Mikähän hätänä vai onko mikkään

  • Viestiketjun aloittaja kuuden mutsi
  • Ensimmäinen viesti
kuuden mutsi
Vauva 3kk 2vkoa.Reilu vko sitten sai vitosrokotteen.Viime keskiviikkona aloitettiin bataattimaistelu kun pulautteluun ja kasvuun apua koitetaan kiinteistä.Viime to alkoi köhiä ja sitten olikin la-su lämpöä 38,1-38,3 ja tyytyväisestä pienestä on tullu huutava hyeena.Tklla pyysivät käymään kun kuumetta nuin pienellä.Tulehdusarvot ym ok.Nyt ei uskalleta maistattaa enää bataattia tai muutakaan ylimäärästä.Mistähän tämä vauvan muutos johtuu?Ja lämpöily?Ihanpa oon öö vaikka useampi lapsi onkin jo ennestään.:unsure::cautious:
 
En tiedä, mutta kuulostaa jotenkin hullulta, että noin pienelle suositellaan kiinteitä. Itse varmaan kokeilisin mielummin korviketta, jos ei omalla maidolla kasva.
Voisiko tuo huuto ja kuume johtua pikemminkin siitä rokotteesta. Aika moni lapsi jotain ihme reaktioita on niistä saanut.
 
vierailija
Meillä myös vauvat muuttuivat viikossa kärttyisiksi, kiukkuisiksi pulauttelijoiksi. Vasta jälkeenpäin olen osannut yhdistää nämä oireet rokotuksesta johtuviksi epänormaaleiksi sivuoireiksi.
Neuvolassa ihmettelyni torpattiin samoin tein, vaikkapa lapset joutuivatkin sitten ylimääräiseen lääkärintarkastukseen, muttei kumpikaan myöntänyt suoraan voimakkaiden oireiden johtuvan rokotuksista. Kuume nousi myös korkealle n. viikon sisällä sekä ripuloivat jne. Kuulemma sattumaa...
 
kuuden mutsi
Meillä on pullovauva ja nyt ei kyllä annetakaan mitään muuta kun nannia.Kaikki torppaa rokotuksesta tulleen reaktion mutta en oikein keksi mitään muuta mikö voisi olla...Reaktiot pitäs muka tulla parissa pvässä ei viikon kuluttua rokotuksesta.
 
vierailija
Minä veikkaisin kyllä, että on vaan sairastunut, noita räkätauteja on liikkeellä. Meilläkin on koululainen sairaana, köhii ja röhii ja on vähän lämpöä. Iltalehdetkin tuossa kirjoittelivat syysflunssakauden alkaneen.
 
vierailija
Meillä on pullovauva ja nyt ei kyllä annetakaan mitään muuta kun nannia.Kaikki torppaa rokotuksesta tulleen reaktion mutta en oikein keksi mitään muuta mikö voisi olla...Reaktiot pitäs muka tulla parissa pvässä ei viikon kuluttua rokotuksesta.
Samaa meille sanottiin. Nykyisellään en uskoisi siihen mitä väitetään vaan ottaisin itse selvää asioiden oikeasta laidasta.
Sen mitä itse tiedän, niin en tämän tiedon perusteella antaisi lapsia rokottaa ainakaan ennen vuoden ikää ja miettisin tarkoin noita yhdistelmärokotteita myös.
Kadun itsekin sitä, että annoin rokottaa lapseni ensimmäisten kuukausien aikana. Näin ei voida todistaa luotettavasti sitä, että jokin oire johtuu automaattisesti juuri rokotteesta, koska lapsi on pieni vauva.
Jos myöhemmin rokottaa ja on jo lapsen normaali kehitys käynnissä ja nähty, että lapsi kaikin tavoin normaali ja sitten vasta rokottaa ja tulee oireita niin syy-seurauksetkin on helpommin havaittavissa ja todistettavissa.

Uskallan väittää, että vanhana ajan perusrokotteet olivat turvallisempia, koska tuolloin oli vielä puhtaasti tauteja ehkäisevä vaikutus eikä niinkään rahallinen hyöty, kuten nykyisin on käynyt myös rokotteiden osalta.
Sivuoireisiin saadaan sopivasti uusia lääkkeitä, jne...
Syy-seuraus...
 
kuuden mutsi
Ja eihän ne tietenkään neuvolassa pahimpia ota rokotuksen kontolle ainakaan helpolla,kohtahan ei uskallettais ottaa rokotuksia jos jutut leviäis.
Aika sattuma olisi jos nyt olis kipeeks tullut tuo vauvamme ja pelkkä köhä ja lämpöily plus superkärtty....Tuli mieleen tuossa että tämän isoveljelle 1vuotis rokotuksissa ensin annettiin vitosrokote,neukku ei halunnu mpr laittaa samaan aikaan vaan melkein kk myöhemmin?Mikähän sekin juttu oli näin jälkikäteen ajatellen.
Onhan ne rokotukset hyvästä mutta pitäs olla avoimempaa valitusten vastaanotto mahollisista haitoista.
 
Kuuden mutsi
Vauvan lämpö itekseen ilman apujalaskee normiin välillä,max ollu 38,3 ja yhtäkkii onkin vaan 37,3...kainalomittaus.Kämppä on kyllä aiika kuuma kun lömmityskausi on ja vaik pattereita väännetty oienemmälle.Onko kokemusta kellään semmosesta tommosesta :geek:
 

Yhteistyössä