Miksi äidit kuvittelevat olevansa parempia kuin lapsettomat sinkut?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei mikään. Eikä kaikki äidit niin ajattelekaan.

Vaan ne äidit joilla ei ole (eilä tule olemaan) muuta elämää kuin lapsi. Heistä osa on kovin ärsyttäviä - jopa toisen äiti-immeisen mielestä.
 
vierailija
Hormonit. Vauva aiheuttaa useammaksi vuodeksi kaikenkattavan onnellisuudentunteen, joka paistaa läpi vaikka mitä tekisi. Parempi ja kestävämpi high kuin edes rakastuessa. Onneksi sain esikoiseni vasta vanhana, muuten minulla olisi varmaan 10 lasta.
 
vierailija
En ole huomannut tuollaista. Tietenkin ne äidit, jotka muutenkin luulevat olevansa aivan ainutlaatuisia ja tekevänsä asiat muita paremmin, kuvittelevat olevansa parempi kuin kukaan muu joka tapauksessa. Äitikavereina nämä ovat viheliäisiä, kun kaikki puheenaiheet pyörii sen oman erinomaisuuden, omien erinomaisten lasten ja erinomaisen miehen ympärillä. Heidän seurassaan useimmat tulevat vain jotenkin epämääräisen vihaisiksi ja heillä on loukattu olo vaikka eivät tarkalleen osaa sanoa että miksi. Näiden seuraa kannattaa vältellä niin äitien kuin lapsettomienkin.
 
vierailija
Missä asiassa parempia? Jos on hoitanut lasta esm. vuoden, niin todennäköisesti silloin on lapsen hoidossa ja siihen liittyvissä parempi kuin lapseton sinkku. Oman lapsen hoito vaatii myös vastuullisuutta, koska on oman itsensä lisäksi vastuussa lapsen hyvinvoinnista. Sinkku taas on vastuussa vain itsestään, joten hän on vapaampoi menemään ja tulemaan omien mieltymysten mukaan. Toki sinkullakin voi olla sitoumuksia, mutta yleensä elämäntilanne on hyvin erilainen. Voisiko sinkun kokema äidin paremmuus sinkkuun verrattuna johtua näistä asioista?
 
vierailija
Parempia äitinä olemisessa, vai mitä tarkoitat? Perustele.
Lapseton sinkku on tyhmä ja tietämätön. Hän ei tee muuta kuin bilettää ja iskee miehiä. Äiti taas on parempi, koska hän on saanut lapseton. Se on kunnioitettava palkinon arvoinen saavutus. Äiti on muiden yläpuolella,joten hän on parempi kuin sinkku. Tuossa äitien mielipiteitä sinkuista.
 
vierailija
Höpsistä. Onnellinen ihminen hymyilee, ja epävarma ihminen tulkitsee toisen onnellisuuden välittömästi ylimielisyydeksi. Siitähän tässä on kyse. Epävarma sinkku ei kestä nähdä onnellisia ihmisiä. Tyytyväisiä ihmisiä taas ei toisten mielialat hetkauta suuntaan eikä toiseen.
 
vierailija
No se lapsi on sun omaa lihaa ja verta. Mitä ne on elämässään saavuttaneet jotka ei oo äitejä?? Ei yhtään mitään ei yhtään mitään. Mikään palkka ja mikään opiskelu vaikka oisit mikä vaan ei oo yhtään mitään. Mä tiedän osa teistä haluiais viedä meiltä lapset ja saada ne omaks mut ei tuu onnistumaan. Kyllä mä olen nähnyt miten mun lapsia on katottu ja ajateltu että haluan ton lapset itelle. Kateellisuus on paha asia. Lukekaa joskus sellasen tekstiä joka itkee sitä että se ei saa omia lapsia. Se on ihan sairasta!! Jumala suo eri asioita ja tää on just sellanen asia.
 
vierailija
Höpsistä. Onnellinen ihminen hymyilee, ja epävarma ihminen tulkitsee toisen onnellisuuden välittömästi ylimielisyydeksi. Siitähän tässä on kyse. Epävarma sinkku ei kestä nähdä onnellisia ihmisiä. Tyytyväisiä ihmisiä taas ei toisten mielialat hetkauta suuntaan eikä toiseen.
Juuri näinhän se on.
Epävarma sinkku ei myöskään ikinä ymmärrä sitä miten kokonaiselta elämä tuntuu kun on lapsia. Miten ilot moninkertaistuu, miten surut moninkertaistuu, miten rakkaus puolisoon syvenee, miten pystyt olemaan täysin tyytyväinen perjantai iltaan kotona, miten ei edes kertaakaan tule mieleen että "voispa olla baarissa".
Ja se tulkitaan ylimielisyydeksi kun ne ennen "parhaimmat jutut" eivät synnytäkään enää sitä parasta tunnetta.
 
vierailija
se on niin hianoo, kun on niin rankkaa, kun se pikku pekka herää 10 kerta yössä ja pikku tiinalla on uhmis ja maijalla murrosikä
No kyllähän se joskus huvittaa ku lapsettomat valittaa kun ei oo viime yönä saanu nukuttuu ku jonkun neljä tuntii ja on niin rankkaa herätä seittemäks töihin. Ite kun on "pikku-pekan" kans herännyt vuoden päivät ja ylikin lähes joka yö sen 10 kertaa ja vauva aikana mennyt puoli vuotta muutaman tunnin ja alle unilla ilman että koskaan saa nukkua pitkään. En kyllä silti itteeni parempana pidä, tällästä ei toivo kellekään. Mut ei sitä narinaakaan jaksa kuunnella.
 
No se lapsi on sun omaa lihaa ja verta. Mitä ne on elämässään saavuttaneet jotka ei oo äitejä?? Ei yhtään mitään ei yhtään mitään. Mikään palkka ja mikään opiskelu vaikka oisit mikä vaan ei oo yhtään mitään. Mä tiedän osa teistä haluiais viedä meiltä lapset ja saada ne omaks mut ei tuu onnistumaan. Kyllä mä olen nähnyt miten mun lapsia on katottu ja ajateltu että haluan ton lapset itelle. Kateellisuus on paha asia. Lukekaa joskus sellasen tekstiä joka itkee sitä että se ei saa omia lapsia. Se on ihan sairasta!! Jumala suo eri asioita ja tää on just sellanen asia.
:eek: Laukkaakohan mielikuvituksesi vähän turhan villinä...
 
Mielummin sanoisin, että äitiys tekee ihmisestä erilaisen, ei välttämättä paremman.
Lähes jokainen muuttuu lapsen saatuaan, monet jopa parempaan suuntaan. Mutta ainut asia, missä automaattisesti on lapsetonta ihmistä parempi, on tuo vanhempana oleminen. Ja kaipa siinäkin poikkeuksia on.
 

Yhteistyössä