Miksei Kotihoidontuella oleva voi hakea toimeentulotukea!???

  • Viestiketjun aloittaja ei voi ymmärtää?
  • Ensimmäinen viesti
ei voi ymmärtää?
Mikä siinä on niin helvetin väärin? :D Valtion rahoja ne on siinä missä kotihoidontuki ni miksi se on niin helvetin väärin, kun ei se kuitenkaan ole sun pussista pois saanko mä kotihoidontuen lisäksi toimeentulotukea!
Saa toimeentulotukea ja olen kotihoidontuella ja aion olla vielä ainakin vuoden. Itse sossu käski toimeentulotukea hakea että päsrjäis paremmin. Oikein tyrkytti hakemaan jis saa muutaman kympinkin enemmän. Kllä mä haen toimeentulotukea jos se mahdollistaa mun kotona olemisen lapsen kanssa 3ikävuoteen asti enkä pelkällä kotihoidontuella pärjää :) Muo ei oikeesti kiinnosta meetkö sä mieluummin töihin ja viet lapses tarhaan kun et kehtaa tukea hakea etkä muuten pärjää. Sun valintas se , tää mun :D
 
"vieras"
Koska toimeentulotuki on se viimeinen oljenkorsi kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole ja kotihoidontuella olevalla on todennäköisesti se vaihtoehto, että menee töihin.
 
"pummi"
Itse olen kotihoidontuella, mies työttömänä ja ihan ylpeänä sen voi myöntää! On vain tälläisiä idiootteja jotka ei aina kaikkea ymmärrä ja jotka kuvittelevat olevansa jotain maailman parantajia kun ovat töissä eivätkä joudu hakemaan toimeentuloatukea.

Mutta me ei saataisi kuin 30e toimeentulotukea niin ei me sitä edes haeta. :)

Eli siis meillä on seuraavat tuet; Asumistuki, kotihoidontuki + lisä ja työttömyystuki. Mahtaa nyt jotain ketuttaa ;)
 
ei voi ymmärtää?
Ja se on hienoa että mennään töihin ja niin aion minäkin mennä kun kotihoidontuki loppuu, mutta että kamala metakka siitä että jos on kotona kotihoidontuella ni on ihan kamalaa kun ja jos hakee toimeentulotukea, mutta jos olet kotona yksin työttömänä niin sehän on sitten ihan normaalia toimeentulotukea hakea ja saada. Mutta kun olet sen lapsen kanssa niin teille pitäs riittää vaan se kotihoidontuki tai sitten ei ollenkaan.
 
mä...
[QUOTE="pummi";28200250]Itse olen kotihoidontuella, mies työttömänä ja ihan ylpeänä sen voi myöntää![/QUOTE]

Miten joku voi työttömyydestä olla ylpeä? Mitä ylpeyden aihetta siinä on?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28200247]Koska toimeentulotuki on se viimeinen oljenkorsi kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole ja kotihoidontuella olevalla on todennäköisesti se vaihtoehto, että menee töihin.[/QUOTE]

Siis ajatteletko, että toimeentulotukea ei myönnetä kuin sellaisille, jotka eivät jostain syystä voi mennä töihin :D
 
"yks äippä"
Täällä yksi äippä, joka on viettänyt lapsensa, ensimmäiset 3 vuotta kotona. Olen yksinhuoltaja. Vakiduunissa ja voin sanoa joutuneeni turvautumaan, toimeentulotukeen. Lain mukaan, saa hoitaa lapsen kolmevuotiaaksi kotona, ja on silloin oikeutettu tt.tukeen, jos ei muuten pärjää. En kadu päivääkään, että jäin kotiin, ja laitoin vasta kolme vuotiaana, lapseni tarhan oravanpyörään.
 
tehköön
hienoa jos pärjää ilman toimeentulotukea, kuhan ei ala liikaa ylpeileen ja jätä käyttämättä sellasta etua, mitä ilman saattas kärsiä/aiheuttaa vaikka lapsillensa kärsimystä...
 
[QUOTE="yks äippä";28201053]Täällä yksi äippä, joka on viettänyt lapsensa, ensimmäiset 3 vuotta kotona. Olen yksinhuoltaja. Vakiduunissa ja voin sanoa joutuneeni turvautumaan, toimeentulotukeen. Lain mukaan, saa hoitaa lapsen kolmevuotiaaksi kotona, ja on silloin oikeutettu tt.tukeen, jos ei muuten pärjää. En kadu päivääkään, että jäin kotiin, ja laitoin vasta kolme vuotiaana, lapseni tarhan oravanpyörään.[/QUOTE]

Mielenkiintoisesti pilkuin riimitelty..
 
  • Tykkää
Reactions: Vanna
vierailija
Nyt saa kotihoidontukiajaksi entistä helpommin toimeentulotukea, kun se ei ole enää sossu-tuki, vaan Kelan normaali tuki siinä missä asumistukikin. Sitä saa vuokra- ja omistusasuntoihin. Mitä enemmän lapsia, sitä isompi tuki. Ehtona on vain se, että tilin pitää olla aika tyhjä menoihin nähden. Tilin saa tyhjäksi esim. laittamalla rahat tililtä lainan lyhennykseen, minkä jälkeen täyttää rahakriteerit. Toimeentulotukea voi hakea netissä, paperihakemusella tai Kelan toimistossa käymällä.
 
vierailija
Nyt saa kotihoidontukiajaksi entistä helpommin toimeentulotukea, kun se ei ole enää sossu-tuki, vaan Kelan normaali tuki siinä missä asumistukikin. Sitä saa vuokra- ja omistusasuntoihin. Mitä enemmän lapsia, sitä isompi tuki. Ehtona on vain se, että tilin pitää olla aika tyhjä menoihin nähden. Tilin saa tyhjäksi esim. laittamalla rahat tililtä lainan lyhennykseen, minkä jälkeen täyttää rahakriteerit. Toimeentulotukea voi hakea netissä, paperihakemusella tai Kelan toimistossa käymällä.
Loiset ovat yhteiskuntamme alinta pohjasakkaa.
 

Yhteistyössä