Mikseivät aikuiset harrasta mitään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija102
Miten niin ei harrasta? Mä tiedän paljonkin aikuisia jotka harrastaa jotakin. Urheilulajeja on paljo erilaisia, kädentaitoihin liittyviä harrastuksia, musiikki monin eri tavoin.

Meillä mä käyn kutomassa mattoja kansalaisopiston ryhmässä, lisäksi teen kotona sukkia yms. Lisäksi käyn uimassa säännöllisesti. Mies harrastaa jalkapalloa ja pelaavat ihan joukkueena peleissä, lisäksi mies käy juoksulenkeillä.

Mä en ymmärrä mistä sulla on tuollainen käsitys ettei aikuiset harrasta mitään. Vai onko sulla vain sellainen tuttavapiiri jossa ei harrasteta.
 
vierailija
Meillä mies käy telinevoimistelutreeneissä. Maksaa 200 euroa kuukaudessa ja lisäksi me muu perhe osallistutaan seuran myyjäisiin ja muuhun toimintaan, kuskataan miestä kilpailuihin yms.
 
vierailija
Äärimmäisen harvoin kuulee aikuisesta, joka kävisi iltaisin esim. pianotunneilla tai jalkapalloseuran harjoituksissa.
No kun elämästä on mennyt puolet omaisuuden hankkimiseen, täytyy siitä sitten osata nauttia. Toisille se taitaa olla tv, toisille puhelin, toisille läppäri - tietokoneesta ei kannata enää puhua, sillä lapsikin tietää, ettei se kone itse mitään tiedä;-)
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/10/21/heikki-ja-kaija-sen-siita-sitten-saa
 
vierailija
Aikuisethan just harrastaa kaikenlaista. Pikkulapsiaikana ne omat harrastukset on ainakin meillä jääneet, koska päivän jälkeen haluaa olla lasten kanssa. Kun lapset kasvavat on taas enemmän aikaa harrastaa.
 
vierailija
Mies käy pelaamassa koripalloa ja sählyä, ei tosin seurassa vaan harrastusporukassa.

Minä olen käynyt joskus kielitunneilla, joskus puutöitä tekemässä yms. Täytyy katsella löytyisikö nyt jotain kiinnostavaa kodin ulkopuolella tapahtuvaa harrastusryhmää.
 
vierailija
Mä taas en tiedä montaakaan aikuista joka ei harrasta mitään? Mutta harrastus voi olla vaikka lukeminen, puutarhanhoito, sienestäminen, kutominen, auton duunailu, metsästys jne.
 
vierailija
Mies käy pelaamassa koripalloa ja sählyä, ei tosin seurassa vaan harrastusporukassa.

Minä olen käynyt joskus kielitunneilla, joskus puutöitä tekemässä yms. Täytyy katsella löytyisikö nyt jotain kiinnostavaa kodin ulkopuolella tapahtuvaa harrastusryhmää.
Mutta eihän se mikään harrastus ole, jos se ei tapahdu seurassa. Kyllähän lapsetkin pelailevat kaikenlaista keskenään, mutta se on vaan leikkimistä silloin.
 
vierailijajlöös
tulee ainakin mieleen. perhe-elämä ainakin vähentää harrastuksia. ollaan työssä ja sen jälkeen lapset koulusta ja pk:sta ja se koko se rumba..kello taitaakin olla jo 21-22 kun ehtisi jotain ns harrastaa ja lähteä pianotunneille.. mies vuorotyössä ja ei ole sitten mitään kilttejä isovanhempia tai ystäviä jotka tulisivat muutamaksi tunniksi lapsia katsomaan kun mamma pääsisi jumppaamaan.
 

Yhteistyössä