsinkiin ja siellä joku näyttäisi paikallisen luonnon ja rauhan.. alkaisin varmaan itkemään ja nauramaan samaan aikaan.

Joku pieni lenkkipolku pienen metsän läpi, jossa on viitisenkymmentä muutakin tallaajaa.. sitäkö se luonto ja rauha on?

Ei.

Ei ole.
Huomaa selvästi, ettet ole käynyt Helsingissä. Pelkästään Keskuspuisto on 700 ha, en minä sitä nyt ihan pieneksi sanoisi. Ja se on tosiaan vain yksi luontoalue.
 
vierailijaIlona
No liike-elämän keskus esimerkiksi. Mun miehen työ on sellainen, ettei sellaisia työpaikkoja muualla Suomessa ole, tai jos on niin vain muutama per kaupunki, mieluummin rakentaa elämänsä sit sellaiseen paikkaan että työpaikkoja on muitakin, kun suhdanteet vaihtelee ja koska vaan voi tulla potku persiille. Lapset on jo sen ikäisiä, että halutaan pysyvä kotipaikka. Omaa työtäni voisi tehdä missä vain.

Pidän pääkaupunkiseudussa myös paljoista harrastus-ja kulttuurimahdollisuuksista, sekä ison kaupungin tuomasta "anonyymista" ilmapiiristä, jossa on helpompi olla oma itsensä. On myös helpompi olla erilainen, kun erilaisuutta on niin paljon täällä. Kokemusta on pienestä kunnasta jossa kasvoin, siellä jokainen tuntee toisensa ja helposti jumiutuu omaan rooliinsa, siihen mitä muut odottaa.
 

Yhteistyössä